Nacht 5: ἐς τὸ ἔσꭓατον

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Nacht 5: ἐς τὸ ἔσꭓατον

Bericht door Matthijs »

De dag ontwikkelde zich snel. Na een rouwsessie om de drie sterfgevallen van de afgelopen nacht, werden er geen doekjes om gewonden. “Ik denk dat we Edy hiervoor verantwoordelijk moeten stellen.” stelt Floris. Hiermee valt de rest zo stil als Bert. De toon van de dag lijkt te zijn gezet. Floris kijkt indringend iedereen aan, proberende een soort mentaal gesprek met iedereen te voeren. “Dat is dan leuk en aardig, Floris, maar ik vind van niet. Je hebt je lang verborgen weten te houden, want volgens mij ben jíj hier verantwoordelijk voor!” zegt Hugo, de stilte doorbrekend.

Wat volgde was een woordenwisseling waar Socrates en Plato trots op zouden zijn. Vurige discussies met vlammende argumenten kwamen aan bod. Terwijl Floris bezig was om Edy haar schijnbare schuld te bewijzen, haakte Hugo hier op in om het tegenovergestelde te bewijzen. Nog nooit was er zo een strijd gevoerd op de agora als toen. Wat er nog over was van het dorp, was plotseling verdeeld in twee kampen. Was je team Floris, of was je team Hugo. Twee redenaars, waarvan één de waarheid zou spreken…

De tweestrijd in personen uitte zich snel naar groepsvorming: Hugo kreeg Edy vrij snel aan zijn zijde. Nynke uitte haar wantrouwen in Edy en sloot zich aan bij Floris. Mark joint team Hugo, waarna Renate team Floris te hulp schoot. Dit alles, terwijl de burgervader probeerde zich niet al te veel op te winden op zijn zwakke moment van ziekte. Met man en macht probeerde hij het gevecht te sussen, maar het had geen effect. Het einde van de dag naderde, en het gesprek viel stil. “Dus, Bert, wat wordt het.” zegt Edy. De hele dag heeft Bert niet te veel kunnen zeggen, waardoor hij op dit moment genoeg kracht had verzameld voor één zin: “Het spijt me, Floris.

Met deze woorden gebaarde hij Hugo Floris mee te nemen naar het altaar, en voor te bereiden op het ritueel. Na veel gestribbel stopt Floris met zijn weerstand en spreekt hij zijn laatste woorden uit: “Wat er ook moge gebeuren, ik heb jullie gewaarschuwd…” Op dat moment verlaat Floris zijn ziel het lichaam, en verandert hij. Hij verandert in een bekend gezicht, voor iedereen. In plaats van een akelig, gekweld gezicht van een Titaan, verandert het in een huiselijk gezicht. “Maar.. ik dacht dat zij in Delphi was! Haar altaar! Oh nee..” roept Nynke, voordat de zon onder gaat.


==========================================================

Edy 3x: Floris (1), Nynke (4), Renate (6)
Floris 5x: Hugo (2), Edy (3), Mark (5), Bert* (7)
Daarmee is Floris vandaag gestorven. Floris was Hestia.
Afbeelding
Het wordt nu nacht, met de eerste deadline op morgen 17:00 en de tweede op morgen 21:00.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 5: ἐς τὸ ἔσꭓατον

Bericht door Edy »

RIP Floris, je hebt dapper gestreden!!

Kak, zit er een lone wolf in. Balen zeg. De titanen waren nu anders oppermachtig geweest. En ik heb dit niet eerder aan de hand gehad, dus de boel moet maar opengegooid worden.
Want ik weet wie de wolven zijn, maar ik weet niet wie de lone-wolf is. Maar ik heb wel een vermoeden, gewoon vanwege de manier waarop er gespeeld wordt door die persoon.
Dus we gaan straks in de dag weer een strijd aan wie wie gelooft.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 5: ἐς τὸ ἔσꭓατον

Bericht door Renate »

En toen bleef het oorverdovend stil.
Het lijkt me duidelijk dat de burgers niet meer kunnen winnen. De burgers kunnen echter nog wél bepalen welke partij gaat winnen: de lone wolf of de wolven (en degene die tot die partij hoort) in zijn geheel. Ik zou daar wel graag de mening van de door de ziener vrijgepleite BM over willen horen. Wie wil je laten winnen: de wolven of de lone wolf?

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 5: ἐς τὸ ἔσꭓατον

Bericht door Bert »

Dag allemaal, eindelijk mag ik weer praten! Ik heb gisteren eerst heel lang zitten balen, en vanochtend eigenlijk ook, voordat ik mijn energie bijeengeraapt had om weer te reageren. Hier komt ie dan:

1. RIP Floris. Het spijt me dat ik je niet geloofd heb. Hugo en Edy hebben heel hard op me ingepraat en jij stond eigenlijk alleen. Het is jammer dat de overige spelers me ook niet echt hebben kunnen overtuigen met argumenten/inzichten/theorieën. Op dat moment leek het me logisch dat niemand je te hulp schoot; als jij immers titaan was, zou iedereen die jou te hulp schoot ook door de mand vallen.

2. Nu blijkt dus dat Hugo en Edy titanen moeten zijn, met kennelijk een derde eenzame titaan. De kans is groot dat ik de nacht niet overleef, aangezien mijn stem gedurende de dag goud waard is. Ik roep de lonewolf op mij vannacht NIET op te eten, indien hij/zij de kans wil hebben te winnen. Anders maak ik het spel uit! ;-) :laser:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 5: ἐς τὸ ἔσꭓατον

Bericht door Hugo »

Huh? Floris was Ziener? Totaal gemist!

Snel, laten we teruglezen wat hij gezien heeft ;-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 5: ἐς τὸ ἔσꭓατον

Bericht door Hugo »

Overigens is het denk ik voor iedereen goed om te onthouden dat de Eenzame Wolf alleen wint als hij als allerlaatste overblijft en de Weerwolven winnen zodra er geen Burgers meer over zijn.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 5: ἐς τὸ ἔσꭓατον

Bericht door NynkeB »

RIP Floris....

Jongens, jongens, jongens, wat was dit nou toch?!
Ik heb wel het idee dat er nog een hoop uitgelegd moet worden. :lol:
Aan alle Titanen, ik kan niet anders zeggen dan dat jullie het prachtig gespeeld hebben, maar voorbij is het nog zeker niet!!

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 5: ἐς τὸ ἔσꭓατον

Bericht door Hugo »

Plottwist: er zit nog een Vampier in XD
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 5: ἐς τὸ ἔσꭓατον

Bericht door Mark »

R.I.P
Floris

Nou de Titanen hebben dus gewonnen grote kans :(
Maar het hele gebeuren van een lone-Titaan en gewone Titaan

Hugo zegt het ook.
De eenzame wolf wint als hij ALLEEN overblijft
de wolven winnen zodra er GEEN BURGERS meer over zijn


Ik ga er van uit dat ik dan vannacht dood ben. Goed gespeeld titanen.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 5: ἐς τὸ ἔσꭓατον

Bericht door Hugo »

Wacht even, gaat iedereen er vanuit vannacht opgegeten te worden? :lol:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”