Dag 1

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Dag 1

Bericht door Lola »

Toen Edy haar ogen opende lag er niemand naast haar: Mark had het door haar aangeboden plekje in de tent niet meer opgeëist. Ze twijfelde of ze gelijk op zou staan, toen ze plots een gil hoorde. Direct klauterde ze haar tent uit. Uit de meeste tenten staken nu slaperige hoofden, die aan de rand van het meer een klein groepje mensen bij elkaar zagen staan. Ze wisselden verbaasde blikken uit en kwamen toegesneld om zich bij het groepje te voegen. Het tafereel dat zij daar aantroffen was afschuwelijk. Mark lag half ondergedompeld, het water rondom hem rood gekleurd. Wie beter keek, zag dat hij echt verminkt was: overal misten happen uit zijn lichaam. Verontrust keek iedereen elkaar aan. Zou het... weerwolven? Échte, heuse weerwolven op Kamp Weerwolf?
Verschillende hoofden draaiden Inges richting op. Als nieuwe Kampleider zou zij vast weten wat te doen. Ze had tranen in haar ogen, en zei met bevende stem: "De bus is weer vertrokken, en komt ons pas aan het einde van het kamp weer ophalen. We zitten hier dus vast met de weerwolven." Wouter slikte. Dan kon hij ook geen luxe luchtbed gaan halen...
"Daarom stel ik voor dat we samen op zoek gaan naar de verraders onder ons, en hen lynchen", vervolgde Inge. "Totdat we alle wolven hebben uitgeroeid."
Matthijs protesteerde; hij vond dit wel erg ver gaan. "Lynchen? Kunnen we ze niet gewoon naar huis sturen?"
"Nee, dat kan dus niet. De bus is weg, we zitten hier vast", reageerde Pascal. "En daarnaast, hebben deze monsters Mark naar huis gestuurd? Nee, hij is tot op het bot verslonden. Daar moeten we gepast tegen optreden."

Terwijl Mark, of wat er nog van hem over was, uit het water gehaald en begraven werd, ruilde Wouter stilletjes zijn eigen matje met dat van Mark, in de hoop dat het wat comfortabeler zou zijn.

---------------------------------

Kampgangers, jullie zullen het voortaan zonder Mark moeten stellen.
Hij was een Gewone burger.
Afbeelding

Jullie hebben tot woensdag 22:00 om te beslissen wie jullie als volgende zal verlaten. Je brengt je stem uit door dikgedrukt in een apart bericht te zeggen: Ik stem op [Naam].

Ik wens jullie veel wijsheid toe bij het maken van deze moeilijke keuze.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1

Bericht door Bert »

Ai! RIP Mark! Ik ga even teruglezen wat Mark zoal gezegd heeft (al was het in mijn herinnering niet veel)...

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1

Bericht door Bert »

Ik heb nog eens teruggelezen, en in feite komt het volgens mij hier op neer: Mark sliep zo'n beetje gedurende de hele verkiezingsdag (in retroperspectief zou ik het haast verdacht noemen, maar we weten inmiddels dat hij een gewoon burger was ;)). Vlak voor de nacht begon beloofde hij meer toe te zullen voegen, maar het is gebleven bij een opmerking over een vergeten tent, als ik zo door alles heen scroll...

Met andere woorden, de wolven hebben naar ik aanneem weinig reden gehad om Mark op te eten (niet omdat hij naar iemand was, of, als omgekeerde psychologie, omdat hij naar een verkeerd iemand wees, want hij wees naar niemand). Ik houd het er voor nu maar op dat hij mogelijk opgegeten is omdat hij niet 'nieuw' is in dit spel/bekend is met het spel en toch weinig actief deelnam (en de wolven moeten íemand kiezen de eerste nacht, en dat is al lullig genoeg). En ja, ik ga er wel vanuit dat hij door de wolven opgegeten is, want ik zie bijv. geen reden voor de Heks om iemand anders te redden en dan Mark te vergiftigen bijvoorbeeld...

Verder interessant: voor ik dit ging posten was het topic 'Dag 1' al 15 keer bekeken, maar was mijn reactie de enige reactie. Wie zitten er te loeren en zeggen niets? Waarom geen inhoudelijke reacties? Ik wacht met smart, en niet in de laatste plaats op Renate...

Pascal
Cupido
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 jul 2019, 15:46

Re: Dag 1

Bericht door Pascal »

Rip Mark!

Ja Bert ik ben er ook bang voor dat Mark weinig heeft gezegd. Zouden we wolven er voor gekozen hebben een minder actieve speler op te eten?

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1

Bericht door Hugo »

Wie zitten er te loeren en zeggen niets?
Ik heb denk ik al 10x gerefreshed :P

Ik zit in college, dus later uitgebreide reactie van mijn kant ;)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 1

Bericht door Nick »

RIP Mark

Het zat er ook wel aan te komen. Mark heeft in zijn laatste paar potjes weerwolven (online en levend) flink wat mensen tegen zich in het harnas gejaagd. Om met de woorden van Renate te spreken: Het zijn dus sociale weerwolven! ;)

@ Pascal
Pascal » 22 Jul 2019, 11:40

Nou Nick, voor iemand die overdag veel online kon zijn zeg je bijzonder weinig.
Je maakt er een hele lange post van, maar dat komt vooral door de grote quote's erin.
Dus jij kijkt vooral naar de lengte van een post ipv de inhoud?

Jouw stekelige reactie op mijn opmerking doet je helaas geen goed.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1

Bericht door Mariska »

Rust in vrede Mark!

Alles wijst erop dat we te maken met "sociale" wolven, als je wolven al zo kunt noemen. Zijn er ervaren wolven die de nieuwelingen een kans willen geven?

Goed punt, Bert, van het aantal bekeken views! Ik moet meteen toegeven dat ik er 1 was, omdat ik even snel keek en daarna de wasmachine leeg ben gaan halen.

Jammer dat we niets uit Mark zijn nutteloze teksten kunnen halen.

Ik ben nu vooral benieuwd naar redeneringen van Floris, Renate en de anderen die nog niet zoveel hebben gezegd.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 1

Bericht door Nick »

Mariska schreef:
22 jul 2019, 12:42
Jammer dat we niets uit Mark zijn nutteloze teksten kunnen halen.
Wat had je uit zijn posten willen halen? Hij was een gewone burger, dus zonder enige informatie...

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1

Bericht door Mariska »

Ik had graag gezien dat hij inhoudelijk wat had gezegd, ook al was hij een gewone burger. Gedachten, verdenkingen.

Dat is toch logisch?
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1

Bericht door Wouter »

Oh arme Mark! RIP. Maar de een zijn dood is de ander zijn brood, zijn matje is veel dikker ;)
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”