Dag 3

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Dag 3

Bericht door Lola »

De kampgangers kwamen aarzelend hun tenten uit. Eigenlijk durfden ze niet te hopen op nog zo'n fantastische ochtend als gisteren, maar toch deed een aantal dat onwillekeurig wel. Ze kwamen bij elkaar en telden.
"Inge mist", zei Mariska. Ze keek bezorgd.
"Misschien is ze naar de wc. Of zit ze al aan het ontbijt!" Jeska probeerde opgewekt te klinken, maar ze slaagde er niet helemaal in. De groep besloot desondanks een kijkje te nemen bij de ontbijttafel, en liep er gezamenlijk heen.

Adem stokte. Magen keerden. Wat ze daar aantroffen, was gruwelijker dan iemand had kunnen vrezen. Midden op de tafel lag een onderlichaam - de andere helft van Inge was nergens te bekennen.
"Onze Kampleider...", stamelde Elrike 2.
"Wat nu? We hebben wel een Kampleider nodig", merkte Floris op.
"Niet nu direct, we moeten eerst Inges bovenlichaam vinden", vond Renate.

Maar hun grondige zoektocht leverde niets op. De wolven zouden haar bovenhelft wel volledig verorberd hebben, dacht iedereen. Nog steeds in shock gingen ze rond de ontbijttafel zitten, waar Inges benen nog steeds op lagen. Floris had gelijk, er moest een nieuwe Kampleider komen. Op dat moment zag Matthijs iets uit Inges broekzak steken. Hij viste het eruit. Het briefje had wat bloedvlekken, maar de tekst was nog goed leesbaar:

Mocht ik het volgende slachtoffer worden, dan wil ik graag dat Hugo de nieuwe Kampleider wordt.

Dat was duidelijke taal. Alle ogen gingen naar Hugo. Hij stond op.
"Ik zal nederig deze taak op me nemen", zei hij plechtig. Dat nederig, daar geloofde niemand wat van, maar dat gaf nu niet. Het verlangen naar wraak was sterker dan ooit tevoren. Die vuile wolven moesten boeten voor hun abominabele daden.

---------------------------------

Vannacht zijn jullie Inge verloren.
Haar rol was Gewone burger.
Afbeelding

Inge heeft Hugo tot nieuwe Kampleider benoemd.
Gefeliciteerd, Hugo!

---------------------------------

Breng uiterlijk donderdag 22:00 je stem uit door in een apart bericht dikgedrukt het volgende te zeggen: Ik stem op [Naam].

Kies verstandig...

Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Dag 3

Bericht door Jeska »

:( nooo R.I.P. Inge. Bedankt voor het leiden.
Misschien toch afgeroepen :/

Elrike 2
O en ik denk dat of de bm als die onschuldig is of een bijna zeker bewezen goedje vannacht wel eens het loodje kan gaan leggen.
Laten we de wolven maar niet meer op ideeën brengen.. Al snap ik de keuze van we wolven, Inge had haar onschuld al bewezen en vertrouwen van velen gewonnen. Ik ga morgen (irl) al haar posts nalezen in de hoop weer wat wijzer te worden.

Marieke
En ik had nog een vraag bedacht voor Jeska maar ik weet het niet meer. Het was iets wat ik niet helemaal vond kloppen dus vandaar dat ze bij mij op neutraal staat en (nog) niet gematigd positief.
k hoor het wel als ik iets voor je kan verduidelijken.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3

Bericht door Renate »

Ah, Inge, jammer. Net nu ik je vertrouwde!

Lola: je hebt schrijftalent hoor, geweldig!

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 3

Bericht door MMarieke »

O nee, rip Inge.
Hopelijk is Hugo als kampleider een goede keus maar ik vertrouw Inge daar nu nog maar even in...
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 3

Bericht door Nick »

@ Hugo

Ik kan inderdaad beter, maar er is een verschil tussen willen en kunnen ;)

@ Matthijs

Je schreef in de afgelopen nacht over Bert:
Je wisselwerking met Edy heeft mijn vertrouwen in jou goed gedaan
Aan het begin van dag 2 is Edy gedood en bleek zij wolf te zijn. Aan het eind van dag 2 stemde jij op Bert.
Hoe kan dan pas in nacht 3 je vertrouwen in Bert zijn gegroeid door de wisselwerking met Edy?

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3

Bericht door Wouter »

Wat een verlies! Onze burgemeester is dood. We gaan haar missen. Zoals uit mijn laatste stem blijkt is het niet vanzelfsprekend dat ik onze nieuwe burgemeester vertrouw. Zijn analyses zijn scherp, maar hij kan ze ook verhullen om zijn ware aard te verdoezelen. Zijn aanvallen op mij - wat nou link met Edy - maken dat ik grote twijfels bij hem heb.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3

Bericht door Bert »

RIP Inge! :(
Je hebt ons goed geleid, met name toen we onder jouw leiding Gerry wegstemden!

En inderdaad een leuk verhaal Lola, ik moet ik eerlijk zeggen dat ik wel even fronste toen we enkel Inges onderlichaam vonden en ik me afvroeg: wisten we dat het Inges onderlichaam was/moest zijn, omdat zij de enige was die miste uit de groep, of (her)kende iedereen Inges onderlichaam uit duizenden, maar dat geheel ter zijde. :shock:

Ik ga maar weer eens alles op een rijtje zetten en even teruglezen ergens vandaag :)

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3

Bericht door Floris1987 »

Mensen ik ga maar eens de knuppel in het hoenderhok gooien.

Mijn nacht post was duidelijk. Ik vertrouw Nick en Kim niet.
Ik ga daarbij nu stemmen op Kim.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3

Bericht door Floris1987 »

Ik stem op Kim

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3

Bericht door Renate »

Ik bedenk me ineens hoe het toch kon dat de heks zo trefzeker een weerwolf eruit wist te werken, terwijl verder niemand daar 100% zekerheid over had.

Maar als de heks met een weerwolf een stelletje vormt, kunnen ze dit natuurlijk prima samen bekokstoofd hebben.

De heks zal dan ook nooit ’s nachts opgegeten worden, want de weerwolf mag niet op zijn geliefde stemmen.

Het lastige van deze theorie is dan weer, dat degene van wie ik vermoed dat het de heks is, juist iedereen attent heeft gemaakt op het stelletje. Dus diegene is óf de heks niet, óf zit niet in een stelletje en is gewoon briljant.

 

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”