Maledetto Natale!

Mangia l'abitante del villaggio, nomnomnom!
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Maledetto Natale!

Bericht door Kayan »

Hugo schreef:
10 dec 2020, 15:53
Ik quoot uit de regels:
Hugo schreef:
06 dec 2020, 13:32
Elke nacht wordt de Heks wakker en wijst ze een speler aan. Als deze speler wordt aangewezen door de Weerwolven, faalt hun aanval. De Weerwolven krijgen te horen dat hun aanval is mislukt, maar niet waarom dit het geval is.
(...)
Als de Kluizenaar wordt aangevallen door de Weerwolven, faalt de aanval. De Weerwolven krijgen te horen dat hun aanval mislukt is, zonder dat de reden wordt genoemd. De Kluizenaar is niet immuun tegen andere aanvallen.
(...)
In de tweede nacht mag de Dievegge een rol met Mystieke Gaven kiezen. Als deze rol met Mystieke Gaven in het spel zit, dan wordt haar identiteit aan deze speler bekend gemaakt, en weet zij de identiteit van dit karakter. Als ze een rol kiest, mislukt de eerstvolgende aanval op haar 's nachts (bijvoorbeeld van de Weerwolven of Vampier).
Een aanval die mislukt is niet hetzelfde als een slachtoffer dat niet sterft dus - bij een Helersactie zou de aanval slagen, maar voorkomt de Heler dat er een slachtoffer valt. Bij een Welp zou de aanval slagen, maar het slachtoffer niet doodgaan, maar in het hol komen.
ik weet niet zeker waarom je Dievegge mee hebt genomen in je quote, maar daar staat wel specifiek 2e nacht bij. Dat was voor mij een reden om die niet als optie voor mislukking te noemen. De heler valt in ieder geval wel echt af, dus kan het inderdaad heks of kluizenaar zijn.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Maledetto Natale!

Bericht door Hugo »

Kayan schreef:
10 dec 2020, 16:27
ik weet niet zeker waarom je Dievegge mee hebt genomen in je quote, maar daar staat wel specifiek 2e nacht bij. Dat was voor mij een reden om die niet als optie voor mislukking te noemen. De heler valt in ieder geval wel echt af, dus kan het inderdaad heks of kluizenaar zijn.
Ik noemde even alle opties voor een mislukking in het hele spel ;-) En vanaf nu ga ik mijn mond weer houden :-p
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Maledetto Natale!

Bericht door Kayan »

Verwarrend Hugo :elephant:

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Maledetto Natale!

Bericht door Nick »

Mijn eerste gedachte gaat idd uit naar de Kluizenaar. Past ook wel bij Ida, wonend op een afgelegen boerderij 😉

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Maledetto Natale!

Bericht door Maaike »

In geval van kluizenaar zou een aanval nacht 2 en later weer mislukken, in geval van heks is het juist handig om die er zo snel mogelijk uit te hebben, maar als ze zelf de heks is zal ze zichzelf in nacht 3 ook weer kunnen beschermen, en nacht 2 aanvallen is een groot risico zo met die kluizenaar.
Begint dus te lijken op een klusje voor overdag, dus hopen dat Ida een paar domme dingen roept :angel:

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Maledetto Natale!

Bericht door Nick »

Die laatste post van Ida vind ik wel verdacht; alsof ze weet dat zij het slachtoffer was. Dat zou dan kunnen wijzen op de heks. Ze zegt wel iets opvallends over wel/niet liegen over je stem, dus ik hoop dat anderen daar op in gaan. Ik denk dat Ida dat zei om mensen uit de tent te lokken om haar aan te vallen. Laten wij er dus niet op in gaan, maar hopen dat anderen dat doen

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Maledetto Natale!

Bericht door Lola »

Ida's opmerking klonk echt heel erg als bluf inderdaad 😂 maar de heks hoort hier niet wie het slachtoffer is; Ida vermoedt waarschijnlijk gewoon dat zij het slachtoffer was omdat ze weet dat zij er niet uit kon. Dat kan dus nog evengoed kluizenaar zijn als heks.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Maledetto Natale!

Bericht door Maaike »

Ik heb hetzelfde gevoel als Lola hier. Mijn stem gaat nu wel naar Ida, in de hoop dat er ook wat burgers op haar stemmen en ze dan op het schavot komt

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Maledetto Natale!

Bericht door Maaike »

(Dus, wss verstandig als maximaal één van jullie ook op Ida stemt, en de rest op iemand anders)

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Maledetto Natale!

Bericht door Kayan »

Ik stem op Floris, want dat was toch zeker m'n belofte van vorig spel ;)

Plaats reactie

Terug naar “Tana dei lupi”