Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Wessel »

Pfff. Ik heb het de laatste paar dagen eerlijk gezegd maar moeilijk kunnen bijhouden. Maar goed. Ik ga mee. Ik ben wel eens benieuwd of Edy en anderen gelijk hebben.

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Wessel »

Renate zal achter moeten blijven

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Jorn »

oei was de deadline weer compleet vergeten, maar denk dat het resultaat al wel duidelijk is en mijn stem gaat daar geen verandering in aanbrengen.
Hugo schreef:
23 jun 2020, 15:38
Ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat je ons verdacht vindt vanwege een interactie tussen ons - bedenk wel, dat we als Wolven dit natuurlijk in het Wolvenhol hadden besproken ;-)
Hmm nee dat begrijp ik, maar aangezien jullie beiden lijken te praten over het bezitten van een alternatieve rol, maakt dat het nog niet persé wel positief. En wat al eerder gezegd was; vaak is er een wolf/andere rol op 4 burgers, aangezien we met 19 man begonnen zou dat 4/5 rollen buiten burgers betekenen. Tot dusver is er slechts 1 ontmaskert en dat is Floris natuurlijk.

Ook Sander lijkt informatie te hebben over Bert zijn roll, of hier iig iets in gezien te hebben, lijkt dat te vertrouwen, jou wat minder.

Om deze reden kies ik er toch voor om op Hugo te stemmen. Ik vind ook dat mensen inderdaad, zoals hij zelf al zegt, flink wat waarde aan zijn woorden hechten. Het blijft nog steeds een gok en de stem maakt weinig uit maar het is meer voor de vorm. Maar de hele situatie zit me toch niet lekker.
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Jorn »

Hugo mag niet meer meelopen
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Bas »

Hugo, het veranderen van gedachten kan altijd, maar zeggen dat je iemand het hele spel al verdacht vindt, terwijl je eerder hebt aangegeven dat je diegene niet verdacht vindt, is niet van gedachten veranderen. Dat is jezelf tegen spreken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op dit moment een beetje een dood spoor heb. Bert heeft blijkbaar gehint naar een rol, die Sander ziet. Waardoor Hugo goed is, terwijl Hugo zegt geen kennis te hebben. (En te hinten dat Bert vervloekte is?) Wat ook vreemd is aangezien we weten waarom er niemand is opgegeten, de wolven waren ziek. Het lijkt me dat een eventuele vervloekte niet gebeten kan worden als de wolven ziek zijn? Maar ik heb weinig ervaring met UW, dus misschien dat iemand dat even kan bevestigen.

Voor mijn stem heb ik nu toch besloten op Renate te gaan stemmen. Weet ik zeker dat ze wolf is? Nee. Maar haar post doet mij vermoeden dat ze of: wolf is die het opgeeft of gewone burger die het niet zoveel uit maakt. Daar komt bij dat als Renate wolf is, er een hoop mensen op mijn vertrouwenlijstje komen. Als blijkt dat Renate geen wolf is, komen die mensen juist op een verdachte lijstje. Ik denk dus dat de dood van Renate ons in elk geval informatie gaat opleveren, misschien een wolf.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Bas »

Renate zal achter moeten blijven.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Bas schreef:
23 jun 2020, 18:03
Hugo, het veranderen van gedachten kan altijd, maar zeggen dat je iemand het hele spel al verdacht vindt, terwijl je eerder hebt aangegeven dat je diegene niet verdacht vindt, is niet van gedachten veranderen. Dat is jezelf tegen spreken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op dit moment een beetje een dood spoor heb. Bert heeft blijkbaar gehint naar een rol, die Sander ziet. Waardoor Hugo goed is, terwijl Hugo zegt geen kennis te hebben. (En te hinten dat Bert vervloekte is?) Wat ook vreemd is aangezien we weten waarom er niemand is opgegeten, de wolven waren ziek. Het lijkt me dat een eventuele vervloekte niet gebeten kan worden als de wolven ziek zijn? Maar ik heb weinig ervaring met UW, dus misschien dat iemand dat even kan bevestigen.

Voor mijn stem heb ik nu toch besloten op Renate te gaan stemmen. Weet ik zeker dat ze wolf is? Nee. Maar haar post doet mij vermoeden dat ze of: wolf is die het opgeeft of gewone burger die het niet zoveel uit maakt. Daar komt bij dat als Renate wolf is, er een hoop mensen op mijn vertrouwenlijstje komen. Als blijkt dat Renate geen wolf is, komen die mensen juist op een verdachte lijstje. Ik denk dus dat de dood van Renate ons in elk geval informatie gaat opleveren, misschien een wolf.
Bas, ik weet zeker (voor zover je in dit spel van zeker weten kunt spreken) dat Bert goed is. Ik vertrouw Bert!
Over Hugo heb ik niets gezegd, want ik weet (nog) niets zeker van hem.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Mijn stem gaat naar Lola. Vindt het niet kunnen dat je als gids een hele speel-dag niets van je laat horen.
Mocht er een goede reden zijn, vergeef me dan mijn stem.

Ik stem op Lola om een standpunt in te nemen, dat ik vind dat er te weinig activiteit is van sommige mensen...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Lola moet achterblijven
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door NynkeB »

Nog even een aantal opmerkingen/onderbouwing voor mijn stem.

Edy schrijft (23-06-2020 11:29); “En als ik werkelijk slecht zou zijn zou ik toch niet zo openlijk aandringen op Renate? Als zij dan goed blijkt te zijn lig ik er natuurlijk uit. Als burger heb ik dan pech, maar als wolf zou dat veel vervelender zijn. Daarom lijkt me dat geen logische actie van mijzelf.”

Dit klinkt vrij oprecht, ik weet niet hoever Edy durft te gaan m.b.t. bluffen; maar dit lijkt me grensoverschrijdend. Ik ga er niet vanuit dat jij deze ‘run’ op Renate zou maken terwijl je een wolf bent. Maar goed, daar komen we snel genoeg achter. Ik blijf erbij je te vertrouwen. Mede doordat je je zo hard maakt voor je mening, kom je oprecht(er) over.

Djamila schrijft (23-06-2020); “Stemmen om een inactief iemand is in mijn ogen niet meer de goede optie, twijfelt ook aan de verdachtmaking van Renate.”
(Dit een reactie van haar jegens mij)

Dat is toch precies wat is aangeef in mijn post? Ik snap niet zo goed dat je dit aankaart als zijnde; Nynke zegt hier iets raars…? Ik zeg nergens dat het een ‘goede’ optie is, sterker nog, ik trok hem terug naar mezelf, omdat ik dat eerder wel deed, en ons tot niets positiefs heeft gebracht. Als je deze opmerking in het algemeen maakte, snap ik hem. Anders moet je het me nog eens even uitleggen.

Daarna zeg je;
“Een verband
Zowel zij, Janneke als Bas en Sander vinden de run op Renate vreemd.”

Ehm pardon, dus omdat wij min of meer hetzelfde over iets denken; zijn we opeens gelinkt aan elkaar? Sorry, maar dat vind ik een beetje oppervlakkig (daarnaast zie ik dat je deze opmerking snel terugtrekt jegens een aantal, dus hoeverre je hier daadwerkelijk van overtuigd was, valt ook een beetje weg).
Objectief gezien is de run op Renate idd opvallend, het is niet zo dat Renate zich echt ‘verraden’ heeft (mocht dit het geval in jullie/jouw ogen zijn). Ik ben het eens met dat ze opvallend is, dat zeker, maar ga alsjeblieft niet doen alsof het raar/verdacht is dat Janneke, Bas en Sander terughoudender zijn in de trein op Renate en dat dan zou kunnen wijzen op ‘deze mensen zitten wellicht samen in het hol’ (dit is hoe ik je post interpreteer, verbeter me wanneer dit niet je intentie was/is).
Het valt mij eerder op dat mensen er zo in meegaan, natuurlijk is er een (grote?) kans dat Renate een wolf is, en mocht dit het geval zijn; neem ik aan dat de ziener/e.d. Renate gezien heeft, en daarna Renate in de spotlights gegooid heeft. Dit zou vanuit de ziener vrij logisch zijn, maar neemt niet weg dat er een hoop anderen ook op haar springen, die wel degelijk minder houvast hebben (tenzij het wolven zijn). Dit maakt zeker dat er waarschijnlijk een aantal wolven zijn die (in het geval dat Renate een wolf is), op haar stemmen, om zo de focus van zich af te halen; terwijl zij de verdenking op Renate op weinig konden baseren. Mijn conclusie is vooral, dat je niet zomaar ergens vanuit moet gaan, houd alsjeblieft alle opties open. Ik zeg niet dat ik Renate niet opvallend vind, maar in mijn optiek is ze niet extreem veel verdachter dan anderen.

Edy schrijft (23-06-2020 11:20); “Nynke, ook jij. Zegt dat je me wel wilt geloven, maar je durft niet. Maar je hebt nu ook niet echt duidelijke andere verdachten. Dus bewijs dan dat je goed bent en stem mee op Renate.”

Nou Edy, ik zal je van dienst zijn (en ik sta er nu zelf ook achter ;-) ), mijn stem zal naar Renate gaan.
Mijn motivatie hiervoor is vooral het tactische aspect, ik ben van mening dat we een heel eind verder kunnen komen door de rol van Renate te weten, zowel als zij een wolf zou zijn eveneens wanneer zij een burger blijkt. Ook de standvastigheid van Edy heeft mij over de streep getrokken, ook niet onbelangrijk. Als ik me nu weer blind staar, wordt ik wel echt helemaal gek, haha!

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”