Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Djamila »

Renate zal moeten achterblijven

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Edy »

Renate zal moeten achterblijven

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Wessel »

RIP Nemo

Ik had niet echt verwacht dat hij dood zou gaan. Hij was wat stil, maar dat is nog geen reden om hem verdacht te vinden. Waarom zou Kayan op het laatste moment van stem zijn veranderd?

Het is jammer dat ze zichzelf nu niet kan verdedigen. Daarbij bovenop: het felle verweer van de BM een paar potjes geleden is ook maar raar. Toegegeven, ik heb hier en daar ook wat geroepen om uit te lokken. Maar hé, wie doet dat niet? Een oude feeks / wolf relatie zoals wordt gesuggereerd lijkt me vrij voor de hand...

Eerst er maar eens achterkomen of Renate een wolf is. Ik sluit me aan bij Edy, Bert en Djamila

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Goed, ik ben weer beter.
Een hoop gebeurd afgelopen dag, vooral in de laatste paar kilometer naar onze overnachtingsplek....

Voor nu heb ik een aantal mensen wie ik denk te kunnen vertrouwen, maar voor ik hier verder op in ga heb ik 1 vraag aan Hugo.
@ Hugo, wil je voor mij een actuele lijst maken met mensen die jij wel of niet vertrouwd?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door NynkeB »

Holy guacamoly, de stemming sloeg eens even flink om gisteren! 8-|

RIP Nemo.., vervelend om te zien dat je een burger was. Zoals ik in mijn post voor mijn stem ook al aangaf; de standvastigste punten om Nemo als weerwolf te zien had ik niet (alles was immers bizar vaag en miste er van zijn kant onderbouwing, wat ik nu volledig snap; maar toen niet het geval was), maar duidelijkheid was me meer waard dan achteraf zwaar balen (wanneer ik niet op Nemo zou stemmen, en hij achteraf een weerwolf bleek) omdat ik zijn gedrag dan ‘door de vingers’ had gezien (stille(re) spelers moet je immers niet onderschatten). Dit is zeker geen excuus, maar ik moést het weten. Dit maakt mij nu wel een beetje terughoudend in een tunnelvisie op wie dan ook, zo'n afloop heb ik liever niet nog een keer... :-(

De ziekte van Kayan is, zoals al door meerderen opgemerkt, vrij opvallend. Ik had graag juist vandaag van je willen horen…

Gisteren gaf ik aan dat Renate bij mij op neutraal (min of meer, ik heb er geen duidelijk ‘label’ aan geplakt, maar op vertrouwen stond ze iig niet) stond. Well, dat is zeker aan het veranderen. Dit is vooral door de immense stortvloed aan beschuldigingen die opeens op je af kwam (welke logischerwijs, denk ik dan, zeker niet door énkel door weerwolven zullen komen..?), dan daadwerkelijk mijn bevindingen met betrekking tot je gedrag/acties.
Ik ben het eens met de mensen die aangeven Renate te willen lynchen om dan (buiten het feit dat zij haar al verdachten) meer ‘duidelijkheid’ te krijgen, echter huiver ik daar wel een beetje voor, omdat ik diezelfde gedachte bij Nemo had… :$ (wat of course aan mezelf lag, ik had het immers bij het foute eind)

@Sander, fijn je weer terug te zien!

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Bas »

@Edy
Het leek alsof Nemo alles expres negeerde en expres weinig online was. Daarom vond ik hem verdacht. Dat blijkt niet het geval te zijn geweest, dus ja daarom gelukkig dat het maar een gewone burger was. Ik had natuurlijk liever een wolf gehad, maar ik ben nog steeds niet overtuigd dat Renate dat geweest was.

Ik krijg het idee dat mensen vergeten dat zowel Lola als Kayan een vrij belangrijke rol hadden bij het wegstemmen van Floris. Ik vertrouw hen dan ook nog steeds.
Het feit dat we nu weten dat Nemo een burger was, maakt ook de latere Nemo stemmers verdachter. Waarbij vooral Sander en Nynke slecht opvallen.

Nynke haar stem op Nemo op dag 2 was minder verdacht, want ze stemde als eerste. Renate stemde uit zelfbehoud en kun je weinig uit opmaken. Lola en Kayan vertrouw ik en ga ik niet vanuit dat ze wolf zijn. Dus uit de dag 2 stemming kan ik niet zo veel halen.

Ik vind ook dat Edy wat kort door de bocht is om te zeggen, de wolven hebben op Nemo gestemd vanwege Renate. We weten helemaal niet of Renate wolf is. En de blinde stemmen op Renate zonder een reactie af te wachten vind ik ook wat zwak.

Ook vind ik het jammer dat Sander niet iets meer bloot geeft van wat hij vind. Gezien het feit dat hij een hele dag niks heeft mogen zeggen. Waar zijn jou gedachtes van dag 2 Sander?

Verder hoop ik dat Jorn niet teveel afgeschrikt is van zijn twee stemmen gisteren en probeert om zijn gedachtes op papier te zetten.
Wessel, je hebt nog steeds geen voorbeeld gegeven van Edy die meeloopt? Was dat ook een practical joke? En je hebt ook niet uitgelegd waarom je het nodig vond om een stem uit zelfbescherming te doen terwijl je nog maar één stem had? Wie vind jij nou verdacht op dit moment?

Ik ga morgen nog wat beter teruglezen, omdat ik vandaag niet echt de tijd heb gehad. Maar op dit moment vind ik Sander, Nynke, Bert en Wessel degene die wat verdachter zijn en waar ik op zal focussen bij het nalezen. (Ik zal ook extra naar Renate kijken, omdat iedereen blijkbaar overtuigd is dat ze wolf is, somehow?)

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Edy »

@ Willemijn:
Later zegt Floris ook nog dit:
Het maakt me aan het twijfelen
Enderzijds had ik het vorig spel met Edy met mijn guts goed.
Kan toch niet ontkennen dat ik Mathijs zijn bm actie gewoon heel twijfelachtig vind.
Mijn stem zal gaan naar Mathijs.
Hier doet Floris of hij aan het twijfelen is tussen zijn 'harde' bewijs tegen Matthijs of zijn 'gut feeling' over Renate. Hij kiest dan (verrassing verrassing) voor burger Matthijs. Omdat hij donders goed weet dat Renate zijn wolvenmaatje is.

Over Wessel geeft hij meer een mening gebaseerd op iets wat Wessel ook echt doet, namelijk wat overdreven reageren. Ik heb niet het idee dat dit te maken heeft met wat ik hierboven quote. Dus wat hij over Wessel zegt weet ik minder goed te interpreteren. Kan beide kanten nog op wat mij betreft.

@Bas. Wat mij betreft is Renate wel degelijk wolf, dus uiteraard ga ik dan theorieën maken met die aanname als uitgangspunt. Ik vind het niet zo kort door te bocht. Vorige dag vond ik haar al verdacht en nu nog steeds. En er zijn meerdere mensen het met mij eens. Mensen die ik ook vertrouw.
Dus als ik uitga van Renate die slecht is, en Nemo die goed bleek te zijn, dan moeten er wel wolven bij de Nemo stemmers zitten. Het zou wel heel toevallig zijn dat al die Nemo stemmers ook werkelijk geloofden dat Nemo slechter was dan Renate. En ja, ik vertrouwde Kayan en Lola ook vanwege hun stemgedrag bij Floris, maar 100% zekerheid heb je daar niet. Hun stemgedrag nu op Nemo is juist weer heel verdacht. Ze zijn alle twee prima in staat om Floris op te offeren om zelf boven elke verdenking te staan en dan kunnen ze veel potjes breken bij andere acties (zoals bij Nemo). Alleen weet ik dat ook niet zeker en ook niet wie van de twee.
Vreemd dat jij niet wil geloven dat Renate wolf is, ondanks dat je het niet helemaal vertrouwd, maar dat je weigert te geloven dat Kayan of Lola slecht zou zijn, alleen maar door de Floris stemming.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Edy »

Vreemd dat jij niet wil geloven dat Renate wolf is, ondanks dat je het niet helemaal vertrouwd, maar dat je weigert te geloven dat Kayan of Lola slecht zou zijn, alleen maar door de Floris stemming.
Dit staat er een beetje raar. Wat ik daarmee wil zeggen, is dat jij Renate niet slecht durft te vinden omdat er geen hard bewijs is, maar dat je doet alsof onomstotelijk bewijs is geleverd dat Kayan en Lola wel goed zijn, terwijl je net zo min dat bewijs hebt.

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Janneke »

Hoe ik er op dit moment insta:

Sander en Bas komen oprecht op me over.
Kayan en Lola vertrouw ik (nu nog), voornamelijk vanwege hun stemmen op Floris.
Edy lijkt echt op ontdekkingstocht en aan het redeneren, maar ik vind het altijd moeilijk in te schatten bij haar.

Op Bert heb ik de vorige keer gestemd. Hij draait. Die indruk krijg ik bij zijn posts. Ook zijn zijn argumenten vaak niet sterk en lijkt hij vooral de aandacht van zichzelf te willen afleiden (in het bijzonder van zijn stem op Nemo op een cruciaal moment, waarmee hij mogelijk Floris wilde redden).
Wat me dan weer aan het twijfelen brengt is zijn interactie met Hugo (zie hieronder).

Hugo zie ik er absoluut voor aan om een wolvenmaatje te naaien om wat credits te hebben voor de rest van het spel. Maar zonder echte verdenkingen wil ik hem er niet uit hebben. Als hij in hetzelfde team zit vind ik zijn vaak scherpe analyses echt van meerwaarde.

Er lijkt iets te spelen tussen Hugo en Bert (ik had er nog bijna mijn stem door veranderd). Dat kan positief of negatief zijn. Het kan een hint zijn naar een rol. Zo ook Hugo’s opmerking dat hij graag naast Kayan en Nynke zit. Maar in die twee scenario’s gaat het om verschillende rollen. Dus die heeft hij nooit allebei.

Een verklaring daarvoor kan zijn dat Hugo het gewoon leuk vindt om een beetje te ‘klooien’. Andere theorie: Hugo en Bert zitten samen in het hol. Misschien samen met Nynke dan, want Hugo zit graag naast haar.

@mensen met spelleiderervaring: is vier wolven op 19 spelers realistisch?

@Hugo @Bert
Misschien kunnen jullie wat uitleg geven over jullie een-tweetje?

@Djamila
Leuk bedacht, die theorie dat ik het zogenaamd ziener-zijn later in het spel nog had kunnen gebruiken. Ze is alleen totaal niet meer relevant. Ik heb namelijk zelf nog vóór de stemming Matthijs bij naam genoemd. Als jouw theorie klopt, dan zou je me nu dus juist NIET verdacht moeten vinden. Want zo’n kans zou ik als wolf toch niet laten lopen?!

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Janneke schreef:
22 jun 2020, 00:30
@mensen met spelleiderervaring: is vier wolven op 19 spelers realistisch?
Het leuke van UW vind ik dat er vampiers mee kunnen doen, dus dat je nog een aparte groep hebt.
Ik zou er 4 of 5 wolven in gedaan hebben, ligt een beetje aan de andere rollen die mee doen.
Meestal is de verhouding 1 wolf op 4 burgerrollen dacht ik.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”