Dag 5 - en we gaan maar door...

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Renate »

ik stem op Bas

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Ida »

Hugo : ik Ieg geen link tussen Maaike en Lola, om dezelfde reden die jij opgeeft😉

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Mirjamm »

Ik stem op Bas
Hear me roar

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Bas »

Leuk om stemmen te krijgen zonder enkele reden.. Het maakt op zich niks uit, maar toch irritant :shrug:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Hugo »

Ida schreef:
07 mei 2020, 18:06
Hugo : ik Ieg geen link tussen Maaike en Lola, om dezelfde reden die jij opgeeft😉
Whoops, scheef gelezen dan. Nah ja, het punt staat.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Hugo »

Bas schreef:
07 mei 2020, 18:51
Leuk om stemmen te krijgen zonder enkele reden.. Het maakt op zich niks uit, maar toch irritant :shrug:
Als je er erg gelukkig van wordt kan ik morgen nog wel even een Bas-is-Wolf-omdat post maken, maar ik denk niet dat het veel verschil gaat maken. Maar ach, ik heb niets beters te doen :angel:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Bas »

Hugo schreef:
07 mei 2020, 19:03
Bas schreef:
07 mei 2020, 18:51
Leuk om stemmen te krijgen zonder enkele reden.. Het maakt op zich niks uit, maar toch irritant :shrug:
Als je er erg gelukkig van wordt kan ik morgen nog wel even een Bas-is-Wolf-omdat post maken, maar ik denk niet dat het veel verschil gaat maken. Maar ach, ik heb niets beters te doen :angel:
Hmm, een Hugo-is-wrong post klinkt wel leuk ja! :angel:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Hugo »

Bas schreef:
07 mei 2020, 19:06
Hugo schreef:
07 mei 2020, 19:03
Bas schreef:
07 mei 2020, 18:51
Leuk om stemmen te krijgen zonder enkele reden.. Het maakt op zich niks uit, maar toch irritant :shrug:
Als je er erg gelukkig van wordt kan ik morgen nog wel even een Bas-is-Wolf-omdat post maken, maar ik denk niet dat het veel verschil gaat maken. Maar ach, ik heb niets beters te doen :angel:
Hmm, een Hugo-is-wrong post klinkt wel leuk ja! :angel:
Daar zijn er al genoeg van dit spel volgens mij :-P
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Bas »

Hugo schreef:
07 mei 2020, 20:33
Bas schreef:
07 mei 2020, 19:06
Hugo schreef:
07 mei 2020, 19:03


Als je er erg gelukkig van wordt kan ik morgen nog wel even een Bas-is-Wolf-omdat post maken, maar ik denk niet dat het veel verschil gaat maken. Maar ach, ik heb niets beters te doen :angel:
Hmm, een Hugo-is-wrong post klinkt wel leuk ja! :angel:
Daar zijn er al genoeg van dit spel volgens mij :-P
Maar ben wel benieuwd hoe je het over mij precies fout hebt :lol:

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Ineke »

Ik denk eigenlijk nog steeds dat Lola wolf is.

Er wordt nu aangenomen dat er geen Vos, Ziener, Berentemmer en Heks inzit. Terwijl er dan wel 3 wolven en een Oerwolf in zouden inzitten. Een Oerwolf die dan ook nog eens een burger kan omtoveren tot wolf… Dat is heel erg uit balans. Zeker gezien de niet bepaald spectaculaire rollen die er toe nu toe bekend zijn (4 burgers, 3 broeder, 1 sektariër (negatief) en 1 toneelspeler die een stelletje heeft gemaakt (ook negatief), edit: en 1 raadsheer. Dat klopt gewoon niet.

Ik geloof dat we met 2 wolven, een Oerwolf (die niemand heeft besmet) en een Kleine Wilde zijn gestart. En met dank aan Hugo klopt dat qua verhouding ook nog eens:
Hugo schreef:
07 mei 2020, 15:16
Ik wil zelf nog wel even opperen dat er mogelijk nog maar 1 Wolf inzit, hoe weinig ik dat ook zou vinden. Een Kleine Wilde is dan wel vrijwel gegarandeerd, maar met een Oerwolf en een Sektariër (die ook beter is voor het WW-team), zou je zo nog op 2+1,5 (oerwolf) + 0,5 (KW) + 0,5 (sektariër) = 4,5 Wolf uitkomen. Wat precies gelijk is aan 18/4. Dus waar ik Mark best voor aanzie. (En ja, zo rekent Mark.)
Ook denk ik dat er een Berentemmer inzit. Het is namelijk heel raar als er geen Vos, Ziener of Berentemmer in zou zitten. En ik denk dat Bas de Berentemmer is! En ik ga nu een betoog houden waarom Bas de Berentemmer is, dus ik zal zo ook alvast maar bewijzen dat ik geen stelletje ben haha :-P

Tijdens de eerste dag kwam ik met een theorie over het slachtoffer van de wolven. Ik zei dat de wolven misschien wel rekening zouden houden met de Berentemmer bij het kiezen van het slachtoffer. En wie was het bij uitstek eens met die theorie? Bas! Omdat redeneringen vanuit je eigen rol aantrekkelijk zijn.

Eerst twijfelde ik of er überhaupt wel een Berentemmer in zou zitten, omdat het best wel een spelverloop-bepalende rol kan zijn als de Berentemmer in het begin van het spel al naast een wolf zit. Voor mijn gevoel bepaalt het spel of de spelleider daarmee teveel het verloop van het spel. Maar geheel toevallig zit Bas tussen twee gebroeders (die toch al van elkaar wisten dat ze goed zijn). En ja, ik suggereer hier dat dit een bewuste keuze van Mark is geweest.

Verder zegt Bas dit op dag 4:
Bas schreef: Verder ga ik er wel vanuit dat er een berentemmer in zit, ziener lijkt me niet, gezien we allemaal vrij makkelijk met Sander meegingen. Vos lijkt me ook onwaarschijnlijk ondertussen.
Op dag 4 waren er ook heel weinig kandidaten meer die in aanmerking kwamen om Berentemmer te zijn. Sterker nog; alleen Bas en Lola konden nog eventueel de Berentemmer zijn, omdat zij na het wegstrepen van de mensen van wie de rol al bekend was of naast een bekende wolf zaten, de enige mensen waren die hun buren niet verdachten. Bas dacht dat Lola een wolf was, dus hij dacht niet dat zij de Berentemmer was. Conclusie: Bas praat poep met zijn vermoeden over de Berentemmer, of hij is het zelf.

En als Bas de Berentemmer is, maakt dat Belle als slachtoffer ook ineens een heel stuk minder raar. Mirjam en ik zullen namelijk niet worden opgegeten, want dan komt er een nieuwe speler naast Bas te zitten. Verder kwam iedereen nog in aanmerking voor Kleine Wilde (van wie ik dus denk dat ‘ie erin zit) behalve Belle en Renate. Renate is Toneelspeler en heeft misschien zich zelf als cupido nog wel gekoppeld, dus het is nog waarschijnlijker om haar gelyncht te krijgen dan Belle. Conclusie: Belle is het een hartstikke logisch slachtoffer.

Het enige puntje waar ik niet uitkom, is de slachtofferloze nacht, maar aangezien dat toch gissen blijft, neem ik dat maar voor lief.

Ik ga mijn stem nog wijzigen:
Laatst gewijzigd door Ineke op 07 mei 2020, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”