Nacht 2

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 2

Bericht door Floris1987 »

Jeska Mijn gevoel zegt dat het de vorige dag tussen 2 burgers ging en de nieuwe Elrike dus goed is.

Wouter jou mening over mij tot mijn laatste post klopt geheel, heb ik ook toegegeven, dat ik dag 1 er geheel niet inzat.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Nacht 2

Bericht door Mariska »

Hoi iedereen,

Even heel kort, want ik ben net klaar op het werk en ga zo naar een plek zonder Wi-Fi. Verwacht vandaag dus geen wonderen van me, ik doe mijn best vanavond op het een en ander te reageren, voordat ik in mijn ogen te afwezig ben.

Ben ik vandaag ook, maar dan weten jullie het ook!

P.s. gecondoleerd Lola, wat heftig!
P.p.s rip Elrike en welkom Elrike!
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 2

Bericht door Renate »

Ik was echt heel benieuwd wat Elrike zou zeggen, als Pascal 2, maar ik heb alles doorgelopen, maar nog geen opmerking van Elrike gezien.
Nou ja, wie weet komt dat nog. Dit is tenslotte ook mijn eerste reactie vandaag

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 2

Bericht door Renate »

Mariska schreef:
25 jul 2019, 17:24
ik doe mijn best vanavond op het een en ander te reageren, voordat ik in mijn ogen te afwezig ben.
Ja, je mocht de stemming in het weerwolvenhol eens missen, stel je voor!😈😈😈



(Ge-edit ivm ontbrekend haakje)

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2

Bericht door Hugo »

RIP Elrike, en welkom natuurlijk ;)

Even een medische sidenote:
Lola schreef:
24 jul 2019, 23:10
"Ik heb meer dan genoeg paracetamol bij me", opperde Renate. "We kunnen een heel doosje bij Elrike naar binnen duwen."
Renate heeft erg veel paracetamol bij zich, wil dit kans van slagen hebben. Ernstige toxiciteit bij paracetamol treedt pas op bij >200 mg/kg; dat is dus (om bijvoorbeeld mij te vergiftigen): 200*68=13600 mg, oftewel 28 tabletjes. Bij Elrike zal je, om die plasmaconcentratie te bereiken, waarschijnlijk meer moeten toedienen.
Je lever wel zet de paracetamol om naar N-acetyl-p-benzoquinon-imine (NAPQI), wat normaliter kan worden omgezet samen met glutathion. NAPQI is hepatotoxisch (schadelijk voor je lever). Bij een overdosering heb je te weinig glutathion om de NAPQI snel te laten verdwijnen, en krijg je dus acute leverbeschadiging.
Dan heb je echter alleen nog de lever serieus toegetakeld; het duurt nog wel even voordat iemand van metabole ontregeling bezwijkt (tenzij er acute medische hulp geboden wordt, of een levertransplantatie).

Tot zover de medische sidenote.

Verder zijn er heel veel woorden gewisseld tussen Wouter en Marieke, niet veel nuttige als ik het zo snel lees.
De kansberekening over dat tussen 5 mensen waarschijnlijk een Wolf zit, is natuurlijk totaal nutteloos.
Nick schreef:
25 jul 2019, 09:14
Jammer Elrike, maar welkom terug!

Een aantal mensen hebben gisteravond een interessante discussie gehouden, waar ik van sommige berichten een naar gevoel kreeg...
Nou Nick, vertel eens! Of ga je net als Renate nu claimen dat je de Ziener aan het beschermen bent? (<3 Renate) Of voel je je bedreigd door de Weerwolven? (In dat geval hoor ik morgenochtend van je ;) )
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 2

Bericht door Renate »

Hugo schreef:
25 jul 2019, 19:43

Even een medische sidenote:
Lola schreef:
24 jul 2019, 23:10
"Ik heb meer dan genoeg paracetamol bij me", opperde Renate. "We kunnen een heel doosje bij Elrike naar binnen duwen."
Renate heeft erg veel paracetamol bij zich, wil dit kans van slagen hebben. Ernstige toxiciteit bij paracetamol treedt pas op bij >200 mg/kg; dat is dus (om bijvoorbeeld mij te vergiftigen): 200*68=13600 mg, oftewel 28 tabletjes. Bij Elrike zal je, om die plasmaconcentratie te bereiken, waarschijnlijk meer moeten toedienen.
Je lever wel zet de paracetamol om naar N-acetyl-p-benzoquinon-imine (NAPQI), wat normaliter kan worden omgezet samen met glutathion. NAPQI is hepatotoxisch (schadelijk voor je lever). Bij een overdosering heb je te weinig glutathion om de NAPQI snel te laten verdwijnen, en krijg je dus acute leverbeschadiging.
Dan heb je echter alleen nog de lever serieus toegetakeld; het duurt nog wel even voordat iemand van metabole ontregeling bezwijkt (tenzij er acute medische hulp geboden wordt, of een levertransplantatie).

Tot zover de medische sidenote.
😂😂😂😂

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2

Bericht door Hugo »

We kunnen beter Elrike vergiftigen met GHB, benzodiazepinen, SSRI's (anti-depressiva), opiaten (da's lekker wegzweven), digoxine, lithium...

Met name met combinaties van die dingen. Ook nog alcohol erbij doen, gaat veel soepeler dan PCM (paracetamol).
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 2

Bericht door Renate »

Hahaha Hugo, geweldig!

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Nacht 2

Bericht door Nick »

Hugo schreef:
25 jul 2019, 19:43
Nou Nick, vertel eens! Of voel je je bedreigd door de Weerwolven?
Het is eerder andersom: De wolven zouden zich bedreigd moeten voelen! Het net sluit zich steeds meer...

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2

Bericht door Hugo »

Nick schreef:
25 jul 2019, 20:33
Hugo schreef:
25 jul 2019, 19:43
Nou Nick, vertel eens! Of voel je je bedreigd door de Weerwolven?
Het is eerder andersom: De wolven zouden zich bedreigd moeten voelen! Het net sluit zich steeds meer...
Voorlopig laat je het net lekker wijd open. Ik weet dat je het leuk vindt om het idee te hebben dat we allemaal naar je kijken, maar het zou fijn zijn als je dat briljante brein van je zou gebruiken om te helpen ;)

(Dit is iets dat we bij psychiatrie hebben geleerd, mensen met grootheidswanen moet je niet te veel tegenspreken ^^)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”