Nacht 3

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 3

Bericht door Floris1987 »

ik weet dat het nacht is maar ik had nu tijd :)

Dag 1

Pascal 5x (Wouter (2), Melanie (3), Edy (4), Nick (8) en Gerry (10))
Elrike 5x (Jeska (5), Marieke (9), Inge* (11) en Kim (13) (Renate 16))
Floris 2x (Matthijs (6) en Mariska (7))
Marieke 1x (Hugo (1))
Matthijs 1x (Bert (12))
Melanie 1x (Floris (14))
Bert 1x (Elrike (15))

Dag 2

Gerry 8x (Inge* (2), Floris (4), Marieke (5), Renate (8), Melanie (9) en Hugo (10)) Kim (11)
Matthijs 1x (Nick (1)
Marieke 1x (Gerry (3)
Kim 2x (Jeska (6) Mariska (13) (Elrike 2 (14) Bert (15)
Hugo 1x (Wouter (7)
Bert 1 x (mathijs (12)


Zoals ik kan zien is dit de volgorde op dag 2 dat Gerry verdacht word genoemd
1: Floris ( ander verdachte Nick)
2 Hugo ( ander verdachte wouter en … )
3 Renate ( ander verdachte Wouter Melanie Nick)

Dan stemt Nick uit het niets op Mathijs
Dan komt Gerry,s lijstje

Gerry lijstje

Positief:
Nick, Mariska
Neutraal:
Inge, Renate, Bert, Floris
Gematigd negatief:
Pascal/Elrike*, Hugo
Negatief:
Marieke, Matthijs, Jeska, Kim, Wouter*, Melanie*

In deze periode (tot pagina 8) word daarnaast Bert ook regelmatig negatief genoemd.

2b Hugo gaat nog een keer Gerry aan de tand voelen
4: Marieke vind Gerry makkelijk meegaan met Bert op haar.
5: Jeska zegt te neigen op Nick Gerry en of Kim
6 :Inge noemt Gerry verdacht in 1 post (lange) en door tijddruk stemt ze ook direct op hem
3B : Haalt alle spelers aan, Haar mening over gerry = gaf aan dag 1 ook al op hem te willen stemmen en geeft aan dit weer te willen doen.
4B: Mariekes lijstje met Gerry negatief, net zoals Bert
7: wouter benoemd Gerry licht negatief maar wil niet op hem stemmen door de massa attack

Dan een stem van Gerry op Marieke ( op zich apart is is dat Mathijs al een stem had en ook op zijn lijstje verdachten stond maar hier niet op stemt)

Floris en Marieke stemmen op Gerry.

Ik kan hier nog verder mee gaan maar wil me houden bij de eerste stemmers

Mijn mening hieruit:
Renate Marieke en Inge stemmen vroeg en/of Benoemen Gerry vroeg als verdacht terwijl dat als ze wolven zouden zijn in die stadia helemaal niet nodig was. Dit lijkt mij logisch dat de kans dat ze wolf zijn flink is afgelopen en daarom positief zijn voor mij

Gerry en Edy ( 2 bekende wolven) stemde allebei op Pascal, Gerry zelf op een moment dat hij ook op elrike had kunnen stemmen/stem had kunnen veranderen. Pascal/elrike 2 is voor mij nu gewoon goed.

Nicks stem: Wat moet ik hier van denken. Nick staat op dat moment op verdachten lijstjes en word ook door andere als negatief beschreven. Hij komt als eerste met een stem. Wilt hij dit keer vermijden dat hij als meestemmer word gezien, ook Mathijs staat op dat moment op lijstje ( vooral uit dag 1 nacht 2) als negatief. Daarnaast heeft hij “meegestemt “ met Edy en Gerry op bijna zeker burger pascal.
Ik zelf had begin dag 2 Nick ook al als negatief staan en hij blijft hier voor mij.

Jeska: Beetje hetzelfde als nick, wat moet ik hier van denken. Ze gaat haar eigen weg en komt niet verdacht over en ook niet postiief. Voor nu blijft ze neutraal.

Wouter: Same story. Geeft regelmatig duidelijke post maar vind ze niet echt ergens naartoe gaan ( vooral naar hugo of de wetenschap). Zijn aanstipping van Gerry als negatief (wel redelijk laat vergelijken met de rest) houd hem voor mij nu nog neutraal.

Kim: vliegt alle kanten op, speelt haar eigen spel maar als het erop aankomt wacht ze totdat ze weet wie er uitgaat en stemt ze mee ( zo komt het over) dit komt bij mijn gevoel verkeerd over daarom beland ze nu onder neutraal bij negatief.
Melanie: zit niet echt in het spel( geeft ze zelf ook aan) en dit maakt het lastig zet haar voor nu op neutraal

Bert: was op begin dag 2 duidelijk positief voor mij vooral door zijn samenspel met Edy
( meer hun lichte ruzie 😊) nu heeft hij in mijn ogen negativiteit binnen geharkt door als 4 op kim te stemmen ( behalve als ze wolf blijkt wat kan maar nog niet vaststaat) hij had het af kunnen maken door op Gerry te stemmen maar hield het spannend. Hierdoor komt hij nu op neutraal terecht

Mathijs : is drukt en lijkt zich hierdoor uit de stemming te onttrekken. Nu neutraal maar kan heel snel veranderen.

Mariska: beetje hetzelfde als Mathijs, ook druk en haar stem op het moment is een beetje snel. Lijkt ze net als al die andere latere stemmers bang om meesstemmer genoemd te worden ?


Mijn gevoel over spelers begin vorige dag

Plusje op dit moment
Pascal en Bert

Neutraal
Marieke Inge en Kim

Minnetje
Nick en Gerry

En de rest geen echte mening

Mijn gevoel over de spelers nu
Bijna 100% procent goed
Pascal/ Elrike 2

Plusje op dit moment
Marieke, Inge Renate Hugo

Neutraal
Wouter, Jeska, mathijs,mariska ,bert,melanie

Negatief
Nick, Kim
Laatst gewijzigd door Floris1987 op 29 jul 2019, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Melanie
Cupido
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 jul 2019, 21:19

Re: Nacht 3

Bericht door Melanie »

Even een eerste gedachte en ik weet dat het mij ook in een kwaad daglicht gaat stellen, maar stemming dag 1 was:

Elrike - 6 stemmen - Jeska, Marieke, Inge², Kim, Renate
Pascal - 5 stemmen - Wouter, Melanie, Edy, Nick, Gerry
Floris - 2 stemmen - Matthijs, Mariska
Marieke - 1 stem - Hugo
Matthijs - 1 stem - Bert
Melanie - 1 stem - Floris
Bert - 1 stem - Elrike

2 van de 5 mensen die op Pascal stemde blijken Weerwolven te zijn. Zullen we de weerwolven hier misschien een overeenkomst hebben gesloten om op dezelfde persoon te stemmen? Of is dat een hele rare gedachte? Mogelijk vonden de weerwolven dit een makkelijke burgerprooi omdat hij toch al wilde stoppen.

Daarnaast stemde Nick ook op Gerry voor BM en verdedigde Gerry Nick ergens op dag 1.

Gerry verdacht Bert, Pascal/Elrike en Hugo. Deze mensen stijgen hierdoor iets meer op mijn lijstje richting het positieve.
Positief:
Nick, Mariska

Neutraal:
Inge, Renate, Bert, Floris

Gematigd negatief:
Pascal/Elrike*, Hugo

Negatief:
Marieke, Matthijs, Jeska, Kim, Wouter*, Melanie*
*Mocht Pascal toch een wolf blijken te zijn, dan stijgen Wouter en Melanie naar neutraal.
Dit was Gerry zijn verdachtenlijstje op dag 2. Ik ben er ondertussen van overtuigd dat Pascal goed is, zeker omdat Gerry hem er zo graag uit wilde hebben.
Ik vind het ook opvallend dat hij zowel Nick als Mariska op positief heeft staan, aangezien ik van beide nog niet heel veel heb gezien/gelezen.

Ik weet dat de opmerkingen hierboven mij verdacht kunnen maken, maar ik hoop toch op enige manier te kunnen bewijzen dat ik aan de goede kant sta.

Ik zie nu dat Floris ook een lijst heeft gemaakt, maar ik was al bezig dus maak het toch af. Dit is niet herkauwen ;)

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Nacht 3

Bericht door MMarieke »

@Floris

Ik sta bij positief en neutraal, wat is het nou? 😜
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 3

Bericht door Bert »

YES! Applaus voor de burgers die Gerry ontmaskerd hebben! Ik ga de nacht gebruiken om mijn eigen inzichten op een rijtje te krijgen en om hopelijk met juiste aannames/aanleidingen voor de dag te komen!

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 3

Bericht door Floris1987 »

mmarieke. Mariska en Marieke gaan als 1 naam in mijn hoofd . Heel irritant ik heb hier het hele spel in mijn hoofd al last van.
Edit: Marieke in mariska veranderd op de plek waar het hoort

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Nacht 3

Bericht door MMarieke »

Floris1987 schreef:
29 jul 2019, 17:13
mmarieke. Mariska en Marieke gaan als 1 naam in mijn hoofd . Heel irritant ik heb hier het hele spel in mijn hoofd al last van.
Edit: Marieke in mariska veranderd op de plek waar het hoort
Geeft niet hoor, snap de verwarring helemaal 😉
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Nacht 3

Bericht door Wouter »

Poe, gelukkig heeft de meerderheid meer spelinzicht dan ik. Mooi. Een wolf er uit. Dat pleit het object van mijn stem nog niet vrij natuurlijk. De kans is groot dat wolven laf hebben meegestemd op hun medewolf toen het er naar uitzag dat Gerry gelyncht ging worden. Door een tentharing nog wel...

Much food for thought. Ik ga mijn eigen theorieen en die van anderen maar weer eens onder de loep nemen.
Ho ho ho :xmas:

Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Nacht 3

Bericht door Jeska »

Wooooohooo! :D Top gedaan team! Zo verdacht was het dus niet dat men 'opeens' met een groep op Gerry sprong. Er zijn gelukkig gewoon een hoop oplettende good guys!

Ik ben veel te blij om te gaan slapen, dus laten we een kampvuur maken en gezellig met zijn alle vieren dat er al twee weerwolven zijn vermoord :lol: Aangezien we als gespreksstof op dit gezellige feestvuur lijstjes delen, hierbij mijn lijstje:

Te vertrouwen
- Inge
- Floris
- Marieke
- Renate
- Elrike (2)

Neutraal positief
- Matthijs
- Bert
- Melanie
- Hugo
- Mariska

Neutraal negatief
- Wouter

Wantrouwen
- Kim
- Nick

Redenatie waardoor dit lijstje is ontstaan:
Inge staat op 'te vertrouwen' vanwege het vroege stemmen op Gerry. Hierdoor vertrouw ik Inge nu volledig -zo vroeg op een mede-weerwolf stemmen (met 2 stemmen!) lijkt me érg riskant.-
Ook lijkt het me onwaarschijnlijk dat Floris, Marieke en Renate weerwolven zijn en het risico nemen om al zo vroeg op een mede-weerwolf stemmen, nadat er al stemmen op Gerry waren.
Pascal/Elrike2 werd als verdacht aangewezen door Gerry en komt daardoor bij mij op het 'te vertrouwen'-lijstje.

Matthijs stemde op Nick - daar kan ik nog niks aan aflezen want Nick's rol is nog niet zeker, maar omdat Nick nog steeds op mijn verdachtenlijstje staat en omdat Matthijs als eerste stemde ben ik neutraal tot positief over hem.

Bert is fanatiek als altijd, mijn gevoel zegt positief, maar van wat ik feitelijk heb gezien zet ik hem op 'neutraal tot positief'. Hem al bij positief zetten vind ik eng (ondanks dat hij mij wel zegt te vertrouwen). Maar ik heb nog niks gezien wat maakt dat ik Bert zou moet wantrouwen.

Melanie stemde als 9e en op Gerry - dat pleit voor haar. Toch sluit ik het niet uit dat je als wolf eventueel op een mede-weerwolf stemt. Hoe het er op dat moment voor stond maakt dat het wel erg riskant was (zij had makkelijk op Kim kunnen stemmen, maar die is voor mij nog altijd verdacht, dus misschien was het voor haar kiezen tussen twee kwaden) maar zij had ook gemakkelijk op iemand kunnen stemmen die geen of weinig stemmen had, dus vandaar dat zij voor mij op neutraal/positief komt te staan.

Hugo stemde op de eerste dag als eerste op Marieke, die nu bij mij op het 'te vertrouwen'-lijstje staat. Dat vind ik niet heel positief (maar ja, wat weet je nou op de eerste dag als je niet in het hol zit). Afgelopen ronde stemde hij op Gerry. Dat pleit hem voor mij niet gelijk vrij, maar maakt hem zeker niet verdacht (zelfde als hierboven beschreven bij Melanie). Omdat hij na Edy's dood bijna direct met zijn onderbouwde lijstje kwam en dit consequent is blijven handhaven maakt dat ik hem nagenoeg vertrouw.

Mariska stemde de eerste ronde op Floris, die ik ben gaan vertrouwen en stemde 'gisteren' op Kim (mijn hoofdverdachte).

Dan degene die op neutraal/negatief staat op mijn lijst:
Wouter stemde de eerste ronde als eerste op Pascal (nu Elrike2), die op mijn 'te vertrouwen'-lijstje is komen te staan (maar again, wat weet je nou op de 1e dag). Zijn vorige stem ging naar Hugo, komt voor mij over als een random stem, daar kan ik verder niet veel uit aflezen. Net als uit zijn overige posts. Ik kan er niet echt iets mee, hij probeert mogelijk niet erg op te vallen.

Nick staat op mijn 'wantrouwen'-lijst. Dat stond hij al en dat blijft hij staan.
Kim staat ook nog steeds op mijn 'wantrouwen'-lijst en mijn verdenkingen richting haar zijn alleen maar toegenomen. Ze neemt niet eens de moeite om ons mee te nemen in de reden van haar stem. Ze stemde zo laat - het was al een uitgemaakte zaak (ze kon ook moeilijk op zichzelf stemmen, dus dan maar beter stemmen op een mede-weerwolf, zodat het wolventeam nog een kans maakt).

Ik sta open om te discussiëren over mijn lijstje, mits je een marshmallow voor me maakt nu we toch gezellig rond het kampvuur zitten :D

Edit: Mariska's naam was weggevallen in het overzichtslijstje, inmiddels weer in het lijstje gezet.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 3

Bericht door Matthijs »

Ik had op Bert gestemd niet Nick, Nick die had juist op mij gestemd als eerste ;)

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Nacht 3

Bericht door Mariska »

Zo jongens, daar was ik eindelijk. Ik skim even door mijn aantekeningen en haal de belangrijkste dingen er even uit, dit o herkauwen te voorkomen. Ik eet liever een koe, dan dat ik me er als 1 gedraag. Daarna zal ik benoemen wie ik verdacht vind en waarom.

Op dag 1, is me Renate erg positief opgevallen. Ik weet dat ik eerder vraagtekens bij haar had gezet, of tenminste bij haar, in mijn ogen, vage gedrag. Ze wil bij de stemming op dag 1 echt de burgers en vooral de zondebok beschermen. Vond ik positief.

In nacht 1 meldt Nick dat hij een umheimlich gevoel heeft. Verder zegt hij er niets over en gaat hier niet op in, behalve dat hij later zegt, dat het net zich rond de weerwolven sluit. Ja sorry, Nick, maar je komt steeds met dit soort korte, rare opmerkingen, waar je later niets meer over zegt. Dus bij deze, wat was je gevoel en waarop baseer je je uitspraak dat het net zich sluit?

Als ik mijn aantekeningen teruglezen, had ik wel een goede reden om op Gerry te stemmen, alleen had ik hem niet meer in mijn hoofd. Hij heeft in de nacht de uitspraak gedaan dat sommige burgers zich verdacht gedragen. Hoe wist hij wie de burgers waren ( ja, omdat hij dus een wolf was)?

Op dag 2 dus geen burgerslachtoffer. De meeste redenen zijn voorbij gekomen, maar ik heb niet veel de mogelijkheid gelezen dat de wolven het niets zouden zijn. Of dat iemand, en dat vind ik ook niet onwaarschijnlijk, dat er een wolf een deadline heeft gemist. Wat mij in die hele discussie opvalt, is dat Ingericht om 1230 zegt dat de heks haar werk goed heeft gedaan. Pas 10 minutten later komt ze met andere mogelijkheden. Ingericht, je bent zo ervaren, dat je mij niet wijsmaakt, dat je al die mogelijkheden pas 10 minuten later bedacht.

Verder vist Matthijs bij Renate over nacht 1, over "een zeker" persoon. Aangezien Renate nu op een plus staat , vind ik het vreemd dat hij zich daar weer mee bezig houdt. Wat heb je namelijk aan deze info?

Hugo zegt dat heks wellicht arrogant met drankjes omging. Wellicht, wellicht ook niet. Maar er is alleen een wolf dood, dus alle kudo's naar de heks, arrogant of niet. Het pakt toch goed uit?

Nog steeds op dezelfde dag ( dag 2) zegt Wouter dat de stem van Edy op Pascal (nu Elrike) hem grotendeels vrijpleit. Eum, nee? Waarom zou dat zo zijn

Dan, als ik toch bezig ben, zegt Florissant dat hij geen beslissing wilde maken zonder goede onderbouwing, omdat hij nog niet goed in het spel zit. Vind ik nobel en begrijselijk, maar daarna stem je, zonder onderbouwing. Ik dacht dat je juist wilde onderbouwen, al was het alleen maar op basis van een onderbuikgevoel oid.

Daarna krijgen we het grote stemplezier. Ik was echt van mening dat het even rustig was, en daarna achter elkaar ging op Gerry. Meestal is dat geen goed teken, gelukkig pakte het goed uit. Goed gedaan, jongens!

Melanie, ik snap jouw speeltijd heel goed! Zo speel ik ook, doe bijna alles op gevoel en ik vind het lastig om een goede onderbouwing te vinden . Daarnaast ben ik zo vaak om de tuin geleid, dat ik nu alles 30 keer omdraai.

Goed, na deze samenvatting van mijn aantekeningen, waar staat iedereen?

Positief:
Renate

We hebben misschien gebotst op dat 1, maar inmiddels heeft ze wel credits opgebouwd, vooral door een aantal opmerkingen, waarbij ze het beste met de burgers voorhad.

Jeska

Doet ontzettend goed mee en is lekker aan het reageren, en aan het zoeken naar wolven. Heb alleen aan het eind nog wel een vraag.

Neutraal:
- Floris
- Wouter
- Inge
- Elrike 2
- Marieke
- Bert
- Melanie
- Hugo

Negatief
- Nick
Hij post opruiende teksten, doet vage uitspraken en algeheel is daardoor mijn indruk niet heel positief

- Matthijs
Ik moet toegeven, de jij stemt op mij, dus ik stem op jou, doet hem niet veel goed. Daarnaast heb ik soms het idee dat sommige van zijn posten nogal nep zijn, zo komen ze in ieder geval op mij over. Maar, echt sterke argumenten heb ik, het is een heel sterk onderbuikgevoel.

- Kim
Kim vind ik het meest verdacht, zoals ik al bij mijn stem meldde. Geen onderbouwing, snel stemmen, en wellicht heeft ze de stemming in het wolvenhol gemist?

Zo jongens, dat was hem even. Tenminste, ik kom zo nog met een vraag naar Jeska, maar ik moet even opzoeken wat ik ook alweer wilde vragen.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”