Dag 1

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 1

Bericht door Nick »

Edy schreef:
23 jul 2019, 10:30
Je poneert een paar snedige one liners hier en daar, maar een uitgebreide post over jouw eigen bevindingen ontbreekt nogal.
Ik probeer inderdaad eerst informatie te vergaren voor ik mijn stem bepaal.

Maar omdat jij blijkbaar met smart op mijn mening zit te wachten: Ik ga op Pascal of op Matthijs stemmen.

Pascal, omdat hij schittert door afwezigheid en zijn vreemde 1-2'tje(s) met Bert.

Matthijs, omdat hij net genoeg post om niet als "te stil" te worden betiteld, maar in zijn posts haalt hij alleen algemeenheden aan.
Daarnaast verschuilt hij zich te overdreven achter het feit dat hij online weerwolven zo moeilijk vindt etc. Als ik me niet vergis is hij (amateur) toneelspeler, dus weet hij best hoe je een rol moet spelen ;)

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

Dank je wel Nick! Mijn smart is nu ietsje verlicht :lol: :lol: :lol:
Ietsje dan, nog niet helemaal. De afwezigheid van Pascal deel ik wel met je. De 1-2tjes met Bert had ik wel gelezen van jou, maar was ik nog niet helemaal van overtuigd. Het kan, maar waarom is dan ook niet Bert wat verdacht??

Ik wist niet dat Matthijs (amateur) toneelspeler was. Wel weet ik dat hij naast weerwolven ook andere rolspellen doet (zoals D&D) wat ook deels online gebeurd. Ik ben daar zelf niet bij, dus ik kan niet zeggen of hij daar nu heel overtuigend in is. Wellicht dat Hugo hier op in kan haken (die doet ook mee aan dat spel). Maar hij speelt iig genoeg spellen om niet zo onhandig en onwetend te zijn als hij doet voorkomen. Ja, het is een bescheiden jongen, maar ook een slimme jongen volgens mij, dus je bevestigt eigenlijk mijn eigen gevoel dat het net iets TE bescheiden en onwetend is.
Maar of het genoeg is voor mij om op hem te stemmen?
Pffff, we hebben nog twee dagen en die heb ik nog wel nodig geloof ik.

Verder mensen die je wel vertrouwt Nick?
Ik heb een hoop ik weet het nietjes vrees ik. En sommige mensen die ik voorlopig wel vertrouw, hoewel ik daar geen keiharde bewijzen voor heb. Gewoon een gevoel:
Renate
Hugo
Nick
Wouter

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1

Bericht door Matthijs »

Ik ben net ontwaakt uit mijn (irl) slaap en zie dat ik veel gemist hem om op te reageren.. En dat het blijkbaar nu essentieel is om mezelf dan maar te gaan verdedigen, anders delf ik nog het spit als het aan Nick ligt.

Als eerste @Marieke:
Het was niet zozeer dat ik jou eruit wilde pikken in dit geval, maar als ik aan die strategie denk, dan gaan mijn gedachten toch wel als eerste naar jou, maar dat is dus uit persoonlijke ervaring. Daarnaast gaat het alleen nog maar over mogelijke redenen om Mark er uit te hebben gestemd, en deze strategie was één van velen. Hopelijk vind je me nog wel lief! :(

Dan @Bert:
De reden waarom ik nog niets wilde uiten, was omdat het zeer lichte verdenkingen zijn, met weinig tot geen onderbouwing. Als ik dan ronduit ga zitten verkondigen dat ik een bepaald persoon niet vertrouw, dan werk ik daarna waarschijnlijk alleen maar mezelf tot een lastig punt (zoals nu al een beetje gebeurt, omdat ik dus "net genoeg" praat volgens Nick, maar daar kom ik zo op). Maar als je een lijstje wilt hebben van mij, prima.
Vertrouwen (op willekeurige volgorde): Inge, Renate, Edy, Melanie, mogelijk toch wel een beetje Nick?
Wantrouwen (op willekeurige volgorde): Bert, Hugo, Floris
De andere mensen zijn neutraal ofwel omdat ze weinig tot niets hebben gezegd, of niets echt verdachts/positiefs in mijn mening. (Of evenveel positiefs als negatiefs ;-) )
De meeste mensen met een plusje staan er voor mij omdat ze voor mijn gevoel 'oprecht' spelen (ofja dus een beetje zoals een goed burger zou spelen in mijn opinie) ofwel omdat ze meer positief pleiten dan negatief. Met een minnetje staan ze er mogelijk door wat andere mensen zeggen ofwel door de inhoud (of lack there of) van de berichten naar mijn mening. Geen persoonlijke aanval verder, maar iets wat ik zelf opmerk.

@Jeska:
Dat er een paar stillere types in zitten is geen probleem denk ik, maar het zijn er naar mijn gevoel een beetje te veel, gezien het feit dat de niet-stille mensen dan ook echt niet stil zijn en de stillere mensen overschaduwen in berichten. Althans dat is wat ik merk gezien het feit dat ik vaak moet terugzoeken wat (en of) sommige personen hebben gesproken.

Tenslotte nog even @Nick:
Wel een beetje eng dat ik 50% kans heb om van jou een stem te krijgen als ik het zo lees! Je mening over Pascal vind ik wel interessant, (die overigens niet nieuw is, maar dat daargelaten) alleen ik vind het nog niet sterk genoeg om hem mijn stem (definitief) te geven voor nu. Je mening over mij dan.. Ja ik post misschien niet al te veel, of te weinig, maar dat komt omdat ik eens een keer probeer meer te praten, maar mijn dagindeling laat mij niet altijd toe om 24/7 beschikbaar te zijn en dus super vaak berichten te typen. Ik probeer vooral de vragen die aan mij worden gericht te beantwoorden in mijn posts, zodat die niet onbeantwoord blijven. Dat mijn posts veel algemeenheden bevatten, kan ik je gelijk in geven, maar dat komt ook dan voornamelijk omdat het daar vooral over gaat in deze discussies die dan uiteindelijk afdwalen en mensen soms niet meer helemaal inzien (denk ik) waar het originele vandaan is gekomen. Daarnaast heb ik nog niet echt een persoon waarvan ik écht denk "oh ja die is wel verdacht" zonder dat ik me dan weer "achter andere personen verschuil" zoals anderen zeggen. En over die laatste zin hoop ik maar een beetje dat je een grapje maakt, want het is wel echt amateur! Plus ik voel mij niet genoodzaakt een rol te hoeven spelen hier, jij wel dan? ;-)

Oh en @Edy:
Sorry dat ik je in een van mijn berichten had overgeslagen! Ik was vergeten dat jij ook vroeg over mijn plusje en minnetje toen, maar net bij het terugzoeken vond ik het weer. Ik denk dat je onderhand allebei al wel wat beter van mij snapt? Anders moeten we even een keer met een kop warme chocomel het bespreken ;-) Oh en ik zie dat je ondertussen nog een bericht had toegevoegd, dus daarop dan meteen mijn reactie! Ja het klopt wel dat ik andere rollenspellen speel, zoals D&D, maar ik denk dat wat mensen voornamelijk vergeten is dat je niet alle "rollen" op een hoop kan gooien qua acteren! Althans dat ben ik zelf dan. Ik kan zelf sommige rollen heel moeilijk spelen (waaronder dus een bm rol). En het feit dat ik bescheiden en onwetend overkom is denk ik hoe ik online teksten typ en de regelmatige absentie van berichten (en misschien ook wel inhoud). Het voornaamste verschil in de "rollen" die jij noemt en dit spel die ik toch even wil benoemen zijn dat dit alles improviseren is, en ik denk ook dat sommige mensen wel kunnen beamen dat ik daar niet heel goed in ben (ja ik ben misschien weer wat bescheiden, maar soit). Maar voor deze spellen is die tijd er niet, dus dan is alles bedacht on the spot.

Maar goed, is er nog meer waar jullie mijn mening over willen? Ik ben nu toch al op de computer ;-)

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 1

Bericht door Nick »

Edy schreef:
23 jul 2019, 11:17
De afwezigheid van Pascal deel ik wel met je. De 1-2tjes met Bert had ik wel gelezen van jou, maar was ik nog niet helemaal van overtuigd. Het kan, maar waarom is dan ook niet Bert wat verdacht??
Ik heb niet gezegd dat Bert niet verdacht is ;) Bert doet in ieder geval actief mee, dat geeft hem voor nu het voordeel van de twijfel.
Edy schreef:
23 jul 2019, 11:17
Verder mensen die je wel vertrouwt Nick?
Nope, ik ga in dit stadium van het spel nog niemand vertrouwen.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1

Bericht door Bert »

Wouter schreef:
23 jul 2019, 10:24
  • De Renate heeft een idee-inzicht-verdenking-theorie discussie, waar vooral Bert zich mee bezig houdt. Nu ken ik Bert niet en weet niet of hij vaker zoveel online onzin eruit perst maar ik denk dat dit eigenlijk niet veel inhoudt. Tenzij Renate daat wat meer duidelijkheid over kan en wil schenken. Voorlopig lijkt me dit vooral een afleidingstheorie van Bert - die ook al begon over de doodsoorzaak van Mark
@ Wouter (+ Nick): Hier ga ik verder niet op in. Als dat is hoe jij er tegenaan kijkt Wouter, is dat jouw een mening. Zelf zie ik het uiteraard anders.

@ Wouter + Edy: Sinds wanneer zijn jullie ineens good cop - bad cop/een olijk duo?

@ Nick: Eindelijk iemand die concreet wordt. Je verhaal over Matthijs kan ik uiteraard volgen, ik zei zelf iets dergelijks een paar posts geleden. Het valt mij zoals Edy opmerkt ook wel op dat je Pascal verdacht vindt vanwege 1-2'tjes met mij, maar mij niet? Hoe dan ook: De 1-2'tjes tussen Pascal en mij zijn sowieso over, want Pascal zegt al ruime tijd niets meer. En ik bedacht me daarbij zojuist ook nog eens dat hij nota bene BM-kandidaat was; lekkere BM was dat geweest dan ;). Ik zet daar ook mijn vraagtekens bij. Pascal, laat je horen!

@ Matthijs: Ik snap wat je (@ Bert) zegt, maar anderzijds: geen namen noemen en afwachten welke namen anderen noemen en daar dan op inhaken/inspringen is verdacht, dat snap je zelf ook. Fijn dat je nu in ieder geval wat namen genoemd hebt!
Wat het overschaduwen en gras voor de voeten wegmaaien betreft: dat ben ik eigenlijk wel met je eens. Ik zal me wat meer gedeisd houden (ik dook gisteravond om die reden ook niet direct op de posts van jou en Marieke, om anderen ook een kans te gunnen, maar vanochtend moest ik toch even reageren).

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

@ Wouter + Edy: Sinds wanneer zijn jullie ineens good cop - bad cop/een olijk duo?
@Bert: wie is nu de good cop en wie de bad cop dan? :o :o
Olijk duo vind ik leuker 8-) 8-) 8-)

Maarre Bert, soms kan het zomaar zo zijn dat mensen het met elkaar eens zijn he?. Ik proef een beetje dat jij deze ervaring niet of niet vaak hebt gehad? Komt hier nu een beetje jaloezie naar boven?? :mrgreen: :mrgreen:

Ik ben het ook wel eens eens met Nick (zie hieronder). Wat zijn wij dan???

Gebruikersavatar
Gerry
Wolvenjong
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jul 2019, 00:24

Re: Dag 1

Bericht door Gerry »

In mijn lunchpauze heb ik ook wel even tijd om te reageren.

@Wouter: Een stelletje wil niet zeggen dat er geen weerwolf tussen zit, dus dat maakt Renate niet meer of minder verdacht. Al heb ik op dit moment geen verdenkingen tegen haar.

Gezien de huidige discussie sinds gisteravond heb ik geen nieuwe verdachten dan die ik gisteren al had. Ik ben eerder in mijn mening gesterkt doordat anderen het ook opvalt.

Belangrijkste verdachte voor mij is Pascal. Vooral omdat hij eerst op mij stemt als kampleider, om mij vervolgens aan te vallen op het feit dat ik laat gestemd zou hebben op een ander. En daarna volstrekt niet meer aanwezig is. Geen beste beurt voor iemand die zich ook kandidaat heeft gesteld. Net zoals Floris trouwens.

In iets mindere mate Bert en Hugo voor hun aanval op Renate. Al kan dat ook gewoon onderdeel van hun tactiek zijn. Wat onrust stoken en kijken wie er reageert. Een tactiek die Nick ook niet vreemd is.

En natuurlijk de mensen die niet (Elrike) of nauwelijks (Jeska) aanwezig zijn. Van Jeska kan ik niet beoordelen of dat terecht is, maar van Elrike had ik gisteren of vandaag wel een reactie verwacht. Daar zou zijn volgens mij wel tijd voor moeten hebben.

Vanavond heb ik weer tijd om te reageren.
You've no idea how wonderful toilet paper is until it's taken away from you by an unfeeling universe. I think it's the defining characteristic of human civilization, the ability to manufacture something decent to wipe your ass on.
- Peter F. Hamilton

Pascal
Cupido
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 jul 2019, 15:46

Re: Dag 1

Bericht door Pascal »

Jeetje! Ik denk ik ga de pauze eens even gebruiken om bij te lezen, mag ik dat doen met 120 nieuwe berichten!
Stelletje spammers!

De reden van mijn afwezigheid is dat ik helaas gewoon moet werken, ook al is dat bij de dienst, dat houdt wel in dat als het druk ik ook extra hard moet werken. Mijn tijd om online te komen, bij te lezen en te reageren is dus beperkt.

Mijn verdenkingen gaan naar 2 mensen, Bert en Edy.
Bert omdat ik hem veel te sturend vind en continue anderen aanwijst om de aandacht zoveel mogelijk van zichzelf af te houden.

Edy omdat ik vind dat ze voorzichtig speelt. Beetje op gevoel speculeren omdat mensen (waaronder ik) ineens veel afwezig zijn.

Het spijt me zeer, mijn pauze is eveneens beperkt. Vanavond heb ik hopelijk meer tijd.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

Na onaardig te zijn geweest ga ik het wel voor Bert opnemen nu, die zich schuldig lijkt te voelen richting Matthijs m.b.t. overschaduwen van stillere spelers.
Niet doen Bert!! Anders moet ik dat ook! En met mij nog een aantal andere spelers die het ook gewoon leuk vinden om actief aan een spel mee te doen! En de een kan dat meerdere malen per dag, en de ander kan dat maar op beperkte tijden, maar die doet het dan weer lekker uitgebreid (Renate, Hugo, Inge b.v.).

Ik vind het echt een beetje flauw (sterker nog, ik maak me eigenlijk een beetje boos) van je Matthijs, dat je overschaduwen als argument opvoert waarom mensen minder posten, of 'gras voor de voeten wegmaaien' als excuus voor het ontbreken van een duidelijke eigen mening op dat moment. En als je er daarmee voor zorgt dat actieve spelers zich nu opeens terug gaan trekken dan vind ik dat toch niet de goede ontwikkeling. Straks zegt helemaal niemand wat meer! :( Dat kan toch niet de bedoeling zijn??

We begrijpen allemaal dat de een wat stiller is dan de ander. De een vindt online spellen moeilijk en de ander is weer niet zo 'aanwezig' tijdens een live spel (zoals ik. Ik ben irl veel stiller bij een spel). En daar is ook echt wel begrip voor. We proberen gewoon de stillere spelers uit te dagen om toch wat meer online te zijn. En we willen (ik denk voor velen te kunnen spreken) best helpen als iemand aangeeft het niet zo goed te weten. Maar helemaal niet online komen is gewoon niet zo leuk in een spel.

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 1

Bericht door MMarieke »

Edy schreef:
23 jul 2019, 13:03

We begrijpen allemaal dat de een wat stiller is dan de ander. De een vindt online spellen moeilijk en de ander is weer niet zo 'aanwezig' tijdens een live spel (zoals ik. Ik ben irl veel stiller bij een spel). En daar is ook echt wel begrip voor. We proberen gewoon de stillere spelers uit te dagen om toch wat meer online te zijn. En we willen (ik denk voor velen te kunnen spreken) best helpen als iemand aangeeft het niet zo goed te weten. Maar helemaal niet online komen is gewoon niet zo leuk in een spel.
Mee eens. Al vind ik wel dat na een aantal pogingen om uit te dagen, toe te spreken en dergelijke, de rek er ook wel een beetje uit is.
Van mij zal er namelijk om die reden een stem komen op een van de mensen die we weinig tot niet gehoord hebben tot nu toe...
En ga ik zeker niet, zoals bijvoorbeeld Pascal aangeeft, op Bert of Edy stemmen.
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”