Dag 2

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 2

Bericht door Mariska »

Even snel in mijn pauze. Thuis heb ik natuurlijk al mijn aantekeningen liggen, lekker slim weer.

De stemmen op gerry gaan veel te snel in mijn ogen. Thuis heb ik daarover iets op papier staan, ik beloof jullie heel plechtig dat vanmiddag wat uitgebreider ga posten.

Over Nick had ik ook iets opgeschreven, wat rare uitspraken, ook hier kom ik op terug.

Omdat ik nu niet bij mijn aantekeningen kan, ga ik stemmen op iemand die ik verwacht vind, vanwege een paar keer meestemmen. Ze heeft dan wel niet heel veel stemmen, maar in mijn ogen doet Kim heel vreemd. Ze stemt (wat ik me kan herinneren) zonder goede onderbouwing, ze stemt gauw mee ( zonder onderbouwing) en ik heb zelfs het vermoeden dat de slachtofferloze nacht wel eens kan komen door een gemiste stem in het wolvenhol. Zo, en nu ga ik eens op jacht naar koffie!
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 2

Bericht door Mariska »

Ik stem op Kim
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2

Bericht door Wouter »

@ Hugo, ik reageer later wel op je verbaasde reacties. Heb wel een goede reden denk ik om je te verdenken, maar dat kost meer tijd om dat te vertellen dan ik nu heb. En ik heb hoop ik nog een dag minimaal te leven :)
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2

Bericht door Bert »

Daar ben ik dan eindelijk weer, niet al te ruim voor de deadline, en in opperste staat van verwarring na alles wat ik al met een half oog vanaf de hei gelezen had en vandaag met open ogen (en mond) nog eens herlezen heb. Omdat het me duizelt/verwart is het ergens wel 'fijn' dat er al besloten lijkt en dat mijn stem eigenlijk niet meer uitmaakt. Toch ga ik nog even m'n eigen lijstje maken.
- Floris heeft me met de posts die na dag 1 kwamen een goed gevoel gegeven. Ik verdenk hem niet actief.
- Gerry stond eigenlijk überhaupt nog nergens op mijn radar. :shock: Momenteel wordt hij door heel veel mensen verdacht. Onder de Gerrystemmers zijn spelers die hem al langer verdacht vonden, en mensen die nu 'aanhaken' . Mijn onderbuikgevoel zegt ook dat dit ineens te snel en te makkelijk gaat, maar aan de andere kant zie ik in de posts over Gerry van de afgelopen 36 uuur wel valide punten. Het voelt niet helemaal kosjer om op hem te stemmen, doordat het nu wel erg makkelijk en door veel mensen gedaan wordt, maar wellicht is het ook een beetje omdat ik daarmee moet toegeven dat ik verblind was omdat ik te druk was met 'oorlogvoeren' tegen o.a. Marieke, die vrij vroeg op hem stemt...
- Hugo stond bij mij redelijk positief. Daar verandert niet heel veel aan, al vind ik het niets voor de speler/burger Hugo om dan maar mee te gaan in stemmen op Gerry, zoals hij zelf eigenlijk ook indirect opmerkt.
- Inge lijk ik wel te vertrouwen. Het is deels gevoelsmatig, maar ik vind haar posts ook goed.
- Jeska vertrouw ik erg. Ik was hier eerst voorzichtig mee, omdat het mijn zusje betreft, en het laatste wat ik zou willen is door haar om de tuin geleid worden. Maar inmiddels, door al haar bijdragen aan het spel en haar oprechte en terechte posts, vertrouw ik haar zeer. Ze lijkt afgewogen keuzes te maken en doet goede observaties.
- Kim vind ik heel vreemd spelen. Ze zegt eigenlijk praktisch niets. Haar stem op Gerry komt onbeargumenteerd en zonder verdere introductie om de hoek. Dit vind ik wel verdacht. Zij zou een wolf kunnen zijn die zich onder de radar houdt. Zelfs als Gerry inderdaad gelyncht wordt vandaag en slecht blijkt te zijn, sluit ik deze mogelijkheid niet uit. Het aantal Gerrystemmers is ten tijde van de stem van Kim zo groot, dat haar stem in feite 'overbodig' is en bedoeld kan zijn om een wit voetje te halen.
- Marieke: mijn mening over haar ga ik even 'uitstellen'. Ik ben momenteel wat verward. Als Gerry een weerwolf blijkt, zal ik m'n mening over haar moeten bijstellen, en hoewel ik dat haat, moeten toegeven dat ik het fout had (hoe kinderachtig eigenlijk), is het wel de juiste manier als de feiten je op een gegeven moment tegenspreken.
- Mariska: ik had wel een goed gevoel bij Mariska. De laatste dagen is ze (net als ik zelf overigens) veel afwezig geweest. Ik wil dus op haar aangekondigde inhoudelijke post wachten alvorens een oordeel te vellen.
- Matthijs blijft me wel opvallen, maar ook hier ben ik een beetje verward. We lieten elkaar enigszins met rust. Hij stemt wel op mij, dat vind ik an sich niet zo opvallend, al heeft hij voor mijn gevoel geen of weinig argumenten. Stel dat hij wolf is, gooit hij zijn stem als het ware wel weg. Maar wat moet ik daar dan voor conclusie aan verbinden? En wat als ik over hem ook al onterecht in een tunnel zit en hij blijkt toch burger? En wat moet ik dan voor conclusie trekken over zijn stem? Hier loop ik ook nog op stuk.
- Mel: haar spelgedrag valt me niet direct in positieve of negatieve zin op. Wat ik wel 'vervelend' vind is dat ze blijft roepen dat ze Hugo en mij (licht) verdenkt, maar dat dat vooral gevoelsmatig/intuïtief lijkt te zijn, en daar kun je niet echt het gesprek over aangaan of je tegen verdedigen. Haar stem op Gerry is ook bij lange na niet doorslaggevend, dus hier geldt hetzelfde argument als ik voor Kim genoemd heb.
- Nick heeft zich dit hele spel al beperkt tot korte posts en de laatste tijd ook tot minder van die korte posts. Dat is geen verwijt (nogmaals, ik was zelf ook weinig aanwezig de laatste 48 uur), maar het zorgt er wel voor dat ik geen hoogte van hem krijg. Wie hij al dan niet verdenkt weet ik eigenlijk nauwelijks, want lijstjes post hij niet echt. Dat kàn een tactiek van een weerwolf zijn, want als je weinig namen noemt, zijn er ook weinig mensen die erover vallen. Hij stemt wel als allereerste (niet per se een wolfse tactiek, al mag je je stem natuurlijk nog een keer wisselen) en wel op Matthijs. Dat maakt hem dan ergens weer 'vertrouwd' voor mij. Of is hij een wolf en had hij nu het gevoel, na mijn uiteenzettingen over Matthijs, dat er inmiddels wel genoeg op de burgers ingepraat was om Matthijs te zullen opknopen na deze opening van directe aanval van hem? Dat zou Matthijs dan weer onschuldig maken. Zoals gezegd, ik ben verward. Deze laat ik ook nog even 'rusten'.
- Pascal/Elrike2: heel jammer dat ze nog steeds niet deelneemt. Mijn theorie dat dit een goede rol/gewone burger betreft, hang ik nog steeds aan.
- Renate: was ik in de vorige lijstjes redelijk positief over, al vind ik het wel lastig dat ze Hugo en Inge zo verdacht vind, terwijl ik dat helemaal niet zo zie. Hier moet ik ook nog even over nadenken.
- Wouter had ik al in het vizier in mijn vorige lijstje, met name om de door mij steeds benoemde link met Edy. Zijn lijstje met verdachten kan ik deel begrijpen (Marieke, al ben ik daar nu zelf wel over in twijfel zoals beschreven), Gerry. Dat Hugo er zo hoog op staat en dat ik er hoog op sta begrijp ik niet. Ook over Wouter ga ik nog even nadenken.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2

Bericht door Bert »

Ik blijf nu een beetje online om wat reacties te lezen en te kijken wat er gebeurt tot aan de deadline. Ik weet dat ik nog moet stemmen, maar voorlopig maakt het geen bal uit op wie ik stem, dus ik kan net zo goed nog even wachten ;)

Gebruikersavatar
Gerry
Wolvenjong
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jul 2019, 00:24

Re: Dag 2

Bericht door Gerry »

In mijn pauze weer tijd om terug te lezen en te zien dat er wel erg veel stemmen op mij zijn :(

Ik heb wegens het veel moeten terug lezen na de ontmaskering van Edy (ik ben er zowel vrijdagavond als zaterdagmorgen mee bezig geweest) posts gemist (waarschijnlijk in mijn haast een paar keer een pagina te ver doorgeklikt). Achteraf gezien had ik beter de andere kant op terug kunnen lezen. Dit spel kost toch meer tijd dan gedacht (voor mijn gevoel ook meer dan op forumspellen, waar ik voor het eerst online mee speelde).

Het is jammer dat ik daardoor in een keer voor iedereen verdacht ben.

@Floris: Pascal's aanval op mij (en vooral de onzinnige reden) is niet verdacht? En vervolgens er niet op reageren als hem er op aanspreek, maar wel op anderen reageren? Daarom heb ik gezegd dat ik hem verdacht vind en op hem heb gestemd.

@Jeska en anderen: ik had mijn tekst nog aangepast voordat ik postte, er stond eerst "ik heb nog weinig van haar gezien (behalve haar stem op Elrike). Ik heb later er positiefs tussen gezet zonder me te realiseren dat de stem op Elrike dan anders overkomt. Natuurl8jk is dat niet positief.

@Hugo: ik heb mijn vibes (naar Pascal, Floris, Bert en jou) al eerder genoemd. Ik heb daar de ontmaskering van Edy, de stemming op Elrike en in mindere mate de stemming op Pascal) bij opgeteld en kwam tot dit lijstje waarop Marieke de meeste minnetjes heeft.
You've no idea how wonderful toilet paper is until it's taken away from you by an unfeeling universe. I think it's the defining characteristic of human civilization, the ability to manufacture something decent to wipe your ass on.
- Peter F. Hamilton

Melanie
Cupido
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 jul 2019, 21:19

Re: Dag 2

Bericht door Melanie »

Bert, ik ben niet iemand die lijsten bijhoudt met dingen die mensen zeggen. Ik lees alles wat er wordt gezegd en daar krijg ik een bepaald gevoel bij. Al vanaf het begin van het spel heb ik de kriebels bij jouw post. Dat komt omdat ik je erg aanvallend vind naar andere mensen toe. Alsof je telkens de aandacht van jezelf af wilt hebben, zodat niemand jouw verdenkt maar meegaat in jouw aanvallen.

Daarnaast ben ik gewoon niet iemand die lijsten maakt met alles wat gezegd wordt en wanneer iemand wat zegt. Ik lees en reageer daar meteen op. Dat maakt misschien dat dingen soms wat onderbouwd lijken, maar dat is het niet.

Gebruikersavatar
Elve
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:11

Re: Dag 2

Bericht door Elve »

Dit is niet leuk meer, weer een bericht weg terwijl ik typ.

Ik ga niet weer proberen lange posts te maken, dat is kennelijk toch niet aan mij besteed.

het is nu 11.11 en ik begin opnieuw.

Ik heb voor ik mijn stem uitbreng nog wat leuks voor onze heks, een spotify list met witches muziek

https://open.spotify.com/playlist/4OHal ... 3XLcACKAwc

Maar nu stemmen, ik ben zelf van mening dat het veel te hard gaat met stemmen op 1 persoon, ik weet niet wat ik van Gerry moet denken, maar dit gaat echt te gemakkelijk. Trouwens, als Gerry eruit gaat, wie moet mij dan wakker maken om te stemmen?

Ik ga niet mee met stemmen op Gerry, maar ook niet op mijn hoofdverdachten, want dan krijg je weer een onzinnig lijstje stemmen met allemaal mensen die maar 1 stem krijgen. zulke stemmen zijn ook echt totaal nutteloos.

Als ik naar Pascals rol kijk is er vanuit hem geen reden geweest om personen aan te vallen op dag 1, ik vermoed zelf dat hij dat bewust deed enkel om een discussie los te maken ipv echte vermoedens jegens die personen. Dit antwoord was ik jullie nog schuldig(nou ja schuldig, eigenlijk was de echte Pascal dat maar ja die is druk elders of mag in de hemel af en toe kijken onder de naam Elrike)

Maar ik leg even de stemlijstjes naast elkaar om tot mijn reden tot stemmen te komen:

Dag 1

Elrike 6x (Jeska (5), Marieke (9), Inge* (11), Kim (13) en Renate (16)
Pascal 5x (Wouter (2), Melanie (3), Edy (4), Nick (8) en Gerry (10)
Floris 2x (Matthijs (6) en Mariska (7))
Marieke 1x (Hugo (1)
Matthijs 1x (Bert (12)
Melanie 1x (Floris (14)
Bert 1x (Elrike (15)

Dag 2

Gerry 8x (Inge* (2), Floris (4), Marieke (5), Renate (8), Melanie (9) en Hugo (10)) Kim (11)
Matthijs 1x (Nick (1)
Marieke 1x (Gerry (3)
Kim 2x (Jeska (6) Mariska (13)
Hugo 1x (Wouter (7)
Bert 1 x (mathijs (12)

Bert zelf laat zijn stem pas op het laatste moment weten.

Ik heb besloten om op Kim te stemmen, Ze stemt nu voor de 2e keer me te gemakkelijk mee en dat valt me hier op.
Ze stemt 2 keer vrij laat, maar ook net niet te laat zodat het gaat opvallen.

De 2e keer na 1 bericht in het begin van de dag waar ze zegt vrij te zijn en dus actiever te gaan reageren is haar enige volgende bericht(correct me if i'm wrong) een stembericht, echt totaal geen onderbouwing en dan noem je Elrike en Pascal gister inactief?

Waar is haar beloofde activiteit dan? Ik denk dat dit een wolfje is die onder de radar wil blijven en onopvallend meestemt, Mijn stem is dan ook gericht op iemand die 1. al stemmen heeft 2. haar stem onredelijk uitbrengt 3. onder de radar wil blijven terwijl ze wel actief kan zijn 4. makkelijk meestemt
There are two ways to be fooled.
One is to believe what isn't true,
the other is to refuse to believe what is true.

Gebruikersavatar
Elve
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:11

Re: Dag 2

Bericht door Elve »

Ik stem op Kim
There are two ways to be fooled.
One is to believe what isn't true,
the other is to refuse to believe what is true.

Gebruikersavatar
Elve
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:11

Re: Dag 2

Bericht door Elve »

o ja, was ook even tussendoor afgeleid, nu lijkt het of ik wel 2 uur lang met mijn post bezig was

van 11.11 tot 13.13
There are two ways to be fooled.
One is to believe what isn't true,
the other is to refuse to believe what is true.

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”