Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Luilekkertijd op een tropisch eiland!
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Mark »

Ik snap wat Inge bedoelt met Dat we wat meer moeten praten anders wordt voor wolven te easy, vanavond ga ik even alles schrijven als iets mij heeft opgevallen en mijn lijstjes met meer tekst hopelijk XD
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Edy »

RIP Jorn

Beetje verrassend slachtoffer vind ik het wel eigenlijk. Jorn was niet zo'n heel opvallende speler tot nu toe, en die gaan er meestal niet meteen uit de eerste nacht. Ook heeft Jorn er niet perse lang ingezeten de afgelopen keren. Daarom vind ik het zinnetje van Mark wel vreemd:
Hierdoor is er natuurlijk geen informatie gekomen ja we kunnen kijken of het sociale wolven zijn maar dat kan iedereen zijn en iedereen kan ook geen sociale weerwolf spelen.
Vreemd omdat het gewoon zo vreselijk nietszeggend is en ook eigenlijk helemaal niet van toepassing. Ik weet niet wat Mark hiermee wilde. Het geeft mij een beetje erg onoprecht gevoel, alsof hij helemaal niet geinteresseerd is in waarom Jorn het slachtoffer was. Echt een wolvenhouding.

Verder valt het mij op dat Inge Djamilla verdacht vindt omdat ze als eerste snel op mij stemde en dat sturend zou kunnen zijn en dan ook Mark verdacht (sort of) vindt omdat hij het weer gelijk maakte en mij weer 'in de race bracht". Waarom is dat verdacht? En wat helemaal opvalt is het feit dat Bas twee stemmen heeft, en ze daar helemaal niets van vind. Waarom is Lola dan niet verdacht die Bas naar een meerderheid brengt op dat moment?

Nog opvallender vind ik trouwens dat Wouter het meteen met haar eens is en mij en de beulstemmers goed in de gaten zal houden!! Maar ook weer niets over de Bas stemmers.

Aangezien ik weet wat ik ben vind ik het niet verdacht, maar daarnaast vind ik de stemmen op Bas ook niet perse verdacht (sowieso ben ik daar één van dus duh! :-) ) En omdat Belle mij de winnende stem gaf, is zij ook niet verdacht (ook niet vrijgesproken trouwens). Maar als Belle wolf zou zijn en Bas ook, dan had ze wel op Bas gestemd, dus voor de allereerste dag maakt ze dat even neutraal.

Daarnaast vind ik het tweede argument om Djamilla verdacht te maken ook wat vergezocht. Djamilla had zich verteld. Dat heeft ze later nog in een post uitgelegd, dat ze Floris vergeten was. Ik vind Djamilla wel warrig genoeg (positief bedoeld hoor! ;-) ) om dan vervolgens alsnog de telling van haar eerste lijstje aan te houden (en dus wederom Floris te vergeten). Of dat nu meteen een stem waard is? Ik krijg meer het gevoel dat Inge dit wel heel opgelucht aangrijpt om een lynch slachtoffer te kunnen noemen.
Verder ben ik er nog niet echt uit of je je als wolf juist wel of juist niet kandidaat zou stellen voor beul. Aan de ene kant wil je waarschijnlijk de informatie en de mogelijkheid om te misleiden, aan de andere kant word je wel veeeeel sneller gecheckt door de ziener (neem ik aan), wat het weer van korte duur maakt waarschijnlijk.
Hier ben ik het dan wel met Inge eens, zoals ik ook al in mijn eerdere post heb gezegd. De kans dat de ziener je snel gaat bekijken acht ik stukken groter als je beul bent dan als je BM bent.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Edy »

Oh en Wouter, ik vind dat ik een stuk enthousiaster voor beul gegaan ben dan Floris hoor. Ben wel benieuwd waarom je vind dat alleen Floris er ‘echt’ voor gegaan is?

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Hugo »

Inge schreef:
15 jul 2020, 13:52
Also, geen gebeurtenis? Of telde de beul als gebeurtenis van vandaag?
Fok! Ik dacht hier nog wel aan, maar ben het vergeten op te schrijven XD

De getrokken gebeurtenis is... *tromgeroffel*
Maansverduistering
WakkerdamHet hotel is deze ochtend slecht gestemd. De dorpsbewoners reageren zich op elkaar af. De spelers draaien zich om, zodat ze met hun rug naar het midden van de kring zitten luisteren slechter naar elkaar en discussiëren zonder elkaar aan te kijkente quoten. Wie toch kijkt quoot, mag niet stemmen (ter beoordeling van de spelleider).

Let wel; dit gaat niet alleen over mooi opgemaakte quotes. Je mag elkaar niet letterlijk quoten vandaag. :peace: En dat telt vanzelfsprekend pas vanaf deze post.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Inge »

Maar maar Hugo...
Ik was net een mooie post aan het maken en nu moet ik het weer helemaal aanpassen :cry:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Hugo »

Inge schreef:
15 jul 2020, 19:21
Maar maar Hugo...
Ik was net een mooie post aan het maken en nu moet ik het weer helemaal aanpassen :cry:
MUHAHAHAHAHAHA :twisted:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Edy »

Uhhhm Hugo, hoe ver gaat dat?
Als ik nu zou zeggeb bijvoorbeeld dat je van Hugo niet mag quoten, heb ik je dan gequoot? Nee toch?

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Inge »

Okeee, aangepaste versie, nu zonder quotes.

@ Edy

Het punt van mijn post was sowieso vooral om discussie op gang te brengen. Want de helft (!) van de spelers had al gereageerd sinds het begin van de dag zonder echt iets in te brengen. Eigenlijk is dat ook wel verdacht. Want heel afwachtend.

Maar ik vind het ook ergens wel fijn dat je het niet met me eens bent, want dan is er in ieder geval iets te discussiëren.

Je noemde mijn tweede argument om Djamila verdacht te maken (onjuist aantal spelers) vergezocht.
Dat was eigenlijk juist mijn eerste argument, en het stukje snelle stem meer het tweede deel.
Het stuk dat ze zich al verteld had tijdens het stemlijstje, daar heb ik oprecht overheen gelezen. Maar ook nu had ik dat niet helemaal opgevat als dezelfde 'fout'. Maar ik ben het met je eens dat het mijn argument zeker afzwakt. Wel opvallend dat je het meteen zo voor Djamila opneemt. Maar kan me dat ook wel voorstellen als je het gewoon echt niet met mijn argumenten eens bent.

Daarnaast merk je op dat Wouter het meteen met me eens is. Dat vind ik ook opvallend van Wouter. Bovendien trekt Wouter er conclusies uit die ik niet in die mate had. In ieder geval, het enige wat ik probeerde te zeggen is dat gespreid stemmen sturen makkelijker maakt. Maar ik bedoel zeker niet per se dat Edy dan wolf zou zijn en de mensen die op haar gestemd hebben ook.

Qua stemmen dat ik de stemmen op Bas niet genoemd heb: ik heb heel veel stemmen niet benoemd hè. Ik heb het alleen gehad over die stemmen die me specifiek opvielen. En bij Bas was dat eigenlijk niet het geval. Ik heb bijvoorbeeld ook niet de best opvallende stem van Bas op Jorn besproken, omdat de rest het daar al over had en ik daar niets aan toe te voegen had. De reden dat ik de stem van Mark noemde was omdat hij 0 onderbouwing had, en dat vond ik verdacht. Ik bedoelde daar helemaal geen conclusies ten opzichte van jou aan te verbinden. Maar de timing kwam er dan nog bij als iets extra's. Want doordat zijn stem me opviel, ging ik verder kijken naar de hoe en wat eromheen. Weet niet of het logisch is zo :chinrub:

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Inge »

Ja, ik vind de gebeurtenis ook een beetje vaag qua hoe ver het gaat. Dus hoop dat ik nu geen regels overtreden heb met mijn post..

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Hugo »

Inge schreef:
15 jul 2020, 19:32
Ja, ik vind de gebeurtenis ook een beetje vaag qua hoe ver het gaat. Dus hoop dat ik nu geen regels overtreden heb met mijn post..
Neuh, dit is prima. Ik gebruik de Van Dale-definitie van een quote:
"een passage uit andermans werk overnemen in een eigen werk, meestal met bronvermelding"
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 10 - All-Inclusive”