Nacht 4- een verdrietige nacht

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 4- een verdrietige nacht

Bericht door Renate »

Welkom, schoondochter!

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 4- een verdrietige nacht

Bericht door Ida »

Emma: klopt , je bent actiever dan toen je nog een jong meisje was. En met het weinige dat je zegt, probeer je wel je mening te geven. Heel veel woorden zegt niet alles, maar een beetje hardop denken (Als je burger bent) kan geen kwaad.
Inge: tot de volgende keer en wakker liggen van een spelletje moet natuurlijk niet, maar ik vind je een enthousiaste speler
Hallo Mirjam 😄

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 4- een verdrietige nacht

Bericht door Hugo »

Welkom Mirjam :-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Nacht 4- een verdrietige nacht

Bericht door Ineke »

Hoi Mirjam! Leuk dat je nog wilt invallen! :-)

En tjaa… Vorige dag was inderdaad niet zo best :$

Ik vertrouw nog steeds Belle, Inge, Sander, Ida, Hugo en Renate. Gezien hun/het spel denk ik niet dat zij wolven zijn, of door de Oerwolf zijn besmet. Ik denk ook niet dat er een Grote Boze Wolf meespeelt, omdat er daarvoor te weinig slachtoffers zijn gevallen in de nacht. Dat zou betekenen dat de wolven tussen Lola, Wouter, Bas, Maaike en Emma moeten zitten.

Ik denk niet dat Lola en Bas samen wolf zijn, omdat Lola inderdaad tijdens de eerste dag een cruciale stem op Bas heeft uitgebracht. Ik geloof ook niet dat je dat als lonewolf zo snel zou doen. In dat geval had ik ook wel meer verdenkingen richting Lola verwacht (geïnitieerd vanuit de wolven). Ik geloof ook niet dat Wouter en Emma samen wolven zijn. En ook in dit geval denk ik om precies dezelfde reden als bij Lola dat Emma geen lonewolf is. Emma zegt ook dat ze Bas verdenkt, maar ze heeft nog nooit op hem gestemd, maar ik vind het wel interessante informatie.

Dan is het inderdaad de vraag of we met 3 of 4 wolven zijn begonnen… Als we met 4 wolven zijn begonnen, dan is Maaike gezien het bovenstaande in ieder geval wolf. Ik ben echter geneigd om Maaike op basis van haar spel wel te vertrouwen, onder andere omdat ze een discussie had met Matthijs…

Als we met drie wolven zijn begonnen, en de Oerwolf zijn krachten niet heeft ingezet, dan vermoed ik dat de wolven tot en met de tweede nacht niet onder vuur hebben gelegen. Ik denk namelijk dat de Oerwolf anders wel eerder zijn krachten had ingezet, omdat met twee wolven spelen wel spannend is. Dit pleit in het voordeel van Bas, omdat hij de eerste dag wel onder vuur lag. Dat zou dan betekenen dat Lola wolf is. Ik vind het lastiger om tussen Emma en Wouter te kiezen, maar gevoelsmatig denk ik dan toch dat Wouter slecht is.

Als we met drie wolven zijn begonnen, dan zal er ook een Kleine Wilde inzitten en geen Lone Wolf. De mensen die ik niet vertrouw + Hugo en Ida kunnen Kleine Wilde zijn, maar dat is voor nu nog wat minder relevant.

In de situatie dat we toch met vier wolven spelen, is dus zoals gezegd Maaike wolf. En in dat geval grijp ik toch terug naar mijn theorie van nacht 2, waarin ik Bas en Maaike verdacht van samenspel. Dat klopt ook nog met Maaike haar huidige verdenking van Lola en Wouter. De derde wolf zou dan Emma moeten zijn, maar dat is dan weer vreemd gezien Emma haar verdenking richting Bas. Ik denk dat dit niet klopt.

Conclusie: ik denk dat de Oerwolf niemand heeft besmet, dat er geen Grote Boze Wolf inzit, dat we met drie wolven zijn begonnen, dat er een Kleine Wilde meespeelt, dat de Lone Wolf er niet inzit, en dat Lola en Wouter de wolven zijn.

Ik ben benieuwd naar de post van Lola die ze vorige dag niet meer op tijd af heeft gekregen.

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Nacht 4- een verdrietige nacht

Bericht door Mirjamm »

Hallo allemaal! Ik vervang Inge en ga nu bijlezen.

Ik zie wat nieuwe namen dus ik zal me even kort voorstellen: ik ben Mirjam, weerwolver van het eerste uur zowel online als offline maar sinds Hyves verdwenen is vooral offline actief (en dan het allerliefst onder de Franse zon) en online eigenlijk niet meer.
Hear me roar

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 4- een verdrietige nacht

Bericht door Hugo »

Mirjamm schreef:
03 mei 2020, 13:51
(en dan het allerliefst onder de Franse zon)
#neverforget #lustrum :cry:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 4- een verdrietige nacht

Bericht door Mark »

ik zeg het alvast,

even snel het wordt pas rond 16:00 dag excuus voor ongemak.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 4- een verdrietige nacht

Bericht door Renate »

Ik bedenk me ineens dat het wel heel lullig zou zijn als de wolven toevallig net vannacht Inge zouden doodbijten. Dan zou Mirjam nu helemaal voor niks aan het bijezen zijn. Maar ik neem toch aan dat Mark in dat geval tegen Mirjam gezegd zou hebben dat ze nog maar ff moest wachten met bijlezen?

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Nacht 4- een verdrietige nacht

Bericht door Mirjamm »

Ik zit op mijn telefoon bij te lezen (even geen laptop bij de hand) dus quoten of een mooie post maken zal misschien iets anders gaan.

Mariska, 23 april:
Ik denkt dat wel veel aan je gehad hadden kunnen hebben. Niet vanwege de rol, maar vooral om het feit dat Edy zo heerlijk hard en gepassioneerd kan spelen. Zo'n terriër die niet loslaat ;-)
Dit kan dus een perfecte reden zijn om Edy er gelijk uit te halen als wolf.

Willemijn, 24 april:
Voor nu krijg zijn mijn verdachten: Ida, Mariska en Lola. Kriebels bij alledrie. Mijn stem gaat naar Ida.
Deze stem komt voor mij compleet uit de lucht vallen. Willemijn post wat over Mariska en Lola maar wijdt amper iets aan Ida maar stemt daar wel op.

Algemeen dag 1: mensenlief, wat kunnen jullie gelijk weer hard voor elkaar zijn. Op dag 1 elkaar beschuldigen dat de scherpte mist? Laten we het ook juist vieren door nieuwe spelers een warm welkom te geven in plaats van gelijk met een gestrekt been er in gaan. Ik bedoel niet dat we nieuwe spelers er dan maar lang in moeten laten zitten, maar een beetje empatisch zijn is denk ik niet teveel gevraagd.

Nacht 2: iedereen die nu zichzelf veren in de reet aan het geven is door te zeggen dat ze gedeeltelijk goed zaten door op Michelle te stemmen, hou ik even extra in de gaten. Dat gaat natuurlijk nergens over he.

Renate, nacht 2:
Ik heb er geen zin in omdat het nacht is en ik niet per se de schijnwerper op me wil.
Hier vestig je toch juist de aandacht op je? Je zegt nadrukkelijk dat je niks weet maar wilt niet in de schijnwerpers staan in de nacht. Ik denk dan dat je juist iets te verbergen hebt.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ellenlange posts een beetje aan me voorbij laat gaan, zeker in een tweede dag. Het is een behoorlijke kluif, dat bijlezen en ik vind recentere ontwikkelingen interessanter, dus ik ga wel weer iets scherper lezen als ik een beetje bij ben.

Ik moet stiekem wel een beetje grinniken om de posts van Sander. Men irriteert zich aan de posts maar vervolgens is het wel stembepalend voor een heleboel mensen.
De opzichtige flirtpogingen naar Ida toe, de reactie van Matthijs en de onrust om Renate heen vind ik geinig om te lezen als 'buitenstaander'.

Ineke, 29 april:
Renate voeg ik daar met heel veel moeite ook alvast maar aan toe, onder voorbehoud dat ze deze nacht haar ding heeft gedaan
Huh. In het bijlezen heb ik dan toch wat gemist. Ik wilde juist even zeggen dat ik Renate steeds verdachter vind worden. Enfin.

Ik denk dat ik bijgelezen ben maar het duizelt nu een beetje. In een stuk meer dan 40 lezen valt niet mee.
Ik kom nu bewust even niet met een verdachtelijstje maar ik wil het even laten inzinken en ik zal vanaf nu reageren en bijblijven.
Hear me roar

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 4- een verdrietige nacht

Bericht door Mark »

ik ga nu schrijven wordt zo dag :)
Burger for life :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”