Dag 3 - hoe zit het?

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Sander »

Beste mensen,
Ik heb een domme fout gemaakt. Hugo kon niet dood vannacht.

Ik heb hem net gesproken en we hebben besloten om hem terug te laten komen met de rol die Lola eerst had.

Dus, welkom terug Hugo!

(Ik schaam me diep door deze domme fout :oops: )
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Jeska »

Allereerst: nooo! RIP Hugo de ziener. Dat is een bijzonder groot verlies!
Ik ga zo direct Hugo's posts teruglezen om te kijken of ik daar nog iets uit kan halen.

Dan de muurberichten:
Virusje hier, griepje daar, pokken krijgen jullie allemaal! Beterschap Matthijs!
Een berichtje van de oude bezweerder…

Jeska moet zichzelf gaan redden.
Ik ben benieuwd of dit een waarschuwing of een dreigement is. Ofwel slechteriken willen mij eruit gaan werken – of zij willen dat ik en eventuele beschermengelen zorgen voor mijn veiligheid, zodat zij stiekem een nietsvermoedende andere speler kunnen oppeuzelen?

Ik heb Mark niet bekeken in nacht 1! Nu wel...
Fijn.. het was leuk geweest als daarover iets meer verteld was. Hier kunnen we vooralsnog niks mee.

Het gezegende amulet is 3 levende plaatsen omhoog gegaan.
Dit zou impliceren dat het amulet weer is doorgegeven?

Is de jongste telg een aanwinst, of een risico?
Dit zegt volgens mij niks.

Het leven van een wolf gaat niet over rozen
Maak er dan een eind aan zou ik zeggen 😊

Wie Mark ziet, moet ook Mariska zien.
Dat zal Hugo helaas niet meer lukken.. Hopen dat er meer zieners zijn.

roze pluizige eenhoorn en heks, dansen op de wolken
Juist…

‘Nog steeds’ geeft vragen die niet beantwoord worden, Mark??
?

Ziener zag Mark en gaat nu Bert zien
Tja, als dit een bericht van Hugo was gaat dat niet meer lukken tenzij Bert de oude bezweerder is.

Oh ik zie nu dat er een wijziging heeft plaatsgevonden! Welkom terug Hugo! De rest van de post was al getypt voordat dit bericht van Sander kwam. Ik ga ervan uit dat Hugo dan of het amulet had, of beschermd werd door iemand. Hugo: ik ben bijzonder benieuwd welke rollen je hebt bekeken. Wil je daar iets over zeggen nu je als ziener niet meer onthuld kan worden?

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Ineke »

Mark schreef:Hier spreekt jullie Beul,

Ik ga nu 2 ding zeggen.

1. Ze hoorde nog steeds bij het burger team.
2. 1 van de 2 was Cupido.

De rest zeg ik later deze avond
Mark schreef:Daarnaast kunnen we Wouter vertrouwen. Vorrige nacht. En dag.
Tenzij hij een rol heeft dat hij van team kan veranderen moet hij goed zijn.

Daarnaast was er vorige nacht wel een slachtoffer. :mrgreen:
Ik snap er nog steeds niets van... Ik heb nagevraagd aan Sander wanneer de heks het slachtoffer te horen krijgt. Sander antwoordde dat de heks alleen de slachtoffers te horen krijgt als deze dood gaan in de nacht. Dan zou Renate dus alleen te horen hebben gekregen dat Wouter het slachtoffer was, als Wouter de Bink is? Maar in dat geval zou Wouter afgelopen nacht dood moeten zijn gegaan. Of Renate moet Wouter hebben gered, maar dat lijkt me ook niet heel waarschijnlijk om dat de eerste nacht als geliefde heks te doen. Daarnaast zei Renate ook:
Renate schreef:Renate moet zichzelf gaan redden. Dit zou erop kunnen wijzen dat ik vannacht slachtoffer was. Als dat zo was, dan hartelijk dank aan mijn redder! Ik geloof er echter niet zo veel van. Ik denk dat een lijfwacht, priester of heks in dit stadium het nachtslachtoffer nog lekker laat doodgaan
Dat doet mij vermoeden dat Renate Wouter niet heeft gered. Maar dit moet haast wel het geval zijn, of ik zie wat over het hoofd... Het lijkt me namelijk ook niet dat Renate de auraziener was, want in dat geval begrijp ik niet hoe je weet dat er vorige vannacht wel een slachtoffer was.

Graag wat opheldering, Mark!

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Ineke »

Ik zou van Hugo de tweede wel graag willen weten wie hij heeft gezien. Het lijkt me dat deze informatie met iedereen gedeeld moet worden, aangezien Lola’s rol deze informatie ook niet zou hebben gehad?
Hugo schreef: Ineke staat nét boven de streep voor mij. Ze is scherp als vanouds, maakt mooie posts, maar komt nog niet altijd tot de juiste conclusies. Ik hoop dat ze nog reageert op mijn verdediging van gisteravond, en haar mening bijstelt (of anders met sterkere argumenten komt).
Nah, ik vind je niet meer verdacht, haha :P
Hugo schreef:- Ineke gaat door met analyser en stelt dat ze twee opties kan bedenken voor het driehoekje (zie hierboven); eentje streept ze gelijk af (en ik met haar, past niet bij dat Floris belangrijk zou zijn), de tweede die ze noemt kan ik wel vaag bedenken (R=W+F?) maar lijkt me eigenlijk sterk. Zeg het vooral als ik ernaast zit Ineke, en jij nog een andere optie hebt.
Ik overwoog dat Renate de heks was, maar toen wist ik nog niet dat de heks het slachtoffer alleen te horen krijgt als deze in de nacht dood gaat.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Ineke »

Wat betreft de Beul-verkiezing...

2x Mark (Matthijs) (Walter)
2x Mariska (Edy) (Bas)
2x Wouter (Emma) (Renate)
2x Floris (Wouter) (Bert)
2x Renate (Mariska) (Floris)
1x Lola (Ineke)
1x Walter (Mark)
1x Ineke (Hugo)

Ik dat Floris en Renate eerlijk zijn geweest over op wie ze hebben gestemd, omdat ze dood zijn als lieve burgers. Van Emma denk ik dat ze ook niet heeft gelogen, omdat het anders té toevallig is dat goeierik Floris daarna opbiecht dat hij niet op Wouter heeft gestemd. Dus dan zou Wouter, Edy, Bas, Bert of Mariska hebben gelogen. De meest logische reden is dan inderdaad dat er een slechterik heeft gezegd dat ie op een andere slechterik heeft gestemd, maar daarna toch stiekem op iemand anders heeft gestemd. Ik ga er vanuit dat Mark en Wouter goed zijn, dus dat zou inderdaad betekenen dat Mariska slecht is en dat Edy (en/) of Bas ook slecht is en heeft gelogen over de stem.

Over Mariska heb ik sowieso goed gevoel. Ze voegt niet heel veel toe, komt op mij heel nonchalant over en ze levert nauwelijks een bijdragen aan het vinden van slechteriken. Daarnaast richt ze zich heel makkelijk op spelers die niet veel toevoegen dit spel (Lola, Jeska en Emma) wat ik ook nogal makkelijk en ongenuanceert vindt.

Ik herhaal mijn vorige posts nog maar eens keer in wat meer woorden, omdat ik daar nog geen reactie op heb mogen ontvangen ( 20 Sep 2019, 12:22)...
Mariska schreef:Anywegge, ondanks dat ik zo in de rollen ben gedoken, ben ik dus nog geen steek verder. Het gelieg over de beulstemming zit me niet lekker, maar ik kan nog niet echt een vinger wijzen wie er voor mij als verdachte uitspringt. Natuurlijk zijn er een paar kandidaten voor de stem, ik noem bijvoorbeeld het hoekje Floris en Renate, vanwege dat stemgedoe. Of toch Ineke, die verdacht rustig is. Als Lola niet stemt, wordt ze het dorp uitgetrapt. Jeska voegt nog niet veel toe. Aaarrrgg, ik weet het gewoon echt niet!
Ze kan nog niet echt een vinger wijzen wie er voor haar als verdachte uitspringt... Nogal makkelijk. En ik vind de woordkeuze ''natuurlijk'' niet helemaal passend. En de bewoording ''bijvoorbeeld het hoekje Floris en Renate van vanwege dat stemgedoe'' klinkt ook een beetje nonchalant. Waarom vind je specifiek Floris en Renate verdacht door dat stemgedoe?
Mariska schreef:De tijd is voor mij nu echt gekomen om te gaan stemmen. Veel wijzer ben ik nog niet. Ik heb echt het gevoel dat er iets niet klopt met Floris, Renate en Edy, maar ik kom er gewoon niet uit.

Ik richt mijn pijlen op Jeska. Ik weet dat ze beter kan en ik heb het gevoel dat ze er wat gemakkelijk doorheen fietst. Net als je denkt dat ze niet reageert, komt ze met een minimalistische post, waar niets in staat. Ik geef toe, het is niet veel, maar op dit moment is het voor mij genoeg.
En hier weer het argument dat je het nog niet weet... De stem op Jeska vind ik heel makkelijk.
Mariska schreef:Wat nu niet zo van belang is, omdat het over Edy en Floris, maar wat ik wel wil noemen, is dat ik de opmerking van Emma wel heel wolfs vind. Je gaat later aangeven op wie je hebt gestemd? Moet je eerst overleggen wat handig is om te zeggen, naar aanleiding van de uitslag?
Je hebt zeker een punt, maar het is wel heel makkelijk.
Ook de verdenking van Emma vind ik makkelijk. Je hebt zeker gelijk, maar het is wel makkelijk.
Mariska schreef:Lola heeft blijkbaar wel gestemd, maar niet de moeite genomen om hier te posten en om na de deadline te posten. Vind ik nogal vreemd, dus Lola, we wachten met smart!
Hier geldt hetzelfde voor. Interessant wel dat ze over Wouter niets zegt.
Mariska schreef:Ik neig ernaar om op Edy te stemmen, en dat heeft een beetje te maken met haar manier van verdedigen, die eigenlijk vanaf de beulverkiezing vrij heftig is.
Als Mariska een slechterik is en Edy (en/) of Bas daarom ook, dan is dit wel een interessante post. Ik verwacht niet dat Mariska daadwerkelijk op Edy zou hebben gestemd als ze samen in een holletje zitten. Wellicht is dit het stem-opvragen waard. De stem van Bas en/of Edy tijdens de Beul-verkiezing opvragen, zou ook een hele hoop ophelderen. Heeft iemand dit al gedaan?

Ik ben überhaupt wel benieuwd wat er al is opgevraagd, iemand?

Overigens zou ik ook nog steeds graag de onbekende stemmen van de vorige dag horen, van de mensen die nog niet hebben gezegd op wie ze hebben gestemd. Daarmee bedoel ik van zowel de eerste stemming als de herstemming :)

Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Jeska »

Ik heb de berichten van Hugo bekeken. En ik zag ook nog de post van Sander (die ik de vorige keer gemist heb).
Omdat ik er vragen over krijg: de ziener geeft bij mij aan welke persoon hij/zij wilt bekijken.
De ziener krijgt hierop geen reactie, maar hij/zij krijgt dit tegelijk met iedereen te horen.
Onderstaande berichten kwamen van Hugo.
Ik heb de info over de spelers die er al uit zijn niet meegenomen, omdat dit niet meer relevant is.
Dag 2: Hugo geeft aan dat hij ‘denkt’ dat het echte ziener bericht: 'zoals de ziener thuis ziet, ziet hij nergens' is. Wat natuurlijk verwijst naar hemzelf (ik dacht al aan Wouter of Hugo door dit bericht en de bevestiging van Hugo op dag 2 dat Wouter zijn vader is). Daarnaast geeft Hugo aan dat hij op Wouter heeft gestemd. Hij geeft daarbij aan: ‘Conclusie: Wouter is niet mega-verdacht, maar wel een beetje, en eigenlijk het enige wat ik had toen ik binnen vijf minuten nog snel dit topic doorjoeg voor een stemargument. Sorry.’ Dus dit kan of de waarheid zijn: ik moet op iemand stemmen… Of Hugo had Wouter al bekeken en gezien dat hij slecht is, maar kon dit natuurlijk niet open en bloot op het forum knallen.
Hugo – kan je aangeven wat het op dit moment was?
Nacht 2: Emma wordt enigszins verdacht bevonden, Mark vindt hij niet verdacht – maar heeft wel rare acties. Vervolgens geeft hij aan dat Mark goed is. In de conclusie geeft hij aan dat hij Wouter en Edy verdacht vindt.

Ik neig op basis van deze berichten op Wouter of Edy. Hugo, kun je aangeven of je hen nog altijd verdacht vindt en of dit wel/niet gegrond is? Ik heb nog geen stemmen gecheckt.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Edy »

Ineke, ik zou zeker mijn stem op de beulverkiezing opvragen. Dan ben ik eindelijk van dat gezeur over ofik gelogen heb of niet af! Graag zelfs😂😄😄
Ik kan zelf wel Bas opvragen, maar het is maar de vraag of mensen mij dan geloven.

Je hebt sowieso een goed gevoel bij Mariska zeg je, maar vervolgens geef je niet echt voorbeelden waarom ze goed zou zijn. Meer het tegenovergestelde. Bedoel je soms dat je niet een goed gevoel hebt?

Ook zeg je dat je graag wilt weten wat Hugo als ziener heeft gezien, maar ergens mis je ook weer het woordje niet.
Hugo is nu geen ziener meer, maar heeft Lola’s rol en mag dus geen dingen delen die Lola had kunnen weten.
Maar ik neem aan dat je dat wilde zeggen.

Hugo heeft denk ik Mark bekeken idd, en als het muurbericht zou kloppen geeft hij vast aan wie hij verder gaat zien. Dit voor het geval hij in de nacht zou worden opgegeten. Zou Hugo zoiets doen? Maar als hij het amulet zou hebben gekregen, hoefde hij dat niet te doen natuurlijk, want dan wist hij dat hij de nacht zou overleven. Dus helemaal zeker is het Bert zien niet, en dus ook niet dat Bert de oude bezweerder zou zijn. Maar het zou kunnen.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Edy »

Oh, lastig, dat woordje niet😂😂😂
Ik bedoel, wat Lola niet had kunnen weten.

Jeska, De ziener had pas 1 nacht gehad hè? Hij kan niet EN Mark goed gezien hebben EN Wouter slecht EN Edy slecht.
En nogmaals, Hugo mag als ziener niets meer zeggen. Hooguit conclusies trekken uit wat hij eerder heeft geschreven.

Walter
Cupido
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jul 2019, 13:53

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Walter »

roze pluizige eenhoorn en heks, dansen op de wolken

bedankt Mark, duidelijk en, heel mooi gevonden. Zo weet je zeker dat de informatie door word gegeven.

Voor de rest, Mark heeft met een knipoog doorgegeven dat hij mij de eerste nacht ziek heeft laten worden, en als je verder kijkt, dan heeft hij eerst de mensen die hem als beul hebben bestemd ziek gemaakt, gewoon, omdat Mark zo iemand is die doorheeft dat de eerste dagen het soms zo random is, dat iedereen er uit kan vliegen, en mij/matthijs een beetje wat wou sparen.

Gezien het mooie samenspel tussen Hugo en Mark, denk ik dat Hugo dit ook heeft opgepikt, en dus heeft besloten, om te doen alsof hij Mark had bekeken, maar als ik naar zijn zinnen keek, dacht ik eigenlijk dat hij Emma de eerste nacht echt heeft bekeken.

En, Edy, Hugo kan heel goed zijn eigen teksten analyseren, en daaruit opmaken wie Hugo 1 echt heeft bekeken.
Always remember: it's trash can, not trash cannot! And if trash can do it, so can you! because you're better than trash

Walter
Cupido
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jul 2019, 13:53

Re: Dag 3 - hoe zit het?

Bericht door Walter »

Heks hoopt vele levens te kunnen redden.
Heks kiest voor levenselixer en vergif
Van de eerste muur, zijn er 2 heksenberichten.

geen idee of dat klopt, gewoon een opmerking
Always remember: it's trash can, not trash cannot! And if trash can do it, so can you! because you're better than trash

Gesloten

Terug naar “Spel 3”