La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Kayan »

@Bert, lijkt me vrij logisch wat Sander probeer te zeggen. Ik wilde trouwens zelf weer op Jorn stemmen vandaag... Maarja, dat gaat niet XD. De manier waarop hij eruit gaat, vind ik dan wel weer een beetje cru en ik krijg daar toch weer minder voldaan gevoel over :(

Het ruimt in ieder geval zeker op! En er blijven niet zoveel namen meer over die op het negatieve lijstje staat. Ik moet alleen zelf even terugduiken voor stemgedrag (en opmerkingen rondom), en wat er nog meer bij komt kijken! Ook even kijken wie Jorn verdacht maakteeeds (naast mijzelf), en wie hij "beschermde".

Kom ik later op terug!

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Bert »

Buiten het feit dat ik het niet per definitie eenduidig vind wat ik dan zogenaamd 'tussen de regels door' over Sander zou moeten lezen, maar goed, je moet maar kijken of je dat duidelijker over het voetlicht kan brengen of dat dat niet kan/slim is, is het daarnaast nog de vraag of wat er dan tussen de regels zou staan correspondeert met de waarheid. Iedereen kan van alles over zichzelf en zijn/haar eigen rol beweren. Ik zeg niet dat het per definitie niet waar is, maar als ik afga op mij gevoel, voornamelijk gebaseerd op de stemmingen en de zaken daaromheen, vind ik Janneke en Sander nog steeds het meest verdacht. Overtuig me maar dat het niet zo is.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Sander »

Dan lees je blijkbaar niet goed, want als je dat wel doet kan je maar op 1 conclusie uitkomen.
Maar prima, ik ga jou niet overtuigen. In ieder geval, daar ga ik de moeite niet voor doen :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Mariska »

Ik heb wel ergens een hint van Sander opgepikt waardoor ik hem 100% vertrouw, en als ik die al opmerk... :shrug:
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Kayan »

Afbeelding
Groen = (zeker goed voor mij)
Blauw = neutraal, maar neigt naar vertrouwen (en er zijn een paar rollen achter geplakt, maar die heb ik verborgen :))
Oranje = bewezen (dode) weerwolf
Geel = Negatief, wantrouwen (en het hoeven niet allemaal weerwolven te zijn. We kunnen bijv. ook nog een sekteleider hebben...)

Stemronde vorige dag:
Renate 11x Djamila (1), Edy (2), Bert (4), Hugo (5), Wessel (6), Bas (8), Nynke (10), Willemijn (11), Janneke (12), Mariska (13), Lola (14)
Wessel 0x Willemijn (3)
Hugo 1x Jorn (7)
Lola 1x Sander (9)

Als ik naar het overzicht kijk in mijn Excelsheet, dan vallen mij een paar dingen op.
1. Sander zijn stemrondes spreken echt niet voor hem.
2. Janneke stemt ontzettend safe
3. Nynke stemt ook behoorlijk safe

Als ik kijk naar de vorige stemming, dan vallen vooral Jorn, Sander, Nynke, Willemijn, Janneke en Mariska op
Jorn heeft zichzelf al uitgelegd door te overlijden :).

Sander zijn stem kwam op het momnt dat er al 6 stemmen op Renate zijn. Renate is op dat moment niet meer te redden. Op basis van zijn posts zie ik echter geen verdenkingen op andere mensen, dus Sander, zou je me een plezier willen doen en me vertellen wie jouw verdachten zijn tot dusver?

Dan Nynke, Nynke heeft op dag 1 de wenteling geinitieerd (Janneke startte hem, maar daar kom ik later op terug), en op dag 2 zet ze hem zelf ook weer in. Op dag 3 twijfelt ze enorm om mee te gaan op de stemming op Renate, en stemt pás als 10e op Renate, als er geen weg meer terug is. Ze betichtte wel de onscherpheid van bepaalde spelers, maar dat stuurde hen niet tot in het verdenkhoekje van Nynke. @Nynke, wat zijn je gedachten nu? Nu je "gelukkig" op vertrouwen van Edy veilig mee hebt kunnen stemmen op Renate?

Hebben we Janneke, die het tot dusver steeds veilig heeft gestemd door lootjes ;) te trekken. Renate gaf op dag 3 nog aan dat ze op Bert zou stemmen.Op dag 3 gaf Janneke zelf oorspronkelijk aan dat ze níet op Renate zou stemmen (bij twijfel niet doen, toch?!;)), en toch heeft ze zichzelf over laten halen en vrij laat (als het er wèèr niet meer toedoet) op Renate meegestemd. Iets wat me ook heel erg triggert is dat Janneke zei"pas op, je gaat nog je excuses aanbieden als mijn rol bekend is", grappig, maar waar.. Zowel wolf Floris als wolf Renate hebben ook iets dergelijks gezegd. Janneke, je zei dat er nu veel meer duidelijk was nu Renate eruit ligt.. Enlighten us, zou ik zeggen!

Dan komen we bij Willemijn, die stemde vrij vroeg op Wessel, en kwam daar later op terug (toen het er niet meer toedeed) door toch op Renate te stemmen. Uiteraard heeft ze een punt dat mijn stemgedrag zelf niet altijd even kuis was en voor sommigen niet altijd even te volgen, en kan je niet alles destilliseren uit enkel een stemoverzicht, maar Willemijn, Janneke stond op dag 2 bovenaan je lijstje, en alsnog heb je nul keer op haar gestemd? Je liet het op onderbuikgevoel staan. Ik ben dus ook vooral bij jou benieuwd, waar sta je nu met je verdachtenlijstje? Het hele spel door heb je veel gezegd, maar eigenlijk ook weer niet. Een voordeel aan je eigen weg gaan, is dat je relatief lang neutraal kan blijven, het nadeel; de schoen zal ooit een keer vallen.

En als laatst, Mariska.. Niet per se vanwege haar stemmen en wanneer ze stemde, maar wat ik wel fascinerend vond, was dat je van stemmen op Jorn naar Jorn is neutraal (klein beetje verdacht). Je neemt het verder op voor Sander, maar ik ben veel meer nieuwsgierig naar jouw bevindingen van de rest.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Kayan »

Wow. Ik heb gewoon een hele pagina van de vorige nacht gemist. Hoe dan?!

@Hugo, ja klopt, je bent best in staat om àl je bg maatjes onder de bus te gooien. Maar dat zou een stuk subtieler gaan dan hoe dat nu is gegaan, denk ik. Mja, je bent ook een meester der hoeden (snel een andere rol spelen dan wat je daadwerkelijk bent), dus dat maakt het wat lastiger.

@Janneke, graag gedaan nog :p. En hoewel je dus wel een lijstje hebt gegeven, ben ik vooral benieuwd naar waarom mensen staan waar ze staan (en bijv. Ook. Mariska staat plots bij jou in je vertrouwen lijst?)

@mariska, voor jou hetzelfde. Waarom zijn mensen voor je verdacht en anderen niet???

@all, het valt me op dat Nynke bij bijna iedereen wel op het negatieve lijstje is gevallen. Net zoals Bas (die al het hele spel verdacht wordt maar waar (gelukkig) niet echt op wordt geacteerd).

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Willemijn »

Kayan schreef:
25 jun 2020, 19:28

Dan komen we bij Willemijn, die stemde vrij vroeg op Wessel, en kwam daar later op terug (toen het er niet meer toedeed) door toch op Renate te stemmen. Uiteraard heeft ze een punt dat mijn stemgedrag zelf niet altijd even kuis was en voor sommigen niet altijd even te volgen, en kan je niet alles destilliseren uit enkel een stemoverzicht, maar Willemijn, Janneke stond op dag 2 bovenaan je lijstje, en alsnog heb je nul keer op haar gestemd? Je liet het op onderbuikgevoel staan. Ik ben dus ook vooral bij jou benieuwd, waar sta je nu met je verdachtenlijstje? Het hele spel door heb je veel gezegd, maar eigenlijk ook weer niet. Een voordeel aan je eigen weg gaan, is dat je relatief lang neutraal kan blijven, het nadeel; de schoen zal ooit een keer vallen.
Nou, jammer hoor. Ik ben ingedeeld bij de kleur geel. Kayan, ik kan begrijpen dat je het vreemd vindt dat ik dan nul keer op haar heb gestemd. Maar dit komt omdat, nadat Floris ontmaskerd werd als wolf, ik zijn post en hetgeen hij naar voren bracht over Wessel, zodanig meer verdacht vond dat ik op Wessel ben gaan zitten qua hoofdverdachte. Ik had echt het vermoeden dat Floris willens en wetens dat bewust in het beginstadium van het spel zo had neergezet dat hij Wessel niet als wolf zag, waardoor ik juist vermoedde dat hij dat wél was.
Maar een en ander wil absoluut niet zeggen dat daardoor Janneke niet meer in de picture is. Ik blijf onderbuikgevoelens bij haar hebben, vind haar motivatie rondom haar stem op Nemo zwak. Ze wil de burgers redden, maar naar mijn idee zet ze zich meteen als mrs good girl neer, stemt als vijfde op Nemo, terwijl er daarna nog zovelen volgen.

Het is niet mijn insteek om neutraal te blijven. Als ik neutraal en relatief een veilige manier van spelen zou hanteren, dan had ik bijvoorbeeld nooit openlijk Edy ondermijnd, zoals je al eerder heb gezegd. Ik heb ook duidelijk mijn mening laten weten over Nemo, waarvan voor mij (mede concluderend door het stemverloop) duidelijk werd dat hij geen wolf was/kon zijn. Ik vind zelf dat ik open en eerlijk speel, ik deel openlijk mijn gedachtengang, terwijl ik mezelf soms best wel realiseer dat dit risico's met zich mee kan brengen. Ik stelde me zelfs kwetsbaar op door zo'n theorie over Edy te opperen.
Natuurlijk had ik meteen mee op Renate kunnen stemmen, Edy was stellig genoeg, maar ik heb eerst geluisterd en gehandeld naar mijn eigen inzicht, omdat ik daar ook in geloofde. Later heb ik inderdaad mijn stem nog gewijzigd. Mijn solostem op Wessel stond alleen en gezien Edy haar stelligheid ben ik daarin meegegaan.

waar sta je nu met je verdachtenlijstje?
Allereerst zou ik willen dat ik ook zo'n prachtig overzicht heb.Bij een volgend potje ga ik dat ook proberen.
Ik vind een verdachtenlijstje maken ronduit moeilijk. Er gebeurt zoveel, er wordt zoveel gezegd door dan die, en dan die.
Ik denk Hugo te kunnen vertrouwen, Janneke verdacht met name rondom haar stemgedrag bij Nemo, Djamila twijfelgeval (onderbuikgevoel), Edy (ondanks haar ontmaskering van Renate en hoe maf, vreemd, eigenaardig het ook klinkt) toch een hele kleine twijfel.

Trouwens bij deze nog:
RIP Wessel
RIP Jorn

Ik moest er ook wel om lachen. Jammer Jorn, maar heel fijn weer een wolf eruit !

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Bas »

Als eerste RIP Wessel. Een vraag aan Wouter over de dubbelganger. Krijgen wij altijd de dubbelganger te zien als dubbelganger? Of krijgen wij de rol te zien die ze geworden zijn, als ze een andere rol krijgen?

Dan RIP Jorn. Ik wist niet dat je zomaar dood neer kon vallen…
Jammer dat het op deze manier moest eindigen, maar goed dat er weer een wolf uit is.

Als we Sander moeten geloven heeft hij Edy gered. (Ja ik ga dit gewoon even spellen nu.) Als dat het geval is, hoeven we ons geen zorgen te maken over een eventuele vervloekte. Hoewel ik daar stiekem wel een beetje bang voor ben.

Als ik dus iedereen vertrouw die gehint en goed gestemd heeft blijven dus een paar mensen over:
Nynke, Janneke en Willemijn.
Ik zal ook met zekerheid op een van die drie gaan stemmen vandaag. Er is een kans dat Sander/Mariska/Hugo nog slecht kan zijn, maar op dit moment staan ze op 95% vertrouwen, waar Edy op 98% staat. (Ik zie ergens een heel zwart scenario waar Edy droomwolf of lone wolf is en ze Renate expres onder de bus heeft gegooid, maar dat is héél onwaarschijnlijk.)
Djamila staat ook rond de 97% vertrouwen, ik heb daar verder niet echt ideeën bij.
Bert staat op 98% vanwege zijn stemmen en hinten (die ik eerlijk gezegd zelf nog niet doorheb, maar ik vertrouw mensen die het blijkbaar wel doorhebben.)
QUOTE JORN DAG 2
neutraal Wessel+, Mark (Ik kan je niet peilen, maar vind je niet verdacht overkomen), Renate (scherp als altijd maar ook nog geen zaken waarvan ik denk ik vertrouw je, gewoon neutraal voor nu)., Nynke, Djamila- (Ik zou graag meer van je willen horen, normaal ben je veel actiever en zoekender, behalve het ene spel waar je een weerwolf was, dus ik vind je stilte verdacht, maar misschien ben je gewoon erg druk dus een voorzichtige min). Hugo (kan er nog niets zinnigs over zeggen). Bert- (al in al weet ik het niet maar ik vind je punten niet altijd hun doel raken maar zie geen echte reden je als verdachte aan te stippen). Bas, Janneke , Willemijn (alle 3 niet echt een mening over, vond het voorval tussen Janneke en Willemijn wel interessant maar vis er weinig uit)

Dit verdachten lijstje van Jorn vind ik wel interessant om naar te kijken. Willemijn en Janneke worden tegen over elkaar gezet en Nynke wordt in dezelfde categorie als Renate geplaatst, maar zonder duidelijke uitleg/mening over waarom.

Jorn is ook de eerste die Janneke bij de Nemo stemmers betrekt, iets waar Janneke voluit tegenin ging. Ik vraag me af of Jorn, Janneke erbij zou betrekken als ze samen wolf zijn.

in zijn latere posts zegt Jorn niks meer over Janneke, Willemijn of Nynke. Renate stipt hij wel nog een keer aan te vertrouwen.

Ik denk dat er een kans is dat er nog twee wolven in zitten, Willemijn en Nynke. Het is zeker opvallend dat Willemijn bij haar verdachten Nynke niet noemt. Daarbij denk ik wel dat als ik tussen Willemijn en Nynke moet kiezen ik Nynke net iets verdachter vind dan Willemijn. Vooral ik verwacht dat Willemijn als wolf slimmer zou spelen.

En ik besluit om daad bij woord te doen en een keer vroeg te stemmen

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Bas »

Nynke zal moeten achterblijven

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Wouter »

Afbeelding
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”