Nacht 4

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 4

Bericht door Renate »

Ik heb gisteren vluchtig 3 scenario’s genoemd, wil dat hieronder iets uitgebreider doen:

In alle scenario’s:
Marieke is goed (even los van eventueel stelletje zijn)
Wouter zeer waarschijnlijk ook: was naast Marieke de enige echte Bertstemmer.

Scenario 1:
In het meest voor de hand liggende scenario zijn ook Floris, Renate, Hugo en Mariska goed: zij haalden allemaal last minute hun stem af van Kim en wisselden naar Bert.
En Nick is goed, omdat Marieke hem gecheckt heeft.
In dat scenario zijn Jeska , Elrike2, Melanie, Matthijs en Kim verdacht.

Scenario 2:
Marieke heeft Nick gisteren last minute gered omdat zij en Nick een stel zijn. Nick is dan helemaal niet gecheckt door Marieke, dat doe je als ziener niet als je in een stel zit: je moet toch winnen met de ander, goed of slecht.
Nick kan dan dus wel degelijk slecht zijn. Ervan uitgaande dat Marieke nu wel snel de klos zal zijn, zou zij daarmee maar één of twee nachtjes uitstel voor hen hebben kunnen regelen. Terwijl Nick er gisteren eigenlijk helemaal niet zo slecht voor stond.
Ik opperde die theorie, maar ik denk dus eigenlijk niet dat het zo is. En ik denk nog steeds niet dat Nick slecht is trouwens.

Scenario 3:
Het zag er gisteren erg slecht uit voor Kim. Stel dat Kim een wolf is, dan zou je, als je wolf was en je zag dat het voor haar een aflopende zaak was, mogelijk ook maar op haar gestemd hebben.
Toen een snelle stemwisseling op Bert nodig was, kon je dan als wolf een heel goede beurt maken door dan gauw nog even je stem te wisselen naar Bert. Of de ene wolf of de andere wolf er nu uitgaat, maakt per slot van rekening weinig uit.
De vroege stemmers op Kim zijn in dit scenario minder verdacht dan de late stemmers. De vroege stemmers waren: Floris, Jeska en ik vind dat je mij ook nog bij de vroege stemmers mag rekenen.
En toen volgden Elrike2, Nick (als hij in werkelijkheid níet is gecheckt door Marieke) en Mariska.
In dit scenario zijn zij dus, samen met Kim, verdacht.
Bert stemde echter op Kim. Dat maakt ook dit scenario iets minder waarschijnlijk.

Al met al neig ik ertoe te denken dat het meest voor de hand liggende scenario ook het juiste is en zijn dus Jeska , Elrike2, Melanie, Matthijs en Kim het meest verdacht.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 4

Bericht door Hugo »

Renate schreef:
02 aug 2019, 21:10
Hugo schreef:
02 aug 2019, 19:45
Renate schreef:
02 aug 2019, 09:39
Het zou me overigens niets verbazen als Kim toch ook slecht is want dan maakte het voor de wolven gewoon niet uit wie er uit ging en hebben ze daarom een stem niet gauw omgezet.
Of hun stem wél gauw omgezet.
Ai, dan kunnen we nog steeds niemand 100% vertrouwen . Behalve Marieke dan.
Ja, die logica volg ik niet. Als Kim ook slecht is, had ik zeker mijn stem wél omgezet als Wolf, want dan kan je zeggen 'omg ik ben zo goed kijk maar'. Als Kim níet slecht is, zou ik gedaan hebben alsof ik offline was.
Jij zegt hier precies hetzelfde als ik Hugo.
Ik ben het met je eens! :D
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Nacht 4

Bericht door MMarieke »

Maar Renate, ik heb dit al eerder gemeld: juist omdat Wouter op Bert stemde (omdat ie er toch niet uit zou gaan), zou hij best nog wolf kunnen zijn. Dus het stemmen op Bert vind ik geen vrijpleiten in dit geval.

edit: spelfout
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 4

Bericht door Renate »

MMarieke schreef:
02 aug 2019, 20:37
Ik snak naar meer info ;)
Zeg Marieke, de mogelijkheid dat je de nacht niet overleeft, is er natuurlijk. Is het "not done" om te zeggen wie je gaat checken vannacht? De wolven hebben hun ding nu toch al gedaan. Ik gok er eigenlijk op dat je Jeska gaat checken, omdat je tot 2 x toe je verbazing erover hebt uitgesproken dat zij zo door iedereen vertrouwd wordt.
Als ik het mis heb, of als het heel onfatsoenlijk is om dit te vragen, dan hoor ik het vast wel :D

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 4

Bericht door Renate »

MMarieke schreef:
02 aug 2019, 21:53
Maar Renate, ik heb dit al eerder gemeld: juist omdat Wouter op Bert stemde (omdat ie er toch niet uit zou gaan), zou hij best nog wolf kunnen zijn. Dus het stemmen op Bert vind ik geen vrijpleiten in dit geval.

Hmmmm....ik zou hem in ieder geval een plus willen geven.

Melanie
Cupido
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 jul 2019, 21:19

Re: Nacht 4

Bericht door Melanie »

Renate schreef:
02 aug 2019, 21:18
Ik heb gisteren vluchtig 3 scenario’s genoemd, wil dat hieronder iets uitgebreider doen:

In alle scenario’s:
Marieke is goed (even los van eventueel stelletje zijn)
Wouter zeer waarschijnlijk ook: was naast Marieke de enige echte Bertstemmer.

Scenario 1:
In het meest voor de hand liggende scenario zijn ook Floris, Renate, Hugo en Mariska goed: zij haalden allemaal last minute hun stem af van Kim en wisselden naar Bert.
En Nick is goed, omdat Marieke hem gecheckt heeft.
In dat scenario zijn Jeska , Elrike2, Melanie, Matthijs en Kim verdacht.

Scenario 2:
Marieke heeft Nick gisteren last minute gered omdat zij en Nick een stel zijn. Nick is dan helemaal niet gecheckt door Marieke, dat doe je als ziener niet als je in een stel zit: je moet toch winnen met de ander, goed of slecht.
Nick kan dan dus wel degelijk slecht zijn. Ervan uitgaande dat Marieke nu wel snel de klos zal zijn, zou zij daarmee maar één of twee nachtjes uitstel voor hen hebben kunnen regelen. Terwijl Nick er gisteren eigenlijk helemaal niet zo slecht voor stond.
Ik opperde die theorie, maar ik denk dus eigenlijk niet dat het zo is. En ik denk nog steeds niet dat Nick slecht is trouwens.

Scenario 3:
Het zag er gisteren erg slecht uit voor Kim. Stel dat Kim een wolf is, dan zou je, als je wolf was en je zag dat het voor haar een aflopende zaak was, mogelijk ook maar op haar gestemd hebben.
Toen een snelle stemwisseling op Bert nodig was, kon je dan als wolf een heel goede beurt maken door dan gauw nog even je stem te wisselen naar Bert. Of de ene wolf of de andere wolf er nu uitgaat, maakt per slot van rekening weinig uit.
De vroege stemmers op Kim zijn in dit scenario minder verdacht dan de late stemmers. De vroege stemmers waren: Floris, Jeska en ik vind dat je mij ook nog bij de vroege stemmers mag rekenen.
En toen volgden Elrike2, Nick (als hij in werkelijkheid níet is gecheckt door Marieke) en Mariska.
In dit scenario zijn zij dus, samen met Kim, verdacht.
Bert stemde echter op Kim. Dat maakt ook dit scenario iets minder waarschijnlijk.

Al met al neig ik ertoe te denken dat het meest voor de hand liggende scenario ook het juiste is en zijn dus Jeska , Elrike2, Melanie, Matthijs en Kim het meest verdacht.
Ik heb gisteren mijn stem niet omgezet naar een ander omdat ik niet meer online ben geweest vanwege een afspraak die ik had staan. Toen ik 's avonds om 23.00 uur online kwam, was er in eens een heleboel gebeurd. Ik heb al eerder mijn wantrouwen richting Bert uitgesproken, maar daar verder niks meer mee gedaan omdat andere mensen zich op dat moment vreemder gingen gedragen dan Bert nog deed. Als ik online was geweest het uur voor de stemronde eindigde had ik hoogst waarschijnlijk mijn stem ook veranderd omdat ik Bert al niet vertrouwde.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 4

Bericht door Matthijs »

Ik had ook al aangegeven niet meer online te zijn omdat ik op vakantie ben met vrienden.. We zijn de hele middag en avond wezen zwemmen waardoor ik pas toen ik weer thuis was na het eten om 22.30 alles las.. Dus ik vind het wel een beetje flauw om dan verdenkingen te zetten bij mensen die ook überhaupt niet online waren.

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Nacht 4

Bericht door MMarieke »

Renate schreef:
02 aug 2019, 21:57
MMarieke schreef:
02 aug 2019, 20:37
Ik snak naar meer info ;)
Zeg Marieke, de mogelijkheid dat je de nacht niet overleeft, is er natuurlijk. Is het "not done" om te zeggen wie je gaat checken vannacht? De wolven hebben hun ding nu toch al gedaan. Ik gok er eigenlijk op dat je Jeska gaat checken, omdat je tot 2 x toe je verbazing erover hebt uitgesproken dat zij zo door iedereen vertrouwd wordt.
Als ik het mis heb, of als het heel onfatsoenlijk is om dit te vragen, dan hoor ik het vast wel :D
Zodra ik meer info heb over degene die ik gecheckt heb, laat ik het weten.
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 4

Bericht door Renate »

Ja maar: dat hoor jij toch pas in de ochtend? En dan ben je misschien wel dood. Hoe zit dat precies Lola?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 4

Bericht door Renate »

Ik kan inmiddels ook wel vertellen wie ik eerst dacht dat de ziener was. Weten jullie nog wel : mijn gehint naar een hint in nacht 1? Ik dacht aan Pascal, nu Elrike. De aanwijzing was heel mager hoor, maar Pascal zei aan het begin een paar keer "zien" of "visie", dat soort woorden en dat leek mij een voorzichtige verwijzing, maar inmiddels weten we dat ik het fout had.

(Heb het woordje "we" naderhand toegevoegd)

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”