Nacht 2

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Nacht 2

Bericht door Wouter »

Edy schreef:
25 jul 2019, 13:38
Matthijs en Wouter,
Als jullie die statistieken voor mij maken, dan mag je daarmee ophouden hoor ;) ;) ;)
Ik begrijp ze niet, ik wil ze niet begrijpen en ik zal ze ook nooit begrijpen. :P :P
Desondanks snap ik best dat er tussen 5 mensen die stemmen op Elrike een wolf kan zitten. Maar welke??
Nick vroeg het ook al. Je hebt gelijk. Zonder precieze berekening zie je het ook. Tussen de Elrike-stemmers zit vrijwel zeker een wolf.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 2

Bericht door Matthijs »

Nick schreef:
25 jul 2019, 13:56
Matthijs schreef:
25 jul 2019, 12:11
Er waren 10 stemmen op Elrike en Pascal.
Ervanuitgaande dat allebei burger zouden zijn,
Matthijs, op basis van welke informatie ga jij er vanuit dat Pascal/Elrike-2 een burger is?
Dat was vanuit Floris zijn hypothetische geval ;-) Ik was even zijn feiten aan het nagaan. Als één van de twee wel wolf is, dan zouden de berekeningen net iets anders zijn (want dan krijg je voorwaardelijke kansen), maar voor het gemak zou je dan weer die 76% krijgen voor 3 wolven tussen de 10 stemmen. Daarnaast vermoed ik dat de wolven in dat geval (dus als Pascal wolf) niet op Pascal zouden stemmen, maar juist op Elrike (voornamelijk meestemden op Elrike) toen het zo gelijk op begon te lopen, om haar als burger zijnde eruit te werken. Maar goed, je krijgt dan dus 76% dat er 1 tot 3 stemmen van de weerwolven tussen de 10 stemmen zitten, maar de kans vermindert dan behoorlijk als je van de 5 personen gaat kijken. Voor Edy's sanity zal ik niet nog meer berekeningen opschrijven. Na een kleine rekentest kom ik dan alsnog uit op 71% (of 64% voor 1 tot 2), dus dat is nog steeds reden genoeg om te denken dat er een wolf tussen zit. In ieder geval denk ik dus dat de 'common sense' dat er een wolf tussen zou zitten dus wel plausibel is.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 2

Bericht door Matthijs »

met "zijn feiten" bedoelde ik natuurlijk zijn aannames, oeps!

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 2

Bericht door Bert »

@ Matthijs: Dank voor je uitgebreide reactie. Ik denk alleen niet dat we het hierover eens gaan worden. Ik heb de zaken die ik gezien heb in jouw posts (die ik overigens bijzonder goed gelezen heb) op mijn manier verwoord/weergegeven in de post waar jij nu op reageert. Eerder al heb ik je steeds letterlijk gequote en precies op jouw woorden gereageerd, deze post was een opsomming in mijn eigen woorden van wat ik bij jou gezien heb en toen ter plaatse opgemerkt heb. De inhoud van je verdediging snijdt geen hout voor mij, maar zoals ik zei, daar gaan wij het samen toch niet over eens worden.

@ Edy: Ik benoem gewoon hardop wat mij opvalt. Dat betekent niet direct dat ik diegene dan aanwijs als schuldige, ik benoem gedrag. Dit doe ik onder andere om te zien hoe mensen daarop reageren en wat ik uit hun reacties kan halen. Op dit moment zegt jouw reactie mij dat je je heel defensief opstelt en dàt vind ik verdachter dan dat jij en Wouter 2x een connectie hebben.

@ Marieke: Ik maak je niet verdacht op dit punt. Ik merkte alleen op dat ik het wel duidelijk vond wat Wouter bedoelde. Dat jij dit ziet als een aanval op jou, is jouw interpretatie.

@ Nick, Matthijs en Wouter: Maar wat hebben we aan deze statistieken? In mijn ogen vrijwel niets, aangezien de Elrike-stemmers bijna 1/3 van het spelersaantal zijn. En deze statistiek helpt ons geenszins om te bepalen wie van die 5 stemmers dan in meerdere of mindere mate in aanmerking komt om een wolf te zijn.

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Nacht 2

Bericht door MMarieke »

Bert schreef:
25 jul 2019, 14:33

@ Marieke: Ik maak je niet verdacht op dit punt. Ik merkte alleen op dat ik het wel duidelijk vond wat Wouter bedoelde. Dat jij dit ziet als een aanval op jou, is jouw interpretatie.
Dat zeg ik ook niet. Nu lees jij het verkeerd, of doe je alsof...
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 2

Bericht door Matthijs »

MMarieke schreef:
25 jul 2019, 15:05
Bert schreef:
25 jul 2019, 14:33

@ Marieke: Ik maak je niet verdacht op dit punt. Ik merkte alleen op dat ik het wel duidelijk vond wat Wouter bedoelde. Dat jij dit ziet als een aanval op jou, is jouw interpretatie.
Dat zeg ik ook niet. Nu lees jij het verkeerd, of doe je alsof...
Volgens mij gaat dat lezen dus wel vaker mis ;-) Zijn wij het dan toch nog ergens over eens hahaha

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 2

Bericht door Bert »

MMarieke schreef:
25 jul 2019, 12:54
Bert schreef:
25 jul 2019, 11:59
@ Wouter: Dat jij en Edy elkaar dekken/helpen/niet afvallen. Dit is de tweede keer dat het me opvalt en ik het benoem.

@ Marieke: Volgens mij heeft Wouter het inmiddels wel duidelijk uitgelegd ja. Ik snap in ieder geval wel wat hij bedoelt na zijn verduidelijkende post.
Natuurlijk Bert, je bent me ook verdacht aan het maken tijdens de dag, dus had niets anders verwacht dan zoiets...
MMarieke schreef:
25 jul 2019, 15:05
Bert schreef:
25 jul 2019, 14:33

@ Marieke: Ik maak je niet verdacht op dit punt. Ik merkte alleen op dat ik het wel duidelijk vond wat Wouter bedoelde. Dat jij dit ziet als een aanval op jou, is jouw interpretatie.
Dat zeg ik ook niet. Nu lees jij het verkeerd, of doe je alsof...
Ehm, volgens mij zeg je dat wel. LETTERLIJK zelfs. Hier is weinig verkeerd aan te lezen, of niet?
En leuk dat Matthijs het ook nog even voor je opneemt. Het sterkt me in de gedachte dat ik het aan het goede eind heb door de talloze minnetjes achter jullie namen. Nu ga ik de zon in, tot morgen!

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Nacht 2

Bericht door Wouter »

Bert schreef:
25 jul 2019, 14:33
@ Nick, Matthijs en Wouter: Maar wat hebben we aan deze statistieken? In mijn ogen vrijwel niets, aangezien de Elrike-stemmers bijna 1/3 van het spelersaantal zijn. En deze statistiek helpt ons geenszins om te bepalen wie van die 5 stemmers dan in meerdere of mindere mate in aanmerking komt om een wolf te zijn.
Aan statistiek heb je niet veel inderdaad om te bepalen wie de wolven zijn. Aan de opmerking van Floris waar het mee begon ook niet, dat kan je laten zien door te snappen dat de kans op een wolf wel groot is bij de Elrike-stemmers.

Floris' opmerkingen maken op mij nog steeds geen sterke indruk, Het lijkt wel of hij er niet echt bij is en daarom zomaar wat opschrijft.
Ho ho ho :xmas:

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Nacht 2

Bericht door MMarieke »

@Bert
Ik laat het nu maar voor wat het is, want wat ik ook zeg, jij draait het toch om in mijn nadeel.
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Nacht 2

Bericht door Jeska »

@Lola; gecondoleerd en sterkte. Excuses lijken mij niet nodig, je doet het allemaal hartstikke dedicated!
@RIP Elrike en welkom terug met je nieuwe rol.
@Floris; wat maakt dat je nu al een gevoel hebt bij de nieuwe rol van Elrike?

Ik ga mezelf in slaap huilen omdat ik medeplichtig ben aan de brute moord op Elrike die een gewone stille burger bleek te zijn.

(de warmte maakt dat ik me niet kan concentreren, analyse/plan van aanpak delen van bevindingen etc. volgt op een ander moment).

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”