Dag 3 - Een Heldere Dag

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Emmiee »

Sorry dat ik minder actief was vandaag.

Als eerste een late hoera voor een slachtofferloze nacht!!

Voor de rest is er vandaag vooral gesproken over titus en rollen die we denken te weten. Hoewel ik denk ik wel die van Sander weet, zeggen mensen ook te weten waar Renate probeert te hinten, maar ik heb nog weinig benul.

Er is niet veel naar mij toe gestuurd waar ik het gevoel bij krijg dat ik er een reactie moet geven, maar als mensen wat gedachtes van me willen weten, lekker doen! Vind ik wel leuk :lol: :-p

Mijn lijstje van verdachten is veel kleiner geworden. Dit komt vooral omdat de mensen in mijn neutraal lijst nog veel twijfel geven:
Belle: ik vind het bij nieuwe spelers altijd lastig te zien of ze nou verdacht doen of niet omdat ze een bepaalde rol zijn, of omdat ze nieuw. Ik heb haar eerlijk gezegd niet genoeg onderzocht, dus dat ga ik na deze post als eerste doen.
Maaike: lola en ida hebben opgemerkt dat jouw (en ineke’s verhaal en conclusie niet klopt. Ik wil hier graag een reactie op zien.
Lola: veel verdediging en een intense toon komt bij mij over in je posts. Het zet je niet perse aan de goede kant bij mij.
Willemijn: erg zoekend. Probeert iemand verdacht te maken die ik eigenlijk wel vertrouw (Bert). Ik neig naar de goede kant, maar ik moet eerst wat dieper kijken.

Mijn verdachten zijn nog steeds Wouter en Bas.
Tenzij iemand me iets ground breakings verteld, ga ik vrijdag stemmen op een van deze twee.

De rest denk ik wel dat ze goed zijn, maar er zitten er een paar tussen die me ook kunnen bamboozelen. :idea:
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Bert »

De kwestie Titus houdt me nog steeds bezig... Vraag aam de spelleider:

@ Mark: 'zitten' positie 1 of 18 van de spelerslijst ook naast elkaar? Dus als Titus op plaats 1 of 18 van de spelerslijst staat, heeft deze dan ook twee buren, zoals normaal bij het zitten in een kring ook het geval zou zijn?

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Ineke »

Willemijn schreef:
30 apr 2020, 13:54
De heks lijkt mij ook het meest waarschijnlijk voor de slachtofferloze nacht. Overigens pleit dat de heks voor mij niet per definitie vrij. Het kan toch ook zo zijn dat deze gekoppeld is aan een wolf, als er sprake is van een stelletje?
Waarom vind je het relevant om over deze mogelijkheid te discussiëren?
Bert schreef:
30 apr 2020, 14:36
Ik kom bij Belle doordat ik een vermoeden heb dat Titus bekeken is en omdat ik ook een vermoeden heb wie degene is die gecheckt is. Dan kan ik de buren van diegene ook afstrepen, want die zijn dan 'safe' (anders had de beer gegromd). Dan blijft, na afstrepen, Belle over van mijn top 3 verdachtenlijstje. Ik ga niet duidelijker zijn over wie Titus dan moet zijn, want als ik het goed heb en ik 'verraad' daarmee die persoon, dan weten de wolven/kannibalen het ook. Oproep naar allen die het idee hebben te weten wie Titus is: de buren zijn dus ook automatisch geen wolven/kannibalen op dit moment! Als ik fout zit, maak het me dan duidelijk, liefst zonder te expliciet te verraden wie dan wel Titus is (in het belang van de burgers!).
Jouw aanname dat Bas Titus zou zijn, lijkt me, gezien wat er gezegd is door bepaalde personen, niet juist. Dat zou immers betekenen dat jij geen weerwolf/kannibaal bent (misschien opper je Bas = Titus om die reden, dat jij dan vertrouwd wordt?), maar dat zou betekenen dat Inge óók geen wolf/kannibaal kan zijn, en jij en Inge worden niet allebei als 'safe' bestempeld door deze of gene. En deze of gene zou het dan moeten weten, toch?
Ik heb echt geen idee wie ‘deze of gene’ dan zou moeten zijn… En hoe ik ook puzzel met Titus, ik snap ook niet hoe je tot de conclusie komt dat Belle wolf moet zijn. Eigenlijk kan ik me nog steeds echt niet voorstellen dat Titus er inzit. Ondanks wat Sander zegt. Ik vind het daarom vreemd dat jij al heel het spel verdenkingen op basis van Titus uit.

Ik ben het spoor een beetje bijster. Persoonlijk vind ik Bert het meest verdacht. Dat behoorlijk wat anderen, die ik wel vertrouw, hem echter niet verdenken, houd me echter toch tegen om op hem te stemmen. Renate stond ook behoorlijk hoog op mijn lijstje. Ik dacht eerst dat ze naar de Zigeunerin hintte, maar dat blijkt niet te kloppen. Haar hint kon ook nog op de Heks duiden. Dat vond ik voordat Matthijs de Oerwolf stierf ook verdacht. Als Renate namelijk wolf was, had ze makkelijk een valse Heks-hint kunnen doen, als de Oerwolf zijn krachten in zou zetten. Dat Matthijs de Oerwolf bleek te zijn, betekent dat dit niet klopt. Als Renate en Matthijs samen wolf zouden zijn, dan zou Renate misschien wel meer haar best hebben gedaan om zelf gelyncht te worden, zodat de Oerwolf het zou overleven. Ik voeg Renate daarom dan toch maar toe aan de mensen die ik vertrouw. edit: Ik voeg Renate toe aan de mensen van wie ik niet denk dat dat ze wolf zijn.

Dit verhaal in combinatie met Willemijn die een vreemd verhaal over een geliefde Heks begint (edit: voordat Renate liet weten dat ze de Heks niet is), vind ik raar. Ik vind het een te specifieke gedachte om zomaar over een geliefde Heks te beginnen. Willemijn verdenkt Renate. Ik vind dit een raar toeval. Ik denk dat ik op Willemijn ga stemmen.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Bert »

@ Ineke: Inmiddels ben ik niet meer plan om op Belle te stemmen, door wat een betrouwbare medeburger hierover beweerd heeft, maar ik ben nog steeds benieuwd naar het antwoord op mijn vraag t.a.v. Titus (@Mark). En ja, het klopt dat ik veel, wellicht te veel, bezig ben met Titus, maar ik heb reden om aan te nemen dat hij erin zit, of ik heb een bepaalde hint hierover ten onrechte gezien als een hint. Àls we zeker zouden weten dat Titus in het spel zit, zou het ons echt kunnen helpen om de wolven te ontmaskeren/ontdekken.

Doordat er weinig nieuws gezegd wordt (Hugo, waar ben je bijvoorbeeld?), doordat de meest genoemde verdachten (genoemd door de mensen die actief aanwezig zijn) zoals Wouter en Bas niet verschijnen/reageren, schiet de discussie op deze dag ook niet erg op en ben ik nog steeds onzeker op wie ik zal/moet stemmen. Ik vermoed dat Wouter mogelijk slecht is, maar Hugo aan hem gebonden/verbonden is en het daarom (als enige) voor hem opneemt. Misschien is dat nog iets om in de discussie in te brengen?

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Belle »

Hier ben ik dan ook weer na even geschitterd te hebben in afwezigheid, oops.

Zoals ik al eerder zei ben ik het ondertussen allemaal nog steeds even kwijt. Ik heb ondertussen een redelijk lijstje van mensen die ik denk te kunnen vertrouwen (Ineke, Inge, Sander, Ida, Renate, Hugo), maar van de overige spelers heb ik eigenlijk geen idee wat ik met hen aan moet.
Bert en Wouter verdenk ik wel, maar omdat anderen hen juist weer vertrouwen, ga ik me daar voor nu even niet al te druk om maken. Eerst kijken of we andere weerwolven eruit kunnen vissen, mocht één van hun twee inderdaad toch een weerwolf zijn.

Dat maakt dat Lola, Bas, Maaike, Emma en Willemijn over blijven en voor mij nu dus mogelijke verdachten zijn. Naar de stemming van vorige nacht kijkend wordt ik ook niet veel wijzer, omdat iedereen van dit lijstje of laat op Matthijs stemde, of op iemand anders.

Ik heb nog geen idee op wie ik moet stemmen, dus ik blijf dit nog even in de gaten houden in de hoop dat er dingen gezegd worden die mij kunnen helpen in het maken van mijn keuze.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Mark »

Bert schreef:
01 mei 2020, 08:32
@ Mark: 'zitten' positie 1 of 18 van de spelerslijst ook naast elkaar? Dus als Titus op plaats 1 of 18 van de spelerslijst staat, heeft deze dan ook twee buren, zoals normaal bij het zitten in een kring ook het geval zou zijn?
Ja 1 en 18 zitten naast elkaar net of jullie in een rondje zitten.
Dus als een van die 2 Titus is heeft die gewoon 2 buren.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Hugo »

Nou Bert, u roept, wij draaien. Ik maakte gisteren een laaaaaange wandeling, en had 's avonds een afspraak. Dat soort dingen gebeuren ;-)
Gelukkig hebben jullie gisteren genoeg onzin uitgekraamd dingen gezegd om even mee vooruit te kunnen:

@ Sander
Sander schreef:
30 apr 2020, 09:21
Moet nog ff goed bijlezen, maar heb alles wel snel gescand. Volgens mij is het ook nog een reële optie dat we wolven niet unaniem tot een slachtoffer gekomen zijn: bijv. door het stelletje...
Nee, dat is geen reeële optie. Het komt eigenlijk zelden voor dat dat gebeurd, zeker als er zo'n duidelijk slachtoffer te kiezen is. Tenzij je iets moet opbiechten aan ons?
Sander schreef:
30 apr 2020, 09:27
Renate vroeg in het nacht-topic wie ik vertrouw.
Er zijn een aantal mensen bij wie ik een goed gevoel heb: Ida, Bert, Renate, Hugo, Ineke
Maar er zijn ook zeker een aantal mensen bij wie ik een minder tot geen goed gevoel heb: Wouter, Maaike, Inge. Dit is meer een onderbuikgevoel, kan het niet beargumenteren.
Oké, ik heb gisteren al mijn frustraties over deze post al gedeeld met Mark en Matthijs (in voicechat, om 23:00, toen ik geen zin had om nog een post te gaan maken), dus ik zal het beleefd houden. Zou je alsjeblieft willen zeggen welke twee personen je het állermeest vertrouwt? Ik bedoel, ik denk vrij zeker te weten wie het zijn (proces of elimination), maar als je de Ziener zegt te zijn, lijkt het me zaak om informatie te delen. Wat me brengt bij...

@ Bert
Bert schreef:
30 apr 2020, 10:17
Fijn dat je er nog bent Sander! Ik snap dat je niet te expliciet kan/wilt zijn, dat is ook niet leuk voor het spel. Ik heb al even zitten kauwen op je bericht en mijn voorlopige conclusie zou op basis daarvan zijn dat ik op Belle meen te moeten stemmen (kwestie van afstrepen, inclusief Titus).
Ben ik het totaal niet mee eens. Niet alleen met de conclusie, die nergens op slaat, maar vooral met het statement dat het anders 'niet leuk is voor het spel'. De Heks heeft (waarschijnlijk) Sander gered, zodat hij informatie kon delen. DEEL DIE INFORMATIE DAN. Dat dat 'niet leuk is voor het spel'; dan moeten we nooit meer met een Ziener spelen ;-) (Ja, ik vind het ook het leukst als we zelf achter informatie komen, maar om nou krampachtig te gaan hinten naar informatie die je zeker weet... Come on.)

@ Sander dan weer
Sander schreef:
30 apr 2020, 09:27
Ik denk trouwens wel dat Titus in het spel zit, maar dat hij alleen nog niet gegromd heeft.
Hoe kom je daar dan weer bij? Tenzij je de rol gezien hebt, wat je niet hebt, want dan klopt je vertrouwenslijstje niet.

@ Ineke
Ineke schreef:
30 apr 2020, 12:48
Hugo schreef: Alhoewel ik het eens ben met je idee dat de Berentemmer er wel eens helemaal niet in kan zitten (..) vind ik het wat overtrokken om te zeggen dat de rol zich niet leent voor online spel. (..)
Voor mijn gevoel bepaalt het spel of de spelleider op zo’n moment het verloop van het spel teveel. Het is namelijk niet zoals bij de Vos, dat iemand kiest om een bepaald persoon uit de spelerslijst aan te wijzen. Dit is gewoon geluk of pech hebben, terwijl het gigantische invloed op het spel kan hebben en het het discussie-element wat in een onlinespel veel meer aanwezig is voor een deel toch wegneemt. Maar als de Berentemmer meedoet, dan denk ik dat Bas het is. Dat zou dan nog wel kunnen.
Uhm, dat is ook IRL. Je bepaalt nooit wie je buren zijn, en de rol wordt pas uitgedeeld nadat je naast iemand bent gaan zitten. Dusseh, huh? Irrelevante discussie, maar goed. En hoezo is Bas het dan?! Ik bedoel, we kunnen best een paar mensen wegstrepen, maar hoe je dan bij Bas uitkomt (hij zit wel naast twee Burgers, maar dat zullen er echt wel meer zijn)?
Ineke schreef:
30 apr 2020, 12:48
Ik ben nu toch wel erg benieuwd welke rol jij denkt dat Renate heeft :chinrub:
Nah ja, nu maakt het toch niet meer uit. Ik denk dat Renate de Toneelspeler is. "Volgende nacht" - want dan is ze Jager. We gaan haar toch niet lynchen, dus whatever. Heks kon ook nog, maar dat ontkent ze een paar posts hierna.

@ Bert en Sander
Bert schreef:
30 apr 2020, 14:36
Ik kom bij Belle doordat ik een vermoeden heb dat Titus bekeken is en omdat ik ook een vermoeden heb wie degene is die gecheckt is. Dan kan ik de buren van diegene ook afstrepen, want die zijn dan 'safe' (anders had de beer gegromd). Dan blijft, na afstrepen, Belle over van mijn top 3 verdachtenlijstje. Ik ga niet duidelijker zijn over wie Titus dan moet zijn, want als ik het goed heb en ik 'verraad' daarmee die persoon, dan weten de wolven/kannibalen het ook. Oproep naar allen die het idee hebben te weten wie Titus is: de buren zijn dus ook automatisch geen wolven/kannibalen op dit moment! Als ik fout zit, maak het me dan duidelijk, liefst zonder te expliciet te verraden wie dan wel Titus is (in het belang van de burgers!).
Ja, dit krijg je er nou van als mensen zelf gaan interpreteren wat de Ziener gezien zou hebben :-P
Nogmaals, als Sander als Ziener een Berentemmer heeft gezien, waarom vertrouwt hij dan geen buren van degenen die hij 'vertrouwt' (als je me kan volgen). (Wie Sander wél heeft gezien is later wel duidelijk geworden, thank the Lord.)
Bert schreef:
30 apr 2020, 14:36
Mijn vraag over twee drankjes in 1 nacht: niet elke spelleider gaat hier hetzelfde mee om; sommige spelleiders vinden dat er max. 1 drankje per nacht gebruikt mag worden, vandaar mijn vraag. Het is hier op het forum of vroeger op de hyves ook wel eens als zodanig gespeeld.
Ik zeg dit niet vaak over mijn collega-spelleiders, maar dat is wel een heel rare interpretatie van de regels :-P Ik geloof ook niet dat ik deze interpretatie op dit forum al heb gezien (ik bedoel, ik kan het voor je opzoeken, maar nee.) Wederom een irrelevante discussie, maar goed.

@ Renate
Renate schreef:
30 apr 2020, 17:07
Inge schreef:
30 apr 2020, 13:01
Ineke schreef:
30 apr 2020, 12:48
Zijn er naast Hugo andere mensen die echt begrijpen waar Renate naar hint?
Ik had wel een idee, maar weet niet of het juist is. En als andere mensen de hint niet begrepen hebben, dan kan een eventuele persoon die die rol 'wel' heeft daar ook niets van zeggen.
De afloop van de nacht was niet dankzij mij.
Je mag best zeggen "IK BEN DE HEKS NIET" hoor, dat begrijpen we allemaal.

Vervolgens, meer verwarring door Sanders post:
Renate schreef:
30 apr 2020, 17:40
Over deze post van Sander ben ik volledig in verwarring. Ik had een bepaalde rol bij Sander gedacht. Maar die is onmogelijk, gezien het aantal spelers dat hij nu vrijpleit. Terwijl er bij de gedachte rol toch al één nacht gebruikt zou moeten zijn voor Ida en één voor Matthijs.
Anderzijds kijk ik hier bij Sander trouwens ook weer niet heel erg van op. Ik kan me een spel herinneren, jullie misschien ook wel, waarbij Sander de ene na de andere wolf eruit kreeg, door iedereen als de ziener werd beschouwd en beschermd, en hij bleek uiteindelijk gewoon burger met blijkbaar een overdreven sterke wolvenradar. Mogelijk is daarvan nu ook weer sprake?
Ik vermoed bij Sander inmiddels eigenlijk meer een familierelatie in combinatie met genoemde wolvenradar.
Goed, ik zal het even uitleggen. Sander heeft volgens mij Ineke gezien, (volgens mij, zeer waarschijnlijk) als Broer. Vervolgens blijkt dat Ineke, Inge en Belle elkaar constant vertrouwen in dit spel (ik heb dit gisteravond even teruggelezen, en het klopt); Ineke, Inge en Belle zijn dus alledrie goed.
Oh ja, enneh Renate: je mag dus gewoon rollen bij hun naam noemen. Dat is voor iedereen helderder (en voorkomt een gehele pagina gevuld met verwarring over wat je hebt gezegd :-P)
Renate schreef:
30 apr 2020, 17:40
Ik neig zelf naar het idee dat er helemaal geen Berentemmer in zit: als er een Berentemmer en een Vos in zitten dan moeten er echt véél wolven inzitten en dan was er intussen - bij alle verdwijningen - toch echt al eens gegromd, zou ik zeggen.
Maar hoezo zit er dan wel een Vos in? Welke bevestiging heb jij daarvan gehad dan?
Renate schreef:
30 apr 2020, 17:40
Géén Vos en géén Berentemmer lijkt me onmogelijk: dat zijn zo'n beetje de leukste karakters, op de Toneelspeler na dan.
Gelukkig gaat het erom wat een gebalanceerd spel oplevert, en niet wat de leukste karakters zijn om erin te doen. Als we met 14 Heksen tegen 4 Weerwolven spelen, hebben we allemaal een leuke rol, maar een leuk spel krijg je er niet van (ja, dit is overdreven, maar je snapt wat ik bedoel). Persoonlijk vind ik overigens de Vos en de Berentemmer de stomste rollen uit Karakters, na de Wolfshond dan (ik vind het überhaupt niet zo'n leuke uitbreiding :angel: ), maar goed.

@ Ida (et al.)
Ida schreef:
30 apr 2020, 19:44
Ik denk dat mijn stem naar Maaike of Wouter gaat. Ik denk niet dat Bas, stel hij is wolf, een stemming in het hol zou missen, daarvoor vind hij die rol veel te leuk. En ik stem zeker niet op hem omdat hij nu niet actief is. Lola en Willemijn kan ik niet plaatsen en Emma zou best eens burger kunnen zijn. Daarbij stem ik nu mischien liever op iemand uit de tweede groep van Sander , maar dan word het dus Maaike, mede omdat Hugo Wouter zo stellig vrijpleit.
Eerst even over Bas: hij kan natuurlijk ook gewoon Wolf zijn en wel gestemd hebben vannacht hè. Dat is gewoon een mogelijkheid. Dus hoe dit Bas vrijpleit?

En iets tegen iedereen: het enige wat ik heb proberen te zeggen, is dat ik Wouter niet verdacht vindt. Dat is absoluut niet hetzelfde als dat ik hem 100% vertrouw. Ik vond alleen dat nogal veel mensen makkelijk hem aan leken te wezen. Aangezien er, volgens mij, nog 7 Wolfkandidaten over zijn (Bas, Bert, Emma, Lola, Maaike, Willemijn en Wouter), is de kans dat hij stiekem gewoon slecht is, nog best groot.

@ All

Goed. Veel gezegd, weinig gebeurd. Ik heb eigenlijk nog steeds geen idee op wie ik moet stemmen. Voorlopig (hoewel ik eigenlijk de bevestiging van Sander al heb gezien), vertrouw ik Sander, Ida, Inge, Ineke en Belle (en mezelf). Renate volgt dan op gepaste afstand. En dan volgt Bert. En dan de rest. Dusseh... Ik ga denk ik gewoon op Bas stemmen, want die vond ik nog het verdachtst gisteren. Zoiets. Either way winnen we dit gewoon, want we hebben een enorme voorsprong qua informatie op de Wolven :D
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Ida »

Hugo: Wel eens van een rookgordijn gehoord?

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Ida »

En nog iets: ik pleit Bas niet vrij van kannibalisme, integendeel , maar het argument dat hij niet actief is , vind ik niet het juiste argument op dit moment.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Hugo »

Ida schreef:
01 mei 2020, 13:51
En nog iets: ik pleit Bas niet vrij van kannibalisme, integendeel , maar het argument dat hij niet actief is , vind ik niet het juiste argument op dit moment.
Nee klopt, ik vind hem dan ook verdacht vanwege de mogelijke link met Matthijs en dingen die hij hiervoor zei. En omdat hij dus één-van-de-zeven is.
Ida schreef:
01 mei 2020, 13:49
Hugo: Wel eens van een rookgordijn gehoord?
Ja, een beproefde wolventactiek.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”