Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Bert »

@ Sander: Dank voor je reacties. Ik had eigenlijk gedacht dat jij inmiddels mijn rol ook wel geraden zou hebben, maar spreek dat maar niet uit. In ieder geval heb je het bij het rechte eind nu je zegt te vermoeden dat ik een burger ben. Door het bericht van Hugo ga ik er ook vanuit dat Mariska een burger moet zijn, dus ik zou ook niemand aanraden om op haar te stemmen, ook al is Mariska niet heel actief aanwezig.

@ Janneke: Je reactie klinkt/leest wel erg oprecht.

@ Edy: Je bent wel èrg overtuigd. Ik ben het met je eens dat steeds het spreiden van stemmen geen zin heeft, en aangezien ik Renate ook verdacht vind (en al vond) neig ik er ook naar om op haar te stemmen.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Edy »

Bert, ik herhaal, ik ben overtuigd dat we nu eens meer consensus moeten hebben in stemmen. En dat is voor mij Renate. Als je dat nu werkelijk zelf niet denkt, dan moet je daar niet op stemmen natuurlijk. Maar niet op Renate stemmen omdat je bang bent dat IK het fout hebt, of dat je daar op word aangesproken, dat lijkt me niet goed.

Sander: waar blijft je eigen lijstje?

Maar kort van mij:
Goed: Bert, Djamila
Weet niet meer: Kayan/Lola. Een van de twee is denk ik toch slecht, maar weet niet welke.
Neutraal: Jorn, Willemijn, Sander, Hugo, Mariska
Enigszins verdacht: Janneke, Nynke, Bas, Wessel
Verdacht: Renate

Het lijkt tunnelvisie maar Renate is nu de enige waarvan ik echt denk dat ik het goed heb.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Bert, heb ik ook. Maar ik zie ook wel tegenstrijdigheden....
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Djamila »

Godallemachtig.

Nog even het stemoverzicht van de vorige dag:

Stemoverzicht (Dag 2):
Sander 1x (ongeldig) -> Renate (1)
Renate 4x -> Edy (2), Hugo (10), Djamila (11), Bert (12)
Bert 1x -> Janneke (3)
Wessel 1x -> Willemijn (4)
Mariska 1x -> Jorn (5)
Willemijn 1x -> Wessel (6)
Jorn 1x -> Kayan (7), Mariska (9)
Nemo 5x -> Nynke (8), Bas (13), Renate (14), Lola (15), Kayan (16)

Nog te stemmen:
Mag niet stemmen: Sander

Stemming van de dag DAARvoor (Dag 1):

Sander 1x: Willemijn (1)
Edy 2x: Wessel (2), Nemo (12)
Matthijs 1x: Floris (3)
Floris 5x: Hugo (4), Matthijs (8), Kayan (9), Bas (14), Lola (17)
Nemo 4x: Janneke (5), Nynke (11), Bert (15), Sander (16)
Nynke 1x: Djamila (6)
Kayan 1x: Jorn (7)
Bas 2x: Edy (10), Renate (13)

Over Renate:
Renate heeft de eerste dag op Bas gestemd (onopvallende stem) en de tweede dag op Nemo, wie een burger was.
Ik vertrouw Edy’s inzicht over haar spelgedrag + de fout die ze maakte om op Sander te stemmen.

Haar post was als volgt:

‘Bas, dank voor je post hieronder. Bert en Djamilla. Ik vind het echt een beetje flauw van jullie om nu net te doen of je me al die tijd al zo verdacht. Ja, ja, maar nooit iets over gezegd. En nu lekker meeliften met Edy's verdenking.
Hugo, die zegt dat zo'n vergissing niks voor mij is. Hoe kom je erbij! Ik ben een uiterst slordige, niet graag teruglezende weerwolver, dus ik vind dit erg gezocht.
Edy, die denkt dat ik zoiets alleen als wolf zou doen: onzin. Dat ik dit spelletje iets minder leuk vind, dát zie je goed, maar dat is vooral door die ellenlange posten en die ruzieachtige toon, dat is gewoon niet mijn stijl.
Ik aarzel of ik nog een poging moet doen mijn vege lijf te redden met een stem om Nemo. Vind het wel laf, want ik verdenk Nemo niet speciaal. Anderzijds: dan is er een gelijkstand dus dan mag Lola de doorslag geven.’

Zo slordig vind ik je niet. Normaal gesproken. Gooit het verder op meeliften op Edy en op de lange posten en ruzieachtige toon van het spel. Legt vervolgens de bal bij Lola.

Hoe kan je hier een goed gevoel van krijgen?

Renate op deze dag:
Renate schreef:
22 jun 2020, 18:38
Haha, dus ik ben te rustig? :-) :-) Ik vind het ook erg lastig om te reageren hoor.
Als ik niet reageer (net als trouwens 60% van de andere spelers) dan is die stilte veelzeggend, volgens Bert. Die ziet het als een soort schuldverklaring.
Maar als ik wél reageer, dan "klinkt het wanhopig", aldus Djamilla, en dat wijst op een wolf.

Als ik al wanhopig klink, is het niet omdat ik niet dood wil, want dat vind ik echt niet zo erg en even eerlijk, het spel zal er niet ingrijpend door veranderen als mijn rol er tussenuit gaat. Maar wel omdat - als mensen eenmaal een tunnelvisie op je hebben - álles, maar dan ook werkelijk álles wordt aangegrepen om er wolfs gedrag uit te halen (en door meelopers - wie de schoen past...- dankbaar wordt aangegrepen, die "vonden je dan ineens al die tijd al verdacht"). Dus vandaar mijn aarzeling om iets te posten.

Wat ik trouwens wel grappig vind, is dat ik elk spel het verwijt krijg dat ik als ik goed ben, veel scherper en oplettender speel en dat ik dat nu niet doe en dus wel een wolf moet zijn. Echt, in élk spel!!
Bert maakte zelfs een opmerking waaruit bleek dat hij mij normaliter heel gedetailleerd of muggenzifterig ofzo vind. Jaja, je zei het anders, maar ik ga dat niet precies opzoeken, ik ben nl. - als gezegd - een luie weerwolver.

Maar: WANNEER is dan dat spel geweest waar men dan steeds naar refereert??? Dat intrigeert me dan. Want ik ben nooit zo van de briljante vondsten en scherpe analyses.

O ja, en mensen die dít dan weer verdacht of wanhopig vinden: even ophouden. Ik schrijf dit met een dikke smile op mij gezicht want vind het echt wel grappig.
Maar ook tragisch. ;-)

Tot slot vind ik dat Bert er wel heel makkelijk vanaf komt nu. Mijn stem zal waarschijnlijk naar Bert gaan.
Ook Renate neigt nu naar Bert. Ik heb gewoon erg het idee dat zij met Janneke in een hol kan zitten. Of elke keer meegaat met degene die redelijk in de spotlights staan. Overigens tweede keer dat ze naar zichzelf refereert als luie/slordige weerwolver. Ik vind dus niet dat je dat bent. Dit spel wel. Vandaar de verdachtmaking. Ik zelf zou precies zo’n post schrijven als ik wolf was, eerlijk gezegd.

Over Nynke, mijn verdachte op dag 1
Verder heeft Nynke tot twee keer aan toe op Nemo gestemd. Zij was mijn verdachte op dag 1 en nog steeds.
‘Jeetje zeg, ik heb er nog even over lopen nadenken, maar op wie ik zal stemmen vandaag is voor mij nu ook nog een vraag. Ik zie in waarom het handig zou zijn op Renate te stemmen (immers zal het duidelijkheid scheppen/ dingen weer in perspectief plaatsen). Echter, verdenken doe ik haar niet echt, de opmerking m.b.t Sander was idd opvallend, maar om daar gelijk het label ‘wolf’ aan te plakken staat me niet aan.

Ik vertrouw Edy, echter zit zij wel heel erg op Renate, dus Edy; ik hoop dat ik me nu niet blind op je staar, maar misschien moet ik je advies maar eens opvolgen..? Hoewel dat bij jou altijd zeer gevaarlijk kan zijn ;-)

Stemmen op een inactief iemand blijft altijd een optie, maar dat was ook (deels natuurlijk) de reden dat ik op Nemo stemde, en iets goeds heeft dat niet voortgebracht...

Later vandaag zullen jullie meer van mij horen (als in, een post gericht op inhoud i.p.v. enkel een stem), maar ik heb nu even wat minder tijd!’

Stemmen om een inactief iemand is in mijn ogen niet meer de goede optie, twijfelt ook aan de verdachtmaking van Renate.

Een verband
Zowel zij, Janneke als Bas en Sander vinden de run op Renate vreemd. Ook Sander was een nemo-stemmer op dag 1. Verder vind ik hem redelijk schijnheilig doen t.o.v. Hugo. Krijg ik ook totaal geen goed gevoel bij.
Sander vraagt de hele tijd om verdachten van anderen, maar zelf? Ho maar. Misschien probeert hij iets uit te lokken van Edy, zodat de wolven een reden hebben om op haar te stemmen?

Daarnaast Janneke. Ze hamert al de hele tijd op Bert en ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom. Negeert Berts vragen. Tevens OOK een nemo-stemmer.
Daarnaast geeft ze aan Edy’s theorie niet helemaal te volgen? En te stoppen met online weerwolven?

Bas… Lastig. Ik snap niet waarom hij Lola en Kayan zo blindelings vertrouwt. Als hij in een hol zit met Lola en Kayan dan vind ik dat echt het meest geniale hol ooit. Maar ik geloof er niet zo in. Feit is wel dat ze op dag 2 de doorslag hebben gegeven om er een burger uit te stemmen.

Als je het aan mij vraagt is het volgende hol goed mogelijk:
Renate – Janneke – Nynke – Sander

Vertrouwen?
Mariska vertrouw ik, ondanks haar stilheid. Zelfde geldt voor Jorn en Hugo. Edy is voor mij ook niet verdacht; ik zie haar niet snel een riskante ‘tunnelvisie’ hebben op iemand als wolfzijnde.

Willemijn weet ik niet. In het begin had ik een goed gevoel bij haar, maar ik kan nu niet zoveel uit haar posts halen. Ik vind haar stemmen eigenlijk behoorlijk under the radar. Dag 1 op Sander, 2 op Wessel. Wat heeft ze met Wessel? Op zich vind ik haar stem niet heel -vreemd-, wel gewoon erg under the radar en ze maken geen verschil.

Echt. Nu is niet de tijd om weer verspreid te stemmen.

Edit: ff wat dingen bold gemaakt en titels toegevoegd voor leesbaarheid

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Bert »

@ Sander: Ik snap niet wat je bedoelt. Als je denkt aan dag 1 en 2 zou je eruit moeten kunnen komen lijkt me.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Bert »

Renate zal moeten achterblijven!

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Bert schreef:
23 jun 2020, 13:03
@ Sander: Ik snap niet wat je bedoelt. Als je denkt aan dag 1 en 2 zou je eruit moeten kunnen komen lijkt me.
Dat klopt, maar dat is wel in een tegenstrijd met wat eerder gezegd is.
Maar ik snap hem hoor, verder geen uitleg nodig :banana:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Djamila schreef:
23 jun 2020, 12:32
Godallemachtig.
Waar slaat dit op?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Bert »

Gezegd door wie?

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Djamila schreef:
23 jun 2020, 12:32

Een verband
Zowel zij, Janneke als Bas en Sander vinden de run op Renate vreemd. Ook Sander was een nemo-stemmer op dag 1. Verder vind ik hem redelijk schijnheilig doen t.o.v. Hugo. Krijg ik ook totaal geen goed gevoel bij.
Sander vraagt de hele tijd om verdachten van anderen, maar zelf? Ho maar. Misschien probeert hij iets uit te lokken van Edy, zodat de wolven een reden hebben om op haar te stemmen?
Euhm Djamila, waar zeg ik dat ik de run op Renate vreemd vindt? Wil je mij die post even laten zien?

En ik doe niet schijnheilig naar Hugo, verre van. Waarvoor zou ik hem nodig hebben? Zoals ik al eerder (ook al wel vaker heb gezegd) is dat ik een theorie wil testen, waar ik Hugo voor nodig heb. Dat is niet schijnheilig, dat is gebruik maken van....
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”