Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Wie is de braafste in de klas?
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Edy »

Rekenen/wiskunde. Normaal gesproken mijn sterke vakken maar iets maakt me onzeker deze les. Moet maar strategisch positie kiezen voor als de vragen te moeilijk worden.
Dit was de post van Wouter. Ik vond het behoorlijk vreemd maar had zelf niet aan die vervloekte gedacht. En hoewel we niet zeker weten of hij erin zit, weet ik wel zeker dat Wouter vreemd doet.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Ineke »

Ik ben wel van de lange berichten geloof ik... Ik kan ‘m in tweeën doen, dan lijkt het minder heftig :P

Allereerst wil ik even terugkomen op mijn Vervloekte-theorie, want ikzelf geloof er ook echt niet in haha :P Ik vond 'm alleen te leuk gevonden om niet te posten :D Ik vind de reacties op de theorie daarentegen wel interessant!

Verdachtenlijstjes tijd! :mrgreen:

Lola, Wouter, Mirjam en toch ook wel een beetje Ida vallen mij tot nu toe het meest postief op.

Van Marieke, Elrike en Sander zou ik graag wat meer willen horen.

Floris staat op neutraal.

Pascal vind ik moeilijk te peilen. Ik ben het niet per se eens met zijn bevindingen en onderstaande opmerking krijg ik de kriebels
Pascal schreef:
20 aug 2019, 22:07
Door subtiel te zeggen dat ze dromerig en afwezig is mogelijk gehint naar de rol van LLziener. Misschien dat dat de wolven is opgevallen?
Want ik was eigenlijk ook wel verrast dat Mariska het slachtoffer was. Als ik wolf was geweest had ik Wouter gebeten vannacht.
Ik dacht net als Ineke dat Wouter had gehint naar de rol van vervloekte.
Ik vind het verdacht dat hij zegt dat hij als wolf Wouter zou hebben opgegeten, omdat hij dacht dat hij de Vervloekte was. En vervolgens komt hij ook nog met een hele toelichting. Ik snap niet waarom je als goeierik de wolven zo op de persoon zou wijzen van wie jij denkt dat het de Vervloekte is??? Daarnaast vind ik de theorie echt wel ongeloofwaardiger dan die van mij :P Ik vind het niet oprecht overkomen. Ik geloof niet dat hij dit werkelijk al voor Mariska’s dood en voor mijn theorie heeft bedacht. Zo krom kan niemand denken :P

Edy vind ik ook moeilijk te peilen. Ze blijft een beetje hangen bij het Ineke-Wouter-Vervloekte verhaal.
Edy schreef:
21 aug 2019, 09:06
Maar, zelfs als we denken dat Wouter de vervloekte is, betekent dit nog niet dat we hem eruit moeten stemmen toch? De wolven kunnen hem snachts wel opeten, maar als er dan geen slachtoffer is, kunnen we alsnog het zekere voor het onzekere nemen en hem alsnog lynchen. Aan de andere kant: zo een eerste dag heb ik in ieder geval niet echt een duidelijke andere verdachte en dan is er wel het risico dat we een belangrijke burger eruit halen ipv een toekomstige wolf.
Dit vind ik verdacht. Er kunnen maar liefst vier goede rollen inzitten die een slachtofferloze nacht kunnen veroorzaken, dus zelfs als Wouter de Vervloekte is en er komt een slachtofferloze nacht, dan wil dat niet zeggen dat hij een weerwolf is geworden. Dus om hem te lynchen na een slachtofferloze nacht lijkt me absoluut geen fantastisch plan... En om Wouter de potentiële Vervloekte maar te lynchen, omdat je geen duidelijke andere verdachten hebt, vind ik nogal makkelijk.
Edy schreef:
21 aug 2019, 09:06
Overigens vraag ik me af wat er gebeurt als de vervloekte nog in het spel zit als het afgelopen is. Wil hij altijd winnen met de wolven of kan hij ook winnen met de burgers als hij nog leeft?
De Vervloekte is een burger, zolang hij niet gebeten is. Dus de Vervloekte kan inderdaad ook met de burgers winnen.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Ineke »

En dan krijgt Renate speciaal een eigen post :mrgreen:
Renate schreef: Hmmmm....Sander en Floris zitten blijkbaar niet in hetzelfde kamp. Sander wil een BM-stem op Floris zien te voorkomen...
Ik vroeg je om een toelichting, omdat ik me afvroeg hoe serieus deze opmerking bedoeld was. Blijkbaar toch redelijk serieus... Ik vind het heel erg kort door de bocht om te concluderen dat Sander en Floris niet in hetzelfde kamp zitten. Als ik jouw redenering volg dan wordt de kans dat ze samen wolf zijn misschien ietsiepietsie verkleind, maar dat neemt niet weg dat ze ook nog allebei burgers zouden kunnen zijn.
Renate schreef:
20 aug 2019, 21:35
Wat wel zeker lijkt: Ineke en Wouter zitten niet in hetzelfde kamp.
En hier doe je het weer... Je baseert het op veel te weinig informatie. Wouter en ik kunnen prima in hetzelfde kamp zitten. Je impliceert dat er een 50% kans is om een wolf te lynchen als je tussen ons kiest. En als één van ons dan toch als burger sterft, dan zal de andere wel wolf zijn? Beetje makkelijk.
Renate schreef:
20 aug 2019, 21:35
Edy’s theorie over Apeldoorn vind ik normaliter niet zo ver gezocht. IRL stemmen wolven vaak als eersten degenen eruit die hen goed kennen omdat ze zich anders misschien tegenover hen verraden door stembuigingen, steelse blikken enz.
Daarom vind ik Floris’ reactie dat die Apeldoorntheorie wel vaker is gebruikt maar zo achterhaald is, oude koeien enz, echt onzin. Het komt op mij over alsof Floris minstens één Apeldoorner probeert te beschermen.
Ik heb echter wel een andere reden waarom ik niet zo in de Apeldoorntheorie geloof.
Bij mijn weten is dit voor het eerst in jaren dat Pascal, Sander en Mariska samen online spelen (weliswaar speelden Pascal en Mariska vorige keer wel samen, maar toen was Pascal feitelijk niet aanwezig, dus die hebben elkaars online speelstijl nou niet bepaald door en door leren kennen). Bovendien vroeg Sander in de aanmeldfase specifiek of Mariska mee ging doen, en toen ze dat beaamde zei hij: dan schrijf ik me ook in. Dat klinkt niet als iemand die vervolgens Mariska er als eerste uit gaat eten.
Maar: het zóu kunnen. En het zou ook prima niet zo kunnen zijn.
Hier koppel je in eerste instantie Floris aan Pascal en/of Sander. Daarna opper je een theorie waarin Pascal en Sander geen wolven zijn, omdat ze Mariska niet zouden lunchen. Ik vind het interessant dat je voor de tweede keer Sander en Floris aan elkaar koppelt. Geen idee wat ik daarvan vind...

Ik vind je veel opmerkingen maken die geen hout snijden. Ik vind je ook heel voorzichtig spelen met al je ''het zou kunnen, maar het zou ook prima niet zo kunnen zijn''. Je lijkt moeite te hebben om mensen te verdenken. Ik mis felheid. Je verdedigt vooral mensen (Edy zou geen wolf zijn omdat ze zich laat BM kandidaat stelde, Pascal/Sander zouden geen wolf zijn, Elrike zou geen wolf zijn...). Wie vind je verdacht?

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Wouter »

Edy schreef:
21 aug 2019, 09:11
Rekenen/wiskunde. Normaal gesproken mijn sterke vakken maar iets maakt me onzeker deze les. Moet maar strategisch positie kiezen voor als de vragen te moeilijk worden.
Dit was de post van Wouter. Ik vond het behoorlijk vreemd maar had zelf niet aan die vervloekte gedacht. En hoewel we niet zeker weten of hij erin zit, weet ik wel zeker dat Wouter vreemd doet.
Ik weet niet hoe je als vervloekte iets kunt doen om positie te kiezen. Had voordat Ineke begon nooit aan de Vervloekte gedacht. Het is in dit spel altijd leuk hoe sommige mensen denken dat jij denkt :D. Maar als je onzeker bent over een toets kan het wel nuttig zijn om in de buurt te zitten van mensen die de antwoorden wel weten. Ik hoop dus een goede rekenaar te vinden :).
Ho ho ho :xmas:

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Mirjamm »

Ineke schreef:
21 aug 2019, 10:27
Ik geloof niet dat hij dit werkelijk al voor Mariska’s dood en voor mijn theorie heeft bedacht. Zo krom kan niemand denken :P
Hihi, zegt mevrouw die op dag 1 met een gigantische bizarre theorie komt over Wouter.


Wouter schreef:
21 aug 2019, 12:11

Ik weet niet hoe je als vervloekte iets kunt doen om positie te kiezen. Had voordat Ineke begon nooit aan de Vervloekte gedacht. Het is in dit spel altijd leuk hoe sommige mensen denken dat jij denkt :D. Maar als je onzeker bent over een toets kan het wel nuttig zijn om in de buurt te zitten van mensen die de antwoorden wel weten. Ik hoop dus een goede rekenaar te vinden :).
Wouter, ik had gehoopt dat je met meer inhoud zou komen aangezien jij het lijdend voorwerp bent in de discussie. Het gaat immers behoorlijk over jou en jouw positie, heb je daar dan niks over te zeggen? Beetje vreemd.

Ik vind twee dingen spannend die gebeuren:
1. Het op dag 1 elkaar toedichten van rollen die nu nog niet eens heel boeiend zijn voor het spel. Vind ik gevaarlijk want dan sluit je onbewust al rollen en mensen uit.
2. Het koppelen van mensen aan elkaar of juist niet elkaar en dan kijken wie er in welk 'kamp' hoort. Ineke zei het ook al, heel kort door de bocht om dit ook nu al te doen!
Vind het raar dat er zo snel conclusies worden getrokken die op weinig zijn gebaseerd. Nu wordt er vast gezegd dat je ergens moet beginnen en dat alles een risico is als er nog zo weinig bekend is, maar probeer zo open mogelijk te blijven kijken.
Hear me roar

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Wouter »

Mirjamm schreef:
21 aug 2019, 12:56

Wouter, ik had gehoopt dat je met meer inhoud zou komen aangezien jij het lijdend voorwerp bent in de discussie. Het gaat immers behoorlijk over jou en jouw positie, heb je daar dan niks over te zeggen? Beetje vreemd.
Als je goed leest en een beetje je fantasie gebruikt kun je zien dat wat ik zeg wel degelijk inhoudelijk is. En zeker na Ineke's laatste post, waarin ze aangeeft dat ze me vertrouwt en weergeeft dat haar theorie weliswaar leuk maar niet echt op iets gebaseerd was, voel ik me terecht geen lijdend voorwerp meer. Ze heeft met name mensen uit de tent gelokt die erover gaan speculeren. Dat zegt meer denk ik over die mensen (Edy bijvoorbeeld pikt hen op, wat ik dan weer verdacht vind) dan over mij of Ineke. In die zin is zo'n theorie heel effectief, maar niet omdat hij waar zou zijn.
Mirjamm schreef:
21 aug 2019, 12:56
Ik vind twee dingen spannend die gebeuren:
1. Het op dag 1 elkaar toedichten van rollen die nu nog niet eens heel boeiend zijn voor het spel. Vind ik gevaarlijk want dan sluit je onbewust al rollen en mensen uit.
2. Het koppelen van mensen aan elkaar of juist niet elkaar en dan kijken wie er in welk 'kamp' hoort. Ineke zei het ook al, heel kort door de bocht om dit ook nu al te doen!
Vind het raar dat er zo snel conclusies worden getrokken die op weinig zijn gebaseerd. Nu wordt er vast gezegd dat je ergens moet beginnen en dat alles een risico is als er nog zo weinig bekend is, maar probeer zo open mogelijk te blijven kijken.
Ad 1: dat is het gevolg van Ineke's theorie. En hierboven heb ik gezegd wat ik denk dat haar idee erachter is. Ik denk dat je niet zo naar het toedichten moet kijken als wel naar wie dat doet.
Ad 2: Dat woord 'kamp' kwam als eerste van mij. Ongelukkig gekozen helaas en inderdaad te vroeg.

Edit: d/t fout
Laatst gewijzigd door Wouter op 21 aug 2019, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Wouter »

En ook nog even hierop reageren.
Pascal schreef:
21 aug 2019, 00:17
Daarom zal ik alsnog met mijn theorie op de proppen komen.
Ik denk namelijk dat Wouter een kans zag om zich aan te bieden aan de wolven. Allereerst omdat Ineke een opmerking maakte over blonde haartjes, was het voor Wouter makkelijk om daar, nadat Mariska er ook al wat over had gezegd, op door te gaan met zijn Haren??? Haren??? opmerking. Haren zijn immers makkelijk in verband te brengen met wolven. In mijn theorie plaatste hij daar zijn eerste zet. Ik denk dat hij met zijn vraag aan Ineke (of ze ook 's nachts voor ons zal zorgen) de reacties wilde peilen. Na weinig respons besluit hij het over een iets andere boeg te gooien door te hinten naar verschillende kampen. Was dat om een wit voetje te halen bij Ineke, ik denk het niet. Ik denk dat het meer een mooie verpakking was van het feit was dat hij daarmee wilde laten weten dat hij van kamp kon wisselen aan de wolven?
Ik had al eerder gezegd dat ik niet aan de Vervloekte had gedacht. Daar kwam Ineke mee. Die Haren, Haren opmerking was gericht op Mariska die dat juist opvallend (maar achteraf waarschijnlijk onbedoeld) zei. Ik wilde daar de aandacht op vestigen zonder overigens haar meteen te verdenken. Meer om de discussie op gang te brengen.

En mijn vraag aan Ineke ging over mijn mogelijke stem op haar als klasse-oudste. Ik wil dat die 's nachts niet opeens van gedaante verandert. Duh.
Je schrijft mij veel te geavanceerde gedachten toe in dit spel.
Pascal schreef:
21 aug 2019, 00:17
Want zonder nog terug te komen op zijn eigen vraag of Ineke ook 's nachts benoemd hij even een aantal (maar niet alle) kandidaten kort, en stemt op Ineke. Waarom heeft hij dat toen niet toegelicht?
Klopt. Ik kreeg geen antwoord. Maar moest uiteindelijk toch kiezen. En ik vertrouw Ineke, ondanks het uitblijven van antwoord.
Ho ho ho :xmas:

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Mirjamm »

Wouter schreef:
21 aug 2019, 13:17
Mirjamm schreef:
21 aug 2019, 12:56
Ik vind twee dingen spannend die gebeuren:
1. Het op dag 1 elkaar toedichten van rollen die nu nog niet eens heel boeiend zijn voor het spel. Vind ik gevaarlijk want dan sluit je onbewust al rollen en mensen uit.
2. Het koppelen van mensen aan elkaar of juist niet elkaar en dan kijken wie er in welk 'kamp' hoort. Ineke zei het ook al, heel kort door de bocht om dit ook nu al te doen!
Vind het raar dat er zo snel conclusies worden getrokken die op weinig zijn gebaseerd. Nu wordt er vast gezegd dat je ergens moet beginnen en dat alles een risico is als er nog zo weinig bekend is, maar probeer zo open mogelijk te blijven kijken.
Ad 1: dat is het gevolg van Ineke's theorie. En hierboven heb ik gezegd wat ik denk dat haar idee erachter is. Ik denk dat je niet zo naar het toedichten moet kijken als wel naar wie dat doet.
Ad 2: Dat woord 'kamp' kwam als eerste van mij. Ongelukkig gekozen helaas en inderdaad te vroeg.
Fijn, Wouter. Hier kan ik wel wat mee.
De twee dingen die ik spannend vind gaan niet meer over jou, maar was in het algemeen bedoeld. Dat 'kamp' ging ook niet over jou maar over mensen die nu al zeggen dat 'die en die sowieso niet bij elkaar zitten'
Hear me roar

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Wouter »

Voorlopige stand voor mij:

Plusje voor Ineke, omdat ze helder is over haar theorie.
Ook voor Ida en Mirjam - zie geen aanleiding om ze te verdenken en ze zijn actief
Twijfels bij Pascal en Edy omdat die maar doorgaan over de vervloekte theorie.

De rest nog neutraal.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Edy »

Wel apart hoe e.e.a. nu opeens een draai krijgt. Ineke komt terug op haar vervloekte theorie en zegt dat het maar onzin was. Vervolgens vindt ze mij en Pascal moeilijk te peilen omdat wij op het onderwerp vervloekte zijn doorgegaan. Apart is hoe zonder slag of stoot Mirjam en Wouter hierin meegaan en dan ook opeens mijzelf en Pascal verdacht vinden omdat wij het onderwerp vervloekte nog aanspreken. Van Wouter begrijp ik het nog. Die is blij dat de vervloekte even van de baan is. Dat hij mij dan verdacht vindt is dan weer niet zo begrijpelijk. Mirjam loopt echt gewoon mee met Ineke en dat is wel lekker makkelijk. Bovendien vindt ze dat Renate niet echt een mening geeft (zou kunnen, zou niet kunnen), maar zelf doet ze vooral haar best om mensen ervan te weerhouden een uitgesproken mening te vormen. Dat vindt ze gevaarlijk, en kort door de bocht enz. enz. Zie quote:
Ik vind twee dingen spannend die gebeuren:
1. Het op dag 1 elkaar toedichten van rollen die nu nog niet eens heel boeiend zijn voor het spel. Vind ik gevaarlijk want dan sluit je onbewust al rollen en mensen uit.
2. Het koppelen van mensen aan elkaar of juist niet elkaar en dan kijken wie er in welk 'kamp' hoort. Ineke zei het ook al, heel kort door de bocht om dit ook nu al te doen!
Vind het raar dat er zo snel conclusies worden getrokken die op weinig zijn gebaseerd. Nu wordt er vast gezegd dat je ergens moet beginnen en dat alles een risico is als er nog zo weinig bekend is, maar probeer zo open mogelijk te blijven kijken.
Een wat overtrokken reactie. Niemand (behalve misschien Renate een beetje) trekt al definitieve conclusies. Ik heb ze niet gezien in ieder geval. Maar een beetje speculeren over wie wat kan zijn hoort erbij. Het is raar dat Mirjam dat wil voorkomen.

En, ik ben toch nog niet klaar met die vervloekte. Sowieso vind ik het redelijk belachelijk dat, als je zo een bizarre theorie voorgeschoteld krijgt, je daar niet langer dan 1 post iets over zou mogen zeggen. Dus ik ga toch even kort door hierop:
1. Ik vond trouwens Ineke's post over Wouter wolf die openlijk ging zoeken naar de vervloekte, ongeloofwaardig. Lees maar terug.
2. Ik vond de theorie van Pascal dat Wouter zelf vervloekte was en dit naar de wolven wilde hinten wel geloofwaardig. Ik zag Wouter prima in staat om te bedenken dat hij de wolven moest aangeven dat ze hem in de nacht moesten opeten. Alleen ging ik er daarbij van uitk dat de vervloekte louter een slechte rol was. Maar nu ik weet dat hij ook al burger kan winnen, wordt het toch een ander verhaal. Ik verdenk Wouter er nu weer niet van dat hij perse bij de wolven zou willen horen. Dus dan was er voor hem ook geen reden om te hinten naar de vervloekte rol. Maar dat zou dan even zo goed voor Mariska gelden. Waarom vindt Mirjam het dan wel aannemelijk dat Mariska wellicht gehint zou hebben dat ze vervloekte was?
3. Hoewel ik begrijp dat de wolven de vervloekte nog moeten vinden, vind ik het niet aannemelijk dat zij dit openbaar in de dag gaan doen. Daarom vind ik Pascal ook niet verdacht daarvoor. Ik vind het wel vreemd dat Ineke dat suggereert terwijl ze zelf degene is die met de vervloekte begon.

Gesloten

Terug naar “Spel 2 - Back to School”