Dag 1

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1

Bericht door Inge »

Hugo schreef:
24 jul 2019, 21:36
Renate schreef:
24 jul 2019, 20:58
Wat gebeurt er bij een gelijkspel als er geen zondebok inzit?
Dan kiest Inge.
Jottem.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

Nou zeg jongens!! dit vind ik nu echt willekeur! Waarom zouden die allemaal beter zijn dan Elrike of Pascal? Gewoon omdat niemand de doorslaggevende beslissing wil nemen. Ik ga zeker niet opeens op Marieke of Matthijs stemmen. Misschien hebben jullie mijn stem niet nodig, maar bij voorbaat zijn diegenen die zo plots omgaan wel verdacht voor mij. Dit lijkt echt wel alsof het verder niet uitmaakt, als er maar een burger uitgaat! (wolfs denken dus).

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1

Bericht door Hugo »

Voor het overzicht; op dit moment, met de deadline binnen minder dan een half uur

Deadline: Vanavond, 22:00
Elrike 6x (Jeska (5), Marieke (9), Inge* (11), Kim (13) en Renate (16))
Pascal 5x (Wouter (2), Melanie (3), Edy (4), Nick (8) en Gerry (10))
Floris 2x (Matthijs (6) en Mariska (7))
Marieke 1x (Hugo (1))
Matthijs 1x (Bert (12))
Melanie 1x (Floris (14))
Bert 1x (Elrike (15))

Nog te stemmen:
Pascal
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1

Bericht door Inge »

Ik moet wel zeggen dat ik er niet helemaal voor ben om vlak voor de deadline allemaal te switchen naar een compleet ander persoon, die dan niet meer de kans heeft om zichzelf te verdedigen.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1

Bericht door Inge »

Edy schreef:
24 jul 2019, 21:37
Nou zeg jongens!! dit vind ik nu echt willekeur! Waarom zouden die allemaal beter zijn dan Elrike of Pascal? Gewoon omdat niemand de doorslaggevende beslissing wil nemen. Ik ga zeker niet opeens op Marieke of Matthijs stemmen. Misschien hebben jullie mijn stem niet nodig, maar bij voorbaat zijn diegenen die zo plots omgaan wel verdacht voor mij. Dit lijkt echt wel alsof het verder niet uitmaakt, als er maar een burger uitgaat! (wolfs denken dus).
Eens. Aan de andere kant: als Elrike en Pascal toch allebei burger zijn, dan is een random switch niet nodig vanuit de wolven.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1

Bericht door Hugo »

Wat een passend einde aan deze hectische dag ;)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Elve
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:11

Re: Dag 1

Bericht door Elve »

Renate schreef:
24 jul 2019, 21:02
Edy schreef:
24 jul 2019, 20:59
Renate, als je nu eens loslaat dat ik wolf ben (weet ook niet waar je het vandaan haalt) en op Pascal stemt, dan gaat er m.i. in het gunstigste geval een wolf uit en in het ongunstige geval een burger die niet meer vervangen hoeft te worden.
Stem je Elrike eruit, dan hetzelfde gunstige geval natuurlijk ( want ze stond toch ook op mijn lijstje) en in ongunstig geval een burger, maar als dan Oascal niet vervangen kan worden, dan missen we twee spelers.

Keuze is aan jou.
Maar mocht Elrike een argeloze burger zijn, dan kan ze Pascal toch vervangen?
Waarom iemand op deze manier vervangen? Het is wel weer een burger minder dan mocht ik die argeloze burger zijn.

En je wilt geen burger minder als je niet een wolf bent!

Ik heb geen idee wat Pascal is, maar vervangen heeft alleen zin als hij geen slechterik is, als hij wel slecht is heb ik liever Pascal er nu uit.
There are two ways to be fooled.
One is to believe what isn't true,
the other is to refuse to believe what is true.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1

Bericht door Bert »

Edy schreef:
24 jul 2019, 21:37
Nou zeg jongens!! dit vind ik nu echt willekeur! Waarom zouden die allemaal beter zijn dan Elrike of Pascal? Gewoon omdat niemand de doorslaggevende beslissing wil nemen. Ik ga zeker niet opeens op Marieke of Matthijs stemmen. Misschien hebben jullie mijn stem niet nodig, maar bij voorbaat zijn diegenen die zo plots omgaan wel verdacht voor mij. Dit lijkt echt wel alsof het verder niet uitmaakt, als er maar een burger uitgaat! (wolfs denken dus).
Dit is echt een rare opmerking Edy. Ik heb al uitgelegd waarom ik denk dat Pascal een gewone burger is. Elrike vertrouw ik niet helemaal, maar de mensen in deze discussie vanavond twijfelen of ze op haar of Pascal moeten stemmen. Ik probeer gewoon een alternatief te bieden, omdat ik liever een weerwolf eruit heb dan een burger, en voor mijn gevoel (zoals al vaker betoogd) moeten we dan bij Matthijs en Marieke zijn.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1

Bericht door Hugo »

Bert schreef:
24 jul 2019, 21:43
Edy schreef:
24 jul 2019, 21:37
Nou zeg jongens!! dit vind ik nu echt willekeur! Waarom zouden die allemaal beter zijn dan Elrike of Pascal? Gewoon omdat niemand de doorslaggevende beslissing wil nemen. Ik ga zeker niet opeens op Marieke of Matthijs stemmen. Misschien hebben jullie mijn stem niet nodig, maar bij voorbaat zijn diegenen die zo plots omgaan wel verdacht voor mij. Dit lijkt echt wel alsof het verder niet uitmaakt, als er maar een burger uitgaat! (wolfs denken dus).
Dit is echt een rare opmerking Edy. Ik heb al uitgelegd waarom ik denk dat Pascal een gewone burger is. Elrike vertrouw ik niet helemaal, maar de mensen in deze discussie vanavond twijfelen of ze op haar of Pascal moeten stemmen. Ik probeer gewoon een alternatief te bieden, omdat ik liever een weerwolf eruit heb dan een burger, en voor mijn gevoel (zoals al vaker betoogd) moeten we dan bij Matthijs en Marieke zijn.
Maar je zal het toch ook met Inge eens zijn dat het nu zomaar op hen stemmen niet goed voelt, en een beetje als een naaistreek?

Ik bedoel, ik denk ook dat we dan speltechnisch meer info gaan krijgen dan nu, maar ugh.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1

Bericht door Bert »

@ Hugo: Och, een naaistreek? Het blijft een spel. Bovendien geeft iedere actie van iedere persoon meer informatie, dus hoe meer er gebeurt, hoe beter het is voor de informatievoorziening :)

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”