Mensenbarbecue

Eet smakelijk!
Gebruikersavatar
Gerry
Wolvenjong
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jul 2019, 00:24

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Gerry »

Even over de verrassende dood van Edy: Op dag 1 pagina 3 zegt Inge, als ik Heks ben en benoemd specifiek Hugo als de persoon die ze dan misschien zou redden als die het slachtoffer is. Later (pagina 4) gaat Hugo hier op in (met zijn #teamgroenpaars). Als ik dan kijk naar de rollenkaarten zit er in de heks groen (Inge?) en in de Ziener paars (Hugo?). Zou dat betekenen dat Hugo Edy gezien heeft en de heks Inge zichzelf beschermd heeft en op Hugo's aanwijzing Edy heeft gedood?
Alleen waar Hugo hint dat ze Edy moet hebben kan ik niet expliciet vinden. Of het is omgekeerd? want ik zie Inge wel een keer expliciet Edy benoemen als ze het heeft over een 'makkelijk' slachtoffer (hiermee doelende op Elrike, maar waarom de quotes) ?

Dat zou betekenen dat we zo snel mogelijk Hugo eruit moeten halen, dus dat lijkt me het logische volgende slachtoffer. Of Inge als het omgekeerd is.

In het weekend kan ik minder vaak hier kijken omdat Elrike er is. Niet dat Renate gelijk heeft, want het is voor mij geen reden zijn om haar eruit te halen, maar het maakt het reageren hier in het weekend wel lastiger. Gelukkig hoeven we voorlopig niet te kiezen.
You've no idea how wonderful toilet paper is until it's taken away from you by an unfeeling universe. I think it's the defining characteristic of human civilization, the ability to manufacture something decent to wipe your ass on.
- Peter F. Hamilton

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Bert »

Dit is een goede theorie Gerry! We weten dan inderdaad niet wie van de twee welke rol heeft. Misschien heeft Wouter er nog een idee over? Op zich ben ik er zelf meer voor om eerst Inge (nogmaals) op te eten, omdat Hugo mij geenszins verdenkt en één van de mensen is die mij hoog op zijn vertrouwenslijstje heeft staan, maar goed, dat is voor jullie wellicht anders.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Wouter »

Ik vind Gerry's theorie ook heel plausibel. Is ook consistent met mijn idee dat ze IRL elkaar heel goed kennen en elkaar dus heel goed snappen binnen een spel. Dus in elk geval 1 van die twee er de volgende keer uithalen. Welke van de twee? Laten we daar even deze dag voor afwachten.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Wouter »

Ik denk dat Hugo hint op Floris als dorpsgek.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Wouter »

Ik ben ook nog eens ver gaan teruglezen en denk dat we nogmaals inge moeten proberen. Ik denk dat die de grootste kans heeft ziener te zijn.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Bert »

Ik ben het met Wouter eens. Inge post niet zoveel verdachtmakingen en expliciet lijstjes/namen, omdat ze de ziener is. Ze post dus pas als ze iets zeker genoeg weet.Hugo kwam met de hele theorie van de heks en twee drankjes en hoe 'onverstandig' dat kan zijn, omdat, als Edy burger was geweest, de burgers dan niet zouden weten hoe of wat. Wellicht wist ie al zeker dat hij Edy moest hebben, misschien ook niet. Maar nu denk ik ineens: wat maakt het uit? Geen van de spelers zou dan weten dat de heks 'gefaald' had. Zij zien gewoon een slachtoffer. Misschien hoopte Hugo zelfs dat, als Edy burger bleek te zijn, dat een wolf z'n mond voorbij zou praten, iets zou zeggen wat je alleen kunt weten als heks of als weerwolf, omdat je dan weet wie het beoogde slachtoffer was. Laten we dus nogmaals Inge opeten.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Wouter »

Eerst maar eens stemmen trouwens. Ik zit nu een beetje in het verdachtenhoekje merk ik, omdat ik op Pascal had gestemd. We moeten publiek dus wel aannemen dat Elrike in haar nieuwe identiteit onschuldig is. Marieke ligt onder vuur van Hugo, dus het kan geen kwaad daar een beetje in mee te gaan. En ook Renate lijkt me nog wel verdacht te maken.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Gerry
Wolvenjong
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jul 2019, 00:24

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Gerry »

Ik ben het er wel mee eens opnieuw te proberen Inge op te eten. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik denk dat Hugo de heks is, zeker ook gezien zijn reanimatie opmerking op de dag van de burgemeestersstemming.

En Marieke heb ik gebombardeerd tot mijn hoofdverdachte, omdat ze het opvallend vaak eens was met Edy en haar leek te vertrouwen.
You've no idea how wonderful toilet paper is until it's taken away from you by an unfeeling universe. I think it's the defining characteristic of human civilization, the ability to manufacture something decent to wipe your ass on.
- Peter F. Hamilton

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Bert »

Ik zat al op Matthijs en Marieke, dus ik ga sowieso op één van die twee stemmen (zoals ook aangekondigd). Voor de vorm had ik Wouter er ook nog bij staan, maar ik zal natuurlijk niet op je stemmen nu Wouter, nu ik een stem op Matthijs of Marieke prima kan verdedigen. Bovendien vond ik het heel slim van je dat je je 'linkje' met Edy gewoon ruiterlijk toegegeven hebt. Indien nodig, zal ik op het forum betogen dat dat vertrouwen wekt, in tegenstelling tot Marieke, die probeert haar 'vertrouwensband' met Edy onder het tapijt weg te moffelen.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Wouter »

Oeh, het lijkt alsof Gerry nu opeens onder vuur ligt. Ik ga een beetje in de discussie mee maar stel mijn stem nog even uit. Ik hoop dat je het red, en anders stem ik ook op jou als het niet uitmaakt.
Ho ho ho :xmas:

Plaats reactie

Terug naar “Wolventent”