Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Luilekkertijd op een tropisch eiland!
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Wouter »

Inge zal ter dood gebracht moeten worden
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Bas »

@Wouter
Je mag niet quoten, je mat wel op mensen reageren. Je kunt dus wel uitleggen waar de uitspraak over ging, of waarom je haar nu precies verdenkt. Als je daar 100% de quote voor nodig hebt, zou het haast een verspreking moeten zijn. En in dat geval is quoten juist slim zodat iedereen haar verspreking ziet en we met z'n allen op een wolf kunnen stemmen. Maar ik vind dit vrij vaag en niet voor je spreken.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Edy »

Gedraagd moet zijn gedraagt. Je hebt helemaal gelijk Wouter. Maakt je niet minder verdacht trouwens! :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Inge »

Oké, mijn post is toch iets langer geworden dan de bedoeling was, excuses. Ik ga hoe dan ook nu stemmen. In real life zijn er voor mij de afgelopen 24 uur nogal wat dingen gebeurd, en ik merk dat mijn hoofd even niet bij het spel zit, en ik zou niet de deadline willen missen. Ik denk ook niet dat het me nog gaat lukken om vandaag online te komen.

Een aantal mensen vallen over dat ik het heb over de timing van een stem, en dat ik daarmee dan Edy ook als verdacht zou bestempelen. Het zit hem hier voor een stukje ook in hoe ik te werk ga denk ik? Ik kijk: wat valt me op? En daarna ga ik kijken naar de timing van de stem en hoe dat dan geïnterpreteerd zou kunnen worden. Ik vind dat uit de timing van stemmen op dit punt van het spel zelf nog niet zo veel valt af te leiden (totdat er rollen bekend zijn), maar ik probeer dus te kijken hoe het zich verhoudt tot andere dingen. Dat is een reden waarom ik dus wel naar de timing van Djamila’s stem gekeken heb, en niet naar die van Wessel bijvoorbeeld.
Daarover: onder andere Djamila kaartte aan dat ik niets over Wessels stem zei, dat zal ik even toelichten. Waarom Wessels stem mij niet extra opviel: hij gaf al aan mijn post verkeerd gelezen te hebben, en meer begrepen te hebben dat ik wél beul wilde worden. Wat een vergissing is die ik eerlijk gezegd snap, want zo duidelijk was mijn post niet geworden, zoals al eerder toegelicht. Daarnaast is het ook iets wat ik op zich wel van Wessel gewend ben, en ik zocht daar dus niets achter. Wat ook maakt dat Wessel me misschien heel makkelijk in het ootje zou kunnen nemen, omdat ik altijd denk ‘oh, dat is gewoon Wessel, dus dan is verdacht gedrag niet zo verdacht.’ Maar goed, daar komt bij dat het een stem op mij was, en dat ik dat dus niet per se verdacht vind omdat het een stem op mij is. Lijkt een beetje een cirkelredenatie zo, maar hoop dat jullie me begrijpen.

Overigens vind ik het fijn dat Djamila ondertussen zelf ook even gereageerd heeft, al vind ik haar reactie niet heel sterk. Edy had me al gewezen op dat Djamila in haar stemlijstje ook al iemand vergeten was, waar ik overheen had gelezen. Dat maakt zeker nog niet dat ik Djamila vertrouw - het gevoel dat ik kreeg blijft nogal hangen – maar het maakt de inconsistentie zeker minder groot en misschien niet genoeg om voor nu mijn stem te krijgen.

Ik vind het interessant om te zien dat Bas Mark zijn stem zonder reden juist als iets positiefs ziet. Ik vind stemmen met slechte argumentatie of zonder argumentatie echt behoorlijk verdacht. Alsof je denkt ‘het maakt me toch allemaal niet uit.’ Misschien omdat bijvoorbeeld geen enkele wolf zich kandidaat gesteld had? Ik bedoel, ik vind een slappe stem zeker niet voor hem pleiten.

Ik ben trouwens érg benieuwd wat de uitspraak is die ik gedaan zou hebben die mij in Wouters ogen zo verdacht maakt. Ik vind het wel erg laf om op zo’n manier te stemmen, en eigenlijk geen toelichting te geven. Zeker omdat je wel gewoon mag verwijzen naar dingen die iemand gezegd heeft.

Voor mijn stem: ik vind het erg lastig. Zoals eerder aangegeven vond ik Mark zijn stem zonder reden erg opvallend. Zijn uitleg daarover heeft het niet beter gemaakt voor me. Daarbij blijft hij nogal buiten de discussie heb ik het idee. Mijn negatieve gevoel voor Djamila blijft een beetje hangen, maar vind het voor nu dus niet meer genoeg voor een stem.
En dan Wouter. Zijn stem op mij heeft ook 0 argumentatie. Hij verschuilt zich achter de gebeurtenis om op die manier geen toelichting te hoeven geven en makkelijk weg te komen. Dat vind ik behoorlijk wolfs. Daarnaast het op een manier toch snel eens zijn met wat ik eerder zei waar al meer mensen over vielen. Dat maakt me ook weer een beetje aan het twijfelen omdat er toch wel erg veel mensen meteen bovenop sprongen. Maar goed. Plus dus dat hij op mijn directe vraag over zijn kandidaatstelling ook echt een slap antwoord gaf in mijn ogen. Ik stelde die vraag met het idee dat hij het even duidelijker kon maken voor me, maar ik vond het eigenlijk alleen maar verdachter worden.
Ik heb echt een hekel aan ‘jij stemt op mij, dus stem ik op jou’-taferelen, maar ik vind op dit moment Wouter echt het meest verdacht, dus ik ga toch op hem stemmen. Zijn argumentaties zijn slap, en dat is precies wat hem voor mij verdacht maakte in mijn vorige spel en toen bleek hij ook wolf. Dus deze keer ga ik beter naar dit gevoel luisteren, en hoop ik dat het juist is.

P.S. Een aantal mensen (Lola, Floris, Wessel) heeft na een 'RIP Jorn'-post aan het begin van de dag niets meer gezegd, dus daar zou ik ook graag nog wel meer van horen. Want zo fiets je natuurlijk ook makkelijk overal tussendoor.

Oh, en @Edy
Jij had niets verkeerds gezegd hoor. Ik laat me gewoon altijd iets te veel meeslepen door online weerwolven en dan ga ik slecht slapen en gaat het me afleiden terwijl ik andere dingen doe.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Inge »

Ik stem op Wouter

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Floris1987 »

Goedemorgen
Gisteren druk gehad en nu even tijd om te reageren.

Heb alles weer zitten doorlezen en het blijft lastig, ik ben iemand die meer info haalt uit rollen dan uit al de discussie ;-)
Wat mij op dit moment opvalt

Edy-Inge, hebben een heen en weer discussie over verschillende zaken. Ik heb hier een burger-burger gevoel bij al moet ik hier wel bij aantekenen dat ik Edy ken als iemand die hier heel sluw mee kan omgaan als wolf .
Ik probeer tussen de regels te lezen en ook gebruik te maken van hoe acteer ik al ik wolf ben. je moet keuzes maken tussen personen om iemand eruit te krijgen terwijl je weet dat ze goed zijn.

Binnen dit punt zie ik 2 zaken.
1 Bas. Die een theorie naar voren brengt het gevoel krijgt dat deze niet word begrepen en hem herhaalt. Ik vind dit trouwens geen goede theorie omdat 1 van zijn 2 punten in mijn ogen niet gebeurd kan zijn. Er gaat echt niet massaal door de wolven allemaal op dezelfde persoon ( mede wolf) gaan stemmen om beul te worden. veel te riskant.

Jezelf verkiesbaar stellen als wolf dat kan zeker gebeuren maar niet massaal op deze persoon stemmen als wolven. waarom kan dit Bas verdacht maken.
Als hij wolf is weet hij hoe er gestemd is en probeert hij ons de kant op te duwen dat wij niet op wolven stemmen Natuurlijk heeft hij niet gezegd dat hij punt 1 van zijn theorie aanhangt maar hij geeft ons deze theorie wel waardoor wij wel zo zouden kunnen gaan denken.

Bella: ik heb 4 pagina’s aan post gelezen en toen ik haar stem post las ging er een belletje rinkelen. Precies een post wat ik zou kunnen maken als wolf.
2 personen die iets hebben gezegd, Dit herhalen als iets wat verdachts is en op 1 van de 2 stemmen. Ik vind beide punten die zij noemt niet verdacht en een beetje ver gezocht ( wat wouter ook aangeeft)

Op dit moment denk ik eraan om op Bella te gaan stemmen.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Floris1987 »

mijn vorige post is trouwens geschreven voordat Inge poste en stemde.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Edy »

Het is tijd dat ik ga stemmen. Zoals gebruikelijk op dag 1 is het nog allemaal een beetje koffiedik kijken. Vooralsnog twijfel ik voor deze stemming tussen Wouter en Mark.
Wouter omdat hij zo enthousiast insprong op de twijfels van Inge. Dat ging mij net iets te makkelijk. Later zegt Wouter dat hij daarmee niet gezegd heeft dat hij ons (mij en de medestemmers op mij) verdacht vindt, maar de toonzetting van het bericht dat hij ons in de gaten ging houden zegt genoeg. Tel daarbij op dat ook hij qua kandidaatstelling voor de beul ook weer Inge na-aapte en zich half-half aanmeldde met een vrij slap excuus als reden. Bovendien vond hij dat niemand zich echt enthousiast had aangemeld behalve Floris, wat er duidelijk op wijst dat hij niet goed gelezen heeft. Of het hem nou allemaal wolf maakt? Niets is zeker, maar het lijkt wat mij betreft in ieder geval niet op een hard zoekende burger.

Mark stemde wel op mij voor beul, maar gezien mijn latere theorie (wolven gingen niet specifiek proberen de beul in hun midden te krijgen) zegt dat dus niet zoveel. Maar Mark maakt enerzijds een hele slappe opmerking over de sociale wolven toen Jorn was opgegeten (die naar mijn mening nergens op sloeg) en ook later zeggen zijn posten niet erg veel. In zijn laatste post lijkt het alsof hij de ziener wil uitdagen iets over mij te zeggen. Dat vind ik niet echt een burger actie. Dus dat zet mij wel aan het twijfelen. Als laatste (maar niet heel overtuigend) is de dood van Jorn. Inge vraagt zich af of de vakantie van Jorn er iets mee te maken heeft en Bas neemt dat een beetje stelliger over.
Nu zie ik niet veel mensen ervoor aan dat ze dat in overweging nemen. Behalve misschien Mark en ook Bas, die het nu al bijna als een feit aangeeft. Inge zie ik dat wat minder als ze wolf zou zijn.

Omdat Wouter al wat stemmen heeft en Mark niet, lijkt een stem op Mark op dit moment weinig zinvol. Ik ga daarom ook op Wouter stemmen.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Edy »

Ik stem op Wouter

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Floris1987 »

ik moet gaan stemmen. wouter komt bij mij juist niet verdacht over in plaats van wel verdacht dus ik ga zeker niet op hem stemmen.
ik blijf op mijn stem op Belle

Gesloten

Terug naar “Spel 10 - All-Inclusive”