Dag 2: Een onderonsje

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Edy »

Men mag mij een meeloper noemen, kan me niet schelen, maar eerder in nacht 2 heb ik al gezegd dat Bas weer dingen zegt die ik normaliter verdacht zou vinden, ware het niet dat ik er bij Bas wel vaker naast gezeten heb. Dat maakt dat ik Bas bijna niet meer verdacht MAG vinden van mezelf. En toch gebeurt er dan zo'n rare verspreking over Emma en dan tellen die andere dingen erbij op. En misschien zit ik er dan weer naast, maar toch waag ik die kans deze keer.
Ik weet niet wat Ida aan het doen is, maar die roept vooral elke keer dat ik iemand verdenk dat ik dat vooral niet moet doen. Maar ze levert verder niet echt argumenten wie we dan wel moeten verdenken. Toch vind ik haar dit spel niet echt verdacht. Nynke doet nu ook opeens heel dramatisch met een proteststem tegen alle Bas en Thijs stemmers? En dan zelf volkomen uit het niets op Renate stemmen. Nynke komt hiermee juist wel weer hoger op mijn verdachtenlijst. Omdat ze er al eerder licht opstond denk ik. Meer gevoel dan argumenten.

Ik blijf toch bij Bas en ga straks niet meer wijzigen. Dit omdat ik nogal hoofdpijn heb en met een aspirientje zo waarschijnlijk naar bed ga en een boekje lezen (als dat lukt). Dus, waarschijnlijk ben ik er niet om 5 minuten voor de deadline alsnog van stem te wisselen. Het is dat je het weet~

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Emmiee »

Bas schreef:
11 nov 2020, 18:56
@Emma
Waarom ik jou naam met Belle haar naam in de war haalde? Geen idee.
Voor ik post kijk meestal een paar keer naar de lijst van levende mensen en kijk ik hoeveel ze gepost hebben, mensen waarvan ik denk tijdje niks gehoord te hebben controleer ik vaak. Het kan zijn dat ik net gekeken had hoeveel jij gepost had en daardoor de namen door elkaar haalde. Maar met 100% zekerheid kan ik niks zeggen.

Wat ik wel wil zeggen is dat ik het een beetje geïrriteerd ben als ik er echt uit ga doordat ik twee namen door elkaar heb gehaald. Terwijl zowel Thijs als Floris als Mark dat ook gedaan hebben. Een van die 3 is goed, de andere twee worden niet verdacht. Dus waarom het dan voor mij een doodstraf is, is een beetje vervelend.
Trouwens ook wel leuk dat ik beschuldigd wordt van vage stemmen door iemand die in haar eigen woorden "met een waarschijnlijk slecht argument" stemt.

Dag 1 stemmen kunnen hele handig zijn, maar de beargumentatie is vaak zwak, want er is niet veel gebeurd. En mensen moeten toch stemmen. En zoals ik ook al meerdere keren heb gezegd, mijn stem op Belle was erg zwak en dat was een van de redenen dat ik wisselde. Omdat er meer informatie was waardoor ik Mark verdacht vond en Belle niet meer.
Ja goh als ik denk dat je expres mijn naam noemt om mij aan de slechte kant te zetten, dan vind is dat wel sus.
Maar nu weten we dus van 2 kanten dat het een ongeluk was en nu kunnen we weer door met ons leven, want voor mijn gevoel wordt Bas wel een beetje verdacht gemaakt in elk spel elke keer als hij ook maar een keer ademt. Ik zie verder van een zwakke stemming en stomme verspreking geen reden om op hem te stemmen. Niet meer :roll: .

@Thijs
Als beide Bas en Belle wolf zouden zijn, waarom zou Bas dan Belle in het licht zetten? Hij stemde op haar 6 uur voor de deadline en zag later dat er meer redenen waren om op Mark te stemmen dan Belle. Al helemaal op een eerste dag gaat het allemaal te makkelijk.
Ik heb een beetje het gevoel dat jij met je vinger naar random mensen aan het wijzen bent en die personen zijn dan verdacht in jouw ogen met argumenten waar je me gewoon niet mee kan overhalen.
Ik kijk nog even 10 minuutjes voor een extra post die langs komt, maar als ik opeens op Thijs stem, zie dan hier mijn argumenten.
NynkeB schreef:
11 nov 2020, 20:29
Dus...
Ik weet het niet meer, hahaha! (No jokes, ik ben even helemaal gek geworden) :confused:

Voor nu stem ik op Renate. Iets wat jullie naar mijn mening mogen zien als een proteststem tegenover alle Bas en Thijs stemmers!!
Ik kan Renate niet peilen. Ze gaf ons wel een lijstje, maar hierbij gaf ze aan dat alles ‘flinterdunne’ dingen zijn. Dat snap ik, er is ook weinig om je aan vast te klampen. Maar goed, met een deel van die dingen ben ik het niet eens (zoals je verdenking op Bas en Belle). Daarnaast stemde ze op Mark, iets wat in de context gezien ‘logischer’ is, maar het speelt zeker wel mee.
Goed, vandaag heb ik ook niets meer van haar gehoord(wat ik eigenlijk wel gehoopt had, nadat je zo duidelijk had gemaakt dat je er nog goed over ging nadenken... maar goed, je hebt nog 2,5 uur ;-) ), waardoor ik geen idee heb waar ze staat.
Dus lieve Renate, wellicht wissel ik mijn stem nog wanneer je een post geplaatst hebt; maar voor nu is dit mijn keuze.
Lol oke heel random :chinrub: . Ik ben benieuwd naar meer argumenten hierover :tooth: . Tot nu toe vind ik Renate wel goed.
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Ida »

Ach Edy, wat vervelend , hoop dag de hoofdpijn gauw verdwijnt.
Maar als je denkt dat Bas zich versprak met Emma, begrijp ik het dan goed, dat je Emma ook verdenkt?
Want dat vind ik dan interessant, ik heb bij haar ook twijfels.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Ida »

Ah kijk post van Emma , ik ben benieuwd 😄

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Emmiee »

Thijs wordt uit de kolonie getrapt
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Renate »

Ida schreef:
11 nov 2020, 16:50
Renate wat vind jij van mijn stemgedrag analyse over Bas? en daarmee over het uit de wind houden van Belle?
Je zou gelijk kunnen hebben, Ida. Anderzijds kan je ook gewoon een stelletje met Bas zijn. En Edy heeft zeker een punt: die verwarring tussen Belle en Emma is niet logisch. Het zou zeker kunnen betekenen dat Bas met hetzij Belle, hetzij Emma in het hol zit. Ik aarzel dus nog steeds of ik niet op Bas ga stemmen.

Ook is er iets gaande tussen Edy en Emma. Als Edy haar dochter IRL zo aanvalt, is ze meestal zelf wolf. Of ze ziet iets wolfsachtigs bij Emma, wat wij nog niet gezien hebben. Ik denk daarom dat Edy en Emma niet twee op elkaar vittende burgers zijn, maar echt in verschillende kampen zitten.

Nynke verrast me. In haar post van vanmiddag zegt ze:
NynkeB schreef:
11 nov 2020, 17:50
-Renate:
Ik kon me vrij goed vinden in haar lijstje. Niet echt verdacht momenteel, maar ook niet echt in een felgroen licht.
En zonder dat ik tussentijds gepost heb, zegt ze even later:
NynkeB schreef:
11 nov 2020, 20:29
Voor nu stem ik op Renate.
Ik kan Renate niet peilen. Ze gaf ons wel een lijstje, maar hierbij gaf ze aan dat alles ‘flinterdunne’ dingen zijn. Dat snap ik, er is ook weinig om je aan vast te klampen. Maar goed, met een deel van die dingen ben ik het niet eens (zoals je verdenking op Bas en Belle). Daarnaast stemde ze op Mark, iets wat in de context gezien ‘logischer’ is, maar het speelt zeker wel mee.
Goed, vandaag heb ik ook niets meer van haar gehoord(wat ik eigenlijk wel gehoopt had, nadat je zo duidelijk had gemaakt dat je er nog goed over ging nadenken... maar goed, je hebt nog 2,5 uur ;-) ), waardoor ik geen idee heb waar ze staat.
Dus lieve Renate, wellicht wissel ik mijn stem nog wanneer je een post geplaatst hebt; maar voor nu is dit mijn keuze.
Ik vind dat echt een heel wonderlijke switch. Dit laat Nynke zeker niet van mijn verdachtenlijstje verdwijnen.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Djamila »

NynkeB schreef:
11 nov 2020, 17:50
Haha, over dat beloofde lijstje van mij gesproken: ik heb echt m’n best gedaan, maar ik vind dit spel tot nu toe toch knap lastig. 8-|

....

-Renate:
Ik kon me vrij goed vinden in haar lijstje. Niet echt verdacht momenteel, maar ook niet echt in een felgroen licht.
--Djamila:
Ik weet niet wat het is, maar ik vind Djamila altijd lichtjes verdacht (waar ik me toch voor schaam, haha :$ ). Waar dat nou door komt? Niemand die het weet… (wellicht dat je avatar mij op de een of andere manier op psychologische wijze altijd zal triggeren :lol: ). Hm hm hm, ik ga nog eens even alles door om wellicht uit of in mijn eeuwig durende tunnelvisie te komen/blijven.
-Kayan:
Kayan verdenk ik nu niet echt. Ze stelt vragen die ik terecht vind, maar waar zij zelf staat weet ik eerlijk gezegd niet heel goed (buiten dat ze Bas vrij verdacht vindt).
-Belle:
Ik zie Belle niet als een BG momenteel. Dat licht deels aan haar schrijfwijze in haar posts (iets wat natuurlijk enkel schijn kan zijn, maar ik houd me er toch aan vast), en ik haar verhaal m.b.t. haar stem (zie: 10 nov 2020, 12:41) als oprecht en goed-te-volgen zie.

Well, ik moet er heel even vandoor, maar ik ben zo snel mogelijk weer terug (want wie ik nou echt verdacht vind.... pffff geen idee)
Hopelijk biedt dit wel een beetje perspectief
Nou, dan vind ik jou vanaf nu ook verdacht. Schijnt een trend te zijn dit spel.
Hoezo vind je Bas niet verdacht?
Zijn stemwissel was erg vreemd, nog steeds!
Maar bedankt voor je post. Wel raar dat je niks negatievigs over Renate hebt gezegd, maar daar later (zonder duidelijk reden) op terugkomt en notabene op haar stemt.

@ Ida
Hoezo verdedig jij Bas zo stellig? Vond je zijn stemwissel niet vreemd?
Ida schreef:
11 nov 2020, 19:18
kayan wat vind je van mijn stem analyse over Bas dag 1 dan?
Welke stemanalyse bedoel je ergens? En waarom vraag je dit expliciet aan Kayan?
En hoezo vraag je dit Kayan, maar schaar je haar onder je potentiele wolvenlijstje?

@ Lola
Heel benieuwd waarmee je op de proppen komt.

Ik wil even duidelijk stellen dat áls Bas er uit vliegt en goed blijkt te zijn, Edy echt omhoog schiet op mijn lijst.
Maar ik blijf wel bij mijn stem voor nu. Bas heeft echt rare sprongen gemaakt.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Djamila »

Jammer ook dat Floris verder niet van zich heeft laten horen.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Floris1987 »

Goede avond allemaal.
ik lees een aantal keren dat men graag van mij meer post zou willen zien. Ik ben druk en daarnaast vind ik dit spel erg lastig. Ik heb geen info en haal op dit moment ook niet echt dingen uit de tekst

Ik heb al de afgelopen dagen en nachten gezegd ( vanaf de momenten dat het ging spelen per persoon) dat ik hoe Thijs en bas overkomen niet verdacht vind. De laatste 3 spellen die ik nu met Bas heb gespeeld( waar hij volgens mij altijd burger was) doet hij soortgelijke dingen. Het hoort dus bij zijn spel.

Thijs zou ik een geniale wolf vinden en heel gedurfd als hij zo zou durven spelen maar ik geloof het niet.
Ik probeer mij op dit moment bij het bijlezen juist de overduidelijke verdacht dingen door hoe ze spelen weg te strepen ( deze mensen zijn het meestal niet) en op de andere te focussen. Dan hou je eigenlijk nog 3 groepen over. Aanwezig, onderbouwde theorien/verhalen en zoekend.

Hier plaats ik onder andere Ida/Edy/Kayan en Renate onder.

de af en toe een postje plaats mensen
hier plaats ik bijv onder wouter/Emma/lola en mijzelf onder

En de rest.

De Crux natuurlijk is hier uithalen wie verdacht is.
Dit is heel lastig als je juist de opzichtig verdachte mensen wegstreept als slecht.

Mijn stem zal gaan naar Edy. Ze heeft een soort tunnel visie op bas gecreëerd die in mijn ogen baseert is op Los zand argumenten/
Ze baseert dit op het feit dat bas stemde op a en daarna op b op dag 1 ( typisch iets voor bas) dat hij Emma en belle een keer door elkaar haalt( ook typisch voor Bas) en dat de oerwolf bas in nacht 2 heeft gebeten. (Oerwolf zou in mijn beleving meteen nacht 1 bijten veel te gevaarlijk dat hij er op dag 1 uitvliegt en de keuze voor bas zou heel raar zijn omdat hij opvallend aanwezig was)

Kayan is net zoals Edy overtuigd van Bas zijn slechtheid maar Edy begon de dag twijfelent en algemeen over bas en nu opeens pakt ze hem als slecht beet,als burger zou ik dit geen logische stap vinden.

Allles samenvattend komt Edy hierdoor erg naar voren als slecht. Ze is bij mij dus niet verdacht hoe ze overkomt in haar post maar op welke manier ze iemand anders probeert naar het schavot te brengen.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Floris1987 »

Kayan, je was me 2 seconden voor. Ik ben al 25 minuten hier mee bezig ga nu dus even vanaf 21:00 bijlezen.
Laatst gewijzigd door Floris1987 op 11 nov 2020, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”