Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Wouter »

Vergeet ondertussen ook niet om je heen te kijken. Intussen passeren jullie Crozant, een schitterend stadje met een ruïne van het oude verdedigingswerk op een schiereilandje in de rivier de Creuze.

Afbeelding

Tijd voor een rustmoment en je klaarmaken voor nog een dag lopen (7,5 uur irl) naar Bénévent.
Ho ho ho :xmas:

Nemo
Wolvenjong
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2020, 20:48
Favoriete Weerwolfrol: Weerwolf

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Nemo »

Ik woud dat we een boot hier konden huren

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Renate »

Nu maar vast een uitgebreide post van mij, morgen overdag heb ik er sowieso geen tijd voor en ’s avonds mogelijk niet genoeg.
Ik doe zelf doorgaans niet al te scherpe observaties. De meeste observaties hieronder zijn dan ook niet van mij, maar ze spreken me wel aan:

De BM-wordt-het-eerst-gezien theorie:
Ik ben oprecht verbaasd dat de BM niet altijd als een van de eersten gecheckt wordt, zoals uit Edy’s constateringen blijkt (en de rest bevestigt het, dat is altijd wel verstandig bij Edy’s constateringen :twisted:).
En als ik dat dacht, denken er vast een paar anderen net zo over. En daarom is het geen gekke gedachte dat een aantal BM-kandidaten zich wél verkiesbaar heeft gesteld maar hoopte niet gekozen te worden. Eén daarvan is Matthijs: hij lijkt inderdaad geen BM te willen worden. Zogenaamd maakte hij een verkeerde optelling toen hij op Lola stemde, maar voor een succesvol spelleider vind ik dat minder aannemelijk. En Bas heeft zich heel terloops verkiesbaar gesteld, en blijkt later in de BM-wordt-het-eerst-gezien theorie te geloven. Dus Edy kan wel eens gelijk hebben, dat hij zich alleen maar voor de schijn verkiesbaar heeft gesteld.

Een andere observatie over Matthijs vind ik ook interessant: Matthijs suggereert dat hij zich al verkiesbaar stelde toen hij zijn rol nog niet had, omdat hij zo enthousiast was over de BM-rol. Willemijn constateert dat Wouter ten tijde van Matthijs' verkiesbaarstelling de rollen al wel aan het verdelen was, dus het zou heel goed een move van een wolf kunnen zijn om goed voor de dag te komen. Als die wolf dan vervolgens een hoop stemmen krijgt, en gelooft in de BM-wordt-altijd-door-ziener-gecheckt theorie, zorgt hij dus met een stem op zijn grootste concurrent dat hij het niet wordt.

De wraak-op-Mark-theorie
Over Mark als eerste nachtslachtoffer zijn de volgende theorieën:
  • De wolven hebben gewoon iemand gekozen die vorige keer het langst in het spel heeft gezeten, al had Edy of Hugo dan meer voor de hand gelegen
  • Het is wraak van de meest gedupeerden uit het vorige spel: Bert en Floris, al had Edy of Hugo dan meer voor de hand gelegen
  • Die zwaarst gedupeerden zullen zéker niet Mark als eerste opeten, want dat wijst teveel naar hen, dus Bert en Floris zijn waarschijnlijk goed
  • Die zwaarst gedupeerden zullen zéker niet Mark opeten, maar juist Edy of Hugo, die het gemeenst gespeeld hebben. Dus Bert en Floris zijn waarschijnlijk goed. Of Edy of Hugo doen aan omgekeerde psychologie en zijn juist wolf.
En verder:
  • Edy slaat wild om zich heen en is feller dan in het vorige spel, toen ze wolf was.
    Nemo denkt daarom dat Edy wolf moet zijn: ze bijt zich zo verbeten vast in onbenullige opmerkingen. Maar ik denk niet dat Edy zich als wolf gelijk zo in de kijker zou spelen hoor. Haar “boosheid” neem ik met een korrel zout, volgens mij is het gevecht met Kayan vooral tactiek van Edy. Kayan hápt echter wel. Maar komt vooralsnog niet slecht op mij over.
  • Willemijn heeft zojuist gepost dat ze me nog niet verdenkt. Dat vind ik opmerkelijk. Want als Willemijn goed is, verdenkt ze mij. Vanaf dag 1. Dat hoort zo’n beetje in onze relatie. En dus verbaast deze switch me. Als Willemijn wolf is, weet ze natuurlijk dat ik goed ben en zou het een poging kunnen zijn om mijn vertrouwen te winnen.
  • Wessel verbaast zich over mensen die dag 1 al mensen verdacht gaan maken. Hij kondigt aan te zullen gaan stemmen op een raddraaier: iemand die zonder gegronde reden anderen labelt als verdacht. Nou, dan moet Floris maar uitkijken: die komt ineens met een gevoel over mij “dat niet goed is; op een of andere manier komt haar post niet oprecht over”. Ja, dit zijn dus van die vage verdachtmakingen waar ik echt helemaal niks mee kan. Raddraaier!
  • Hugo is erg rustig. Zo ken ik je niet!
  • Sander: waar ben je??? Heb ik overheen gelezen, of heeft Sander vandaag nog helemaal niets gepost?
  • Nynke: heeft eindelijk een bericht geplaatst. Dat komt er vooral op neer dat ze in verwarring is. Ja, dat ben ik ook. Maar ja, ik moet toch wat.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Edy »

Willemijn schreef:
Voor wat betreft het terugkijken naar een vorig spel/vorige spellen. Mij biedt dat soms houvast, zeker als er weinig tot geen houvast is in het huidige spel. Dan kijk ik o.a. bijvoorbeeld waarom het kan zijn dat iemand als eerste slachtoffer is gekozen. Daarom kwam ik onder andere ook op mijn post, die Hugo niet geheel begreep (ik vond dat het er best duidelijk stond) en waar Edy (of ik moet het gemist hebben) zich overigens niets van aantrok.
Ik moet eerlijk bekennen Willemijn dat ik de eerste keer ook niet helemaal begreep wat je nu bedoelde (sorry!) maar dat Renate het mij duidelijker maakte. En ja, theoretisch zou het helemaal kunnen. En zo heb ik het opgevat. Als een theorie. Niet iets waar ik me nu door aangevallen voelde.

Kayan schreef
k lees je post prima. Mijn standpunt is juist dat het voor de eerste nacht niet echt opgaat. Ik kan me echt moeilijk inbeelden dat er bij de eerste nacht (en dag) al associaties gemaakt worden voor een slachtoffer op basis van voorgaande spellen en dat dát zo erg gaat meespelen, dat en daardoor iemand kan vrijwaarden (of pluspunten kan geven)
Kayan, echt! Je beschuldigt mij dat ik me vastbijt in onbenullige theorieën, maar jij kan er ook wat van. Jij kan je dat moeilijk inbeelden. Ik kan dat wel wat makkelijker. We verschillen van mening. Dat maakt mij geen wolf, net zo min als dat jou wolf maakt.
Het is dag 1. Ik moet uit 17 of 18 mensen kiezen wie ik ga lynchen. Ergens moet ik dus die mensen verdelen in categorieën. Beetje een pluspuntje voor die, beetje een minnetje voor de ander. En neutraal die mensen die nog weinig gezegd hebben.
En dan hebben, of je het er nu mee eens bent of niet, Bert en Floris, uit die 18 mensen, een klein plusje bij mij. Live with it!!
En dan heeft Bas een klein minnetje bij mij, omdat ik nog steeds zijn verhaal over BM's die snel gechecked worden wat nep vind. En dat noem ik ergens een beetje verdacht, maar de nadruk is wel een beetje. Want inderdaad is het allemaal flinterdun die eerste dag.
Wessel heeft zijn verhaal wat meer onderbouwd, dus dat kleine minnetje is al weer verdwenen. Dat gaat heel snel.

Kayan, Je bent naar mijn mening wel erg drammerig en stemming makerig richting/over mij en ik hoop niet dat mensen dat overnemen. Ik zie namelijk dat Nemo daar wel weer meteen bij aanhaakt. Dat is erg jammer. Zeker omdat ik niet eens zeker ben dat je dit bewust doet, maar dat het ook wel jouw stijl van spelen is. Maar als dan de halve goegemeente daar als blinde schapen in meegaan, is dat wel een beetje zonde.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Edy »

Edy slaat wild om zich heen en is feller dan in het vorige spel, toen ze wolf was.
Nemo denkt daarom dat Edy wolf moet zijn: ze bijt zich zo verbeten vast in onbenullige opmerkingen. Maar ik denk niet dat Edy zich als wolf gelijk zo in de kijker zou spelen hoor. Haar “boosheid” neem ik met een korrel zout, volgens mij is het gevecht met Kayan vooral tactiek van Edy. Kayan hápt echter wel. Maar komt vooralsnog niet slecht op mij over.
Huh Renate? Hoezo sla ik wild om mij heen? Ik vind juist dat ik rustiger ben, minder fel op de man en ik kan me niet herinneren in dit spel een 'boosheid' tentoongespreid te hebben. Toch raar als je jezelf helemaal niet in de beschrijving kan herkennen! 8-| En het 'gevecht' met Kayan vind ik echt andersom. Kayan bijt zich vast in bijna alles wat ik zeg, maar in mijn laatste post (die je nog niet gezien had toen jouw post kwam) uit ik pas wat van mijn ongeduld dat ze het wel erg alleen op mij gemunt heeft.

Maar misschien lees ik het verkeerd en quote je wat je denkt dat andere mensen vinden?

Maar goed, ik ga mij richting bed begeven en louter mooi dromen heb ik me voorgenomen. En misschien krijg ik een ingeving op wie ik nu uiteindelijk ga stemmen.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Sander »

Oeps, door drukte niet aan weerwolven toegekomen. Maar nu ben ik er…
Ik zal de berichten van oudste naar nieuwste lezen. Hierdoor zullen opmerkingen van mij al zijn gezegd door andere spelers of al verklaard zijn…

Rip Mark!

@ Matthijs, waarom zullen Edy en Hugo voor de hand liggende spelers zijn? Ze hebben alle drie gewonnen.

Sociale wolven bestaan in mijn ogen helemaal niet. Ze willen winnen, dus ze moeten iedereen opeten. De eerste nacht is altijd lastig om iemand te kiezen, maar vaak zit er niet een bepaalde gedachte achter. Ik wil het ook niet sociaal noemen om iemand op te eten…
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Willemijn »

@Edy
Bij Wessel is dat kleine minnetje alweer verdwenen? Dat gaat inderdaad snel, temeer daar Wessel (o.a.) jou bijvoorbeeld een raddraaier zou kunnen vinden, of dat jij b.v. Bas labelt als verdacht? Dat flinterdunne minnetje had dus eigenlijk toch gewoon kunnen blijven staan?
Je verdeelt de mensen in categorieën. En de mensen die nog weinig hebben gezegd staan op neutraal.

Om eerlijk te zijn vind ik jouw reden voor neutraal staan niet helemaal fair. Deze personen kunnen zich - ook met een slechte rol – makkelijk drukken en achterover leunen in die beginfase. Mensen die het spel maken (waaronder ook jij) liggen sneller onder vuur, omdat ze zichzelf kwetsbaarder opstellen en logisch gevolg daarvan is dat er meer tegen hem/haar kan worden ingebracht.

En mijn theorie was ook bedoeld als een theorie. Maar bijzonder vind ik het wel dat je daar dus geen enkele reactie op gaf. Pas nadat ik daar op wijs, reageer je alsnog.

En ik weet nog niet wat ik van het “gevecht” tussen jou en Kayan moet denken.

door Renate » 15 jun 2020, 23:01
• Willemijn heeft zojuist gepost dat ze me nog niet verdenkt. Dat vind ik opmerkelijk. Want als Willemijn goed is, verdenkt ze mij. Vanaf dag 1. Dat hoort zo’n beetje in onze relatie. En dus verbaast deze switch me. Als Willemijn wolf is, weet ze natuurlijk dat ik goed ben en zou het een poging kunnen zijn om mijn vertrouwen te winnen.

Je zegt dus: ben ik goed, dan verdenk ik jou. Ben ik slecht (wolf dus), dan verdenk ik jou niet? Kort door de bocht. Misschien moet je jezelf een compliment geven dat ik nog niets heb kunnen vinden waarop ik jou aan kon spreken of – althans naar mijn mening – verdacht leek. Omdat jij zelf heel goed weet dat ik inderdaad regelmatig in jouw nek zit te hijgen en doorgraaf, kun jij daar na de afgelopen spelletjes te hebben gespeeld inmiddels beter op anticiperen. ;-)
Je doet nu voorkomen dat ik wel slecht moet zijn, omdat ik jou nu niet verdenk. Dat slaat nergens op vind ik. Het komt op mij nu over dat mijn oprecht gemeende opmerking voor jou een inkoppertje was om met een klein vingertje naar mij te wijzen. Tja, en dat vind ik dat dus toch verdacht, dus laat dat compliment toch maar zitten.

Ik heb nu als uitgangspunt voor dit spel genomen dat ik in ieder geval deze eerste lynch niet op diegene ga stemmen die echt pas net weer voor de eerste keer meedoet. Janneke dus. Wil niet zeggen dat ik Janneke daarmee verdedig, want om eerlijk te zijn speelt ze naar mijn mening nog erg onder de radar en is ze weinig aanwezig. Ze kan veel beter, is ook veel gehaaider dan dat ze tot nu toe heeft laten zien. Waarschijnlijk moet ze er nog even inkomen.

Ik ga straks (weer) golfen en aansluitend werken. Kan voorlopig niet meer online komen. En vanavond heb ik een skype meeting met mijn koorgenoten. En dus ga ik alvast stemmen.

Mijn stem gaat naar degene die niet tot nauwelijks online is geweest. Bij Edy staat deze persoon dus waarschijnlijk op neutraal. Maar omdat ik het niet helemaal fair vind in zo’n beginfase op mensen te stemmen die wél het spel hebben gemaakt (en ik weet het ook gewoonweg niet op wie ik moet stemmen), gaat mijn stem naar Sander. Sander heeft niet tot nauwelijks van zich laten horen. Desondanks kan hij wel gewoon slecht zijn. Mochten er bijzondere redenen zijn voor je afwezigheid Sander, dan bied ik bij deze mijn oprechte excuses aan. Maar ik ben nou eenmaal wel van mening dat, wanneer je aan een spelletje meedoet, je jezelf toch wel wat actiever kan opstellen.
Laatst gewijzigd door Willemijn op 16 jun 2020, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Willemijn »

Sander zal moeten achterblijven

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Sander »

Wouter schreef:
15 jun 2020, 21:49
Vergeet ondertussen ook niet om je heen te kijken. Intussen passeren jullie Crozant, een schitterend stadje met een ruïne van het oude verdedigingswerk op een schiereilandje in de rivier de Creuze.

Afbeelding

Tijd voor een rustmoment en je klaarmaken voor nog een dag lopen (7,5 uur irl) naar Bénévent.
Zal dit een verwijzing zijn naar mogelijke vampiers, of is het gewoon een leuk feitje van Wouter tussendoor?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Sander »

Willemijn schreef:
16 jun 2020, 08:50
Sander zal moeten achterblijven
De liefde is blijkbaar alweer over.... :shocked:
Nee hoor, ik snap je stem. Mijn verklaring is, is dat ik de afgelopen dagen enorm druk ben geweest en geen tijd heb kunnen vinden om hier wat te posten.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”