Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Matthijs »

Eenmaal samengekomen op de agora van Athene, begon de discussie. Een kleine menigte begon zich te vormen op het plein, en was aan het meeluisteren wat er gaande was. “Klopt het? Zijn die verhalen van vroeger toch waar?!”, zegt de een. “Ja, ik heb het altijd al gezegd, maar geloofde iemand mij toen? Ho maar!” zegt een ander.

Dan probeert Lola de groep tot de orde te roepen: “Jongens kom op zeg. Kibbelen heeft geen zin, we moeten actie ondernemen! We moeten…”. Maar voordat ze haar zin afmaakt merkt ze al dat niemand luistert. De hoofden zijn allemaal gedraaid naar de andere kant van de agora, waar Hugo, Bert en Wouter hun verhaal stonden te doen.

Ik ben duidelijk de beste leider voor dit soort zaken.”, roept Hugo, drinkende uit zijn fles ambrosia.
Ach man, je bent dan jong, maar wijsheid komt met de jaren! Dus kies mij!”, roept Wouter, zich voor Hugo proberende neer te zetten.
Jullie weten duidelijk niets van de huidige situatie. Ik heb hier al jaren voor gestudeerd!”, roept Bert, terwijl hij een lesboek mythologie in zijn handen houdt.
Het blijft onrustig, en de zon begint al langzaam te dalen. Meerdere mensen komen nog naar voren, om te proberen het gezelschap onder hun hoede te nemen. Toch lijkt het erop dat de mannen meer een luisterend oor krijgen dan de vrouwen.

Dit is wel heel mannelijk zo. We mogen dan Grieken zijn, maar ouderwets zijn we niet!”, zegt Renate. “Nou dan ga jij toch!”, zegt Mark, vlak voordat hij haar een zetje geeft het podium op. “Ik zei niet dat ík wilde!”, roept Renate, zich terugwurmend in de menigte.

Gedurende de laatste uren op de agora gaat de discussie nog hard door, maar iedereen merkt dat het toch best laat wordt. “Zullen we maar gewoon gaan stemmen dan?”, oppert Willemijn. “Ja, we staan hier niet voor niets op de plek waar de democratie begonnen is!”, zegt Wessel. En zo geschiedde, vlak voordat Helios de laatste meters aflegde in zijn zonnewagen en de dag afsloot.


==============================================================================

Na de lange dag aan discussiëren, is de stemming als volgt:
Floris 1x: Renate (1),
Mark 1x: Sander (2),
Bert 6x: Willemijn (3), Hugo (6), Lola (10), Mark (11), Nynke (13), Wessel (14)
Renate 2x: Kayan (4), Wouter (5),
Hugo 3x: Nemo (7), Edy (9), Bert (12)
Lola 1x: Belle (8)
Niet gestemd: Floris.

De stemming is geteld, met een duidelijke winnaar! Bert is jullie nieuwe leider! Gefeliciteerd! De dag is af, en het zonnetje gaat onder, dus iedereen vertrekt weer naar zijn of haar eigen huisje.

Voor in de nacht zijn er twee deadlines. De eerste deadline is dinsdag 18:00 en deze geldt voor alle nachtacties die onafhankelijk zijn van andere acties. De acties die afhankelijk zijn van andere (lees: heks en soortgelijke), geldt de deadline woensdag 10:00. Op die manier hoop ik het tegen het einde van woensdagochtend weer dag te maken. Deze indeling blijft gelden voor de rest van het spel, tenzij anders aangegeven. Vanaf de volgende nacht zal ik dus schrijven over deadline 1 en deadline 2.

Als je nog vragen hebt over wat nou jouw specifieke deadline is, stuur mij een berichtje en dan zal ik zeggen bij welke deadline je hoort. :angel:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Matthijs »

Oh en @Floris1987 krijgt voor dit spel de eerste waarschuwing...
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Lola »

Gefeliciteerd Bert! :mayor: :banana:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Hugo »

Gefeliciteerd Bert! Als je nu zelf de Lieveling bent, was dit wel een heel goede move trouwens :mayor:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Hugo »

Nah ja, misschien niet supergoed, want je wijst ons allemaal op je evil plot. Het zou vooral erg dapper zijn :-P
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Wouter »

Gefeliciteerd Bert, ik wens je veel wijsheid als leider. :party:
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Lola »

Hugo schreef:
18 mei 2020, 15:54
Nah ja, misschien niet supergoed, want je wijst ons allemaal op je evil plot. Het zou vooral erg dapper zijn :-P
Dat zou inderdaad erg gewaagd zijn 😂😂 respect dan wel iig.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Edy »

Gefeliciteerd Bert! Altijd leuk om een dergelijke verkiezing te winnen. Of wij er blij van gaan worden zal de toekomst leren uiteraard.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Kayan »

Hugo schreef:
18 mei 2020, 15:54
Nah ja, misschien niet supergoed, want je wijst ons allemaal op je evil plot. Het zou vooral erg dapper zijn :-P
Immer een goede keuze, zo'n dubbele bluf.. Of zoals jij het misschien zelfs neerzet, een triple bluf. Weet je wat men ook altijd zegt over goede (fanatieke) mollen/weerwolven... #Paniekzaaien. Just saying :shrug:.

@Edy, dat kan eigenlijk best wel kloppen! ;) Gaat naar omstandigheden hier prima. Ik kan niet wachten om jullie weer eens een keer in het echt te spreken ;).

@Renate, Klopt dat je jezelf niet had geopperd! Maar je had het (voor dat bericht) nergens aangekaart dat je niet beschikbaar was (Willemijn en ik hadden dat bijv. wel gedaan ;)).

@Wouter, twijfelachtige keuze om zo zonder oordeel maar mee te gaan in mijn middernachtse geratel :).

@Bert, Gefeliciteerd! Moge wijsheid aan jouw kant staan, en hopelijk moge onze burgervader ook aan onze kant staan :peace:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Mark »

@bert

Van harte gefeliciteerd met je BM laten we zien wat hier uit komt :banana:
Burger for life :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”