Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Wie is de braafste in de klas?
Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Floris1987 »

Edy you post komt een beetje raar over.kijkend naar structuur

Niet 1 keer edy maar meerdere keren heb ik die theorie gezien vroeger maar je hebt gelijk het is niet echt iets om vol op in te gaan

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Wouter »

Edy schreef:
20 aug 2019, 14:11
Poeh, Ineke haar theorie is duidelijk veel creatiever dan die van mij!! :D :mrgreen:
Dat hij creatief is wil niet zeggen dat hij juist is. Ik vertrouw Ineke wel, maar ik zie de situatie toch heel anders dan ze beschrijft, waarbij ik wel moet toegeven dat het gebruik van het woord kamp door mij niet gelukkig was. Ik had natuurlijk geen enkele aanwijzing of zij goed of slecht is. Ik denk dat haar spelinzicht wel van een niveau is dat ze de burgemeesters-medaille verdient. Ondanks het feit dat ze me nu verdacht probeert te maken.
Edy schreef:
20 aug 2019, 12:51
Verder vond ik Wouter wel verdacht slijmerig naar Ineke toe omdat hij zo graag met haar in een kamp wil zitten. Maar ja, of dit slijmerig nu ook wolverig is, valt nog te bezien. En misschien ben ik wel een beetje beledigd dat hij mij niet sluw of bijzonder of zo vindt, maar mij onder het 'gewone volk' schaart (Edy is gewoon ervaren) Gewoon is zo... gewoon.
Sorry Edy, ik vind je heel bijzonder ;) . Dit kwam er niet goed uit. Vind wel dat qua sluwheid Ineke nog altijd de kroon spant, zoals uit haar theorie ook weer blijkt.

Edit: formulering iets gewijzigd om misverstand te voorkomen
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Edy »

Dat hij creatief is wil niet zeggen dat hij juist is.
Nee Wouter, dat is zeker waar. Sterker nog, ik kreeg er toch een beetje raar gevoel bij. Ineke's theorieën zijn vaak briljant en als gevolg daarvan nogal uniek. En dat unieke betekent voor mij dat ik niet veel mensen er toe in staat acht om een dergelijke theorie op nacht 1 te bedenken in het wolvenhol. Tenzij Ineke zelf in het wolvenhol zit en dit dus in scene heeft gezet. En haar reactie richting Wouter is dan een manier om haarzelf onschuldig te laten lijken.
Dus wat mij betreft kan het nog alle kanten op.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Lola »

Sterkte in therapie Mariska! :(

Ik vind Inekes theorie echt zwaaaaar vergezocht, zeker voor dag 1. Heel creatief en uiterst vermakelijk, maar in mijn ogen geen soort van realistisch. Het doet me ook aan alsof ze hier al heel lang over na heeft zitten denken, maar wat we daarvan moeten maken weet ik ook niet.

Ik zelf nog een heel onoriginele theorie waar we niet zo veel aan hebben, maar Mariska zat er vorig spel tot het einde in, dus mogelijk 'sociale wolven'. Maar dat wijst niet naar een specifiek persoon of zo, dus zoals ik zei niet heel nuttig.

Verder denk ik dat wij allemaal het spel wel lang genoeg spelen om geen dingen bij het spel te betrekken die er niet op van toepassing zijn, zoals wie elkaar irl kennen als basis voor een slachtoffer of (god forbid) Frankrijk. Zoals al gezegd is kun je oneindig dubbele psychologie toepassen op dit soort fratsen, dus het lijkt me niet zinnig om daar aandacht aan te besteden.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Ida »

Jammer Mariska,mischien rekenen maar ietsjes leuker vinden?

Voor wat het waard is op dag1: er is al van alles over de Apeldoorn theorie geopperd, maar bij mij kwam meteen naar boven, dàt zou Sander nooit gedaan hebben, Pascal mischien ook niet, maar daar ben ik iets minder van overtuigd. Maar ja, wat erover gezegd is, is dan ook weer waar. puntje om te onthouden en later mischien te combineren.

Dan het Kamp gedoe van Wouter, dàt zit me niet lekker. Maar om de theorie van Ineke nu te ondersteunen, geen, idee waarom de wolven nu zo opzoek zouden zijn naar een eventuele vervloekte? Hoe weet Ineke zo zeker, dat er een vervloekte inzit?

Lola speelt de onpartijdige burgemeester en zegt in haar post eigenlijk helemaal niks. Het sociale wolven ding, noemt ze wel, maar zonder te zeggen, wie dan in dat spel zaten en wie er lang in zaten. Lijkt erop dat ze een goed puntje wilde maken zonder nadere info.

Het plusje van Floris bij Elrike, snap ik niet helemaal, want Elrike is best in staat om lekker undercover te blijven terwijl ze wolf is. Kreta :D :D :D fijne vakantie!
Bij de rest heb ik nog niets opmerkelijks gezien. Oh Ja Edy; ik denk dat het een compliment is als je 'gewoon' ervaren bent.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Renate »

Allereerst: RIP Mariska. Het is altijd zuur er als eerste uit te gaan.

En ten tweede: wat een verademing dat er niet zo verschrikkelijk veel en lang gepost wordt als de vorige keer! Ik ga nu wel een lange post maken, maar ach, da’s de eerste vandaag. Dat moet kunnen.
Ineke schreef:
20 aug 2019, 11:11
Ik zou nog wel graag een reactie van Renate en Wouter willen op mijn bericht van 18 augustus, 22:10 (BM verkiezing) :)
Dat heeft niet zoveel om het lijf hoor, Ineke. Ik gaf aan dat ik misschien op Floris wilde gaan stemmen, vanwege zijn onderwijservaring. En toen zei Sander:
Sander schreef: @ Renate: er zijn vast meer mensen met onderwijservaring... iedereen heeft tenslotte minstens 8 jaar basisonderwijs gehad, om maar iets te noemen.
Waarop ik reageerde met:
Renate schreef: Hmmmm....Sander en Floris zitten blijkbaar niet in hetzelfde kamp. Sander wil een BM-stem op Floris zien te voorkomen...
En dat zou natuurlijk prima kunnen. Maar het zou ook prima niet zo kunnen zijn.

Edy’s theorie over Apeldoorn vind ik normaliter niet zo ver gezocht. IRL stemmen wolven vaak als eersten degenen eruit die hen goed kennen omdat ze zich anders misschien tegenover hen verraden door stembuigingen, steelse blikken enz.
Daarom vind ik Floris’ reactie dat die Apeldoorntheorie wel vaker is gebruikt maar zo achterhaald is, oude koeien enz, echt onzin. Het komt op mij over alsof Floris minstens één Apeldoorner probeert te beschermen.
Ik heb echter wel een andere reden waarom ik niet zo in de Apeldoorntheorie geloof.
Bij mijn weten is dit voor het eerst in jaren dat Pascal, Sander en Mariska samen online spelen (weliswaar speelden Pascal en Mariska vorige keer wel samen, maar toen was Pascal feitelijk niet aanwezig, dus die hebben elkaars online speelstijl nou niet bepaald door en door leren kennen). Bovendien vroeg Sander in de aanmeldfase specifiek of Mariska mee ging doen, en toen ze dat beaamde zei hij: dan schrijf ik me ook in. Dat klinkt niet als iemand die vervolgens Mariska er als eerste uit gaat eten.
Maar: het zóu kunnen. En het zou ook prima niet zo kunnen zijn.

Maar op één punt ben ik het dan weer wél met Floris eens: Elrike is mogelijk geen wolf, want dan zou ze wél op tijd gestemd moeten hebben, terwijl ze de klassenoudsteverkiezing weer gemist heeft.
Het is jammer dat ze vrijgepleit wordt door zo’n negatieve onderscheiding, maar ik ben bang dat het wel klopt.
Ineke schreef:
20 aug 2019, 13:43
Ik heb een theorie! :D Ik heb zelfs een heleboel theorieën, maar deze doe ik eerst ;)

Ik vind Mariska wel redelijk verrassend als slachtoffer… Ik denk dat de wolven misschien wel op zoek waren naar de Vervloekte om die te bijten. En dan vind ik wederom Wouter negatief opvallen.
In mijn BM-speech maakte ik een opmerking over mijn blonde haartjes en blauwe ogen die mij een geschikte kandidaat zouden maken. Dit was gewoon als grapje bedoeld, maar ik snap de reacties van mensen die deze opmerking wat raar vonden overkomen. Ik kan me zelfs voorstellen dat het als een hint naar Vervloekte kan worden gezien, omdat het ideaal is om als Vervloekte BM te worden, eventueel door de ziener als ''goed'' te worden gezien, en daarna te veranderen in een wolf.
Mariska was degene die hier het felste op reageerde en ''haar haren gingen er een beetje van overeind staan''. Dit zou ook als een hint naar de Vervloekte kunnen worden gezien.
Vervolgens vraagt Wouter grappend ''Haren, haren???'' dus daaruit valt op z’n minst te concluderen dat Wouter heeft geconstateerd dat Mariska haar opmerking ook op weerwolfheid kan wijzen. Vervolgens zegt hij dat hij wel voor mij is als BM. Ik vind die opmerking nog steeds overkomen alsof hij al had besloten om op mij te stemmen. Ik snap alleen niet waarom hij dan niet meteen stemde, maar eerst nog vroeg ''Maar, Ineke, kun je ons wel overtuigen dat je ook ’s nachts voor ons zorgt?''. Misschien omdat hij nog wat zekerder wilde weten dat ik Vervloekte was?
Later stemt Wouter dus toch op mij, omdat hij denkt dat je ''beter in dan buiten mijn kamp kan zitten''. Wat nou als dit een hint van Wouter was van ''Hoi Ineke, aangezien jij de Vervloekte bent en ik een Weerwolf, wil ik je liever in mijn kamp hebben dan erbuiten, dus doe maar BM worden en ga me alsjeblieft niet verdenken''.
Ik ging Wouter echter wel verdenken, waardoor Wouter zijn potentiele theorie ontkracht werd. Dus moesten de wolven op zoek naar een andere Vervloekte. Mariska stelde zich vanaf het begin van het spel op als een slechte, spijbelde leerling die zich niet zo aan de regeltjes hield. Dat in combinatie met haar eerdere reactie richting mij (zie hierboven) zou er voor kunnen hebben gezorgd dat de wolven dachten dat zij misschien de Vervloekte was. Daarom is Mariska misschien wel slachtoffer geworden.
Ik vind Inekes theorie heel vergezocht maar briljant.
Het kán zeker. Het zou een heel goede manier zijn geweest om te hinten naar de weerwolven. Iedereen die Inekes theorie op voorhand verwerpt, vind ik op mijn beurt een beetje verdacht. Daarbij denk ik vooral aan Lola, die wel heel lacherig doet over Inekes theorie:
Lola schreef:
20 aug 2019, 18:24
Ik vind Inekes theorie echt zwaaaaar vergezocht, zeker voor dag 1. Heel creatief en uiterst vermakelijk, maar in mijn ogen geen soort van realistisch. Het doet me ook aan alsof ze hier al heel lang over na heeft zitten denken, maar wat we daarvan moeten maken weet ik ook niet.
Maar ook ik dacht onmiddellijk, net als Edy : en wat als Ineke hiermee juist zeer nadrukkelijk naar de wolven hint? Net iets voor haar om dit in het hol helemaal bekokstoofd te hebben.
Dus ook voor dit verhaal geldt: het zou kunnen. Maar het zou ook prima níet zo kunnen zijn.
Wat wel zeker lijkt: Ineke en Wouter zitten niet in hetzelfde kamp.

Waarin ik Lola wel gelijk moet geven is het volgende:
Lola schreef:
20 aug 2019, 18:24
Ik heb zelf nog een heel onoriginele theorie waar we niet zo veel aan hebben, maar Mariska zat er vorig spel tot het einde in, dus mogelijk 'sociale wolven'. Maar dat wijst niet naar een specifiek persoon of zo, dus zoals ik zei niet heel nuttig.
Dat zou op zich heel goed kunnen. Maarrre…wat is er “onorigineel” aan de socialewolventheorie? Ik vind ‘m nog altijd briljant in zijn eenvoud ;)

Pascal
Cupido
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 jul 2019, 15:46

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Pascal »

Llziener eruit is klote. Veel sterkte in therapie Mariska.

Ik heb even op een zinnetjes op een rij gezet wat Mariska tot nog toe gezegd heeft:

16 Aug 2019, 22:05
Ik hang achterin, bij het raam. Klassenoudste is niets voor mij, veel te veel verantwoordelijkheid, laat mij maar af en toe spijbelen en wegdromen.

19 Aug 2019, 11:26
Mochten jullie me zoeken, ik ben even naar de supermarkt om energiedrank en frikandelbroodjes te halen!

Door subtiel te zeggen dat ze dromerig en afwezig is mogelijk gehint naar de rol van LLziener. Misschien dat dat de wolven is opgevallen?
Want ik was eigenlijk ook wel verrast dat Mariska het slachtoffer was. Als ik wolf was geweest had ik Wouter gebeten vannacht.
Ik dacht net als Ineke dat Wouter had gehint naar de rol van vervloekte.


Verder wat dingetjes die mij opgevallen zijn:
Sanders bijdrage aan het spel bestaat tot nu toe uit wat grappen en grollen of zinloze opmerkingen. Heb je niet wat meer te vertellen Annie?

Mirjam lijkt uitdrukkelijk op zoek te zijn naar fouten van spelers. Ze wijst mij op een klein leesfoutje over de bmverkiezing, Ida wijst ze ook op een foutje in haar post 18-08 21:04, dat Ida een post onjuist toebedeeld aan Edy terwijl deze van Wouter is.
Wat ze dan weer niet ziet, of althans hem er niet op wijst, is dat Wouter in zijn post bij de bm verkiezing, 18 Aug 2019, 11:28 totaal voorbijgaat aan het feit dat ik me ook kandidatuur heb gesteld voor bm.
Vind ik ook wel een essentieel iets, en vind het gek dat Mirjam dus wel het foutje van Ida en mij ziet maar niet die van Wouter, die in mijn optiek kleiner is dan het "foutje" van Ida is.

Verder wacht ik nog met grote smart op de bijdrage van Elrike. Lowlands is nu toch wel voorbij?

Oh en tot slot, ik vind de Apeldoorn theorie echte onzin. Renate en Mirjam, net als Ineke en Lola, kennen elkaar volgens mij ook in RL, dus als morgen een van die 2 in die koppels overlijdt is dan de ander automatisch ook wolf?
Dan kunnen we wel bezig blijven, om over Frankrijk dan nog maar niet te beginnen.

Edit: laatste zin was weggevallen bij copy paste, nu toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Pascal op 20 aug 2019, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Lola »

Ida schreef:
20 aug 2019, 20:02
Hoe weet Ineke zo zeker, dat er een vervloekte inzit?
Ik probeerde deze gedachte ook soort van te verwoorden, of eigenlijk meer, hoezo denk je eraan/zit je daar nu al zo hard op, maar het kwam er allemaal niet zo eloquent uit. En omdat ik ook dacht, Ineke is gewoon enthousiast, best kans dat ze er gewoon de lijst met mogelijke rollen bij gehouden heeft, liet ik het maar achterwege. Maar het was in ieder geval wel iets wat mij ook opviel.
Ida schreef:
20 aug 2019, 20:02
Lola speelt de onpartijdige burgemeester en zegt in haar post eigenlijk helemaal niks. Het sociale wolven ding, noemt ze wel, maar zonder te zeggen, wie dan in dat spel zaten en wie er lang in zaten. Lijkt erop dat ze een goed puntje wilde maken zonder nadere info.
Uh, ik zeg zelf letterlijk dat we er niet echt iets aan hebben... het is niet zo dat anderen dingen zeggen die echt veel zinniger zijn.
Daarnaast is het helemaal niet relevant wie er vorig spel lang in hebben gezeten, en wie er mee hebben gedaan eigenlijk ook niet echt. Ik weet bijvoorbeeld dat Ineke het spel gevolgd heeft zonder zelf mee te doen, en iedereen kan gewoon bij de spelinformatie, of ze nu zelf mee hebben gespeeld of niet. Vandaar ook dat ik zeg dat we niet echt iets kunnen met die theorie. Het was alleen wel een gedachte die bij me opkwam, dus die wilde ik even noemen. Je moet íéts zeggen op dag 1.
Renate schreef:
20 aug 2019, 21:35
Ik vind Inekes theorie heel vergezocht maar briljant.
Het kán zeker. Het zou een heel goede manier zijn geweest om te hinten naar de weerwolven. Iedereen die Inekes theorie op voorhand verwerpt, vind ik op mijn beurt een beetje verdacht. Daarbij denk ik vooral aan Lola, die wel heel lacherig doet over Inekes theorie:
Mijn ding met die theorie is gewoon, Ineke bedenkt dit soort dingen, maar ik geloof niet dat er andere mensen net zo krom denken. Daarom houdt het in mijn ogen gewoon geen stand, het is zo specifiek, Wouter moet exact de gedachten hebben gehad die Ineke hem hier toeschrijft, en het lijkt me daarbovenop sterk dat de wolven direct zó actief op zoek gaan naar de Vervloekte. Zo belangrijk is die niet, je weet niet eens zeker of ie erin zit, en het is vaak een sterkere wolf als hij er later bij komt, en mogelijk al gecheckt is door de Ziener. Dat kun je vergeten als je hem in nacht 1 al bijt.
Renate schreef:
20 aug 2019, 21:35
Maar ook ik dacht onmiddellijk, net als Edy : en wat als Ineke hiermee juist zeer nadrukkelijk naar de wolven hint? Net iets voor haar om dit in het hol helemaal bekokstoofd te hebben.
Als Ineke in het wolvenhol zit, hoeft ze toch niet hier naar de wolven te gaan zitten hinten? Ze kan dan gewoon daar ronduit haar theorieën kwijt.
Renate schreef:
20 aug 2019, 21:35
Wat wel zeker lijkt: Ineke en Wouter zitten niet in hetzelfde kamp.
Dit lijkt me erg voorbarig om nu al te stellen. Ze kunnen zeker nog allebei burger zijn die elkaar onterecht verdenken, maar ze kunnen ook nog prima samen in het wolvenhol zitten en ons hiermee om de tuin proberen te leiden.
Renate schreef:
20 aug 2019, 21:35
Maarrre…wat is er “onorigineel” aan de socialewolventheorie? Ik vind ‘m nog altijd briljant in zijn eenvoud ;)
Onorigineel betekent niet dat hij niet briljant kan zijn, hè! Hij bestaat gewoon al heel lang, dus origineel is ie simpelweg niet meer. Daarnaast hebben we er volgens mij gewoon niet heel veel aan, want het kan op iedereen slaan. Er zijn maar weinig spelers die totaal schijt hebben aan sociaal zijn in hun slachtofferkeuze in nacht 1 (ook als wolf weet je dan tenslotte nog maar bar weinig), en de sociale wolven die met hen in het hol zitten kunnen hun beslissing natuurlijk rechttrekken. Dus het wijst niet echt naar bepaalde mensen, en het sluit ook geen mensen uit.

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Mirjamm »

Ineke schreef:
20 aug 2019, 13:43
Mariska schreef:Pardon? Dus als je blonde haren hebt en blauwe ogen, ben je een goede kandidaat?? Daar gaan mijn haren een beetje van overeind staan!
Mariska was degene die hier het felste op reageerde en ''haar haren gingen er een beetje van overeind staan''. Dit zou ook als een hint naar de Vervloekte kunnen worden gezien.

(...)

Ik snap alleen niet waarom hij dan niet meteen stemde, maar eerst nog vroeg ''Maar, Ineke, kun je ons wel overtuigen dat je ook ’s nachts voor ons zorgt?''. Misschien omdat hij nog wat zekerder wilde weten dat ik Vervloekte was?

(...)

Wat nou als dit een hint van Wouter was van ''Hoi Ineke, aangezien jij de Vervloekte bent en ik een Weerwolf, wil ik je liever in mijn kamp hebben dan erbuiten, dus doe maar BM worden en ga me alsjeblieft niet verdenken''.
Ik kort de post even in omdat ik enkele zaken wil reageren, vandaar de (...).
Ineke, ik vind het leuk dat je moeite doet om op dag 1 al met een leuke theorie te komen, ik vind hem inderdaad ook erg vergezocht. Je start je theorie met het idee dat Mariska wel eens de vervloekte zou kunnen zijn en daar eindig je ook weer mee. Dat hele gedoe dat je Wouter erbij haalt, vind ik dan weer wat onzinniger.
Ik had de post van Mariska ook opgevat als vervloekte of lycantroop. Ik vind het wel wat voor Mariska om kleine knipogen te maken naar haar rol.
Ik vind dat echter helemaal niks voor Wouter, zeker niet bij de burgemeersterverkiezingen al wanneer er nog totaal geen aanleiding en reden was om te gaan hinten naar dat hij wolf is en graag de vervloekte er bij wil hebben. Dat is veel te gevaarlijk in deze en vind ik echt niks voor Wouter om gelijk al zo opzichtig te gaan doen. Eigenlijk zegt hij, in jouw theorie 'Hallo ik ben wolf en ik denk dat jij vervloekte bent dus kan je dat even bevestigen in de burgemeesterverkiezing met nog 11 andere spelers erbij? Alvast bedankt he!' Ik vind het veel logischer om dit te doen als je nog als enige wolf over bent en er nog een kans is dat er een vervloekte in het spel is.
Lola schreef:
20 aug 2019, 18:24


Ik vind Inekes theorie echt zwaaaaar vergezocht, zeker voor dag 1. Heel creatief en uiterst vermakelijk, maar in mijn ogen geen soort van realistisch. Het doet me ook aan alsof ze hier al heel lang over na heeft zitten denken, maar wat we daarvan moeten maken weet ik ook niet.

Ik zelf nog een heel onoriginele theorie waar we niet zo veel aan hebben, maar Mariska zat er vorig spel tot het einde in, dus mogelijk 'sociale wolven'. Maar dat wijst niet naar een specifiek persoon of zo, dus zoals ik zei niet heel nuttig.

Verder denk ik dat wij allemaal het spel wel lang genoeg spelen om geen dingen bij het spel te betrekken die er niet op van toepassing zijn, zoals wie elkaar irl kennen als basis voor een slachtoffer of (god forbid) Frankrijk. Zoals al gezegd is kun je oneindig dubbele psychologie toepassen op dit soort fratsen, dus het lijkt me niet zinnig om daar aandacht aan te besteden.
Ik ben het dus wel eens met wat Lola zegt. En Ida, ik vind wel dat er iets in de post van Lola staat waar ik ook nog wat over wil zeggen.
We spelen inmiddels al (met een lange pauze) zo'n 10 jaar online weerwolven. Elke mogelijke theorie, vergezocht of niet, is al honderd keer de revue gepasseerd. Sociale wolven, familie, Apeldoorners, Frankrijk, sterke spelers versus zwakke spelers, noem het maar op. Daardoor wil ik juist geen theorieën bij voorbaat al negeren aangezien alles mogelijk is, óók als ze al helemaal zijn uitgekauwd. Alles is na 10 jaar wel achterhaald, maar daardoor is ook alles weer mogelijk. Ik denk alleen niet dat er op basis van een uitgekauwde theorie wordt gekozen in het hol (ik bedoel dan 'Ik ben goede maatjes met Mariska dus ik wil haar er als grapje gelijk uit hebben' of 'ik ben familie van Ida en wil haar er zo snel mogelijk uit hebben want ze heeft me altijd door', etc.), maar dat mensen die een link hebben met de theorie en het slachtoffer net zo goed wolf kunnen zijn.

Dan wil ik graag nog een inhoudelijke post van Elrike zien. Ik begreep dat ze afgelopen weekend druk was maar ik hoop dat ze weer tijd heeft om iets zinnigs te zeggen.
Renate schreef:
20 aug 2019, 21:35

Maar op één punt ben ik het dan weer wél met Floris eens: Elrike is mogelijk geen wolf, want dan zou ze wél op tijd gestemd moeten hebben, terwijl ze de klassenoudsteverkiezing weer gemist heeft.
Het is jammer dat ze vrijgepleit wordt door zo’n negatieve onderscheiding, maar ik ben bang dat het wel klopt.
Hier ben ik het ook zeker niet mee eens. Als wolf kan je makkelijk door privé drukte een stemming missen en dit kan door deze theorie dan zelfs in je voordeel gaan werken. Ik vind het een beetje gevaarlijk om iemand door stemonthouding vrij te pleiten.
Hear me roar

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Lola »

Pascal schreef:
20 aug 2019, 22:07
Door subtiel te zeggen dat ze dromerig en afwezig is mogelijk gehint naar de rol van LLziener. Misschien dat dat de wolven is opgevallen?
Want ik was eigenlijk ook wel verrast dat Mariska het slachtoffer was. Als ik wolf was geweest had ik Wouter gebeten vannacht.
Ik dacht net als Ineke dat Wouter had gehint naar de rol van vervloekte.
Huh, Ineke zegt het juist precies andersom, zij denkt dat Wouter op zoek was/is naar de Vervloekte. Hoe heeft Wouter volgens jou gehint naar die rol?
En serieus, waarom zou je als wolf meteen de Vervloekte bijten? Als je denkt te weten wie het is kun je het ook nog best een nachtje uitstellen. Volgens mij is dat tactisch echt veel slimmer, maar goed.

Dat Mariska gehint heeft sluit ik niet uit, en het zou zelfs kunnen dat de wolven daar ook op af zijn gegaan. Maar of we verder iets kunnen met die info betwijfel ik.

Gesloten

Terug naar “Spel 2 - Back to School”