Nacht 2 - Niets gezien

First contact
Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Lola »

"Before us, you are nothing. Your extinction is inevitable."
--Mass Effect (2007)

Uiteindelijk wijzen de meeste vingers naar Renate. Of, volgens de meerderheid, de alien die Renates gedaante heeft aangenomen. Renate is het hier natuurlijk zwaar mee oneens, maar omdat de beslissing nu eenmaal democratisch is genomen, geeft ze zich gewillig over aan de executie.

Tragisch genoeg blijkt uit de sectie dat Renate gewoon nog zichzelf was, en geen alien in vermomming. Wel was er iets anders bijzonders met haar aan de hand...

---------------------------------

Jullie hebben ervoor gekozen Renate te executeren. Zij was de Ziener.
Afbeelding

Marieke heeft helaas de stemming gemist. Hopelijk laat ze snel van zich horen en hoeft ze niet vervangen te worden.

De deadline voor de aliens en de lijfwacht is donderdag 23:59. Andere nachtrollen hebben tot vrijdag 14:00.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Mark »

R.I.P Renate

daar gaan we dan......
iedereen die dus op Renate heeft gestemd een min punt....
Burger for life :mrgreen:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Ida »

Lekker dan, jammer Renate

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Jorn »

RIp renate, shit.

Maar dit maakt nu voor mij dus zowel Hugo als Wouter hoofdverdachte nummer 1. Ik geef inderdaad toe dat ik Renate ook wat verdacht vond omdat het een beetje alle kanten op leek te gaan.

Verder twijfelde ik dus inderdaad flink tussen Renate en Wouter met mijn stem. Uiteindelijk ben ik voor Wouter gegaan omdat ik vond dat hij gewoon met Hugo mee ging zonder enige originele gedachten verder te uiten of uberhaupt ergens echt de diepte in te gaan.

Maar ik begrijp dat de last minute switch misschien raar was, maar het betekende ook wel dat de tussenstand 3-3 was tussen de 2 en had meer stemmen verwacht die mischien nog de doorslag konden geven op Wouter, aangezien ik dus Renate meer dan Wouter vertrouwde.

Maar ik vind dus dat vooral Hugo zich erg verdacht heeft gemaakt met het aanstichten van de twijfels bij Renate.
~Hertog Jorn~

Michelle
Wolvenjong
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mar 2020, 17:32

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Michelle »

Ook al heb ik op je gestemd, R.I.P. Renate.

Mijn reden dat ik je verdacht heb ik al gegeven, dus die ga ik niet herhalen.

@Mark, je hebt idd gelijk dat we een fout hebben gemaakt. Helaas kunnen we de fout niet herstellen.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Willemijn »

RIP Renate :(

Ik ben gaan terugkijken naar hetgeen Renate mogelijk in de dag heeft laten doorschemeren:

Post 30 maart 22.36
Tot nu toe vind ik overigens nog helemaal niemand verdacht.
Dit zegt naar mijn mening dat ze dus iemand heeft gezien die goed is.

Post 31 maart 21.45
Overigens heb ik bij Willemijn überhaupt geen slechte vibes

En nog eens, post 1 april 19.57 uur
Zo ook nu: ik krijg geen duidelijke wolfvibes binnen. Ik vind de meeste spelers natuurlijk wel
verdacht. Behalve Willemijn, inderdaad.

Ik vemoed en weet eigenlijk bijna wel zeker dat Renate mij heeft gezien in nacht 1.

We hebben te maken met hele slimme aliens, die volgens mij donders goed in de gaten hadden
dat op basis bovenstaande quotes, Renate de Ziener was.

Daarom stijgt bij mij met stip Hugo door zijn posts over mij:
vindt mij warrig tot verdacht overkomen.
De rare bescherming van Willemijn blijft vaag en houd ik in mijn achterhoofd.
Willemijn neemt dan ook een tweede plek in op mijn primitieve verdachtenlijstje
.

Mark komt ook eerlijk en zoekende over

Djamila staat voorlopig nog op neutraal.

Wouter verdacht. Al was het maar omdat hij mij licht verdacht vond. In het licht dat nu blijkt dat Renate ziener was, kijk ik daar ietsje anders tegenaan.

Bas vind ik oké overkomen. Ik verdenk hem niet en ik kan mij vinden in zijn post van 1 april 23.06. En sorry dat ik mij niet meer kon herinneren dat ik met jou samen heb gespeeld. Hyves is al lang geleden. In die tijd was ik altijd wolf. Ik werd bij voorbaat al als verdacht aangewezen.

Hugo, dat is duidelijk. Verdacht. Zie bovenstaande aan begin van deze post.

Ida. Staat voorlopig bij mij toch nog op neutraal. Er wordt c.q. is veel geschreven over haar uitlating dat ze content is met haar rol, maar verder lijkt ze toch buiten schot te worden gelaten. Ik heb in ieder geval voor nu nog geen slechte vibes bij haar.

Bij Edy heb ik nog altijd in mijn achterhoofd de vage bescherming die ze Michelle gaf. Edy gaf als uitleg dat ze zich geroepen voelde om Michelle, als beginnende speller, een en ander toe te lichten, maar vraag blijft of dat wel nodig was?

Jorn lijkt zich vooraf in te willen dekken door te zeggen:
Mocht blijken dat Renate eruit vliegt en een burger blijkt te zijn dan vertrouw ik Willemijn sowieso


Michelle verdacht. Eigenlijk meteen al. In combinatie met de Edy bescherming. Ze komt wel sterk over voor een beginnende speelster, maar ik vind haar stem op Renate een meeloperig karakter hebben.

Marieke, jammer dat zij de stemming heeft gemist. Het lijkt mij (misschien wel een voorbarige conclusie), maar het lijkt me dat je als alien een stemming niet mist. Vooralsnog (nog) niet verdacht.

Ineke kan ik nog niet helemaal peilen. Ze schrijft wel in een van posts dat Renate goed overkomt, maar onderbouwt dat verder niet. Ik kan me wel vinden in haar onderbouwing om op Jorn te stemmen.

Elrike. Oké, ze heeft op de valreep haar best gedaan om bij te lezen, niet gelukt helaas. Wat mij betreft zit ze tussen neutraal en verdacht in. Er is bar weinig om iets op te kunnen baseren bij haar. Met mijn stem bekende ik inderdaad geen kleur, maar was het een soort van ‘protest tegen inactief spelen’ stem. Niet leuk, maar tja.
Laatst gewijzigd door Willemijn op 02 apr 2020, 09:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Willemijn »

@Ineke
ik hoop met deze post je verzoek te hebben beantwoord :)

Gebruikersavatar
Elve
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:11

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Elve »

Willemijn, op dit tijdstip is die post natuurlijk helemaal niet handig. Nu speel je gewoon de wolven/aliens een volgend slachtoffer in handen en zo hebben Renates woorden helemaal geen nut gehad. Wacht aub met theorien na de deadline van de aliens mensen!
There are two ways to be fooled.
One is to believe what isn't true,
the other is to refuse to believe what is true.

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Jorn »

Willemijn schreef:
02 apr 2020, 09:25

Jorn lijkt zich vooraf in te willen dekken door te zeggen:
Mocht blijken dat Renate eruit vliegt en een burger blijkt te zijn dan vertrouw ik Willemijn sowieso


Nou, zoals ik eerder al aan het uitleggen was of althans trachte (wat mij dus helaas niet zo goed afgaat in teks) had ik twee theorieen gaande. Ik vond Renate ietwat verdacht door het wat hectische en defensieve reageren. Maar ik denk dat de informatie die ze wel gegeven heeft dus zeer belangrijk is, het eruit stemmen van o.a sterke spelers.

Dus ik had een hypothese, deze was dat als Renate dus toch goed wat, Hugo en Wouter een heel stuk verdachter zijn in mijn optiek. (wat iemand anders ook al gezegd heeft, iedereen met +1 op Renate is meer verdacht)

Aan de andere kant weet ik niet of het als wolf zijnde slim is om zo te gaan stemmen.

Maar alles daarbuiten gelaten, als je vragen hebt ben ik bereid alles te beantwoorden en zo mogelijk mijn ondschuld te bewijzen, ik tracht hier slechts onze medeburgers te beschermen. Ik ga ook nog even goed kijken naar wat Renate allemaal achter gelaten heeft, maar zoals Willemijn inderdaad zelf aangeeft is zij waarschijnlijk gescout door Renate, dus heeft voor mij nu een dikke plus.

De mensen die op mij gestemd hebben is prima, ik verdenk jullie hier niet door maar vind wel dat er bepaalde aparte conclusies getrokken zijn. Maar zo werkt het spel nou eenmaal.

We gaan het zien!
~Hertog Jorn~

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Ineke »

Tijd voor een overzicht!

1. Hugo -> Renate
2. Wouter -> Renate
3. Willemijn -> Elrike
4. Djamila -> Wouter
5. Edy -> Renate
6. Renate -> Elrike
7. Ida -> Wouter
8. Ineke -> Jorn
9. Jorn -> Wouter
10. Michelle -> Renate
11. Elrike -> Renate
12. Mark -> Bas
13. Bas -> Jorn

Niet gestemd: Marieke
Mark schreef:ik ga stemmen ook maar,
ik ga niet op Renate stemmen en elrike.

ik heb idee dat we een fout maken als renate dood gaat en misschien ook met elrike,

ik ga stemmen op Bas 2.0
niet omdat ik hem er nu uit wil hebben maar dat ik wel een oog op hem wil houden. en meer met de reden dat hij de rol van dani heeft gekregen.
Mark - Mark heeft zich tot nu toe nog niet echt uitgesproken over wie hij verdacht vindt. Wel zei hij dat hij dacht dat we een fout maken als Renate doodgaat en dat dat misschien ook wel voor Elrike geldt. Zijn stem op Bas vind ik matig. Waarom stemde je niet op Wouter als je dacht dat we met Renate lynchen een fout zouden maken? Het is nogal makkelijk roepen dat anderen een fout begaan, als je er zelf ook niet actief er iets aan doet om die fout te voorkomen.

Djamilia – Djamila verdacht Renate, Elrike en Wouter. In eerste instantie dacht ik dat ze niet gelijk stemde na haar verdachtmaking, maar nog even afwachtte. Nu ik teruglees, zie ik dat ze dat wel gelijk op Wouter heeft gestemd, maar dat er toevallig wat posts tussen haar reactie en haar stem staan. Wel vraag ik me nog steeds af waarom ze Elrike wel hoog in haar lijstje heeft staan vanwege inactiviteit en Marieke niet.

Wouter – Wouter verdacht Renate, Willemijn en Ida. Hij stemt uiteindelijk op Renate. Eerder zegt hij echter over Renate:
Wouter schreef:Geef je hier echt geen blijk van inside kennis over het wolvenhol? Aan de andere kant, je bent ervaren genoeg om dat niet zo te doen. Voor mij pleit het je voorlopig vrij.
En de keer daarna dat hij zich uitspreekt over verdachten, staat Renate ineens bovenaan zijn lijstje en krijgt ze zijn stem. Dat vind ik vreemd. Ik vind het namelijk een nogal grote stap van voorlopig vrijgepleit naar een stem:
Wouter schreef:Ik heb alles nog eens doorgelezen en voor mij springen er op dit moment twee verdachten uit. De eerste is Renate met haar leuke-wolf theorie, waarin ze en passant beschuldigingen uitdeelt. Ik vind dat verdacht omdat er veel tegen die theorie in te brengen is maar daar stevig aan vast blijft houden. Het lijkt er op dat ze stevig de aandacht op anderen (waaronder ikzelf) wil leggen.
Hugo – Hugo verdacht Renate en Willemijn. Ik vind hem nog steeds wel oprecht overkomen, maar dat hij op Renate heeft gestemd is niet heel positief :P Hugo is degene die de stemming op Renate heeft geopend. Hij merkte Renate haar rare bescherming van Willemijn op, maar verbond daar de verkeerde conclusie aan. Hugo is wel iemand die scherp genoeg is om in een spel door te hebben wie de ziener is. Ik vind het dus wel een beetje eng. Ik merk echter dat ik me wel persoonlijk aangesproken voel door deze opmerking van Renate:
Renate schreef:En iedereen die nu beweert dat de wolven misschien door hadden wat mijn rol was (dus dat het eigenlijk mijn eigen schuld is dat ik er nu uit lig), daar zeg ik tegen: dat had jij dan ook door kunnen hebben.

Ida – Ida stemde op Wouter. Ik weet niet helemaal goed wat ik moet denken van het hele ‘’balletje-opgooien’’ maar Ida valt me in ieder geval ook niet negatief op.

Edy – Edy is de eerste die met een duidelijke verdenking richting Renate komt. Ze stemt uiteindelijk ook op Renate. Ik heb nog niet echt een duidelijke mening over haar.

Jorn – Jorn kwam allereerst met een verdenking richting Edy. Die theorie ging er vanuit dat Renate te vertrouwen was. Hij gebruikte Renate heel erg als uitgangspunt. Nadat Jorn verdacht werd door zijn theorie, onder andere omdat hij Renate zou beschermen, veranderde hij van mening en stond ineens Renate bovenaan zijn verdachtenlijstje. Wel maakte hij alvast als opmerking dat Hugo en Wouter verdacht zouden worden, als Renate toch goed zou blijken te zijn. De plotselinge draai en het verschuilen achter andere personen vond ik verdacht. Vervolgens stemt hij niet op Renate, maar op Wouter. Ik krijg hierdoor sterk de indruk dat het hem niet zoveel uitmaakt op wie hij stemt, zolang hijzelf maar niet als verdachte aangewezen wordt. Jorn is relatief nieuw in het spel, maar komt over als iemand die goed nadenkt en het spelletje echt al wel goed kan spelen, dus daarom vind ik dit gedrag vreemd. Overigens zullen Jorn en Wouter niet allebei slecht zijn, gezien de stem van Jorn op Wouter, dus daar moet ik nog even over nadenken.

Michelle – Ik vind haar wel oprecht overkomen, maar omdat ze nieuw is ook lastig om te peilen. Ze stemde als vierde op Renate. Ze was na Edy de tweede die met een echte verdenking richting Renate kwam. Ze had ook Elrike als verdachte, omdat Elrike inactief was en Renate Elrike misschien probeerde in te dekken door de inactiviteitstheorie. Deze redenering volg ik nog steeds niet. Kun je me het uitleggen? En waarom vond je Marieke dan niet verdacht?

Willemijn – Is als goed gezien door de ziener.

Marieke – Is stil.

Bas – Verdacht in eerste instantie Ida en Willemijn. Hij stemde uiteindelijk op Jorn. Hij valt me niet negatief op.

Elrike – Allereerst ben ik blij dat we gisteren nog iets van je hebben gehoord. Ik hoop dat je dit doorzet en de volgende keer helemaal bijgelezen bent. Echter ben ik het wel met Ida haar statement eens dat je als wolf vaker actief bent. Je bent nu actiever en zo'n beetje alles wat je zegt vind ik verdacht. Maar laat dat je absoluut niet ontmoedigen om meer met het spel mee te doen :P
Elve schreef: En kwa stemming vrees ik te moeten kiezen tussen Wouter en Renate, laat me dan aub even een goede keuze maken.

Ik ben op pagina 1 van dag 1, de leuke spelers zouden de actieve wolven zijn zegt renate daar en wouter zegt dat we dat allemaal zijn.
Ik geef Wouter gelijk!
Waarom moest je kiezen tussen Wouter en Renate? Je had ook prima voor iemand anders kunnen gaan. Je zegt dat een stem vlak voorbij de deadline op iemand anders nutteloos en verdacht is. Kun je me uitleggen waarom dat verdachter is dan wat je nu doet? Je reden om op Renate te stemmen vind ik ook niet bepaald sterk. Er moesten nog mensen stemmen en met jouw stem heb je Renate haar lot vrijwel definitief bezegeld, terwijl je nog niet eens bijgelezen was.
Elve schreef:
02 apr 2020, 14:35
Willemijn, op dit tijdstip is die post natuurlijk helemaal niet handig. Nu speel je gewoon de wolven/aliens een volgend slachtoffer in handen en zo hebben Renates woorden helemaal geen nut gehad. Wacht aub met theorien na de deadline van de aliens mensen!
En hier ben ik het ook niet mee eens.

Gesloten

Terug naar “Spel 6 - Ruimtereis”