Nacht 3

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Elve
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:11

Re: Nacht 3

Bericht door Elve »

Alleen als je onschuldig bent Inge, en nee ik roep niemand op.

Als je eens verder leest dan alleen je eigen naam
There are two ways to be fooled.
One is to believe what isn't true,
the other is to refuse to believe what is true.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Nacht 3

Bericht door Inge »

Ik maakte alleen maar een grapje..

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 3

Bericht door Hugo »

Zoals eerder gezegd, fijn dat de grote meerderheid ook nog gelijk kan hebben :)

Ten eerste wil ik Melanie en Elrike complimenten geven voor hun posts, met name in dit topic, maar ook breder: erg fijn te merken dat jullie allebei actief meedoen (en Melanie: geen zorgen over herkauwen; ik vond je post beter te volgen dan die van Floris ;) )

Dan wat reacties, zoals jullie inmiddels gewend zijn:

@ Melanie

Het lijkt me sterk dat de Weerwolven gezamenlijk op Pascal hebben gestemd, dat zou te overduidelijk zijn. Ik denk wel dat Edy en Gerry Pascal als een makkelijke stem zagen, omdat hij al had aangegeven niet meer online te komen. Voor individuele wolven een verdachte stem, maar ik denk niet dat we kunnen zeggen dat de overige stemmers op hem (waaronder jij) verdachter zijn dan ze waren ;)

@ Floris

Zoals eerder gezegd, ik snap eigenlijk de ballen van je post :p Je noemt mij niet eens tot je eindlijstje, da's nooit een goed teken voor een post; de beste speler moet uitgebreid besproken worden ;)
Daarnaast, kan je me helpen wat je met dit stuk bedoelt, met name de nummering:
2b Hugo gaat nog een keer Gerry aan de tand voelen
4: Marieke vind Gerry makkelijk meegaan met Bert op haar.
5: Jeska zegt te neigen op Nick Gerry en of Kim
6 :Inge noemt Gerry verdacht in 1 post (lange) en door tijddruk stemt ze ook direct op hem
3B : Haalt alle spelers aan, Haar mening over gerry = gaf aan dag 1 ook al op hem te willen stemmen en geeft aan dit weer te willen doen.
4B: Mariekes lijstje met Gerry negatief, net zoals Bert
7: wouter benoemd Gerry licht negatief maar wil niet op hem stemmen door de massa attack
Zijn dit paginanummers? Wat zijn de letters? Waarom staan ze niet aflopend? Graag toelichting :)

@ Mariska
Mariska schreef:
29 jul 2019, 21:41
Op dag 2 dus geen burgerslachtoffer. De meeste redenen zijn voorbij gekomen, maar ik heb niet veel de mogelijkheid gelezen dat de wolven het niets zouden zijn. Of dat iemand, en dat vind ik ook niet onwaarschijnlijk, dat er een wolf een deadline heeft gemist.
Mmm... Ik had deze optie inderdaad niet in mijn excelsheet gezet (alhoewel ik hem eerder wel zelf noemde :? ). Ik denk nog altijd níet dat de Heks iemand gered heeft, maar naast Genezer en Dorpsoudste is dit natuurlijk een mogelijk alternatief.

En dan nu mijn kijk op de stemming:

Ik zie veel, veelal dezelfde, conclusies over de stemvolgorde en verdenkingen. Een vroege stem op Gerry zou mensen vrijwel vrijpleiten, een late stem is vooral verdacht. Hoewel ik het principe achter deze redenatie goed kan volgen, ben ik het niet geheel eens met de absoluten. Ik vind bijvoorbeeld Marieke nog absoluut niet vrijgepleit dankzij haar stem (alhoewel hij natuurlijk niet tégen haar pleit), zeker niet omdat Gerry ook nog op haar stemde ("conflicten" tussen Wolven komen vaker voor - Gerry werd op dat moment ook vaker genoemd als verdachte). Ik zou als Wolf dankbaar gebruik maken van de mogelijkheid een medewolf eruit te werken, zeker als dat door anderen hier zo snel beloond wordt met een plek op de hoogste treden van vertrouwenslijstjes.
Wat ik wél opvallend vind aan de stemming zijn de stemmen op Kim, die relatief laat en relatief kort achter elkaar kwamen (behalve die van Jeska). Mariska, Elrike en Bert stemden op Kim, mogelijk in een poging Gerry nog te redden. Tegelijkertijd had Gerry op dit moment al de helft van de stemmen (8), waarbij opgeteld dat Wouter en Matthijs niet konden of bereid leken te wijzigen; echt veel invloed konden deze stemmen dus niet hebben.
Ik vind het overigens een beetje flauw dat late stemmers in Renates ogen blijkbaar niets goed konden doen - dat ze toevallig later online kwamen dan enkele anderen (of iets meer tijd nodig hadden om dingen te bedenken), is meteen verdacht. Ik wil graag aantekenen dat Renate vijf kwartier voor mij stemde en tegelijkertijd met Melanie. Renate zou dus in haar eigen theorie ook een minnetje van zichzelf krijgen (of was het bij jou geheeeeel te verklaren dat je wat later stemde Renate?)
(voor de duidelijkheid: Renate is niet verdacht; haar theorie is gewoon kunstmatig :P)

De enige die ik écht vrijgepleit vindt door het hele verloop rondom Gerry is Inge, maar die stond helaas al op mijn vertrouwenslijstje, dus geen grote nieuwe inzichten daar.

Klein laatste detail: Er stemden drie personen bij de BM-verkiezing op Gerry: Elrike, Pascal en Nick. Weet niet of dat wat zegt, maar laten we het niet vergeten.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 3

Bericht door Floris1987 »

Hugo
De nummering leek mij logisch. Maar geen punt ik geef een korte uitleg

Wat ik gedaan heb is vanaf pagina 1 dag 2 elke pagina gezocht op het woord Gerry
Elke keer als hij genoemd werd als verdachte noteerde ik dit. Dus 1 Floris staat voor het feit dat ik die dag Gerry als eerste noemde als verdachte en wat hij zei. Enz.
Wanneer dit door dezelfde persoon nog een keer werd gedaan kwam er een letter bij.

Ik ben gestopt bij het punt dat er flink gestemd word. De reden hiervoor is een onderbouwing wie een plus verdiende voor vroeg op Gerry zitten.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 3

Bericht door Floris1987 »

Hugo. Ik haal als ik diep duik ,uit jouw post dat jij pascal/elrike 2 nog steeds niet geheel vrijpleit ?

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Nacht 3

Bericht door Nick »

Gerry wolf.. Goed gedaan dus!

Ik weet niet of het al eerder is gezegd, maar mag ik jullie er aan herinneren dat er een stelletje in zit?
Als er een wolf in het stelletje zit, dan kan die wolf dus heel makkelijk (mee)stemmen op Gerry.
Wees dus niet te kortzichtig door de (vroege) Gerry-stemmers te vertrouwen...

En verder: Grappig om te zien hoe er nu door verschillende mensen een aanval richting mij wordt opgezet :)
Het spel zal er niet onder lijden als ik er uit wordt gestemd, maar het is wel zonde van de stemming.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Nacht 3

Bericht door Inge »

Zucht, weer mijn post kwijt. Ik moet er duidelijk aan denken om eerst mijn post te kopiëren voordat ik ga proberen hem te plaatsen.. Gelukkig was het deze keer een iets minder uitgebreide post.

Anyways, ik had toegezegd met een post met overdenkingen te komen vandaag. Ik moet bekennen dat ik voorlopig nog geen bijster interessante overdenkingen heb, maar gelukkig is het nog nacht, dus is dat ook nog niet zo erg.

Ik heb vooral mensen die overblijven nadat ik mensen die ik in meer of mindere mate vertrouw wegstreep. Dat zijn Nick, Bert, Melanie, Kim, Wouter, Mariska. Maar nog geen idee wie ik daarvan dan verdenk.

Mariska merkte trouwens op dat Gerry zei dat burgers zich verdacht gedroegen. Dat heb ik even teruggezocht, en inderdaad!
Net als Nick vind ik dat sommige burgers zich uiterst vreemd gedroegen tijdens de laatste uren van de afgelopen dag en die zijn dus op mijn verdachtenlijstje erbij gekomen.
Vooral opvallend dat Gerry hier Nick noemt.

@ Mariska
Wat mij in die hele discussie opvalt, is dat [Inge] om 1230 zegt dat de heks haar werk goed heeft gedaan. Pas 10 minutten later komt ze met andere mogelijkheden. [Inge], je bent zo ervaren, dat je mij niet wijsmaakt, dat je al die mogelijkheden pas 10 minuten later bedacht.
Uh, in mijn eerste post geef ik aan dat yay, de heks heeft een wolf vermoord. In mijn tweede post reageer ik op Floris die zegt:
Kijk, dat is goed nieuw

waar we dus redelijkerwijs( niet 100 procent) van uit mogen gaan is dat de heks vannacht is aangevallen.
natuurlijk altijd de kans van een genezer maar dat denk ik niet.
ik ken niet alle acties en gedachtes van edy maar ik ga maar eens dag 1 teruglezen.
Waarop ik zeg:
Of de dorpsoudste is aangevallen. Er zijn meer mogelijkheden voor een 'slachtofferloze' nacht dan alleen de heks. Het feit dat het dodendrankje gebruikt, zegt ook niet dat de heks is aangevallen, want dan was dit de eerste aanval geweest en was ze pas bij de tweede aanval noodzakelijk om het drankje te gebruiken om het niet te verspillen. Dus wat mij betreft zijn er nog genoeg mogelijkheden.
Het is niet dat ik daarmee iets over mijn eerste post tegenspreek. Het geldt hoe dan ook dat de heks succesvol haar dodendrankje in heeft gezet. Het enige wat ik doe is reageren op Floris die er meteen vanuit gaat dat de heks zelf aangevallen moet zijn. En dáár ben ik het gewoon niet mee eens, omdat er meer dan genoeg andere mogelijkheden zijn. Waarvan ik slechts een enkeling noem, want het hele lijstje vond ik niet per se nodig - al is die later wel nog door ik geloof Hugo geplaatst.

Dus om eerlijk te zijn begrijp ik niet precies waarop je me nu aanvalt. (Aanvallen is een groot woord, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel)

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Nacht 3

Bericht door Mariska »

Inge, het was ook niet bedoeld als aanval. Het viel me alleen op, en aangezien het in mijn aantekeningen stond, wilde ik het even noemen. Dank voor je verduidelijking
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Nacht 3

Bericht door MMarieke »

Ik wil graag aan de opmerking van Inge en Mariska dat Gerry ‘burgers’ noemde nog even wat toevoegen.
Bert zegt hetzelfde in zijn post van 29/7 om 17:05.
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Nacht 3

Bericht door MMarieke »

Bert schreef:
29 jul 2019, 17:05
YES! Applaus voor de burgers die Gerry ontmaskerd hebben! Ik ga de nacht gebruiken om mijn eigen inzichten op een rijtje te krijgen en om hopelijk met juiste aannames/aanleidingen voor de dag te komen!
Ik wil graag aan de opmerking van Inge en Mariska dat Gerry ‘burgers’ noemde nog even wat toevoegen.
Bert zegt hetzelfde in zijn post van 29/7 om 17:05.
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”