Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Djamila »

Janneke schreef:
23 jun 2020, 13:52
@Sander – Aha, die quote bedoelde je. Dank!

@Bert – Thx. Die oprechtheid heb je goed aangevoeld.

Tenzij Edy wolf is en - om wat credits te verdienen voor de rest van het spel - een wolvenmaatje aan het naaien is, neemt ze inderdaad een groot risico door zo voor Renate te gaan … en anderen mee te trekken.

Ik denk dat ik (voorlopig) een duidelijke keuze ga maken, om van daaruit verder te kunnen redeneren. Anders blijf ik hangen in ‘ik weet niet wie te geloven’.

Dan kom ik op good guys Bert, Hugo, Edy en Kayan. Mariska ook omdat Bert door een bericht van Hugo denkt dat ook zij goed is. En Djamila, die duidelijk in ‘kamp Bert-Edy’ lijkt te zitten.

@Djamila – Mooie samenvattende post heb je gemaakt. Grappig hoe zo’n post (van Renate) ineens anders overkomt als je de ‘verdachtenbril’ opzet. Dat geldt ook voor die post van Sander. Jouw interpretatie kan even waar zijn als die van mij, alleen onderbouw jij die veel beter. 😊

En nee, ik zit niet met Renate in het hol. Sterker nog: ik zit helemaal niet in een hol. Inmiddels heb ik ook begrepen dat vijf wolven wat veel zou zijn in dit spel, dus je kunt me probleemloos schrappen uit je verdachtenrijtje.

Natuurlijk kun je deze post ook weer verdacht vinden. Maar overweeg op zijn minst de mogelijkheid dat ik burger ben … en bedenk dat het (voorlopig dan toch) toch weer een extra stem is voor de – hopelijk – goede zaak.

Jammer trouwens dat ook jij nu begint over dat ik Berts vragen negeer. Daar ben ik het echt ZO ERG NIET MEE EENS!

Update:

Ik neig nu naar een stem op Renate. Om bovenstaande en omdat haar lynchen, zelfs als ze onschuldig is, in elk geval nog iets oplevert. Namelijk meer duidelijkheid om eerdere berichten en gedrag van mensen te interpreteren.

Als jullie allemaal wolven blijken en de burgers de hele dag blijven slapen, dan is het zuur, maar dan hebben jullie je lolletje wel verdiend!
Okee. En ja deze dag is heel belangrijk, als ik (én Edy, én Bart, én Hugo) er naast zit(ten), dan onthult dat veel. Over Bert: ik was benieuwd hoe je erop zou reageren. Ben wel benieuwd wat Hugo nu nog gaat doen.

@ Sander
De vraag wat je van Renate vindt verder?
En ja ik ben het er zeker mee eens. Vooral Lola's afwezigheid neem ik wel kwalijk. Zal nu de derde dag zijn dat ze online komt om de beslissende stem uit te brengen.

Wacht, zit je dus liever met wolven dan met burgers in het spel? :confused:

En naar wie neig je nu dan?

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Jorn »

Okay ik blijf iig nog meespelen. Maar verwacht voor vandaag aub even geen uitgebreide analyse vanuit mijn kant. Hierna zal ik dat wel weer wat meer proberen.

Ook om mijn consistentie wat hoger te houden e.d.

Ik vind het jammer dat Kayan deze dag niet mag meepraten want ben heel erg benieuwd waarom ze eerst vanuit de tunnelvisie op mij toch nog besluiten te wisselen.. Wat voor reden zou ze hier uiteindelijk voor hebben gehad? Al met al vertrouw ik haar gewoon niet, nog minder dan dat ik initieel nog deed de vorige dag.

Mijn reden om op Mariska te stemmen was idd niet erg sterk onderbouwt zoals ze zelf wel aangaf (maar ik volgensmij ook al wel liet doorschemeren?) Het was vooral gebaseerd op activiteit en de angst inderdaad mensen op #2 stemmen te brengen zoals (vm bas) al zei.

Maar teruglezende vind ik dat vandaag weinig mensen zich verdachter hebben gemaakt, alleen de discussie tussen Sander en Djamila vind ik interessant. Zelf heb ik geen onderbuik gevoel bij Djamila en vond Sander al eerder wat negatief overkomen/twijfel gevalletje. Maar ik kan me hier ook vergissen in een discussie tussen twee burgers.


Verder vind ik ook hetgeen tussen Hugo/Bert interessant maar weet nog niet goed wat ik hier van moet vinden.
Hugo wrote:
@ Bert

Oh ja, je hebt gelijk. Ik had nou net bedacht dat je níet verdacht was. Je stem blijft verdacht. Tenminste, ik denk dat ik weet wat je bedoelt (kan je morgen vast wel bevestigen). Ik kan helaas niets zeggen over Kayan of Nynke, behalve dat ik graag naast ze zit.

Überhaupt lijken wel meer mensen al mijn woorden op een goudschaaltje aan het wegen te zijn - ik weet dit spel helemaal niets, dus ik zou je niet te veel aan mijn woorden vastklampen XD
Zowel Hugo als Bert stijgen op mijn verdachten lijstje, dus heb momenteel 4 personen waar ik op zou kunnen stemmen, kayan/sander/bert/hugo waar ik over twijfel.

Renate vind ik een lastig geval, ik snap niet goed waarom een aantal mensen haar zo verdacht vinden, is er een actie die ik gemist heb of een bericht wat ik totaal heb overgelezen? Want initieel had ik geen slecht gevoel bij haar, gewoon neutraal.

Maar ik denk niet op Kayan te gaan stemmen, ze heeft nu geen mogelijkheid om haarzelf te verdedigen en mezelf kennende ben ik automatisch meer geneigd iemand verdacht te vinden die zijn/haar pijlen op mij richt.

Ik ga nu even wandelen en er over nadenken, maar mijn keuze zal waarschijnlijk vallen op sander/bert/hugo. Tenzij iemand me nog even goed kan bijpraten over wat ik eventueel gemist heb.

in ieder geval excuses voor mijn milde participatie de afgelopen dagen en zal beter mijn best doen.

Groetjes :)
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Jorn, kan je aangeven waarom je een slecht gevoel bij mij hebt?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Hugo »

Oké, weet je nog dat ik had gezegd dat het een vreemde stemming was. Nou, dat hebben jullie waargemaakt.
Bas neemt het ineens enorm voor Renate op, wat zeer typisch is. Hij classificeert het zelfs als een run.
Bas schreef:
20 jun 2020, 17:22
Heb ook nog even Hugo teruggezocht:
Hugo schreef:Hij lijkt op totaal andere conclusies uit te komen dan ik, zoals dat hij Renate verdacht vindt spelen en zojuist zijn stem op Matthijs vanwege het BM-ding.
Hugo schreef:Renates stem valt mij ook héél erg op, net als Edy. En nee, niet omdat het vreemd is even in de war te zijn, maar omdat het niet des Renates is om zoiets te missen. Renate komt dit spel niet zoekend over en nu deze actie... Gaan een beetje mijn alarmbellen van af. Haar reactie dat Edy naar een stok zoekt maakt het niet beter.
Hoe komt Renate zowel niet verdacht over op dag 1 en niet zoekend over het hele spel?

Dus 3 van de 4 stemmen op Renate komen van mensen die zeggen dat ze het hele spel verdacht is, maar toch op dag 1 haar allemaal niet verdacht vonden? Dat klinkt wel heel vreemd.
Omdat mensen van mening kunnen veranderen? Zeker als iemand iets erg verdachts doet? Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik Floris' verdachtmaking jegens Renate nog buiten beschouwing had gelaten. Dat spreekt enigszins in haar voordeel.

@ Renate
Renate schreef:
20 jun 2020, 17:39
Edy, die denkt dat ik zoiets alleen als wolf zou doen: onzin. Dat ik dit spelletje iets minder leuk vind, dát zie je goed, maar dat is vooral door die ellenlange posten en die ruzieachtige toon, dat is gewoon niet mijn stijl.
Als we het dan toch over onzin hebben: de posts dit spel zijn niet langer dan anders. En ik moet eerlijk zeggen dat het enigszins irritant is om je best te doen een bijdrage te maken aan het spel, om vervolgens van jou terug te horen dat het allemaal te lang is. Ik kan ook wel superkorte berichten posten, maar volgens mij heeft niemand daar wat aan.
Het roepen dat het gecoördineerd lijkt omdat mensen achter elkaar stemmen, hoezo is dat niet te betrekken op de stemmen op Nemo? Kwamen er ook drie van achter elkaar. Ik denk ook niet dat al die mensen Wolven zijn met een evil plot.

@ Lola
Lola schreef:
20 jun 2020, 17:42
Ik vind Renates stem op Sander ook heel bizar, maar ook iets waar ze mogelijk van zou worden weerhouden in het wolvenhol?
Uhm, ze stemde meteen nadat ze had genoemd Sander verdacht te vinden (en dat deden er wel meer, die ook bijhielden wie er ziek was). Hoe had ze in de tussentijd weerhouden kunnen worden in het Wolvenhol?

@ Sander
Sander schreef:
21 jun 2020, 19:49
Voor nu heb ik een aantal mensen wie ik denk te kunnen vertrouwen, maar voor ik hier verder op in ga heb ik 1 vraag aan Hugo.
@ Hugo, wil je voor mij een actuele lijst maken met mensen die jij wel of niet vertrouwd?
Woei, sorry dat ik zo laat pas post. Lola is weer wat gezakt in het vertrouwen, maar staat nog steeds op vertrouwen. En Kayan dus, en Bert ook wel (alhoewel dat ietsjes minder is geworden na afgelopen nacht). Enneh, ik weet niets zeker. Ik herhaal het nog maar een keer, want er lijken meerdere mensen allerlei rollen bij mij te plaatsen die ik niet heb XD

@ Janneke
Janneke schreef:
22 jun 2020, 00:30
Hugo zie ik er absoluut voor aan om een wolvenmaatje te naaien om wat credits te hebben voor de rest van het spel. Maar zonder echte verdenkingen wil ik hem er niet uit hebben. Als hij in hetzelfde team zit vind ik zijn vaak scherpe analyses echt van meerwaarde.

Er lijkt iets te spelen tussen Hugo en Bert (ik had er nog bijna mijn stem door veranderd). Dat kan positief of negatief zijn. Het kan een hint zijn naar een rol. Zo ook Hugo’s opmerking dat hij graag naast Kayan en Nynke zit. Maar in die twee scenario’s gaat het om verschillende rollen. Dus die heeft hij nooit allebei.

Een verklaring daarvoor kan zijn dat Hugo het gewoon leuk vindt om een beetje te ‘klooien’. Andere theorie: Hugo en Bert zitten samen in het hol. Misschien samen met Nynke dan, want Hugo zit graag naast haar.
Uhm, ik verdacht Nynke eerder, en nog steeds. Dat argument zou toch wel tegen een Nynke-Hugo-Wolf-theorie moeten pleiten. Net als het feit dat ik als eerste op Floris stemde (alhoewel je eerste zin enigszins klopt, maar echt niet op dag 1).
Ik heb geen bijzondere rol. Ik meen dat vaker te herhalen de afgelopen dagen. Bert heeft dan ook geen speciale rol bij mij gespot, voor zover ik weet.

Oh, en je spelleidervraag: 4-5 Wolven.

@ Djamila
Djamila schreef:
22 jun 2020, 12:13
@ Bas
Waarom hamer je zo op het goed zijn van Lola en Kayan? We zijn nu een dag verder en ze hebben er toch echt een burger uitgestemd. Ik vind dit heel vreemd overkomen. Ik vind het raar dat jij ze zo blindelings vertrouwt.
‘We weten helemaal niet of Renate wolf’, net zo min als jij weet dat zij goed zijn?
Bovendien was Renate’s reactie totaal niet sterk, het maakt haar naar mijn mening nog verdachter. Het feit dat ze nu stil is, spreekt ook boekdelen naar mijn mening. Ik denk dat ze druk in het hol bezig is met hoe ze te aandacht af kunnen leiden.

Kortom, je vertrouwt twee mensen out of the blue, daarna vraag je eigenlijk naar wat anderen vinden. Je bent in dit opzicht zeker op mijn lijstje gestegen.
Uhm, hier moet ik het toch even voor Bas opnemen. Lola stemde hoogstpersoonlijk er een Wolf uit op dag 1, en had prima Nemo een dag eerder kunnen lynchen als ze dat had gewild. Kayan idem dito. Beiden zijn wat mij betreft voorlopig niet verdacht. Dat ze verdachter zijn geworden na hun acties op dag 2, ja, maar dat maakt ze absoluut nog niet verdacht.

@ Bert
Bert schreef:
23 jun 2020, 11:39
Door het bericht van Hugo ga ik er ook vanuit dat Mariska een burger moet zijn, dus ik zou ook niemand aanraden om op haar te stemmen, ook al is Mariska niet heel actief aanwezig.
Verplichte Hugo-weet-niets-dit-spel-reminder. Ik heb geen uitgesproken mening over Mariska.

@ All

Goed, dan even snel een theorietje. Ik denk dat ik bij Renate blijf, omdat ik inmiddels meer informatie denk te hebben gepeuterd uit al jullie interessante posts van eerder. Maar er bekruipt me wel een twijfelachtig gevoel dat we mogelijk fout zitten, in welk geval Djamila en Edy's fanatisme om Renate te lynchen toch negatiever in beeld komt.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Hugo »

Renate zal moeten achterblijven!
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Hugo »

Er zijn nog duizend dingen om te zeggen, en eigenlijk wordt het wel eens tijd voor een lijstje... Ik ga me daar morgen aan wagen, beloofd. Op dit moment is het een warboel, en ik ben bezig met een verhuizing, coschappen plannen, literatuurstudies en iets te veel hobby-gerelateerde activiteiten; klein beetje overspannen dus. Geen excuus, maar wel de situatie op dit moment. Dus nee, het weinige posten is geen onderdeel van de 'bescheiden' Hugo, zoals Edy het typeerde, maar gewoon tijd- en energiegebrek ;-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Hugo »

Jorn schreef:
23 jun 2020, 15:07
Verder vind ik ook hetgeen tussen Hugo/Bert interessant maar weet nog niet goed wat ik hier van moet vinden.
Hugo wrote:
@ Bert

Oh ja, je hebt gelijk. Ik had nou net bedacht dat je níet verdacht was. Je stem blijft verdacht. Tenminste, ik denk dat ik weet wat je bedoelt (kan je morgen vast wel bevestigen). Ik kan helaas niets zeggen over Kayan of Nynke, behalve dat ik graag naast ze zit.

Überhaupt lijken wel meer mensen al mijn woorden op een goudschaaltje aan het wegen te zijn - ik weet dit spel helemaal niets, dus ik zou je niet te veel aan mijn woorden vastklampen XD
Zowel Hugo als Bert stijgen op mijn verdachten lijstje, dus heb momenteel 4 personen waar ik op zou kunnen stemmen, kayan/sander/bert/hugo waar ik over twijfel.
Ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat je ons verdacht vindt vanwege een interactie tussen ons - bedenk wel, dat we als Wolven dit natuurlijk in het Wolvenhol hadden besproken ;-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Hugo »

Ik ben trouwens reuzebenieuwd wat Sander hiervan gaat maken XD
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Djamila »

Hugo schreef:
23 jun 2020, 15:34

@ Djamila
Djamila schreef:
22 jun 2020, 12:13
@ Bas
Waarom hamer je zo op het goed zijn van Lola en Kayan? We zijn nu een dag verder en ze hebben er toch echt een burger uitgestemd. Ik vind dit heel vreemd overkomen. Ik vind het raar dat jij ze zo blindelings vertrouwt.
‘We weten helemaal niet of Renate wolf’, net zo min als jij weet dat zij goed zijn?
Bovendien was Renate’s reactie totaal niet sterk, het maakt haar naar mijn mening nog verdachter. Het feit dat ze nu stil is, spreekt ook boekdelen naar mijn mening. Ik denk dat ze druk in het hol bezig is met hoe ze te aandacht af kunnen leiden.

Kortom, je vertrouwt twee mensen out of the blue, daarna vraag je eigenlijk naar wat anderen vinden. Je bent in dit opzicht zeker op mijn lijstje gestegen.
Uhm, hier moet ik het toch even voor Bas opnemen. Lola stemde hoogstpersoonlijk er een Wolf uit op dag 1, en had prima Nemo een dag eerder kunnen lynchen als ze dat had gewild. Kayan idem dito. Beiden zijn wat mij betreft voorlopig niet verdacht. Dat ze verdachter zijn geworden na hun acties op dag 2, ja, maar dat maakt ze absoluut nog niet verdacht.
Had gekund inderdaad. Maar zoals ik al zei, kan ook goed dat er eerst een wit voetje gehaald moet worden. Kayan staat absoluut ook (nog) niet op mijn 'verdachtelijst' > zie post waarin ik over een mogelijk hol praat. Maar ook zeker niet op mijn vertrouwenslijst.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Hugo schreef:
23 jun 2020, 15:39
Ik ben trouwens reuzebenieuwd wat Sander hiervan gaat maken XD
Ik weet genoeg :mrgreen:
Had eerst een andere rol bij jou (en Bert) neergezet, maar door teruglezen en wat Bert gezegd heeft weet ik genoeg over hem. Helaas voor jou zegt dat nog niets over jouw rol ;-)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”