Dag 3

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Melanie
Cupido
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 jul 2019, 21:19

Re: Dag 3

Bericht door Melanie »

Renate schreef:
31 jul 2019, 21:15
Melanie, jij vindt Elrike nu niet meer verdacht?
Die is in mijn ogen zeker nog wel verdacht. Zeker naar haar BM opmerking dat die mogelijk opgegeten wordt, maar bij Nick heb ik momenteel een slechter gevoel

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3

Bericht door Hugo »

RIP Inge :cry: Ik zag deze al een beetje aankomen, maar hij doet toch pijn. Je hebt de Wolven zeker bang gemaakt met je ontmaskering van Gerry.

Ik ben diep vereerd door je vertrouwen in mij, ook postmortaal. Krijg ik zomaar ineens het Burgemeesterschap (fuck you theming) in handen. Ergens ben ik nu wel bang dat ik dat vertrouwen wat ga beschamen door nu heel slecht te spelen, maar dat zal hopelijk toch niet :? .
Na deze vreselijke gebeurtenis van afgelopen nacht is het natuurlijk extra belangrijk de wolven te pakken te krijgen. DE focus zal dan ook daarop moeten liggen; en niet op stelletjes of Heksen of wat dan ook (wat toch de meerderheid van de discussie vandaag lijkt te beslaan :| ). Eerst maar eens goed bijlezen en wat reageren op wat me opvalt, dan kan ik op basis daarvan mijn lijstje weer bijstellen (Krijgen jullie ook weer wat overzicht). Snel beginnen maar:

@ Wouter
@ Hugo, ik reageer later wel op je verbaasde reacties. Heb wel een goede reden denk ik om je te verdenken, maar dat kost meer tijd om dat te vertellen dan ik nu heb. En ik heb hoop ik nog een dag minimaal te leven :)
Hai pap <3 Ik zou nog een diepere onderbouwing krijgen van je verdachtmaking op mij. Ik hoop dat Inge haar vertrouwen ook voor wat mag spreken, maar anders heb ik toch nog iets nodig om me tegen te verdedigen.
Daarnaast kom je zowel vandaag als gisteren met wel een heel summier berichtje (je kan het natuurlijk druk hebben); iets uitgebreidere analyse wordt op prijs gesteld.

@ Nick
Nick schreef:
31 jul 2019, 09:11
@ Hugo

Ik kan inderdaad beter, maar er is een verschil tussen willen en kunnen ;)
Als ik dit letterlijk interpreteer staat er 'ik wil niet beter', maar ik vraag me af of dat je bedoeling was :P

@ Renate
Renate schreef:
31 jul 2019, 13:51
Het lastige van deze theorie is dan weer, dat degene van wie ik vermoed dat het de heks is, juist iedereen attent heeft gemaakt op het stelletje. Dus diegene is óf de heks niet, óf zit niet in een stelletje en is gewoon briljant. 
Nick schreef:Gerry wolf.. Goed gedaan dus!

Ik weet niet of het al eerder is gezegd, maar mag ik jullie er aan herinneren dat er een stelletje in zit?
Als er een wolf in het stelletje zit, dan kan die wolf dus heel makkelijk (mee)stemmen op Gerry
Je had ook gewoon kunnen zeggen 'ik denk dat Nick de Heks is', Renate ;) Als je dat niet in het openbaar had willen delen, had je dit niet zo moeten posten zeg, pfff.

Daarnaast was het zeer zeldzaam dat geliefden een 'hol' hadden op Hyves; hier lijkt me dat ook erg sterk (alhoewel Lola dat natuurlijk definitief moet bevestigen).

@ All

WOWOWOWOWOW... Hold your horses friends. Als we allemaal met drie regels onderbouwing gaan stemmen, waarom is Kim dan nog zo verdacht? Is dit spel ineens 'stem zo snel mogelijk op iemand van je lijstje zonder enige discussie' geworden?
Ik mag hopen van niet, anders voel ik me eenzaam :P
Bert schreef:
31 jul 2019, 18:47
De vorige dag heb ik ook op Kim gestemd. Ik vind haar nog steeds verdacht, om dezelfde redenen. Daar komt bij dat ik Floris en Jeska om verschillende redenen erg vertrouw.
Et tu Bert?
(Ik bedoel, ik snap je stem I guess, het is meer... Kunnen we nog wel discussiëren om ondertussen overige Wolven te spotten?)

Ik geef wel een voorzetje; mijn up-to-date lijstje:
Vertrouwen
Hugo - Mr. Megaperfect. Dat jullie me nog steeds niet allemaal vertrouwen ligt echt aan jullie XD

Floris - Sure, laten we Floris hier positioneren. Stond hij gisteren, sindsdien doet hij oprecht zoekend mee. Stemde ook nog eens op Gerry, dus dat zal wel snor zitten.

Jeska - Jeska staat nog altijd in het groen bij mij; goede posts, scherpe analyses.

Renate - Renate zal het wel niet zijn; ze is wel een beetje gek bezig met al haar ideeën over wie welke rol heeft, maar dat past dan weer geheel bij de Renate die ik ken (luf you Renate)

Melanie - Melanie schuift een categorietje op naar hier. Puur gevoel, maar haar recente activiteit zegt tegen mij dat ze waarschijnlijk te vertrouwen is.

Bert - Bert staat nog altijd boven de streep. Weinig veranderd op dit front; ik denk dat Bert wel te vertrouwen is.

Matthijs - Ach, whatever. We zetten Matthijs net boven de streep. Hij komt oprecht over in zijn posts; ik zie het in elk geval niet als een wolvenstrategie om jezelf zó in de picture te spelen; daar is hij volgens mij slim genoeg voor. Dus oprechte Burger, denk ik.

Neutraal
Elrike - Elrike staat nog hier. Zoals gisteren gezegd pleiten verschillende stemmen op haar haar nog niet direct vrij, maar ik zie geen reden om haar direct te verdenken. Floris lijkt wel allerlei goede dingen te zien in haar?

Kim - Ik bedoel, ik kan haar gewoon niet met goede redenen in Verdacht zetten; dat is ze wel door overige omstandigheden, maar serieus, verder heb ik niets.

Mariska - Mariska blijft bij mij perfect in het midden staan. Beeld je een 'schouder ophaal'-emoji. Dat is mijn gevoel bij haar. Geen idee wat ze is, het enige wat ik van haar vind is dat ze er gemakkelijk doorheen fietst. Maar da's niet per se slecht.

Nick - Nick zakt verder en blijft wat mij betreft net binnen neutraal staan. Ik weet het gewoon echt niet goed met Nick. Zijn posts zijn raar en kort (maar dat zijn ze wel vaker volgens mij), ik kom er niet goed uit met hem.

Verdacht
Marieke - Gun mij mijn tunnelvisie maar, Marieke is slecht :P (Oké, die stem op Gerry maakt haar minder verdacht, dat zal ik wel zeggen. Maar dat hadden ze natuurlijk afgesproken, of zo. Ik zei toch, tunnelvisie ;) )

Wouter - Wouter staat hier, maar ik wil hem nog altijd de kans geven om terug te komen. Voorlopig zie ik dat alleen niet gebeuren.

Mijn lijstje is dus erg naar boven gebalanceerd. Op zich goed denk ik, maar dat maakt het uitbrengen van een (dubbele(!)) stem erg lastig. Ik hoop dat Floris nog wat toelichting bij zijn stem naar Kim kan geven, want echt lekker zit het me niet (maar ik ben zeker over te halen).

@ Lola

Ik heb al dagen niets (substantieels) van Kim gezien. Zou jij haar als spelleider kunnen prikken om te vragen of ze actiever kan worden? Want zo hebben we verdomde weinig aan haar...
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3

Bericht door Hugo »

En dan een stemoverzichtje, I guess.. Jullie zijn echt heel snel.

Met de deadline op morgen, 22:00 (over 23 uur).
Kim 5× (Floris (1), Jeska (2), Bert (3), Renate (5) en Elrike (6))
Nick 1× (Melanie (4))

Nog te stemmen:
Hugo*, Nick, Marieke, Kim, Mariska, Wouter en Matthijs
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3

Bericht door Hugo »

Ik teken trouwens nog even aan dat Gerry Nick en Mariska (om voor mij ondoorgrondelijke redenen) bij "Positief" had gezet in zijn post. Zou daar nog een Wolf zitten?
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Melanie
Cupido
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 jul 2019, 21:19

Re: Dag 3

Bericht door Melanie »

Hugo schreef:
31 jul 2019, 22:33
Ik teken trouwens nog even aan dat Gerry Nick en Mariska (om voor mij ondoorgrondelijke redenen) bij "Positief" had gezet in zijn post. Zou daar nog een Wolf zitten?
Ja Nick 😅

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3

Bericht door Bert »

Hugo schreef:
31 jul 2019, 22:24
Et tu Bert?
(Ik bedoel, ik snap je stem I guess, het is meer... Kunnen we nog wel discussiëren om ondertussen overige Wolven te spotten?)
@ Hugo: Haha, tuurlijk is dat mogelijk! Ik kreeg alleen commentaar dat ik teveel postte en dat mijn posts te lang waren, dus ik probeer het enigszins te beperken. Bovendien heb ik eind dag 2 een lijstje gepost waar alle spelers in stonden. Daar is weinig aan veranderd, maar hier de samenvatting:

- Kim: haar gedrag vind ik vreemd en verdacht. Ze stemt vaak laat, ze post weinig, zeker geen lijstjes/inhoudelijk en stemde de vorige keer zelfs zonder motivatie. Ik stemde de vorige dag ook om die redenen op haar, vandaag dus ook.

- Marieke, Matthijs, Nick en Wouter blijven ook in het negatief staan/onder verscherpte aandacht. Matthijs en Marieke verdacht ik al vroeg in het spel. Matthijs ben ik iets minder gaan verdenken, zijn laatste posts komen 'oprechter' op mij over en bevatten hele overzichten en inhoud waar ik iets mee kan, maar helemaal loslaten kan ik mijn eerste gevoel nog niet. Marieke heeft een plusje verdiend door haar stem op Gerry, maar dat is dan ook het enige. Bij Marieke valt het me erg op dat ze vaak heel defensief reageert (bijvoorbeeld inzake Edy), en dat komt op mij heel wolfs over. Daarbij valt het me op dat Marieke iedereen die haar verdenkt aanvalt. Dat was eerder al het geval met Hugo, later met Gerry (dat bleek terecht) en natuurlijk met mijzelf (nog steeds). Het feit dat Marieke mij verdenkt doet ook geen goed voor haar op mijn lijstje, aangezien ik een burger ben en ze mij maar blijft achtervolgen. Misschien kan Marieke nog eens uiteenzetten waarom ik zo verdacht ben voor haar, want ik hoor haar nu steeds zeggen 'ik zit nog steeds op Bert', maar een overzicht van argumenten mis ik.
Nick verdacht ik niet echt in het begin van het spel, maar gaandeweg het spel bekruipt me steeds meer het gevoel dat er iets niet snor zit. Hij post weinig, zeker geen lijstjes, noemt hoogstens af en toe ineens twee verdachten waaruit hij gaat kiezen om op te stemmen tijdens de lynch, geeft geen uitleg t.a.v. vragen die hem gesteld worden en geeft in de laatste posts als het ware aan dat hij daar ook geen bereidheid toe heeft. Dat vind ik vreemd.
Wouter blijft voor mij staan waar hij stond. Ik wacht graag zijn volgende inhoudelijke post af om hem opnieuw te indexeren.

- Mariska en Melanie zijn voor mij redelijk op neutraal/gematigd positief. Ik heb geen redenen om Mariska te verdenken, haar verdachten (dag 2) komen overeen met de mijne. Melanie lijkt heel instinctief te spelen, ik heb ook geen redenen om haar te verdenken. Dat ze vraagtekens heeft bij Nick, snap ik.

- Floris, Hugo, Jeska, Pascal/Elrike2 en Renate vertrouw ik allemaal behoorlijk tot zeer. Dit heeft voor 4 van de 5 met name te maken met hun inhoudelijk posts, lijstjes en scherpe analyses. Voor Pascal/Elrike2 heeft het te maken met mijn analyse van Pascal i.c.m. met de stemmen op dag 1. Daarnaast moet ik zeggen dat ik Pascal/Elrike2's huidige gedachten goed kan volgen.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3

Bericht door Bert »

Kijk Hugo, zo gaat het dus. Als ik een samenvatting probeer te maken, wordt het toch weer een heel verhaal :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3

Bericht door Wouter »

Hugo schreef:
31 jul 2019, 22:24

@ Wouter
@ Hugo, ik reageer later wel op je verbaasde reacties. Heb wel een goede reden denk ik om je te verdenken, maar dat kost meer tijd om dat te vertellen dan ik nu heb. En ik heb hoop ik nog een dag minimaal te leven :)
Hai pap <3 Ik zou nog een diepere onderbouwing krijgen van je verdachtmaking op mij. Ik hoop dat Inge haar vertrouwen ook voor wat mag spreken, maar anders heb ik toch nog iets nodig om me tegen te verdedigen.
Daarnaast kom je zowel vandaag als gisteren met wel een heel summier berichtje (je kan het natuurlijk druk hebben); iets uitgebreidere analyse wordt op prijs gesteld.
Ha zoon <3 :)

Klopt, die had ik beloofd en was er door drukte niet van gekomen. En als ik er over nadenk is die reden vooral de manier waarop jij me aanvalt. Semi-vriendelijk maar wel blijven hameren op een volgens mij redelijk onbeduidend ding (ik was het een keer eens met Edy en dat werd meteen een dikke bond). Ik ben van jou scherpere analyses gewend en deze paste gewoon niet bij jou, en dat maakte je verdacht volgens mij. That is it. Ik had nog andere mensen onder de streep (Bert en Marieke) en die ga ik nog eens goed bekijken voor ik beslis of ik weer op jou stem of op een ander.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3

Bericht door Wouter »

Hugo schreef:
31 jul 2019, 22:28
En dan een stemoverzichtje, I guess.. Jullie zijn echt heel snel.

Met de deadline op morgen, 22:00 (over 23 uur).
Kim 5× (Floris (1), Jeska (2), Bert (3), Renate (5) en Elrike (6))
Nick 1× (Melanie (4))

Nog te stemmen:
Hugo*, Nick, Marieke, Kim, Mariska, Wouter en Matthijs
Eerlijk gezegd begrijp ik de rush op Kim niet. Ze post weinig, maar maakt haar dat tot een wolf? Ik denk dat ik nogmaals niet met de bandwagon meeloop :)
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3

Bericht door Wouter »

Ok na nog wat posts te hebben teruggelezen, kom ik weer bij mijn oorspronkelijke verdachten: Hugo zoals ik hierboven al had uitgelegd. Mijn verdenking op Marieke bleek vooral te komen doordat ik anderen volgde daarin. En dan Bert. In het begin had hij hele lange vage posts. Dat is nu wat anders, en opeens lijkt iedereen hem weer meer te vertrouwen. Interessant is dat Marieke, die bij een aantal mensen verdacht was had aangekondigd op hem te stemmen. Ik twijfel tussen Hugo en Bert, maar denk dat een aantal stemmen op Bert toch nog wat waarschijnlijker is dan op Hugo. Dus, voorlopig - ik heb nog een kans hier terug te keren - stem ik op Bert.
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”