Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Edy »

Nynke, het gaat me te ver om weer helemaal mijn argumenten over het plusje voor Bert en Floris te geven. Ze staan uitgebreid beschreven en Kayan is er op de dag ook al uitvoerig mee bezig geweest. Dus graag even teruglezen.
Het kan zomaar zijn dat jij net als Kayan die argumenten belachelijk vindt. Kan zijn en is ieders goed recht.
Maar ik zag het anders. Ik vond het wel een goede mogelijkheid, en daar blijf ik bij, ook al blijkt Floris dan toch wolf.
Maar, ik zal het nog weer herhalen: ik gaf Floris een klein plusje. Dat is wel iets anders dan volledig vertrouwen. En nee, hij stond niet op neutraal, daar stonden mensen die niet online waren geweest.
Net zoals Bert niet onmiddellijk verdacht is nu. Bert zie ik het als wolf nog steeds niet doen eigenlijk. Dus die laat ik gewoon op zijn plusje staan.

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Wessel »

Lola schreef:
17 jun 2020, 17:11
Janneke schreef:
17 jun 2020, 11:15
Wessel schreef:
17 jun 2020, 14:20
Edy en Renate hadden het uiteindelijk bij het juiste eind.
Huh, op welk gebied zaten zij juist? Ze hebben beiden op Bas gestemd, dat was niet het juiste eind - of dat is in ieder geval vooralsnog niet bewezen.
Ze zaten juist met de bewering dat Floris wellicht een wolf zou kunnen zijn. Die verdachtmakingen werden althans gemaakt. Ik heb daarbij niet zozeer op het stemgedrag gelet. Dus vandaar dat ik reageerde dat ik wellicht te fel op Edy heb gereageerd bij de eerste lynch.

Ik keur desalniettemin de opstokerij van Edy niet goed. Tunnelvisie. Moet me ook eens op andere spelers richten die minder zeggen. Het zegt wel iets, denk ik, dat ze bij de eerdere verdachtmakingen in de goede richting zaten.

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Wessel »

Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik nu opeens alles quote... 😂 Wauw. Wist niet dat dit mogelijk was

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Willemijn »

Floris heeft zijn hachje proberen te redden. Waarom hij dat zo laat heeft gedaan waardoor hij te laat was met zijn stemwissel, begrijp ik niet. Maar ik ben blij dat hij te laat was, laat dat duidelijk zijn. :D Dat zijn stemwissel naar Nemo zou zijn gegaan, was denk ik puur omdat hij het op die manier in ieder geval gelijke stand kon maken.
Ik denk dat Floris, had een ander i.p.v. Nemo naast Floris de meeste stemmen gekregen, dat hij dan op die persoon had gestemd.
Wat zegt dat nu over de Nemostemmers?
Apart vind ik in ieder geval wel dat Janneke er als de kippen bij is om - in reactie op de post van Jorn - te laten weten dat zijn theorie in ieder geval niet voor haar opgaat, omdat zij als eerste op Nemo heeft gestemd. Wat fijn dat je toevallig het juiste lootje had getrokken Janneke, zodat je het argument van Jorn aan de kant kunt schuiven.

by Janneke » 17 Jun 2020, 00:49
Kijk, dat is een mooi begin! Adieu, Floris.

Alvast kort een paar overdenkingen.

Jorn schrijft:
Kijk aan dat is meteen lekker, zelf had ik nog niet veel bedenkingen bij Floris en stond hij bij mij neutraal. Wat Sander aanstipt over de Nemo stemmers ga ik ook nog even voor zitten.. Janneke, Nynke, Bert en Sander. Met dus een hoopvolle actie vanuit de wolf om alsnog op een gelijkspel te belanden.. Is dit gepland of een actie van een kat in het nauw die rare sprongen maakt om zijn eigen hachje te redden.
Daar kun je mij dan meteen van wegstrepen, want ik was de eerste Nemo-stemmer. Als ik de door jou genoemde tactiek had gevolgd, had ik wel op een burger gestemd die al een stem had!


Sander komt daar nog eens dunnetjes overheen door ook nog te zeggen dat de theorie van Jorn ingeval van Janneke niet opgaat.

by Sander » 17 Jun 2020, 07:54
Jorn wrote: ↑
by Sander » 17 Jun 2020, 07:54
Janneke hoort hier m.i. echt niet bij. Zij stemde als eerst op Nemo


Kriebelgevoel wekte dat wel op bij mij

Renate weet het nog zo net niet bij Bas, omdat deze zijn stem op Floris gaf nádat Lola aan had gegeven op Floris te gaan stemmen.

by Renate » 16 Jun 2020, 21:46
Wow, dit is echt heel goed, gelijk raak!
De Florisstemmers Hugo, Matthijs en Kayan krijgen hier sowieso een plusje door, lijkt me.
Van Bas weet ik het nog zo net niet: hij stemde op Floris nádat Lola had aangekondigd dat zij dat zou gaan doen (maar het nog niet deed). Stel dat Bas wolf is, dan weet 'ie dus dat het voor Floris toch een verloren zaak is en kan hij een goede beurt maken door niet eens als laatste op hem te stemmen.


Zonder het voor Bas te willen opnemen, voordat dat gedacht wordt:
Lola spreekt over waarschijnlijkop Floris te gaan stemmen. Dat is iets anders dat ze dat ook echt zou gaan doen.
Want ik vraag mij af waarom Lola niet meteen kon stemmen? Een stem is zo gegeven, een aardappel wordt er echt niet kouder van door van die halve minuut ;-)
Heeft ze willen wachten of er nog wijzigingen optraden in het stemverloop?

Al met al, ik weet het allemaal nog zo net niet.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Kayan »

Wessel schreef:
17 jun 2020, 20:09
Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik nu opeens alles quote... 😂 Wauw. Wist niet dat dit mogelijk was
Lol, ik weet sowieso niet wat je aan het doen bent, maar zowel Edy als Renate vonden Floris juist niet verdacht.

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Janneke »

Omdat ik morgen niet online ben, hier alvast wat lees-, schiet- en wandelvoer.

Bas schreef:
Het was nog steeds logischer geweest voor mij om op Floris te stemmen, maar ik wist niet dat ik nog een andere mogelijkheid had.
Je wist niet dat je nog een andere mogelijkheid had? Je dacht dat stemmen op Floris verplicht was?

@Nemo
En, hoe ging je examen? Lukt zoiets een beetje tijdens het wandelen?

@Lola
Misschien heb je gelijk over Kayan (misschien ook niet). En ja, ik kan ook wel een superirritante goede rol bedenken, maar die theorie is alweer van tafel. Kayan heeft zich bedacht. 😉

@Nynke
Ik zie Hugo er ook wel voor aan om als lone wolf Floris er nu al uit te werken. Bovendien: hij – en dus niet Wessel - was toch de eerste die op Floris stemde?!

@Willemijn
Hoezo, het juiste lootje getrokken? Dat weten we nog helemaal niet. Of heb je ons wat te vertellen?

Lola spreekt over waarschijnlijk op Floris te gaan stemmen. Dat is iets anders dat ze dat ook echt zou gaan doen.
Want ik vraag mij af waarom Lola niet meteen kon stemmen? Een stem is zo gegeven, een aardappel wordt er echt niet kouder van door van die halve minuut
Lol! En een terechte opmerking.

@Matthijs, die dinsdag schreef:
Maar als ik iets opschrijf, kan je er wat mij betreft vanuit gaan dat het de waarheid is
Vanwaar die toevoeging ‘wat mij betreft’?

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Wessel »

Renate schreef:

Wessel verbaast zich over mensen die dag 1 al mensen verdacht gaan maken. Hij kondigt aan te zullen gaan stemmen op een raddraaier: iemand die zonder gegronde reden anderen labelt als verdacht. Nou, dan moet Floris maar uitkijken: die komt ineens met een gevoel over mij “dat niet goed is; op een of andere manier komt haar post niet oprecht over”. Ja, dit zijn dus van die vage verdachtmakingen waar ik echt helemaal niks mee kan. Raddraaier!

@Kayan: Floris werd wel degelijk verdacht. Waarom verdedig je Floris? 🤔

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Lola »

Huh, Willemijn, ik snap jouw probleem met Janneke (en Sander) hier echt niet. Jannekes stem kan geen onderdeel geweest zijn van 'een hoopvolle actie om nog een meerderheid te krijgen', want ze bracht haar stem uit toen Floris nog maar één stem had en dus geen direct gevaar liep. Daarnaast stemde ze op iemand die nog geen stemmen had - geen handige zet als je een meerderheid wil halen. De theorie is dus simpelweg niet op haar van toepassing. Dat wil zeker niet zeggen dat ze geen wolf kan zijn, maar dat haar stem onderdeel was van een opgezette actie is echt hoogst onwaarschijnlijk.

En over mij: ik vind het sowieso gewoon netter om te stemmen nadat je die stem al hebt toegelicht, dus wanneer ik daar nog tijd voor heb dan doe ik dat. Ook gaf ik al aan dat ik schrok van het aantal stemmen op Floris; dan ga ik daar niet gelijk nog een stem bij gooien, maar eerst nog eens mijn argumenten overwegen.
Jij vraagt je af waarom ik zou wachten, maar waarom zou ik niet wachten? Er kunnen inderdaad nog dingen gebeuren in de tussentijd, maar vooral kom ik soms ook gewoon nog tot nieuwe inzichten terwijl ik een post schrijf, dus ik vind het wel relevant om pas na het maken van de post te stemmen.

Kayan schreef:
17 jun 2020, 23:24
Wessel schreef:
17 jun 2020, 20:09
Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik nu opeens alles quote... 😂 Wauw. Wist niet dat dit mogelijk was
Lol, ik weet sowieso niet wat je aan het doen bent, maar zowel Edy als Renate vonden Floris juist niet verdacht.
Dit dus. En waarom zou je sowieso twee mensen aanstrepen die (niet eens) Floris verdacht vonden, maar niet alle mensen die daadwerkelijk op hem gestemd hebben? En hem dus ook daadwerkelijk verdacht vonden?
Wessel schreef:
18 jun 2020, 00:18
Renate schreef:

Wessel verbaast zich over mensen die dag 1 al mensen verdacht gaan maken. Hij kondigt aan te zullen gaan stemmen op een raddraaier: iemand die zonder gegronde reden anderen labelt als verdacht. Nou, dan moet Floris maar uitkijken: die komt ineens met een gevoel over mij “dat niet goed is; op een of andere manier komt haar post niet oprecht over”. Ja, dit zijn dus van die vage verdachtmakingen waar ik echt helemaal niks mee kan. Raddraaier!

@Kayan: Floris werd wel degelijk verdacht. Waarom verdedig je Floris? 🤔
Wessel, wtf. In welk universum verdedigt Kayan Floris. Ze heeft nota bene op hem gestemd. Floris werd absoluut verdacht (anders zou hij er nu toch niet uit liggen, jeez!!!), alleen zeker niet door Edy - die had zelfs een plusje bij hem staan - en volgens mij ook niet echt door Renate. De uitspraak van haar die jij hier aanhaalt is geen echte verdenking.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Kayan »

Wessel schreef:
18 jun 2020, 00:18
Renate schreef:

Wessel verbaast zich over mensen die dag 1 al mensen verdacht gaan maken. Hij kondigt aan te zullen gaan stemmen op een raddraaier: iemand die zonder gegronde reden anderen labelt als verdacht. Nou, dan moet Floris maar uitkijken: die komt ineens met een gevoel over mij “dat niet goed is; op een of andere manier komt haar post niet oprecht over”. Ja, dit zijn dus van die vage verdachtmakingen waar ik echt helemaal niks mee kan. Raddraaier!

@Kayan: Floris werd wel degelijk verdacht. Waarom verdedig je Floris? 🤔
Ik verdedig graag wolven die ik er de vorige dag eruit heb gewerkt :lol: :lol: :lol: Geeft je wat stof om over na te denken. /einde sarcasme

Heb je met Jorn een pretsigaret genuttigd in het hol? :lollol: :lollol: :lollol: Maar in alle serieusheid, ik zou als ik jou was, dag 1 en nacht 2 nog even goed doornemen, want je feiten komen niet helemaal overeen... Just saying.

---
@Nynke, ik vraag me een beetje af waarom je oude koeien uit de sloot haalt mbt Edy, en het zelf weer te ontkrachten door te zeggen dat het als burgeractie lijkt, maar toch nog steeds verdacht...

@Janneke, gelukkig kan jij hem ook bedenken ;). En géén woorden in mijn mond/vingers leggen. Ik zei dat de theorie op losse schroeven staat, dat is toch wat genuanceerde dan geheel van tafel afvegen èn geeft je permissie om zelf nog wel vast te houden aan de theorie :lol: :lol: :lol:. Als je het okay vindt, dan zeg ik bij deze dat Lola's interpretatie van mijn opmerkingen en acties vrij overeenkomen met mij als persoon ;). Ze kent me goed! Zelfs na àl die jaren. Ik geef Instagram de schuld.

Wat betreft de opmerking van Bas over zijn stem op Floris, zijn andere optie was dus stemmen op Nemo. Die optie had hij over het hoofd gezien. En zoals hij gisteren al had benadrukt (waar een paar mensen overduidelijk steeds overheen lezen), zijn stem was lijfbehoud.

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Bénévent - vreemde gebeurtenissen in de kerk

Bericht door Wessel »

Mijn feiten? Ik geef eerlijk aan dat ik me vergist heb in Edy. In tegenstelling tot het maken van ondoorgronde beschuldigingen, is het allemaal onderbuikgevoel. Ik kan immers andermans kaarten niet inzien.

Hoezo ben ik dan opeens dubbelzinnig? Er kunnen immers vampiers, stelletjes of lone wolves inzitten zoals Nynke al eens eerder aangaf. Een stem zegt niks. Helemaal nada. Het kan simpelweg ook worden gebruikt om een wit voetje te halen bij de burgers.

Dit klinkt allemaal heel paranoïde. Haast schizofreen. En dat ben ik ook. Wat een heerlijk spel.

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”