Nacht 1

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 1

Bericht door Bert »

Zo! De deadline voor de Weerwolven is gepasseerd, dus dat betekent mijns inziens inderdaad (@Edy en Inge) dat er meer vrijuit gesproken kan worden. Ik ga/ging er niet vanuit dat een vinger wijzen in de richting van één van de wolven nog voor de deadline van hun nacht je direct de kop zou kosten, nee, eerder andersom: een plausibele theorie uiten/verdachtmaking in de richting van iemand die GEEN wolf is zou je dood kunnen worden, omdat de wolven daarmee wellicht een dwaalspoor uitzetten; immers, als er iemand sterft, wordt er meestal teruggelezen wat diegene zoal gezegd heeft. En als zijn/haar posts dan in een bepaalde richting wijzen, dan is die persoon meteen verdacht. Vandaar dus :).
Ik vermoed niet dat ik de wolven hiermee nu een tactiek voer, want ze hadden dit mogelijk zelf al bedacht. Zo niet, dan is de tactiek nu wellicht minder bruikbaar, omdat deze besproken/uitgesproken is. :D

@ Inge: Fijn dat jij al observaties deelt. Wat je zegt kan ik volgen: je staat toch al 'in the picture'. Ik denk ook niet dat de wolven jou nu zullen opeten om die reden, er is nu geen reden toe. Tenzij ze natuurlijk vermoeden dat jij de BM-positie vervolgens (mogelijk) zult overgeven aan een weerwolf, dan is het wel interessant voor hen!
Wat de inhoud van je observaties betreft: aangaande je verhaal over Pascal ben ik het niet met je eens. Oké, hij heeft wellicht geen lange en wervelende speech gehouden, maar wat moet je eigenlijk ook zeggen? Inhoudelijk is alles wat je zegt in zo'n speech in zekere zin 'onzin' en gebakken lucht/onbetrouwbaar/niet direct te controleren, dus waarom een hele speech schrijven, behalve dat het wel leuk/vermakelijk is? Bovendien kwam het op mij over alsof hij JUIST WEL gekozen wilde worden. Hij had immers makkelijk op jou kunnen stemmen als hij het niet had willen worden, jij had al 3 stemmen toen hij ging stemmen, maar hij koos er (vroeg in de stemming!) voor om op een andere kandidaat te stemmen, die nog geen stemmen had op dat moment. Dat nam 'het risico' met zich mee dat hij zelf nog gekozen werd, en volgens mij was dàt juist zijn bedoeling. Ik heb dus, in tegenstelling tot jou, een voorzichtig plusje achter zijn naam staan.

Verder vond ik het aantal van vier kandidaten voor BM vrij beperkt/weinig. Wat zou dat betekenen, denken jullie? In mijn hoofd is het zo'n belangrijke rol, dat ik niet snap dat er maar zo weinig naar gedongen werd. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er maar 4 burgers die rol wilden hebben, laat staan nog minder dan 4, als er mogelijk ook nog één (of zelfs meerdere :o !) wolven tussen de kandidaten zitten, wat bij mij de gedachte doet opkomen dat er zich mogelijk geen wolven tussen de kandidaten bevinden? Benieuwd wat jullie denken.

Verder hoop ik, om dit verhaal af te ronden en anderen ook nog de kans te geven iets te zeggen (en niet al het gras weg te maaien), dat iedereen nog iets post vóór de ochtend, zodat ook een eventueel slachtoffer (laten we hopen van niet) nog een bijdrage heeft kunnen leveren!

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 1

Bericht door Bert »

@ Renate:
Renate schreef:
21 jul 2019, 23:16
Als het slachtoffer een zeker iemand is, brand ik los.
Dit vind ik niet alleen vreemd, maar ook wel heel makkelijk eerlijk gezegd. Eerst zeg je dat je allerlei observaties hebt, maar dat je wilt wachten tot na de deadline van de wolven. Dat snap ik, want dat wilde en deed ik zelf ook (zie vorige post). Nu is die deadline bereikt, en wil je eerst afwachten wie het slachtoffer is. Misschien ben je het zelf, en dan hebben we je observaties niet? Heb je daar al over nagedacht?
Bovendien, als je het zelf niet bent, hoe weten we dan of je ons in de morgen wel iets gaat vertellen? Wellicht zeg je dan: "Het slachtoffer was niet een zeker iemand, dus ik houd nog even m'n mond."

Ja, ik weet, dit is misschien een beetje een flauwe en frontale aanval, maar ik vind het echt jammer dat je enerzijds zegt 'allerlei observaties te hebben' maar anderzijds niets deelt. Hoe lossen we dit op? Wellicht kun je toch één van je theorieën opperen? Of ook maar iets loslaten? Al is het alleen maar de naam van 'een zeker iemand', zodat we je intentie kunnen verifiëren later, als we weten wie het eventuele slachtoffer is?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1

Bericht door Renate »

Nee, dat ksn echt niet, Bert, als diegene níet het slachtoffer is. Dan geef ik misschien iets weg en verpest ik het alsnog.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1

Bericht door Renate »

Overigens, áls ik vannacht het slachtoffer ben, is Bert best verdacht. Want die wil nu heel gauw gauwl nog ff op de valreep van mij horen, wat iemand mogelijk gezegd kan hebben waardoor ik denk dat diegene het weerwolven slachtoffer zal zijn.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1

Bericht door Renate »

Dat wil Hugo ook, alleen is Hugo veel te arrogant om te denken dat ik iets door heb dat hij niet door heeft🤣 en dat zal dan ook wel niet...
Want heel waarschijnlijk heb ik het ook helemaal niet goed gezien. Maar goed, een mens moet theorieën hebben.

Gebruikersavatar
Elve
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:11

Re: Nacht 1

Bericht door Elve »

@Hugo, ik heb WEL gestemd, naam staat schuingedrukt in mijn bericht.
There are two ways to be fooled.
One is to believe what isn't true,
the other is to refuse to believe what is true.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 1

Bericht door Lola »

Ik weet niet waarom je dit naar Hugo richt, Elrike, maar ik heb mijn mening hier al over gegeven:
Lola schreef:
21 jul 2019, 19:51
Inge schreef:
21 jul 2019, 19:41
Overigens had Elrike volgens mij wel gestemd, alleen niet op de juiste manier. Ze had in haar bericht namelijk wel Gerry schuingedrukt en zei daarna inderdaad ook dat hij haar stem kreeg. Dus is het hier eigenlijk ook alleen dat ze het niet in een los bericht gezet had.
Oneens; als je het aangegeven format niet eens aanhoudt, breng je geen officiële stem uit. De meesten zeggen in het bericht dat aan hun daadwerkelijke stem voorafgaat ook iets als "mijn stem gaat naar Repelsteeltje", dus nee, dat kan ik echt niet tellen als een stem, ook geen ongeldige.
Sorry, maar ik moet als spelleider ergens een grens trekken. Kims vergissing deed me nog twijfelen, de jouwe niet.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 1

Bericht door Bert »

Renate schreef:
21 jul 2019, 23:47
Overigens, áls ik vannacht het slachtoffer ben, is Bert best verdacht. Want die wil nu heel gauw gauwl nog ff op de valreep van mij horen, wat iemand mogelijk gezegd kan hebben waardoor ik denk dat diegene het weerwolven slachtoffer zal zijn.
Haha, Renate, nou wordt 'ie helemaal mooi! Ik laat het aan anderen over om hier hun mening over te geven, ik denk dat het duidelijk is wat mijn gedachten zullen zijn... Heel vreemd dit alles...

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 1

Bericht door Bert »

For the record: inmiddels ben ik erachter dat Floris ook kandidaat was voor kampleider, ik was hem even uit het oog verloren omdat hij (helaas) geen stemmen heeft mogen ontvangen. :)

Pascal
Cupido
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 jul 2019, 15:46

Re: Nacht 1

Bericht door Pascal »

Hoi allemaal,

Ik ben ook weer terug. Heb net even bijgelezen.
Allereerst, Inge gefeliciteerd met je uitverkiezing als akela van onze groep.

Verder viel me nog 1 dingetje op; Gerry's stem bij de kampleider verkiezing.
Hij stemt op het moment dat de stand als volgt is:
7 stemmen voor Inge (8 met de ongeldige stem erbij)
3 stemmen voor Bert
2 stemmen voor Pascal
2 stemmen voor Gerry (3 met Elrike's stem erbij)
0 stemmen voor Floris

Zijn stem gaat naar Inge, zij is de enige die hij echt kent is zijn motivatie.
Als hij echt graag kampleider had willen zijn had ie beter op Floris kunnen stemmen en zelf proberen nog wat stemmen te winnen / af te snoepen van Inge of de andere kandidaten. (Ook al stemde hij niet heel ver voor de deadline, er moest nog 1 iemand stemmen (Mark) en Renate had aangegeven eventueel nog te kunnen wisselen (wat anderen overigens ook hadden kunnen doen).

Niet dat ik gelijk denk dat Gerry wolf is, maar het is wel een tactiek die ik wolven vaker heb zien gebruiken, eerst jezelf kandidaat stellen om in een goed blaadje te komen en dan laat stemmen om zeker te weten dat je het niet wordt.

Ik doof het kampvuur nu en ga ook mijn tentje opzoeken. Welterusten.

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”