Mensenbarbecue

Eet smakelijk!
Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Bert »

Oké, ik heb alles nogmaals teruggelezen, om te proberen te achterhalen wie de ziener kan zijn. Dit zijn mijn ideeën daarover:
- de ziener heeft in mijn ogen niet openlijk gehint naar Edy als weerwolf/dat hij/zij de ziener is. Vooral voor dat laatste kan ik gewoonweg geen argumenten vinden. Bovendien zou het erg toevallig zijn dat Edy, die niet erg verdacht werd, in nacht 1 of nacht 2 bekeken werd en de heks gelijk de hint oppikte en overging tot vergif. Aangezien Hugo zelf ook noemt dat de heks mogelijk 'arrogant' geweest is (en hij zichzelf arrogant noemt, en wij ervan uitgaan dat hij de heks is), heeft de heks misschien gewoon een gokje genomen/een onderbuikgevoel gevolgd. Ik ga er, ook naar herlezing, vanuit dat Hugo de heks is, door talloze hints o.a. over vergif. Daarnaast heeft híj reden om Inge te redden (die was gewoon burger, dus waarom moest die beschermd worden? Omdat Hugo dat wil/belangrijk vindt) èn hij heeft aangegeven Inge als enige 100% te vertrouwen (logisch, want hij wist als enige dat zij het weerwolfslachtoffer was in nacht 2, omdat hij haar toen kon redden en gered heeft).

Met aftrek van de spelers waarvan we al weten dat ze de heks niet zijn (omdat ze dood zijn of wolven zijn) blijven dan nog over:
- Floris: zou kunnen, maar dan bekijkt hij steeds niet de goede persoon (of hij heeft Edy bekeken in nacht 2, maar toen was zij al dood op dag 2); dan heeft hij in nacht 3 echter waarschijnlijk Nick of Kim bekeken (gezien verdachtenlijstje), maar op dag 3 blijft hij erbij dat zij verdacht zijn en stemt hij op Kim. Ik denk dus niet dat Floris de ziener is.
- Jeska: zou kunnen, kan Kim dan bekeken hebben in nacht 3. Eens kijken wat ze er op dag 3 over zegt/denkt. Als ze Kim dan niet meer wantrouwt, is zei mogelijk ziener.
- Kim: zou kunnen, zegt bar weinig. Stemde wel op Gerry, maar vrij laat.
- Marieke: kan, dan heeft ze gezien haar verdachtenlijstje Bert bekeken in nacht 3, of Hugo. Ook bij haar is het nu heel belangrijk wat ze dag 3 gaat zeggen (tot nu toe zegt ze dat ze Hugo niet helemaal vertrouwt en over mij nog niets).
- Mariska: heeft tot nu toe altijd alle verdachten verkeerd, ook in/na nacht 3. Waarschijnlijk geen ziener, want dan zou ze mensen die ze verdacht vond gecheckt hebben (in ieder geval Kim!) en die niet meer verdacht vinden. Waarschijnlijk niet de ziener.
- Matthijs: vertrouwde Bert al niet op dag 1. zou Bert dan naar ik aanneem checken in nacht 2; na nacht 2 verdenkt hij Bert minder -> waarschijnlijk niet de ziener.
- Melanie: zou waarschijnlijk Bert bekijken in nacht 3; Hugo bekijken in nacht 3 zou ook nog kunnen. Verdenkt dag 3 ineens Nick...
- Nick: vertrouwt Matthijs vanaf het begin niet; zou hem in nacht 2 gecheckt hebben denk ik, maar stemt vervolgens dag 2 wel op hem; nacht 3 zegt hij: 'het spel zal er niet onder lijden als ik er word uitgestemd. -> waarschijnlijk geen ziener.
- Pascal/Elrike2: Elrike2 zou Bert bekeken hebben in nacht 2 (was de enige verdachte); stemt vervolgens dag 2 op Kim; Pascal als ziener geloofde ik daarvoor ook al niet: dan was hij niet gestopt met het spel en had hij zich niet kandidaat gesteld voor burgemeester, zoals ik Pascal ken.
- Renate: wantrouwt heel veel mensen en blijft die mensen ook wantrouwen; heeft diegenen dus niet bekeken (want ze verdwijnen niet van de lijst of haar verdenkingen (bijv. over mij) worden niet concreter/helderder; lijkt daarnaast de heks en de ziener actief te zoeken (en is dus beide zelf niet?).

Samenvatting:
Meest waarschijnlijke zieners: Jeska, Kim, Marieke
Minder waarschijnlijk: Mariska, Melanie, Matthijs, Nick
Minst waarschijnlijk: Hugo, Floris, Pascal, Renate

Denk eens mee, wat lijkt jou?

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Wouter »

Poe lang lijstje ook hier. Ik merk dat ik er veel minder tijd aan kan besteden dan de meeste, dus ben blij met de Analyse.

Marieke heeft aangekondigd op jou te stemmen. Dat klopt met jouw idee dat ze goed de ziener zou kunnen zijn. Kim: Geen idee, die zegt zo weinig. Maar ze verzamelt nu veel stemmen en komen we er op die manier achter. Zelfde geldt voor mij voor Jeska, ik krijg er gewoon geen hoogte van, hoewel ze meer schrijft dan Kim. Voorlopig heb ik Marieke op 1 als ziener.

Dan: ik heb op jou gestemd. Met al vijf stemmen voor Kim en een burgemeester die jou vertrouwt lijkt me dat veilig. Op die manier doe ik het nog in een redelijk vroeg stadium en dat kan bij calamiteiten vertrouwen wekken.

Edit: d/t fout verbeterd
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Wouter »

Dus volgende nacht de pijlen op Marieke denk ik
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Bert »

Ik kan Marieke missen als kiespijn, maar als ze nu op mij blijft gaan en vervolgens wordt ze opgegeten en blijkt ze de ziener te zijn, dan zijn mijn dagen geteld natuurlijk. Dus even afwachten hoe het loopt. Jouw stem op mij is prima en strategisch. Dat zorgt er dan mogelijk voor dat Marieke jou voorlopig niet gaat bekijken (als zij ziener is) en dan kan ze er dus gewoon in blijven, ook al probeert ze mij zwart te maken. Dat laatste gaat moeilijker als ze nog niet 'bekend' is als ziener dan wanneer iedereen haar rol weet doordat ze dood is.
Hopelijk blijkt Kim de ziener te zijn, dan is die geëlimineerd zonder direct gevaar voor ons.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Bert »

Marieke wellicht toch geen ziener; die heeft nu ineens ook allemaal andere verdachten...?

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Lola »

Het wordt nog lastig, Wouter :shock:

Eet iemand op voor vrijdag 19:00. Je zult het nodig hebben...

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Wouter »

Ai, for the record, in mijn eentje nu. Pfff. dacht ik risicoloos op Bert te kunnen stemmen. En ik had onterecht een slecht gevoel dat hij een deel van het stelletje had kunnen zijn. Maar ik was er van overtuigd dat Hugo niet op hem zou zitten. Ik was Offline tijdens de massale stemwisseling dus heb niet gezien dat Marieke duidelijk maakte dat ze ziener is. Ik weet wat me te doen staat. Maar ja, de genezer zal haar wel beschermen. Maar toch....
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Wouter »

Ik wil Marieke opeten
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Wouter »

Met nog wat gedachten: de genezer gaat haar vast beschermen, dus misschien beter, matthijs er uit die hint dat hij dat is.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Mensenbarbecue

Bericht door Wouter »

Ik heb nog even, het is hier vijf uur. 19:00 in Nederland is 1 uur 's nachts hier.
Ho ho ho :xmas:

Plaats reactie

Terug naar “Wolventent”