Nacht 3

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Nacht 3

Bericht door Mariska »

Herstel, het antwoord op de vraag die ik wilde stellen, heb ik al gevonden...
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 3

Bericht door Renate »

Jeska schreef:
29 jul 2019, 19:15
Wooooohooo! :D Top gedaan team! Zo verdacht was het dus niet dat men 'opeens' met een groep op Gerry sprong. Er zijn gelukkig gewoon een hoop oplettende good guys!
Nou…dat valt te bezien hoor. Er waren er zéker een paar die dachten: nu is toch alle hoop verloren.
Degenen die als eerste stemden op Gerry vertrouw ik voor het moment logischerwijze wel. Dat zijn: Inge, Floris en Marieke.
Degenen die ná mij stemden (Melanie, Hugo en Kim) worden zeker niet vrijgepleit door deze stemming. Alle hoop was toen toch al verloren voor Gerry.
Na Inge, Floris en Marieke stemde ík op Gerry. Ik wijs er graag nog even op dat ík de vorige stemming al voor Gerry wilde gaan. Zie een van mijn laatste posten die dag:
Renate schreef: Getverderrie, is mijn stem doorslaggevend????
Mijn theorie over Gerry en Elrike wordt door beiden tegengesproken en nu Elrike wél aan het reageren is, gaat de vlieger misschien ook wel niet meer op. Ik laat de theorie dus los. Nog steeds heb ik echter een slecht gevoel bij Gerry. Een stem op hem is nu echter een verloren stem.
Dat teruglezen is wel nuttig. Want nu las ik dat ook Inge op dag 1 Gerry al wantrouwde:
Inge schreef: Dus, starend naar de spelerslijst kom ik langs mensen op wie ik niet ga stemmen, vanwege fijne bijdrages aan het spel of lichte plusjes. Dan blijven over.. (…) Gerry. Die onder andere dus sneaky mijn vraag genegeerd heeft. En Elrike dus. Elrike of Gerry wordt het dan denk ik. Moeilijk. Ik haat stemmen.
En Hugo zegt rond diezelfde tijd:
Hugo schreef: Wat ik wél opvallend vind is dat Renate met een enorme conspiracy theory post komt, en dat Gerry daar vervolgens vrij laconiek op reageert. Misschien is dat zijn onderkoelde toon, of het feit dat hij de aanval niet zo serieus denkt te hoeven nemen.. Maar Inge stelde eerder een vraag aan hem, daar gaat hij dan ook niet echt op in... Ik weet het niet zo met Gerry.
Kijkt, dat maakt mijn vertrouwen in Hugo wél iets groter.
Ook mijn andere verdachte-van-het-eerste-uur Bert komt er iets beter voor te staan bij mij. Hij verdenkt in dag 1, vlak voor de deadline, Gerry nog helemaal niet, post wel in het voordeel van bewezen goedje Elrike en zeer waarschijnlijk goedje Elrike 2/Pascal:
Bert schreef: Meteen een kleine oproep van mijn kant: ik vind de stemmen op Pascal en Elrike een beetje onzinnig en makkelijk. Waarom zou je in godsnaam als Burger je stem weggooien op iemand die inactief is? Die worden toch wel vervangen - Pascal zeker en Elrike als ze aangeeft toch niet genoeg actief te kunnen zijn. Liever stemmen we op mensen die we verdacht vinden, daar is zoveel meer uit te halen. (En ja, sommigen hebben gezegd dat ze Pascal verdacht vinden, maar ik vind dat eigenlijk te makkelijk gaan inmiddels.)
Ook Floris wil liever niet op die twee stemmen:
Floris schreef: De kleine dingen die ik er toch uithaal is dat ik stemmen op Pascal en Elrike een beetje makkelijk vind
Kortom: door het stemgedrag van de afgelopen twee dagen:
- Krijgen de niet-Gerrystemmers (Nick, Jeska, Wouter, Matthijs, Mariska, Bert) en de last minute-Gerry-stemmers (Melanie, Hugo, Kim) een minnetje:
- Krijgen de eerste Gerry-stemmers een plusje: Inge, Floris, Marieke
- Krijgt Inge als Gerry-wantrouwer van het eerste uur nóg een plus
- Krijgt Hugo om diezelfde reden ook een voorzichtige plus
- Krijgt Pascal/Elrike2 een plus, aangezien zowel Edy als Gerry hem/haar eruit wilden hebben
- Krijgt Floris nóg een plus omdat hij niet op Elrike en niet op Pascal wilde stemmen op dag 1
- Krijgt Bert ook een plus, omdat hij de stemming nog gauw van Elrike én Pascal probeert af te halen.

Dat wordt dan dus:

Nick -
Jeska -
Wouter -
Matthijs -
Mariska –
Melanie -
Kim -
Bert 0
Hugo 0
Inge ++
Floris ++
Marieke +
Pascal/Elrike +

Hoe dingen kunnen verkeren he? Mijn vaste verdachten staan niet eens meer op een min.
Ik heb overigens mijn beoogde heks-plusje niet laten terugkomen in het overzicht.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 3

Bericht door Renate »

Haha, Mariska, jouw autocorrect maakt van Inge: Ingericht en van Floris: Florissant.
Ik stel voor dat we hen voortaan altijd maar zo blijven noemen :twisted: :twisted: :twisted:

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Nacht 3

Bericht door Mariska »

Potverdrie, was ik zo verwoed aan het posten, dat ik dat weer heb gemist.... stomme autocorrect
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 3

Bericht door Matthijs »

Renate, ik had in dit geval dus sowieso een minnetje gekregen van het stemmen? Want ik wilde zelf niet meestemmen op Gerry omdat ik dat echt meelopen vond (en het had me een min opgeleverd) en nu ik besloot iemand anders te stemmen was het alsnog een min.

Oh en Mariska, ik "viste" niet zozeer naar die info, ik was voornamelijk nieuwsgierig of het om dezelfde persoon zou gaan, en ik hoefde niet te weten wie het was. Ik wilde weten of ze nu dus 2 lijntjes had lopen of één heel lang lijntje. Maar dat heeft ze al beantwoord dus ik ben daarover alweer tevreden gesteld. Qua vergeldingsstemstrategie heb ik niet zo veel om over te zeggen, behalve dat dat gewoon is hoe mijn vertrouwen werkt: als je mij niet vertrouwt ga ik jou ook niet vertrouwen. Verder is dit een tijdelijke strategie omdat ik nog bezig ben met de analyse van de berichten waarop ik wil overstappen als strategie maar de tijd laat dat wat minder goed toe :?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Nacht 3

Bericht door Mariska »

Maar Matthijs, is het dan ook zo bij jou, dat wanneer iemand jou vertrouwt, jij diegene ook vertrouwd?
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 3

Bericht door Renate »

Matthijs schreef:
29 jul 2019, 22:27
Renate, ik had in dit geval dus sowieso een minnetje gekregen van het stemmen? Want ik wilde zelf niet meestemmen op Gerry omdat ik dat echt meelopen vond (en het had me een min opgeleverd) en nu ik besloot iemand anders te stemmen was het alsnog een min.
Ja, sorry Matthijs, en over de jury-uitslag kan helaas niet gecorrespondeerd worden 😈😈

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 3

Bericht door Matthijs »

Mariska schreef:
29 jul 2019, 22:44
Maar Matthijs, is het dan ook zo bij jou, dat wanneer iemand jou vertrouwt, jij diegene ook vertrouwd?
Oké ik moet misschien het opnieuw verwoorden, bedenk ik me nu: als iemand op mij stemt, dan vertrouw ik deze persoon minder (want hè je vertrouwt een burger dus blijkbaar niet). Als iemand mij juist wel vertrouwt hoeft dat niet per se te betekenen dat ik diegene dan ook weer vertrouw. Verder ben ik zelf dus ongelofelijk hypocriet van tijd tot tijd maar dat hebben sommige mensen al wel eerder aangekaart geloof ik :oops: Maar ja, voor nu is het wel een beetje waar wat je zegt. Echter, zoals ik al had gezegd is dit een strategie die ik snel probeer te vervangen want het werkt nog niet zo goed voor me... (Ik ben met het teruglezen van de berichten ook steeds minder Bert aan het verdenken, dus dat geeft misschien wel een idee van hoe erg het met de originele strategie gesteld is :roll: )

Oh en @Renate: dat is zeer jammer :cry:

Gebruikersavatar
Elve
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:11

Re: Nacht 3

Bericht door Elve »

Was een weerwolf mij steeds aan het wakkermaken om te gaan stemmen :o

Echt net als irl zag ik gewoon niet dat hij me stiekem gewoon voor zichzelf wilde houden om als laatste op te knabbelen, dankjullie dat ik hiervan gered ben.

Gister zat Inge me niet lekker, ze zei dat ze niet goed was in stemmen en haar dubbele stem op burger Elrike is dan wel een erg slechte stem.

Maar nu vol vertrouwen in haar bm schap wat een goede zet, ik hoop dat Elrike je dat vergeven kan.

Ik vond het verdacht snel gaan op Gerry, tja hij had zichzelf ook wel klem gezet met zijn uitspraken, en wilde niet meegaan. Op dat punt meegaan heeft ook geen nut meer.

Ik denk dat het moment van stemmen op Gerry ook wel laat zien wie er een meestemmende wolf is en wie niet.

Ik denk dat de stemmen voordat Kim wat extra stemmen kreeg wel eens van 1 of 2 medwolven kunnen zijn, veilig een wolf eruit stemmen om een goed voetje bij de burgers te kunnen halen.

Maar dat kan ook best na zijn rare uitspraken geweest kunnen zijn aan het begin van de stemmen, immers totaal onschuldig lijken staat even op prioriteit nummer 1.

Ik heb even wat posts van Gerry teruggelezen, maar man wat vaag allemaal! Ik kan er niks bijzonders uithalen behalve dat hij Pascal blijft verdenken. Ook Floris en Hugo waren verdacht wat weer wat positiever uitpakt voor hen nu.

Hij stemde op Marieke, dit is vaak een wolf op wolfstem om marieke niet verdacht te laten lijken. Ik ga haar posts ook eens teruglezen vanwege deze stem. Werd ze door Edy verdacht of niet weet iemand dat? We kunnen immers nu de verdachtenlijstjes van 2 wolven naast elkaar gaan leggen.

O en ik denk dat of de bm als die onschuldig is of een bijna zeker bewezen goedje vannacht wel eens het loodje kan gaan leggen.
There are two ways to be fooled.
One is to believe what isn't true,
the other is to refuse to believe what is true.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Nacht 3

Bericht door Inge »

Elve schreef:
29 jul 2019, 23:11
Gister zat Inge me niet lekker, ze zei dat ze niet goed was in stemmen en haar dubbele stem op burger Elrike is dan wel een erg slechte stem.

Maar nu vol vertrouwen in haar bm schap wat een goede zet, ik hoop dat Elrike je dat vergeven kan.

[…]
O en ik denk dat of de bm als die onschuldig is of een bijna zeker bewezen goedje vannacht wel eens het loodje kan gaan leggen.
Haha, je hebt me toch niet helemaal vergeven en roept nu de wolven op om me op te eten? ;)


Ik kom overigens morgen(ochtend?) weer met mijn overdenkingen. Voor nu ga ik lekker slapen.

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”