Nacht 1

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 1

Bericht door Hugo »

Nick schreef:
21 jul 2019, 15:36
@ Hugo

Hoe weet jij dat deze Wouter je vader is die meedoet? Jullie praten toch niet buiten dit forum over het spel he? ;)
Omdat, serieus waar, Lola het tegen mij zei XD (Ze kan iedereens mailadressen zien in haar Administrator-panel)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Nacht 1

Bericht door Jeska »

Gefeliciteerd Inge! Welterusten allemaal :)

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Nacht 1

Bericht door Inge »

Na een korte pauze ben ik nu goed gesetteld in het kamp. Ik heb nu ook eindelijk weer beschikking tot mijn laptop, dus nu kan het echte werk beginnen (waardoor het bijlezen even iets langer duurde).

In ieder geval:
Wow, wat een eer dat ik jullie kampleider mag zijn! Ik ga mijn uiterste best doen om er voor iedereen een zo leuk mogelijk kamp van te maken.

Overigens had Elrike volgens mij wel gestemd, alleen niet op de juiste manier. Ze had in haar bericht namelijk wel Gerry schuingedrukt en zei daarna inderdaad ook dat hij haar stem kreeg. Dus is het hier eigenlijk ook alleen dat ze het niet in een los bericht gezet had.

Ik heb nog niet bijster veel spannende observaties. Maar goed, zo gaat dat wel vaker bij een burgemeestersverkiezing. Soms wel met terugwerkende kracht later in het spel. Ik las dat sommige mensen zich gelimiteerd voelen om dingen te zeggen tijdens de nacht. Ik heb daar absoluut geen last van, want ik heb mezelf toch al in de picture gespeeld nu, dus dan heeft zwijgen ook geen zin.

Dus, wat me opviel.. Voor mijn gevoel was de speech van Pascal wat kort. Dat vind ik soms duiden op 'ik wil me wel verkiesbaar stellen, maar niet daadwerkelijk gekozen worden' en dus niet per se voor iemand pleiten. Als je gaat voor de argumentatie dat weerwolven graag op de achtergrond blijven en dus niet meteen voor burgemeester gaan. Want dan kan je daarna dus zeggen 'Oh, maar ik had me wel verkiesbaar gesteld.' Maar goed, het voelde voor mij dus een beetje kort. Aan de andere kant heeft Pascal wel gewoon een paar stemmen gehad, dus het zal weer meer in mijn hoofd zitten.

Verder had Nick het er eerst over dat hij mij een goede kandidaat vond, maar dat hij nog even ging afwachten op eventuele andere kandidaten. Vervolgens stemde hij op Gerry. Wat prima is. Maar het viel me op dat het bericht zeg maar volledig losstond van het voorgaande bericht en het er verder niet over ging waarom hij Gerry dan bijvoorbeeld geschikter zou vinden.

Daarnaast miste ik bij Melanie een toelichting op haar stem. Als in, het enige wat ze zei was:
Ik ben morgen de hele dag niet in staat op dit forum te komen vandaar nu al mijn stem
Bij een burgemeestersverkiezing is dat niet zo erg, maar ik zou bij de dagstemming wel graag wat toelichting zien (: (Ik weet overigens niet of er ook andere mensen geen toelichting gegeven hebben, maar van Melanie was het me opgevallen)

Dan nog een vraag aan de spelleider:
@Lola
Bij de regels staat over de ziener:
Elke nacht kan zij door haar gave het kaartje van één andere speler bekijken
De ziener ziet dus de rol, en niet burger/weerwolf?

En tot slot, nu ik toch net de rollen heb bekeken, wil ik ook alvast iedereen erop attenderen dat er mogelijk een zondebok in het spel zit, dus dat het goed is om daar bij de dagstemming op te letten!

En dan nu, lekker slapen (of voor de liefhebbers nog een nachtspel).

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 1

Bericht door Lola »

Inge schreef:
21 jul 2019, 19:41
Overigens had Elrike volgens mij wel gestemd, alleen niet op de juiste manier. Ze had in haar bericht namelijk wel Gerry schuingedrukt en zei daarna inderdaad ook dat hij haar stem kreeg. Dus is het hier eigenlijk ook alleen dat ze het niet in een los bericht gezet had.
Oneens; als je het aangegeven format niet eens aanhoudt, breng je geen officiële stem uit. De meesten zeggen in het bericht dat aan hun daadwerkelijke stem voorafgaat ook iets als "mijn stem gaat naar Repelsteeltje", dus nee, dat kan ik echt niet tellen als een stem, ook geen ongeldige.
Inge schreef:
21 jul 2019, 19:41
Dan nog een vraag aan de spelleider:
@Lola
Bij de regels staat over de ziener:
Elke nacht kan zij door haar gave het kaartje van één andere speler bekijken
De ziener ziet dus de rol, en niet burger/weerwolf?
Klopt, de Ziener krijgt de rol te zien.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1

Bericht door Renate »

Inge schreef:
21 jul 2019, 19:41
Ik las dat sommige mensen zich gelimiteerd voelen om dingen te zeggen tijdens de nacht. Ik heb daar absoluut geen last van, want ik heb mezelf toch al in de picture gespeeld nu, dus dan heeft zwijgen ook geen zin.
Ik vind dat lastig Inge. Ik heb al een paar uitspraken gezien waarvan ik overdag zou zeggen dat ik ze verdacht vind. Maar als ik dat nú doe en ik wijs daarbij naar een wolf, dan ben ik misschien in nacht 1 de pineut. Blijkt degene waarover ik het had, de volgende dag dood te zijn en een eerzaam burger, dan ben ik ook de pineut. Dus ik wacht nog even met mijn observaties.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 1

Bericht door Hugo »

Edy schreef:
21 jul 2019, 11:52
Tsss Bert en Hugo, jullie brengen mij nu al in verwarring. Ik zie niets staan ergens wat gevaarlijk zou kunnen lijken om te zeggen in de nacht🙄🙄🙄 En nee, jullie hoeven mij daar niet expliciet op te wijzen wat dat dan zou zijn, maar ik voel me nu een beetje dom dat ik het niet begrijp.
Uhm, ik zeg niet dat ik dingen niet 's nachts wil zeggen, noch dat ik al zoveel dingen gezien had :P (Ik bedoel, ik heb natuurlijk wel al superveel gezien, want ik ben megacool en goed in dit spel :D )

In het algemeen vind ik dingen niet zeggen 's nachts ook een beetje onnodig - maar er zijn wel dingen in het algemeen die je niet moet zeggen natuurlijk; maar dat moet je ook overdag niet doen.
Over het algemeen geld natuurlijk ook de gouden regel dat de Wolven voordeel hebben bij weinig discussie, want dan is het veel makkelijker jezelf te verbergen - ook 's nachts ;)

Dus Renate, wie vind je verdacht? De Wolven hebben nu toch al (over anderhalf uur) hun keuze moeten doorgeven ;)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1

Bericht door Renate »

Hugo schreef:
21 jul 2019, 21:38

Dus Renate, wie vind je verdacht? De Wolven hebben nu toch al (over anderhalf uur) hun keuze moeten doorgeven ;)
Precies Hugo, over anderhalf uur pas.
Dus.

Inmiddels nog maar drie kwartier, zie ik.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 1

Bericht door Edy »

Ah Hugo, dan begreep ik jou (en Bert) verkeerd. Ik dacht dat jouw uitroep NACHTSPEL! (X3) betekende dat we voorzichtig moesten zijn met wat iemand gezegd zou hebben in de nacht.
Dat bedoelden jullie niet blijkbaar, maar wat dan wel dat weet ik niet.
Maar, als het erg belangrijk was, dan horen we dat vast nog wel.🙄

Renate heeft ook al vanalles verdacht gezien. Ben heel benieuwd of ze dat morgen met ons gaat delen, want ook daar heb ik geen flauw benul wat ze bedoelt.

Ik moet maar weer verder gaan slapen op mijn lekkere matje. Lag te wachten of ik nu plaats voor Mark moest maken, maar zijn kans is verkeken. Had ie maar op tijd moeten komen.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 1

Bericht door Hugo »

Nee, ik zat meer te denken aan Levend Stratego ofzo :P

Enneh, Renate, kom op, brand los! We wachten in spanning :)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1

Bericht door Renate »

Als het slachtoffer een zeker iemand is, brand ik los.

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”