Nacht 1

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Nacht 1

Bericht door Wouter »

Hugo schreef:
21 jul 2019, 18:25
Nick schreef:
21 jul 2019, 15:36
@ Hugo

Hoe weet jij dat deze Wouter je vader is die meedoet? Jullie praten toch niet buiten dit forum over het spel he? ;)
Omdat, serieus waar, Lola het tegen mij zei XD (Ze kan iedereens mailadressen zien in haar Administrator-panel)
En dat is maar goed ook want daardoor stuurde hik me een reminder dat het al begonnen eas. Verder praten we alleen hier over het spel.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 1

Bericht door Edy »

Wat een vreemde redenatie Pascal🙄🙄 Inge staat mijlenver bovenaan als Gerry gaat stemmen, en dan zou hij zo laat nog moeten proberen alle stemmen te laten wijzigen? Lijkt mij een kansloze affaire. En waarom geldt jouw theorie niet voor Bert? Die stond juist dicht bij Inge in de buurt toen hij ging kiezen (als 4e) Als hij werkelijk BM had willen worden had hij strategisch op een ander kunnen stemmen, zodat hij zelf meer kans had. Maar in plaats daarvan stemt hij op Inge zodat haar voorsprong groter wordt.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Nacht 1

Bericht door Inge »

@ Renate

Ik bedoelde meer dat ik als kampleider toch al opval, dus dat het dan nu iets minder uitmaakt of ik al in de nacht praat of niet. En zulke spannende dingen had ik nou ook weer niet te zeggen.
Ik snap heel goed dat het onder normale omstandigheden handig kan zijn om je 's nachts een beetje in te houden.

@ Bert
een plausibele theorie uiten/verdachtmaking in de richting van iemand die GEEN wolf is zou je dood kunnen worden, omdat de wolven daarmee wellicht een dwaalspoor uitzetten; immers, als er iemand sterft, wordt er meestal teruggelezen wat diegene zoal gezegd heeft. En als zijn/haar posts dan in een bepaalde richting wijzen, dan is die persoon meteen verdacht. Vandaar dus .
Op zich eens. Aan de andere kant is het de eerste nacht, dus is volgens mij alles wat gezegd werd nog speculatie. In ieder geval voorafgaand aan de deadline voor nachtwezens. Want volgens mij heeft men dan nog niet echt kennis verder. (Behalve als wolf)
Ik heb dus, in tegenstelling tot jou, een voorzichtig plusje achter zijn naam staan.
Het is ook niet dat ik al een minpunt achter zijn naam heb staan. Het was meer iets wat me opviel. Bovendien meen ik me te herinneren van eerdere ervaringen met Pascal dat hij iets anders speelt/redeneert dan ik en dat ik dat wel vaker opvallend/verdacht heb gevonden, wat zeker niet altijd terecht was. Dus het was alleen een observatie.


In het algemeen over de verkiezingen:
Pascal zei:
Niet dat ik gelijk denk dat Gerry wolf is, maar het is wel een tactiek die ik wolven vaker heb zien gebruiken, eerst jezelf kandidaat stellen om in een goed blaadje te komen en dan laat stemmen om zeker te weten dat je het niet wordt.
Ik denk dat de verkiezingen te eenduidig waren om er extreem veel uit af te leiden. Zeker voor de mensen die pas later voor het eerst online kwamen, was het moeilijk lijkt me om nog een kans te maken. Moet wel bij gezegd worden dan Gerry zich redelijk vroeg in de race al beschikbaar gesteld had.

En Edy zei:
En waarom geldt jouw theorie niet voor Bert? Die stond juist dicht bij Inge in de buurt toen hij ging kiezen (als 4e) Als hij werkelijk BM had willen worden had hij strategisch op een ander kunnen stemmen, zodat hij zelf meer kans had. Maar in plaats daarvan stemt hij op Inge zodat haar voorsprong groter wordt.
Hier geldt bij dat ik precies hetzelfde deed: op het moment dat ik stemde had ik 3 stemmen, Bert 1 en Gerry 1. Op dat moment op Bert te stemmen kan je volgens eenzelfde redenatie ook opvatten als een poging om toch geen burgemeester te worden. Voor mij geldt dat ik graag stem op iemand van wie ik denk dat hij/zij een goede kampleider zou zijn. Ook al kost dat mezelf misschien de overwinning. Je kan ook laat stemmen op iemand die random geen schijn van kans maakt om je eigen winkans te verhogen, maar dat vind ik eerder weer verdacht, omdat je dan misschien wel te graag wil. Overigens, als je dat vergelijkt met wat Pascal zei, dan is het hoe dan ook verdacht als je laat stemt.. Maar als je vroeg stemt kan je weer meer sturen. Hè, moeilijk allemaal. Ik heb nog geen spannende conclusies helaas.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 1

Bericht door Edy »

Ja, da’s ook waar Inge over laat opvroeg stemmen. Al met al vind ik dat je er in dit stadium niet veel van kan zeggen. Daarom verbaast mij de specifieke benoeming van Gerry.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 1

Bericht door Hugo »

@ Renate
Renate schreef:
21 jul 2019, 23:50
Dat wil Hugo ook, alleen is Hugo veel te arrogant om te denken dat ik iets door heb dat hij niet door heeft🤣 en dat zal dan ook wel niet...
Want heel waarschijnlijk heb ik het ook helemaal niet goed gezien. Maar goed, een mens moet theorieën hebben.
Mocht ik iets hebben gezegd dat de indruk wekte dat ik niet oprecht geïnteresseerd was in wat jij ervan vond, Renate, dan spijt me dat. Ik denk zeker wel dat andere mensen andere dingen kunnen zijn opgevallen, en heb liever dat iedereen meedoet met de discussie dan stil te zijn.


@ Bert
Bert schreef:
21 jul 2019, 23:34
Verder vond ik het aantal van vier kandidaten voor BM vrij beperkt/weinig. Wat zou dat betekenen, denken jullie? In mijn hoofd is het zo'n belangrijke rol, dat ik niet snap dat er maar zo weinig naar gedongen werd. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er maar 4 burgers die rol wilden hebben, laat staan nog minder dan 4, als er mogelijk ook nog één (of zelfs meerdere :o !) wolven tussen de kandidaten zitten, wat bij mij de gedachte doet opkomen dat er zich mogelijk geen wolven tussen de kandidaten bevinden? Benieuwd wat jullie denken.
Mmm... In mijn hoofd waren het er meer, maar je hebt (als je later Floris nog toevoegt en er vijf van maakt) gelijk. Ik moet zeggen dat ik niet meteen denk 'wow, extreem weinig', maar er zal vast een Wolf tussen zitten (alhoewel ik denk dat Inge, Pascal en Floris onafhankelijk van hun rol zich kandidaat zouden stellen).
Het is in elk geval iets om in het achterhoofd te houden, zeker als er meer rollen bekend worden.

@ Pascal
Pascal schreef:
22 jul 2019, 02:10
Verder viel me nog 1 dingetje op; Gerry's stem bij de kampleider verkiezing.
Hij stemt op het moment dat de stand als volgt is:
7 stemmen voor Inge (8 met de ongeldige stem erbij)
3 stemmen voor Bert
2 stemmen voor Pascal
2 stemmen voor Gerry (3 met Elrike's stem erbij)
0 stemmen voor Floris

Zijn stem gaat naar Inge, zij is de enige die hij echt kent is zijn motivatie.
Als hij echt graag kampleider had willen zijn had ie beter op Floris kunnen stemmen en zelf proberen nog wat stemmen te winnen / af te snoepen van Inge of de andere kandidaten. (Ook al stemde hij niet heel ver voor de deadline, er moest nog 1 iemand stemmen (Mark) en Renate had aangegeven eventueel nog te kunnen wisselen (wat anderen overigens ook hadden kunnen doen).

Niet dat ik gelijk denk dat Gerry wolf is, maar het is wel een tactiek die ik wolven vaker heb zien gebruiken, eerst jezelf kandidaat stellen om in een goed blaadje te komen en dan laat stemmen om zeker te weten dat je het niet wordt.
Dit is een beetje een krom argument. Op het moment dat Gerry stemde (50 minuten voor de deadline!) was het praktisch onmogelijk voor hem om nog te winnen - Inge had al 44% van de stemmen en hij had nog 6 stemmen meer nodig (met nog 2 stemmen uit te brengen, waaronder die van hemzelf). Dus zijn stem maakte echt totaal niet meer uit op dat moment. Een stem op Inge of op wie dan ook had geen verschil gemaakt in zijn kansen die verkiezing te winnen (op dat moment, afgerond, 0%).
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 1

Bericht door Bert »

Edy schreef:
22 jul 2019, 07:19
Wat een vreemde redenatie Pascal🙄🙄 Inge staat mijlenver bovenaan als Gerry gaat stemmen, en dan zou hij zo laat nog moeten proberen alle stemmen te laten wijzigen? Lijkt mij een kansloze affaire. En waarom geldt jouw theorie niet voor Bert? Die stond juist dicht bij Inge in de buurt toen hij ging kiezen (als 4e) Als hij werkelijk BM had willen worden had hij strategisch op een ander kunnen stemmen, zodat hij zelf meer kans had. Maar in plaats daarvan stemt hij op Inge zodat haar voorsprong groter wordt.
Ik snap je punt Edy, ik zou een dergelijke theorie ook kunnen uiten over iemand anders. In dit geval klopt je hypothese niet; ik wilde daadwerkelijk kampleider worden, maar enkel tactisch stemmen om dat doel te bereiken deed ik niet. Het is niet zo dat daarmee mijn kansen verkeken waren: ik stemde als 4e, dat was de 3e stem op Inge, terwijl ik er toen zelf ook al 1 had. Ik had dus nog alle kans. En ik stemde op Inge omdat ik de moeite die ze genomen had om haar speech te schrijven waardeerde èn ook een beetje omdat ze de eerste was die zich kandidaat stelde; ze wachtte dus niet af wat anderen zouden doen (een befaamde wolventactiek), maar nam het heft in eigen handen (ook al wist ze toen haar rol nog niet :)).

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Nacht 1

Bericht door Mariska »

Jeetje jongens, wat zijn jullie allemaal goed bezig. Ik merk dat het me even wat moeite kost om scherp te zijn en er weer in te komen na zo'n lange tijd.

Ik snap dat je in de nacht niet al je theorieën gaat delen, dat vind ik op zich best logisch, maar aan de andere kant, als je ideeën hebt, dan kun je ze beter delen, voordat je dood bent, toch? Of zeg nog niets daarover.

Trouwens, gefeliciteerd Inge! De manier waarop je dit spel aanvliegt, geeft mij vertrouwen dat je probeert de best mogelijke kampleidster te zijn.

De BM verkiezing kan later wel wat licht schijnen over het stemgedrag, maar omdat we nu nog eigenlijk geen bal weten, kan ik nog niet zoveel met de hele stemvolgorde. En ja, dat is inderdaad heel gemakkelijk gezegd. Ik lees dingen 12 keer opnieuw, maar er zijn me niet echt heel veel dingen opgevallen. Ja vreemde uitspraken hier en daar, en vaagheid alom, wat dan niet zo goed is voor een speler als ik, waar het lang duurt voordat een kwartje valt.

Ok, voordat dit echt een hak op de tak post wordt (ik kom letterlijk net mijn bed uitrollen en heb nog niet eens mijn lenzen in, of überhaupt koffie gehad), voor nu vind ik het volgende opvallend (nee, nog niet heel verdacht, maar opvallend).

1. Floris gebruikt andere info, dit heeft hij gezegd in de verkiezing tot kampleider ( ik snap geen bal van dat quoteren)
Waarom zou je dit zeggen, als je er niets over wil zeggen?

2. Renate. Lekker fel hoor, maar wat zeg je nu eigenlijk? Een "zeker" iemand, we zijn met 18 mensen. En als nou net die ene persoon doodgaat, dan wil je wat zeggen? En anders niet? Omdat je bang bent de pineut te zijn? Sorry, maar dat vind ik wel wat makkelijk.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Nacht 1

Bericht door Mariska »

Bert schreef:
21 jul 2019, 23:34

Verder vond ik het aantal van vier kandidaten voor BM vrij beperkt/weinig. Wat zou dat betekenen, denken jullie? In mijn hoofd is het zo'n belangrijke rol, dat ik niet snap dat er maar zo weinig naar gedongen werd. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er maar 4 burgers die rol wilden hebben, laat staan nog minder dan 4, als er mogelijk ook nog één (of zelfs meerdere :o !) wolven tussen de kandidaten zitten, wat bij mij de gedachte doet opkomen dat er zich mogelijk geen wolven tussen de kandidaten bevinden? Benieuwd wat jullie denken.
Het is misschien wel wat weinig, maar er zijn veel mensen die niet graag BM willen worden. Dit kan te maken hebben met verschillende redenen. Tijd, geen interesse enz.

Plus ik denk dat voor "nieuwe" spelers het wel een drempel is, om meteen op de voorgrond te willen treden, vaak willen ze eerst even de kat uit de boom kijken.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Nacht 1

Bericht door Nick »

Bert schreef:
21 jul 2019, 23:34
Wat de inhoud van je observaties betreft: aangaande je verhaal over Pascal ben ik het niet met je eens. Oké, hij heeft wellicht geen lange en wervelende speech gehouden, maar wat moet je eigenlijk ook zeggen? Inhoudelijk is alles wat je zegt in zo'n speech in zekere zin 'onzin' en gebakken lucht/onbetrouwbaar/niet direct te controleren, dus waarom een hele speech schrijven, behalve dat het wel leuk/vermakelijk is? Bovendien kwam het op mij over alsof hij JUIST WEL gekozen wilde worden. Hij had immers makkelijk op jou kunnen stemmen als hij het niet had willen worden, jij had al 3 stemmen toen hij ging stemmen, maar hij koos er (vroeg in de stemming!) voor om op een andere kandidaat te stemmen, die nog geen stemmen had op dat moment. Dat nam 'het risico' met zich mee dat hij zelf nog gekozen werd, en volgens mij was dàt juist zijn bedoeling. Ik heb dus, in tegenstelling tot jou, een voorzichtig plusje achter zijn naam staan.
Even opletten: Bert houdt hier Pascal uit de wind.
Pascal schreef:
22 jul 2019, 02:10
Verder viel me nog 1 dingetje op; Gerry's stem bij de kampleider verkiezing.
Edy schreef:
22 jul 2019, 07:19
Wat een vreemde redenatie Pascal🙄🙄 Inge staat mijlenver bovenaan als Gerry gaat stemmen, en dan zou hij zo laat nog moeten proberen alle stemmen te laten wijzigen? Lijkt mij een kansloze affaire. En waarom geldt jouw theorie niet voor Bert?
En hier houdt Pascal Bert uit de wind ;)

Gebruikersavatar
Gerry
Wolvenjong
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jul 2019, 00:24

Re: Nacht 1

Bericht door Gerry »

Pascal schreef:
22 jul 2019, 02:10
Hoi allemaal,

Ik ben ook weer terug. Heb net even bijgelezen.
Allereerst, Inge gefeliciteerd met je uitverkiezing als akela van onze groep.

Verder viel me nog 1 dingetje op; Gerry's stem bij de kampleider verkiezing.
Hij stemt op het moment dat de stand als volgt is:
7 stemmen voor Inge (8 met de ongeldige stem erbij)
3 stemmen voor Bert
2 stemmen voor Pascal
2 stemmen voor Gerry (3 met Elrike's stem erbij)
0 stemmen voor Floris

Zijn stem gaat naar Inge, zij is de enige die hij echt kent is zijn motivatie.
Als hij echt graag kampleider had willen zijn had ie beter op Floris kunnen stemmen en zelf proberen nog wat stemmen te winnen / af te snoepen van Inge of de andere kandidaten. (Ook al stemde hij niet heel ver voor de deadline, er moest nog 1 iemand stemmen (Mark) en Renate had aangegeven eventueel nog te kunnen wisselen (wat anderen overigens ook hadden kunnen doen).

Niet dat ik gelijk denk dat Gerry wolf is, maar het is wel een tactiek die ik wolven vaker heb zien gebruiken, eerst jezelf kandidaat stellen om in een goed blaadje te komen en dan laat stemmen om zeker te weten dat je het niet wordt.

Ik doof het kampvuur nu en ga ook mijn tentje opzoeken. Welterusten.
@Pascal: Jij zei de Scrum Master te kennen. dan weet je dat ik er voor jullie ben, in plaats van voor mezelf. Dus nee, mijn doel was niet om per sé kampleider te worden (al zou dat wel leuk geweest zijn), maar om ervoor te zorgen dat jullie een onvergetelijk kamp hebben. En aangezien ik het volste vertrouwen heb dat Inge dit ook kan, heb ik op haar gestemd. Ik ben niet zo egoïstisch om op mezelf te stemmen. Daarbij maakte ik op dat moment geen kans meer om zelf kampleider te worden.
Floris kandidaatstelling heb ik even gemist, anders was dat ook nog een mogelijkheid. Alleen denk ik dat Floris' stijl iets anders is ... meer nadrukkelijk aanwezig. Dus zou ik, als ik dit had geweten, waarschijnlijk toch wel op Inge gestemd hebben.

Daarnaast was ik niet zo heel veel online afgelopen weekend. Ik was bezig om demons, drakes en imps een kopje kleiner te maken.
You've no idea how wonderful toilet paper is until it's taken away from you by an unfeeling universe. I think it's the defining characteristic of human civilization, the ability to manufacture something decent to wipe your ass on.
- Peter F. Hamilton

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”