Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Djamila »

Nynke zegt expliciet niet nog een keer in tunnelvisie willen te raken en lijkt nogal terughoudend.

@ Bas
Waarom hamer je zo op het goed zijn van Lola en Kayan? We zijn nu een dag verder en ze hebben er toch echt een burger uitgestemd. Ik vind dit heel vreemd overkomen. Ik vind het raar dat jij ze zo blindelings vertrouwt.
‘We weten helemaal niet of Renate wolf’, net zo min als jij weet dat zij goed zijn?
Bovendien was Renate’s reactie totaal niet sterk, het maakt haar naar mijn mening nog verdachter. Het feit dat ze nu stil is, spreekt ook boekdelen naar mijn mening. Ik denk dat ze druk in het hol bezig is met hoe ze te aandacht af kunnen leiden.

Kortom, je vertrouwt twee mensen out of the blue, daarna vraag je eigenlijk naar wat anderen vinden. Je bent in dit opzicht zeker op mijn lijstje gestegen.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Edy »

Nynke weet ik nog niet wat ik daarvan vind. Ze lijkt en beetje met iedereen mee te waaien, maar dan heel voorzichting. Mijn indruk is dat ze dat doet zodat ze later alsnog weer een andere kant op kan als dat beter uitkomt. Maar, het kan ook zijn dat dit gewoon haar beginnersmanier van spelen is. Ik weet het nog niet daar.

Djamila spreekt zich wel helder uit en verwoord eigenlijk precies wat ik vind. Maar ja, ik vertrouw Djamila dan ook wel.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Bert »

Hmm, het is (nog) vrij stil hier, maar we hebben ook nog even de tijd. Wat me opvalt:
- Waarom reageert Sander wel 2 keer, maar post hij nog niets aan eigen gedachtespinsels? Hij vraagt Hugo om zijn bevindingen/lijstje, maar hoezo zou je niet je eigen gedachten op een rijtje willen/kunnen zetten alvorens naar een ander/specifiek Hugo te luisteren? Bovendien: nadat je een hele dag niets hebt mogen zeggen, moet je toch wel íets opgevallen zijn wat je anders gezegd zou hebben op dag 2?
- De spelers die ik tot nu toe het meest (gevoelsmatig) vertrouw zijn allemaal vrij stellig over Renate, ik zelf neig(de) daar ook al naar. Opvallend is het dat Renate eigenlijk niets meer zegt/inbrengt.
- Van Janneke snap ik nog steeds niets. Waarom zij vindt dat Sander 'oprecht' overkomt? Ik bedoel, ik vind niet dat Sander 'onoprecht' overkomt, maar waar baseer je het oordeel 'oprecht' op, terwijl hij in feite niets gezegd heeft (inhoudelijks) op dag 3 en op dag 2 helemaal niets, omdat hij stil was? En waarom vind je dat ik draai? Noem eens een voorbeeld concreet voorbeeld?
Ik ga overigens geen uitleg geven over mijn (gepoogde) één-tweetje met Hugo. Ik wil de wolven niet wijzer maken dan nodig.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Bert schreef:
22 jun 2020, 14:51
Hmm, het is (nog) vrij stil hier, maar we hebben ook nog even de tijd. Wat me opvalt:
- Waarom reageert Sander wel 2 keer, maar post hij nog niets aan eigen gedachtespinsels? Hij vraagt Hugo om zijn bevindingen/lijstje, maar hoezo zou je niet je eigen gedachten op een rijtje willen/kunnen zetten alvorens naar een ander/specifiek Hugo te luisteren? Bovendien: nadat je een hele dag niets hebt mogen zeggen, moet je toch wel íets opgevallen zijn wat je anders gezegd zou hebben op dag 2?
Ik heb mijn eigen gedachten wel op een rijtje, maar ik ben benieuwd naar het lijstje van specifiek Hugo. Ik wil even het een en ander testen en uit zijn post hoop ik verdere conclusies te kunnen trekken.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Bert schreef:
22 jun 2020, 14:51
Hmm, het is (nog) vrij stil hier, maar we hebben ook nog even de tijd. Wat me opvalt:
Maar het is inderdaad erg stil hier....
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Wouter »

Sander schreef:
22 jun 2020, 15:30
Bert schreef:
22 jun 2020, 14:51
Hmm, het is (nog) vrij stil hier, maar we hebben ook nog even de tijd. Wat me opvalt:
Maar het is inderdaad erg stil hier....
Ik wil de volgende keer de deadline wel eerder zetten. Maar een rustig dagje is ook niet heel erg, lijkt me.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Renate »

Haha, dus ik ben te rustig? :-) :-) Ik vind het ook erg lastig om te reageren hoor.
Als ik niet reageer (net als trouwens 60% van de andere spelers) dan is die stilte veelzeggend, volgens Bert. Die ziet het als een soort schuldverklaring.
Maar als ik wél reageer, dan "klinkt het wanhopig", aldus Djamilla, en dat wijst op een wolf.

Als ik al wanhopig klink, is het niet omdat ik niet dood wil, want dat vind ik echt niet zo erg en even eerlijk, het spel zal er niet ingrijpend door veranderen als mijn rol er tussenuit gaat. Maar wel omdat - als mensen eenmaal een tunnelvisie op je hebben - álles, maar dan ook werkelijk álles wordt aangegrepen om er wolfs gedrag uit te halen (en door meelopers - wie de schoen past...- dankbaar wordt aangegrepen, die "vonden je dan ineens al die tijd al verdacht"). Dus vandaar mijn aarzeling om iets te posten.

Wat ik trouwens wel grappig vind, is dat ik elk spel het verwijt krijg dat ik als ik goed ben, veel scherper en oplettender speel en dat ik dat nu niet doe en dus wel een wolf moet zijn. Echt, in élk spel!!
Bert maakte zelfs een opmerking waaruit bleek dat hij mij normaliter heel gedetailleerd of muggenzifterig ofzo vind. Jaja, je zei het anders, maar ik ga dat niet precies opzoeken, ik ben nl. - als gezegd - een luie weerwolver.

Maar: WANNEER is dan dat spel geweest waar men dan steeds naar refereert??? Dat intrigeert me dan. Want ik ben nooit zo van de briljante vondsten en scherpe analyses.

O ja, en mensen die dít dan weer verdacht of wanhopig vinden: even ophouden. Ik schrijf dit met een dikke smile op mij gezicht want vind het echt wel grappig.
Maar ook tragisch. ;-)

Tot slot vind ik dat Bert er wel heel makkelijk vanaf komt nu. Mijn stem zal waarschijnlijk naar Bert gaan.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Willemijn »

Zowel Wessel en Bert sluiten zich aan bij Edy en Djamila. Alleen, ze stemmen nog niet. Waarom niet, vraag ik mij af?

by Wessel » 18 Jun 2020, 20:26
... Ik twijfel nog wat ik met mijn stem zal doen. Nynke of Edy.


En wat doet Wessel? Hij stemt op mij. Wessel gaat echt alle kanten op. Van eerst overwegen op Edy (of Nynke) te stemmen naar zich aansluiten bij Edy om Renate eruit te stemmen.

by Renate » 18 Jun 2020, 21:32

Neutraal sta ik tegenover:
• Janneke: De onverwachte hoeveelheid stemmen op Nemo wijzen op een wolvenactie, om Floris te redden. Janneke stemde echter als eerste op Nemo, toen had Floris nog maar één stem. Het pleit haar niet vrij, maar bij mij staat ze hierdoor nog op neutraal.


Ik vind het Janneke zeker niet vrijpleiten. Het kan, met de uitleg die ik hieronder geef, best de eerste aanzet zijn geweest tot de ondergang van Nemo.

• by Edy » 21 Jun 2020, 10:38
Maar voordat iedereen zich nu weer gaat buigen over de Nemo stemmers en dat daar vast wel een wolf/meerderen tussenzitten, dan wijs ik even subtiel op de persoon waarvoor de potentiële wolven het gedaan hebben. Namelijk Renate.

Edy, en wat als dit een enorme opgezette valkuil voor de burgers van de wolven is? Precies ons zo laten denken, zoals jij het nu doet voorkomen. Het lijkt inderdaad een heel simpel inkoppertje. De wolven hebben Renate willen redden.

Maar: als de wolven eerst de stemming op Renate sturen, vervolgens over laten slaan op Nemo – want ja, Nemo was stil, werd verdacht en liet ook niets meer van zich horen – dus de stemmen gingen over op hem. En wat blijkt, oh wat jammer, Nemo is burger. En dan is het misschien wel logisch ons te laten denken dat de wolven Renate hebben willen redden. Dat is misschien dat ze wel willen dat we dat denken. Misschien, of misschien is het ook gewoon simpel.

Om eerlijk te zijn. Ik weet het echt niet. Mijn gedachten gaan van links naar rechts en van rechts naar links, om een beetje gek van te worden.

Ik zou ook graag van jou willen weten Edy, waar jouw deze quote van jou staat: je noemt geen dag, tijdstip etc.

by Edy » 21 Jun 2020, 22:17
@ Willemijn:
Later zegt Floris ook nog dit:
Het maakt me aan het twijfelen
Enderzijds had ik het vorig spel met Edy met mijn guts goed.
Kan toch niet ontkennen dat ik Mathijs zijn bm actie gewoon heel twijfelachtig vind.
Mijn stem zal gaan naar Mathijs.
Hier doet Floris of hij aan het twijfelen is tussen zijn 'harde' bewijs tegen Matthijs of zijn 'gut feeling' over Renate.


Want hoe zo gut feeling over Renate? Floris spreekt toch over guts met betrekking tot jouzelf?

Edy schreef:
21 jun 2020, 10:38
Met dat in gedachten keek ik ook naar de post van Floris de eerste dag, en opvallend daar is dat Floris expliciet zegt mij te vertrouwen en in diezelfde post Renate zegt te wantrouwen. Een duidelijk staaltje omgekeerde informatie van Floris.
Volgens mij heb jij het hier over de post van Floris de eerste dag, 15 juni,21.44 uur. ??

Wat ik vreemd vind is, dat je dit nu wel gebruikt om het wantrouwen naar Renate aan te zetten, maar dat je Wessel buiten beschouwing laat, waarover Floris in diezelfde post óók zijn mening heeft uitgesproken, namelijk:

Wessel reactie is erg over de top. het zou me verbazen als hij wolf zou zijn. Hij trekt op deze manier wel heel erg de aandacht wat ik niet wolf vind

Daarbij ging Floris naar zijn zeggen niet alle 17 spelers benoemen, maar ik vind het wel bijzonder dat hij juist jullie twee wél benoemt.

Ik heb eerder uitgesproken dat je op mijn vertrouwenslijstje staat, maar ik begin toch weer een beetje te twijfelen. Ik krijg een beetje het gevoel alsof je mij nog extra wil overtuigen van de slechtheid van Renate.

Nogmaals, ik weet het echt nog niet. Ik ben in ieder geval blij met de extra denktijd (hoe zo rust Wouter?? Pfff… vermoeiend zo’n spel)

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Janneke »

Ja, lastig, die Renatekwestie, maar mijn stem gaat vandaag niet naar haar. Ik vind haar niet in het bijzonder verdacht. Ik vond het eerder verdacht dat ze ineens zo veel stemmen kreeg. Ik voel in die zin meer mee met Bas en Renate, dan met bijv. Edy en Djamila. Bovendien: stel dat Renate goed is en we lynchen haar nu, dan is Nemo's dood ook nog voor niets geweest!

Voor mij is dit een typisch gevalletje van 'bij twijfel niet doen'.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Wouter »

Tijd voor een dagelijkse foto en feitje. Jullie passeren de rivier de Dordogne in het kleine stadje Sainte-Foy-La-Grande.

Afbeelding

Het 13e eeuwse stadje heeft een eigen appellation van zijn Bordeaux wijnen, en een van de 100 mooiste markten van Frankrijk. Daarbij is het de geboorteplaats van Paul Broca, de ontdekker van het naar hem genoemde spraakcentrum in onze hersenen.

Afbeelding

Nog 24 uur en 40 km lopen naar La Réole en de deadline.
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”