Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Renate »

Nemo schreef:
20 mei 2020, 15:30
Ik denk dat Bert hoog waarschijnlijk is vermoord en is geheeld door een heks of tovenaar.
Waarom denk jij dat Nemo?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Renate »

Ik weet wel dat ik officieel geacht word te juichen en zo, maar ik heb oprecht liever in de 2e 3e 4e 5e nacht een slachtofferloze nacht dan in de eerste nacht want hier heb je dus echt helemaal niks aan

Nemo
Wolvenjong
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2020, 20:48
Favoriete Weerwolfrol: Weerwolf

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Nemo »

Renate schreef:
20 mei 2020, 18:26
Nemo schreef:
20 mei 2020, 15:30
Ik denk dat Bert hoog waarschijnlijk is vermoord en is geheeld door een heks of tovenaar.
Waarom denk jij dat Nemo?
Omdat Bert in de eerste plaats de burgemeester is en ten tweede met veel stemmen heeft gewonnen dus moet er wel iemand zijn die hem zou willen beschermen. Hij heeft 6 uit de 14 stemmen gekregen

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Kayan »

Nemo schreef:
20 mei 2020, 18:33
Renate schreef:
20 mei 2020, 18:26
Nemo schreef:
20 mei 2020, 15:30
Ik denk dat Bert hoog waarschijnlijk is vermoord en is geheeld door een heks of tovenaar.
Waarom denk jij dat Nemo?
Omdat Bert in de eerste plaats de burgemeester is en ten tweede met veel stemmen heeft gewonnen dus moet er wel iemand zijn die hem zou willen beschermen. Hij heeft 6 uit de 14 stemmen gekregen
Maar dat laatste maakt het juist ook reëel dat er titanen/ww op hem hebben gestemd... Dus dat is een beetje kort door de bocht?

Nemo
Wolvenjong
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2020, 20:48
Favoriete Weerwolfrol: Weerwolf

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Nemo »

Maar hoe weet jij dan of Bert dan een titaan/ww is of niet? want er werd in het begin gestemd voor een burgemeester. Het enige wat andere op Bert laat stemmen is de manier hoe hij de andere laat stemmen op hem

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Kayan »

@Nemo ik denk niet dat ik je volg. Ik zeg helemaal niet dat Bert een titaan is, ik zeg dat titanen gespreid zouden kunnen stemmen als het gaat om BM (of überhaupt in een pot).

Een BM status verwerven is in mijn opinie/mening op basis van gunfactor en/of een gecoördineerde actie (kan beide zijn, kan ook gewoon stom geluk zijn, uiteraard).

Uiteraard kan het best zijn dat de BM is gered, maar de vraag is; hoe kan je dat zo zeker zeggen? :chinrub:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Bert »

Wouter schreef:
20 mei 2020, 16:22
Mark schreef:
20 mei 2020, 13:09
Ik merk dat ik er een heb gemist.

10. het slachtoffer is de vervloekte
dus is die nu een weerwolf.
Poe, wat een lijst, en dan is er ook nog de mogelijkheid van Oerwolf geloof ik. Weinig aanknopingspunten dus.

Ik vind dit altijd de minst leuke fase van het spel. Je moet iemand eruit stemmen zonder duidelijke reden. Ik wil daarom een vraag stellen aan de burgemeester. Wat zou voor jou in deze situatie de beste reden zijn om op iemand te stemmen?
Ik snap wat je zegt Wouter, dat is ook niet leuk. De beste/enige goede reden zou toch zijn dat iemand iets 'verdachts' heeft opgemerkt, maar zoals je al zegt geeft nacht 1, zeker zonder slachtoffer, weinig aanknopingspunten.
Even een gedachte-experiment: Wat zou er gebeuren als we gewoon besluiten op niemand te stemmen? Dus als we het democratisch eens worden dat we niemand elimineren? De kans dat we een burger lynchen bij deze stemmingsronde i.p.v. een titaan is procentueel gezien groter, dus wellicht is het een beter idee dan maar niemand uit het spel te halen? Zou Matthijs dat accepteren? :tooth:

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Floris1987 »

Bert. Dat klinkt heel verdacht. ons een kans afnemen om een slechterik te vinden. Ook al is het gokken.

Oké alle nachtrollen hebben een extra rondje maar nee is niet handig.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Mark »

Renate schreef:
20 mei 2020, 18:25
Mark schreef:
20 mei 2020, 14:14
@bert en de rest

sollicitatie ging goed mag op 2de gesprek :banana:
dus ben blij
Ik zou jou aannemen maar ik ben bevooroordeeld natuurlijk!
@renate
Bedankt vind dat lief van je dat je dat zegt.

@bart
Ik vind het een leuke gedachte om niet te stemmen. maar we moeten lijkt mij allemaal een stem geven dan kan je er voor zorgen iedereen naar links maar dat gaat altijd fout. wat floris zegt snap ik daarom wel. (hij was in frankrijk een hierdoor de pineut :-p )

@nemo
Jij gaat er van uit dat Bert is vermoord. en dus is geheeld door een heks of tovenaar.
jouw reden is doordat hij BM is en veel stemmen 6 van de 14.
Maar de kans dat hij titaan is is toch in prencipe net zo groot als geen titaan.

Want niemand weet informatie in principe. dus kan je nooit zeker weten dat Bart is aangevallen.
of jij bent dus een heks en tovenaar. wat ik raar zou vinden hoe jij dit zegt.
Of jij bent een titaan die probeert er achter te komen waarom bert niet dood is gegaan en een balletje op te gooien.
of jij bent een burger die gewoon wat denkt :) wat dan beetje verdenken is maar je bent op zoek.
Burger for life :mrgreen:

Nemo
Wolvenjong
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2020, 20:48
Favoriete Weerwolfrol: Weerwolf

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Nemo »

Mark schreef:
20 mei 2020, 20:23
Renate schreef:
20 mei 2020, 18:25
Mark schreef:
20 mei 2020, 14:14
@bert en de rest

sollicitatie ging goed mag op 2de gesprek :banana:
dus ben blij
Ik zou jou aannemen maar ik ben bevooroordeeld natuurlijk!
@renate
Bedankt vind dat lief van je dat je dat zegt.

@bart
Ik vind het een leuke gedachte om niet te stemmen. maar we moeten lijkt mij allemaal een stem geven dan kan je er voor zorgen iedereen naar links maar dat gaat altijd fout. wat floris zegt snap ik daarom wel. (hij was in frankrijk een hierdoor de pineut :-p )

@nemo
Jij gaat er van uit dat Bert is vermoord. en dus is geheeld door een heks of tovenaar.
jouw reden is doordat hij BM is en veel stemmen 6 van de 14.
Maar de kans dat hij titaan is is toch in prencipe net zo groot als geen titaan.


Want niemand weet informatie in principe. dus kan je nooit zeker weten dat Bart is aangevallen.
of jij bent dus een heks en tovenaar. wat ik raar zou vinden hoe jij dit zegt.
Of jij bent een titaan die probeert er achter te komen waarom bert niet dood is gegaan en een balletje op te gooien.
of jij bent een burger die gewoon wat denkt :) wat dan beetje verdenken is maar je bent op zoek.
Ik ga er niet van uit maar ik zeg dat er een goede mogelijkheid is.

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”