Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Edy »

Willemijn zegt:
Je stemt uiteindelijk op Floris, naar eigen zeggen omdat je gezegd zou hebben dat te zullen doen. Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens.
Daarbij heeft jouw stem op Floris zo aan het einde geen waarde meer. Floris kon, ook al zouden Djamila en Jorn op de valreep ook nog op hem hebben gestemd, geen meerderheid meer behaald kunnen hebben.
Ik begrijp je punt niet helemaal Willemijn? Sowieso was de stand zodanig toen ik ging stemmen dat het niet uit ging maken. Waarom kan ik dan niet op Floris stemmen? Ik heb eerst even gewacht, gewoon omdat het nog vroeg was en ik bedacht dat zo vroeg stemmen wel weer bedenkingen bij mensen op zou roepen. En toen ben ik het vervolgens vergeten tot een paar uur voor de deadline. Ik moest andere dingen doen en daarom stemde ik snel op diegene waar ik al van plan was om op te stemmen.
Op een of andere manier doe je dat een beetje verdacht klinken, maar ik zou werkelijk niet weten waarom. Ook het haaks op elkaar staan vind ik wat overdreven. 'Ik denk eraan om op Floris te stemmen' is niet haaks op 'ik ga op Floris stemmen' in mijn boekje.

Ik geloof verder Matthijs wel in deze. Heel goed ken ik hem niet, maar dat wat ik weet duidt op een sympathieke jongen, die prima in staat is om Lola het BM schap te gunnen. Iedereen staat daar anders in denk ik. Om dat meteen een minnetje te geven Floris omdat jij het anders zou doen, vind ik een beetje vergezocht.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Lola »

Dank jullie wel voor het vertrouwen allemaal! Ik ga mijn uiterste best doen om ons veilig en wel naar het eindpunt te leiden.

Wouter schreef:
12 jun 2020, 21:21
Wow, zei Mark. Daar zal ik vast een bed vinden waar ik mijn moeie benen kan laten rusten.
Ik las hier heel even 'mooie benen' akaksjdjjwks 😂😂

Hugo schreef:
12 jun 2020, 23:10
Gefeliciteerd Lola! Je wint alweer XD

Serieus, ik denk dat het de invloed van die rol onder je naam is.. 3 BM-verkiezingen winnen is wel erg indrukwekkend.
Tja, wat kan ik zeggen? Ik heb die rol niet voor niets, ik verdien het gewoon 💁🏻‍♀️ ;-)


Hoewel ik het goed vind dat Willemijn er meteen in duikt, vind ik haar argumenten een beetje vergezocht.

Het is volgens mij echt niet ongekend om op een 'belangrijke' concurrent te stemmen tijdens bm-verkiezingen. Het is een spelletje ín een spelletje, en dat neemt lang niet iedereen even serieus (zoals het hoort). Ik heb mijn gedrag in voorgaande verkiezingen niet superhelder zo, maar ik kan me prima indenken dat ik zelf ook ooit op een grote concurrent heb gestemd; het is in ieder geval niet iets dat ik per definitie niet zou doen. Zo veel boeit het ook weer niet.

En zoals Edy zelf al zegt, haar uitspraak 'ik stem zoals ik had aangegeven op Floris' staat niet haaks op de eerdere uitspraak 'ik denk op Floris te gaan stemmen'. Met die 'denk' geeft ze volgens mij aan 'ik ga dit doen, maar ik wacht nog even uit beleefdheid en kan heel eventueel nog van gedachten veranderd worden'.

Het is zeker wel waardevol om deze observaties te delen, maar ik vind het heel vroeg om al minnetjes uit te delen. Deze dingen kunnen misschien meetellen in een grotere optelsom, maar op zichzelf kun je er wat mij betreft nog geen conclusies aan verbinden.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Mark »

gefeliciteerd Lola

Met je gidsschap

hoop dat je ons de juiste richting op loopt :D
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Bas »

Gefeliciteerd Lola
Ik weet zeker dat jij ons de goede weg op kan leiden! En ook bedankt voor je stem op mij :peace:

Ondanks dat ik Willemijn's redeneringen wel een beetje vergezocht vind. Heeft ze wel een punt.
En ik vind Matthijs zijn reactie daarop hem juist verdachter maken. Hij zegt dat hij voordat hij zijn rol had zich al kandidaat stelde.
Het kan zo zijn dat Matthijs zijn rol kreeg en dacht, "Shit, met deze rol is het beter als ik niet de gids ben." En daarom (in zijn ogen) voor een gelijk spel zorgde waardoor Lola nog een winkans had.
Dan is de vraag wat houdt deze rol in, dat kan een slechte rol zijn. Bms worden vaak snel gezien door een ziener.

Voor nu staat Matthijs dus op een klein minnetje.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Matthijs »

Wat geweldig hoe zoiets simpels als een bm verkiezing zoveel onnodige minnetjes oproepen bij mensen over mij :lol:

Ik kan ook je redenering omdraaien bas: als ik het niet nodig vond dat de ziener mij als bm zou zien, dan zou ik ook geen bm hoeven worden. Als ik een "verdacht" iemand als bm zou hebben (met verdacht in zeeeer grote aanhalingstekens want niemand weet wie er verdacht zijn op dag 0) zou dat dan meer info schenken. Daarnaast is de BM ook een groter target voor de bad guys (als die er inzitten natuurlijk, maar daar ga ik even wel vanuit) dus dat is ook een reden het niet te willen worden.

Conclusie: doe met dag 0 wat je wilt, maar een min op mij vind ik geen goed onderbouwd idee :peace: Wel leuk dat de discussie nu al opwaait daarentegen 😄 Beetje zonde dat het richting mij is, maar dan nog.

Verder dan: Floris, waarom stemde jij op Nemo? Je gaf nou niet echt bepaald een reden ervoor dus ik ben wel benieuwd ;-)
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Djamila »

Gefeliciteerd Lola!!

Jeetje, bedacht me donderdagavond nog van, stem nou maar, anders vergeet je het... -.-
Ik had ook op jou gestemd in ieder geval :)

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Jorn »

Gefeliciteerd Lola! Sorry deze bedevaardsganger ontwaakte pas net en lie schijnbaar slaapwandelend mee tot dusver! Maar vanaf nu ben ik er weer bij.

Verder vind ik Lola als gids prima, al kwam ik schijnbaar zonder gids ook al bij de eerste rustkerk uit.

Ik hoop op een vredige mooie wandeling in de naam van de heer.
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Floris1987 »

Matthijs zeker.

Ik wilde zelf bm worden dus jij en Lola waren geen mogelijkheid.
Wilde wel op iemand stemmen die zich verkiesbaarstelde.
En ik ben gewoonweg de lijst afgegaan en toen kwam ik Nemo tegen. Hij had nog geen stem en ik ken dat wel als bm kandidaat( mij vaak genoeg overkomen).

Dus zodoende.

Nemo
Wolvenjong
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2020, 20:48
Favoriete Weerwolfrol: Weerwolf

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Nemo »

Goed gedaan Lola

Ik hoop dat we nu met zijn allen veilig op weg kunnen gaan

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Overnachten in Bourges, in het schitterende Hotel de Panette

Bericht door Wessel »

Gefeliciteerd Lola!

Ik ben benieuwd hoe je ons erdoorheen gids. :)

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”